Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.
Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!
Καλή πλοήγηση!
Συνολικές προβολές σελίδας
20.11.13
19.11.13
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΓΓΕΙΑ
Το φύλλο αυτό εκτός από πίνακα αναφοράς, το επανεκτύπωσα κι έκοψα τα καρτελάκια και τα ονόματα ξεχωριστά, ώστε αν θέλουν να ενώσουν τη σωστή εικόνα με το σωστό όνομα.(Έχω κάνει ένα μικρό λάθος στον πίνακα: είναι τεχνοτροπίες αγγειογραφίας και όχι αγγειοπλαστικής).
Με τη βοήθεια του παραπάνω πίνακα αναφοράς τα νήπια κόβουν και κολλούν τα σωστά μέρη του αγγείου.
18.11.13
ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΓΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
Απόγευμα αυτή την εβδομάδα. Θα ασχοληθούμε ενδελεχώς με τα αρχαία αγγεία, τη χρήση και την ονομασία τους.
Οι πρώτες τρεις εικόνες λειτουργούν ως πίνακες αναφοράς.
Μιλήσαμε για τη χρήση τους. Βασίστηκα κυρίως στο υλικό (μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν) του μουσείου κυκλαδικής τέχνης που βρήκα εδώ.
Αφού μάθαμε για τον πηλό και τον αγγειοπλάστη (είδαμε προσωπικά βίντεο και εικόνες από τους ντόπιους αγγειοπλάστες στις Μανωλάτες Σάμου) ώρα να δούμε σε λειτουργία ένα Κεραμεικό αγγείο, τον πύραυνο, το αρχαίο "μαγκάλι/ φουφού/ χύτρα" το οποίο όμως το χρησιμοποιούσαν και για μαγείρεμα. Ο σύγχρονος πύραυνος χρησιμοποιείται για να αρωματίζουμε το χώρο με αιθέρια έλαια. Εμείς αρωματίσαμε την τάξη μας. Μάλιστα το έλαιο που έφερα είπαμε πως οι αρχαίοι θα το έβαζαν σε αγγείο αλάβαστρο.
Γίναμε και εμείς μικροί αγγειοπλάστες. Για αρχή φτιάξαμε μαγνητικούς διακοσμητικούς στάμνους. Γίναμε αγγειογράφοι γεωμετρικών, μελανόμορφων και μελαμβαφών (μαύρων) αγγείων. Είδαμε τα διάφορα γεωμετρικά σχέδια σε διάφορα αγγεία (θυμηθήκαμε κι αυτά που συναντήσαμε στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου) και μάθαμε το μαίανδρο. Προσπαθήσαμε να τον αναπαραστήσουμε στους στάμνους και στους αμφορείς μας.
Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και τα στόμια των αγγείων που βλέπαμε. Όταν στεγνώσουν καλά θα τα διακοσμήσουμε.
Ήδη ξέρουμε από την επίσκεψη στο μουσείο, κάποιες ονομασίες αγγείων και τη χρήση τους, όπως την οινοχόη, την υδρία, τον αμφορέα, τη λήκυθο, τον κάνθαρο, την πυξίδα, το αλάβαστρο και τον οξυπύθμενο αμφορέα. Αρχίσαμε να εισάγουμε κι άλλες εικόνες, ονομασίες και χρήσεις. Θα μας βοηθούν τα παρακάτω.
Κόβετε τις εικόνες (και αν θέλετε και τα ονόματα, αλλιώς χρησιμοποιείτε τα καρτελάκια από το τελευταίο φύλλο) και ζητάτε από τα παιδιά να ενώσουν το σωστό αγγείο με τη σκιά του. Επίσης μπορούν να ενώσουν τη σωστή σκιά με το σωστό όνομα - καρτελάκι.
ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ - ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΟ
Για να κάνω το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής υλικό για το νηπιαγωγείο βρήκα στα ιστολόγια:
- της Τάνιας, (όπως πάντα φοβερά φύλλα)
- της Ανθής, (πίνακες και φύλλα εργασίας)
- την υπέροχη δουλειά της Αριάδνης με τα αρχαία παιχνίδια
- τις εμπνευσμένες προτάσεις της Μυρτώς
- μου άρεσε φοβερά η δουλειά του 10ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου
- η πρόταση της Μαρίας Δραγασιά
- αγαπημένη και η δουλειά του 14ου Νηπιαγωγείου Αθηνών
- πληροφορίες βρήκα και στο ιστολόγιο της Βασιλικής Μαλέα
- και στης Βασιλικής Αρβανιταντώνη
- και μόλις σήμερα μια υπέροχη ανάρτηση στο ιστολόγιο της Ιωάννας για τα σχήματα στην ελληνική τέχνη.
Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες δουλειές στο διαδίκτυο, εγώ αναφέρω απλώς αυτές από τις οποίες άντλησα υλικό, πληροφορίες και ιδέες.
Ανεβάζω ένα βιβλιαράκι που είχαμε κάνει τις προηγούμενες μέρες, όταν μιλάγαμε γενικά για τα μουσεία και είναι ευρύτερης εμβέλειας και γνώσεων.
17.11.13
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
(Χρωστούμενη ανάρτηση από την προηγούμενη βδομάδα). Επιτέλους, μετά από αναβολές λόγω καιρού, καταφέραμε, με κάποιες απώλειες, να πάμε στο μουσείο! Εννοείται πως αρχίσαμε αμέσως το κυνήγι θησαυρού (το φύλλο εδώ): "Να ένα θήλαστρο κυρία!" Και η καταγραφή αρχίζει!
Είδαμε πολλά, αλλά δεν επιτρεπόταν να τα φωτογραφίσουμε περισσότερο! Ανακαλύψαμε κούρους αλλά απογοητευτήκαμε που ήταν χωρίς κεφάλι και δεν ήταν γιγάντιοι όπως στο Βαθύ. Είδαμε αργαλειό και πάρα πολλά αγγεία, αγάλματα και ευρήματα από τη νεκρόπολη. Ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.
Είχαμε ετοιμάσει και ερωτήσεις για την αρχαιολόγο, κυρία Βιγλάκη αλλά δυστυχώς ήταν σε ανασκαφή, οπότε ελπίζουμε πως θα μας επισκεφθεί στο σχολείο σύντομα. Να κάποιες ερωτήσεις (κάποιες έχουν σχέση με όσα έχουμε ήδη βιώσει στην τάξη):
Και αφού έλειπε η υπεύθυνη, παραδώσαμε τα ευρήματά μας στον υπεύθυνο αρχαιοφύλακα και την επόμενη φορά που θα επισκεφθούμε το μουσείο μπορεί να τα δούμε σε κάποια προθήκη!
Εννοείται πως του εξηγήσαμε αναλυτικά τι παραδίδουμε!
Όταν γυρίσαμε στο σχολείο συνεχίσαμε με το μουσείο μας.
Έφτιαξα αυτό το φύλλο εργασίας και είδα ότι κάποια παιδιά το πάλεψαν για ηχητική γραφή.
Παιδί: Αυτά είναι αγγεία; Ξεναγός: Αυτά είναι αγγεία. Φύλακας: Κάντε λίγο ησυχία παιδιά.
Τους έδωσα ένα σχέδιο ενός κτιρίου που μου θύμιζε λίγο την τομή του μουσείου και τους ζήτησα οι μισοί να ζωγραφίσουν τα εκθέματα του πρώτου ορόφου και οι άλλοι μισοί του δευτέρου. Τα αποτελέσματα ούτε εγώ δεν τα περίμενα!
Μετρήσαμε τα θήλαστρα που ανακαλύψαμε και βρήκαμε ότι οι περισσότεροι καταγράψαμε 10!!!
Κι ένα πανεύκολο βιβλιαράκι, πιο πολύ σαν αναμνηστικό της επίσκεψης!
Περάσαμε τέλεια εκείνη την ημέρα!!!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (76)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (254)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (99)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (29)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)