Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

4.2.14

ΤΟ Π ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ

Φέτος το καλοκαίρι, προς μεγάλη τέρψη του υιού μου, επισκεφθήκαμε το Πυροσβεστικό Μουσείο στην Αθήνα. Είδαμε και μάθαμε πολλά πράγματα όπως εξοπλισμό, στολές αλλά και στο ισόγειο πυροσβεστικά οχήματα κάθε τύπου και ηλικίας. Οι άνθρωποι ευγενέστατα μας ξενάγησαν και μας έδωσαν ένα σωρό πληροφορίες (αφήστε που ο μικρός μου ανέβηκε σε όλα ανεξαιρέτως τα πυροσβεστικά και δοκίμασε κάθε είδους κράνος!!!). 
Αυτό το πολύ πλούσιο υλικό απολαύσαμε σήμερα στην τάξη, από τις αντλίες που έσερναν άλογα, από τους πυροσβεστήρες κώνους μέχρι και τις διάφορες στολές. Τους έκαναν μεγάλη εντύπωση οι ιππήλατες χειροκίνητες αντλίες (1895).



Στη σελίδα του μουσείου εδώ μπορείτε να βρείτε και προτάσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου.


Αυτό το φύλλο το έφτιαξα  κυρίως για τα προνήπια.


Σήμερα συμπληρώσαμε κι ένα από τα αγαπημένα μου πλέον βιβλιαράκια που έφτιαξα στο "φτερό" (εξ ου και έχω μόνο φωτογραφίες) σε σχήμα κρουνού. 







Φέτος δεν τους έβαλα φωτογραφίες στο προσωπάκι αλλά τους ζήτησα να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Το φύλλο το βρήκα εδώ.


Σε αυτό το σύνδεσμο εδώ βρήκα ιδέες για κατασκευή πυροσβεστικού καπέλου (πανεύκολο αλλά εμείς θα κάνουμε κάτι άλλο) και διάφορες άλλες σχετικές προτάσεις. Ενδιαφέρον υλικό βρήκα και εδώ.
Ξεκινήσαμε και μια ομαδική σύνθεση αλλά ακόμα είναι ημιτελής.

Συνεχίζεται....




3.2.14

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ: "ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ;"

 

Αφόρμηση για το όλο θέμα "Φωτιά - πυροσβέστες" έγινε η νέα γωνίτσα που άρχισα να στήνω  από την Παρασκευή κι έβαλα μέσα φυλλάδια της πυροσβεστικής, περιοδικά της Πυροσβεστικής και ένα συναρμολογούμενο μαγνητικό πυροσβεστικό. Τα παιδιά ήδη ξέρουν ότι κάποια στιγμή θα μας επισκεφθούν οι εθελοντές πυροσβέστες, οπότε είναι προϊδεασμένα. Μετά λοιπόν την ενασχόληση με τη φωτιά αυτή καθεαυτή σαν στοιχείο, το τρίγωνο της φωτιάς και το πείραμα (όλα εδώ) θα κάνουμε κάτι σαν δημοσκόπηση (που είναι και της μοδός!). 










Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά ερωτώνται αν θα ήθελαν να γίνουν πυροσβέστες και καλούνται να ψηφίσουν ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Κόβουν λοιπόν και τα 2 ψηφοδέλτια και επιλέγουν.
Μετά την ψηφοφορία, κάνουν αποδελτίωση όλα μαζί και παρατηρούν τα αποτελέσματα. Το φύλλο στατιστικής είναι μόνο για τα νήπια, ενώ τα προνήπια μπορούν να συμμετέχουν στο πρώτο μέρος και ίσως στο δικό τους χαρτί να τραβάνε ελεύθερα γραμμές ή ανθρωπάκια ανάλογα με τα ΝΑΙ.





Περσινά φύλλα εργασίας εδώ και εδώ.



1.2.14

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ - ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ

Πρωί αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με τη φωτιά και τους εθελοντές πυροσβέστες του Πυθαγορείου, τους οποίους θα υποδεχθούμε και φέτος για εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Σε αυτή την ανάρτηση θα ανεβάσω κάποιες παλιές σχετικές κατασκευές και το αλφαβητάρι που είχαμε φτιάξει με τα παιδιά.

Το συγκεκριμένο πυροσβεστικό (δώρο στους εθελοντές, το οποίο κοσμεί ακόμα το κλιμάκιο τους) το φτιάξαμε από ανακυκλωμένα κουτιά γιαουρτιού το σχολικό έτος 2004-2005.



Εδώ πρόκειται για μία μακέτα από πλαστελίνη και διάφορα υλικά, όπως σφουγγάρι για δέντρο, όλες προτάσεις  των παιδιών, το οποίο επίσης δωρίσαμε στο κλιμάκιο, το σχολικό έτος 2002-2003.


Ανεβάζω και το αλφαβητάρι που φτιάξαμε το 2005-2006 σαν δώρο  εκείνης της χρονιάς προς τους εθελοντές πυροσβέστες και το έχουμε φτιάξει μαζί με τα παιδιά.

 

 

 

















Παλαιότερη προσέγγιση εδώ, φρέσκα σχετικά φύλλα εργασίας από την Τάνια εδώ και το ιστολόγιο του Σπάρκυ (αγγλικά) όπου μπορείτε να βρείτε παιχνίδια, δραστηριότητες και άλλο υλικό.

Συνεχίζεται...



29.1.14

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ

Μια ιδέα που είδα στο διαδίκτυο και μου άρεσε πολύ γι΄αυτό και θα την εφαρμόσω στην τάξη μου. Πρόκειται για το τρένο της πρόσθεσης όπου το πρώτο βαγόνι είναι η σταθερή δεκάδα και μετά στο βαγόνι προσθέτετε βούλες μονάδες, δηλαδή : 10 + 1 =11 κ.λ.π.
Εγώ θα πλαστικοποιήσω τα βαγόνια για να χρησιμοποιούμε τον οικονομικό μαρκαδόρο που σβήνει. Επίσης εκτύπωσα τα βαγόνια σε ανοιχτόχρωμα χρωματιστά Α4.  Νομίζω πως αυτό το τρένο είναι ιδανικό για να μαθαίνουν τους αριθμούς από το 11 μέχρι το 20 (κι αν εκτυπώσετε 2-9 φορές το βαγόνι της δεκάδας, μπορούν τα μικρά να φτάσουν μέχρι το 100! (Εννοείται πως από κάτω γράφουμε την πράξη με τις βούλες που ζωγραφίζουμε ή κολλάμε.)
















.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ