Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

15.10.13

5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ: ΑΦΗ/ ΟΡΑΣΗ - ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑ

Αυτή τη βδομάδα θα ασχοληθούμε με τις 5 αισθήσεις μας. (Παλαιότερες προτάσεις δραστηριοτήτων εδώ).
Αφού μιλήσαμε γενικά για όλες μας τις αισθήσεις, ξεκινήσαμε με την όραση και την αφή. Αναφερθήκαμε στην έλλειψη όρασης  και παίξαμε βιωματικά παιχνίδια, όπου τα παιδιά με κλειστά μάτια προσπαθούσαν να βρουν ποιος είναι απέναντί τους (χρησιμοποιώντας αφή, όσφρηση και ακοή). Βρήκαμε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως καπάκια από γάλα ή κουτιά από φάρμακα) όπου η ημερομηνία λήξεως είναι και στη γραφή μπράιγ.
 
Με κλειστά μάτια αγγίζαμε παλάμες με υφές και μάθαμε τις λέξεις για να περιγράφουμε την υφή.
 

 
Παίξαμε και με το αγαπημένο μας κουτί της αφής. Βάζω διάφορα αντικείμενα μέσα και τα παιδιά καλούνται να βάλουν το χέρι τους στο "τρομερό" στόμα και να περιγράψουν την υφή αυτού που έπιασαν.

 
Κι επειδή ασχολούμαστε ακόμα με τα ονόματα και τα γράμματά μας, στο κουτί του θησαυρού ήταν κρυμμένα τα αρχικά τους σε ξύλινη μορφή. Με κλειστά μάτια καλούνταν δια της αφής να ανακαλύψουν το δικό τους.
 
 


Κι αφού βρήκαμε το αρχικό μας γράμμα και είπαμε τον ήχο του, πήραμε ένα χάρτινο να το διακοσμήσουμε όπως θέλουμε για να στολίσουμε το δωμάτιό μας.
 


 


14.10.13

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Δε θα μπορούσαμε  (αν και ο χρόνος μας ήταν λίγος το απόγευμα) να μην αναφερθούμε και στη διατροφή των αρχαίων ελλήνων. Τις περισσότερες πληροφορίες και εικόνες τις πήρα από εδώ και  εδώ. (Στα αγγεία και στα χρηστικά αντικείμενα θα αναφερθούμε αργότερα). Είπαμε για το "άριστον", το πρωινό των αρχαίων, ποια φρούτα και λαχανικά έτρωγαν, για τα διάσημα λάδια Σάμου και Ικαρίας κ.ά.

Έφτιαξα και κάποια απλά φύλλα εργασίας, (το ένα είναι αυτοσχέδιο επί τόπου).











 
 
 
 
 

11.10.13

ΨΩΜΙ - "ΕΛΑ ΠΙΤΑ ΝΑ ΣΕ ΦΑΩ"

Με αφορμή το ψωμί, συνεχίσαμε με το βιβλίο του Pennart: "Έλα πίτα να σε φάω", το οποίο θεωρώ ότι έχει εμπνευστεί από το παραδοσιακό τηγανόψωμο.
Έφτιαξα κάποιες δραστηριότητες, φύλλα εργασίας και ένα επιτραπέζιο. Κάποιες ιδέες και εικόνες βρήκα εδώ και εδώ (στα γαλλικά).
Έφτιαξα κάρτες για χρονική σειραθέτηση της ιστορίας.





Φύλλα εργασίας.



Από τους παραπάνω συνδέσμους βρήκα τις εικόνες των ηρώων και τις μετέφρασα. Ο πρώτος πίνακας λειτουργεί ως αναφορά για τα ονόματα. Έπειτα τα παιδιά καλούνται να ενώσουν το σωστό ήρωα με το όνομά του.

 






Ο συγκεκριμένος πίνακας αν εκτυπωθεί διπλός λειτουργεί ως παιχνίδι μνήμης (μέμορι).



Κι ένα επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας που σκέφτηκα. Ευκολάκι μια που ασχολούμαστε συνήθως νωρίς με το ψωμί και τη διατροφή.



Οι αριθμημένες πίτες μπορούν να κοπούν και να πλαστικοποιηθούν ώστε να τις χρησιμοποιήσετε ως πιόνια.

 


Ας μάθουμε και μερικές παροιμίες με θέμα την πίτα!












10.10.13

ΨΩΜΙ - "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΥ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟΥ"

Απογευματινή βάρδια. Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με την υγιεινή διατροφή.
Με αφορμή την ενασχόλησή μας με το ψωμί   διαβάσαμε το  βιβλίο: "Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου" .
 

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι κάναμε κάποιες δραστηριότητες:
  • Έφτιαξα κάρτες του βιβλίου και τις βάλαμε σε χρονική ακολουθία. 
 



 
  • Φτιάξαμε  με ξυλάκια για σουβλάκι κούκλες τους ήρωες και έπαιξαν την ιστορία.
  • Βάλαμε λόγια και σχόλια στους ήρωες.

  • Δραματοποιήσαμε το παραμύθι με μάσκες από εδώ.


     

9.10.13

ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ

Με αφορμή την υγιεινή διατροφή που κάνουμε, παίξαμε δύο παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας, που είναι ιδέες από το βιβλίο της Γιαννικοπούλου (πηγή και παλαιότερες δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας εδώ και εδώ).
Το πρώτο είναι η πίτσα με τις εικόνες. Χώρισα τα παιδιά σε 2 ομάδες: του Π και του  Κ. Έπρεπε να ξεμπερδέψουν τα κομμάτια και να φτιάξουν την ανάλογη πίτσα με εικόνες/λέξεις που αρχίζουν από Π και Κ. Κέρδισε η ομάδα που έφτιαξε πρώτη σωστά την πίτσα της.


 

 Στο δεύτερο παιχνίδι πρέπει να βάλουν την γάτα να φάει το ψάρι που δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα. Για παράδειγμα: τα μπλε ψάρια έχουν εικόνες που αρχίζουν από Χ και μία που αρχίζει από Α, κ.τ.λ. Βοηθάει, η κάθε ομάδα λέξεων/ψαριών, να είναι και από άλλο χρώμα.






 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ