Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

26.10.16

Βιωματικό εργαστήρι για τον πόλεμο και την προσφυγιά

Μιλώντας στα παιδιά για την 28η Οκτωβρίου αλλά και την ιστορία του νησιού μας (εδώ), συζητήσαμε για τη μετανάστευση αρκετών σαμίων εκείνη την εποχή στο βελγικό Κονγκό. Πολλές ιστορίες από παππούδες και γιαγιάδες που έδωσαν κοσμήματα σε τούρκο βαρκάρη να περάσει απέναντι στα στενά της Μυκάλης ολόκληρες οικογένειες που έτσι σώθηκαν από τον πόλεμο.



Με αφορμή λοιπόν αυτό, και φέτος διοργανώσαμε στην τάξη μας το βιωματικό εργαστήρι για τους πρόσφυγες και τα δεινά του πολέμου, σε συνεργασία με τον "Φάρο" και τον κύριο Μπάμπη Γεννιά που μας επισκέφθηκε και πέρσι και μας είχε κάνει παρόμοιες βιωματικές δραστηριότητες. Το στήσιμο του εργαστηρίου με τις δραστηριότητες αναλυτικά μπορείτε να το δείτε εδώ.


25.10.16

Ημερολόγιο και σχάρα της 10άδας

Από την αρχή του Οκτώβρη στη ρουτίνα του ημερολογίου μας (εκτός από την αρίθμηση των ημερών του μήνα στα ημερολόγια), ξεκίνησα τη συμπλήρωση των ημερών που περνούν σε σχάρες της δεκάδας με καπάκια που έχουν πίσω τους βέλκρο και μέσα αυτοκόλλητα γραμμένα στο χέρι . Κάθε μέρα δηλαδή προσθέτουμε και το καπάκι της ημερομηνίας, δηλ. αν έχουμε 12 του μηνός, κολλάμε το 12 κ.ο.κ.. Βάζουμε και του Σαββατοκύριακου.
Λοιπόν, θέλω να σας πω πως τα αποτελέσματα με έχουν ενθουσιάσει! Ήδη τα παιδιά έχουν μπει στο νόημα της σχάρας της δεκάδας, κατανοούν τις πεντάδες και όταν το συμπληρώσουμε είμαι σίγουρη πως θα έχουν συλλάβει πως το 30 είναι 3 δεκάδες ή 6 πεντάδες, αφού το συμπληρώνουν τα ίδια σε καθημερινή βάση. Από την αρχή κάναμε τη συμφωνία ότι το σχήμα με τα 10 κουτάκια λέγεται "σχάρα της δεκάδας", κι από εκεί και πέρα τα πράγματα κυλούν ομαλά. Ούτε κι εγώ η ίδια περίμενα να πάει τόσο καλά, οπότε το συνιστώ. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ.



22.10.16

Ο μεγάλος βομβαρδισμός

Φέτος αποφάσισα να εστιάσω περισσότερο στην τοπική μας ιστορία σχετικά με το 1940 και έτσι ασχολούμαστε κυρίως με το μεγάλο βομβαρδισμό Βαθέως και Πυθαγορείου  (πηγές εδώ και εδώ), αλλά και υλικό που συλλέγω από παππούδες και γιαγιάδες.
Έτσι έφτιαξα και  τα παρακάτω φύλλα:



Παλαιότερο γενικό υλικό και προσεγγίσεις μου σχετικές με την 28η Οκτωβρίου εδώ.

16.10.16

Προγραφή και φωνολογική ενημερότητα: δραστηριότητες

Φέτος  δίνω έμφαση  στην προγραφή με πολύ περισσότερους βιωματικούς τρόπους (να΄ναι καλά το πιντερέστ με τις ιδέες που βρίσκουμε).

Καταρχάς βρήκα δύο εξαιρετικές διευθύνσεις που έχουν τα πάντα όσον αφορά την προγραφή:

Μια ιδέα που είδα εδώ και μου άρεσε ήταν τα μαγνητικά γράμματα/μαγικά ραβδάκια που οδηγούν τα παιδιά σε αντικείμενα ή λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Η ιδέα από εδώ. Ήδη τα παίζουν στο σχολείο και τους αρέσουν πολύ.

15.10.16

Επίσκεψη από το ΚΕΔΔΥ / ΑΜΕΑ

Και φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Σάμου, κυρία Ελένη Μακρή.
Η κυρία Μακρή μίλησε με τα παιδιά και φέτος  για τις διάφορες αναπηρίες αλλά και για τη χαρά της ζωής που δεν εμποδίζεται παρά μόνο από εμάς τους ίδιους. Έπαιξε βιωματικά παιχνίδια με τα παιδιά, σχετικά πάντα με μιαν αναπηρία και ξανασυναντήθηκεμε τον καλό της φίλο Μίλτο, που από πέρσι μας κάνει παρέα στο Νηπιαγωγείο. Μαζί μας αν και μονόχειρας, έμαθε να παίζει κιθάρα και πήρε μέρος στην περσινή μας καλοκαιρινή γιορτή ως μουσικός/ηθοποιός.
Στο τέλος είδαμε όλοι μαζί το πολύ συγκινητικό ταινιάκι Cuerdas.
Ευχαριστούμε την κυρία Μακρή για την άμεση και γεμάτη αγάπη ανταπόκρισή της και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά!



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ