Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

24.1.17

Προϊστορία και βιβλιογραφία

Το πρόγραμμα που θα κάνω φέτος έχει να κάνει με την προϊστορία του κόσμου: δεινόσαυροι και προϊστορικός άνθρωπος. Με τους δεινόσαυρους είχα κάνει και παλαιότερα πρόγραμμα, οπότε κάποιο υλικό και προσεγγίσεις από τότε χρησιμοποίησα και φέτος (πολλά αγόρια, το θέμα τους έχει συνεπάρει!). Για τους δεινόσαυρους θα βρείτε πάρα πολύ υλικό εδώ. Με την προϊστορία του ανθρώπου ομολογώ πως δεν είχα ασχοληθεί ποτέ ξανά. Έτσι τα τελευταία 2 χρόνια το έριξα στη μελέτη, στο διάβασμα και στην προετοιμασία. 
Για αρχή σας ανεβάζω τα βιβλία που διάβασα και χρησιμοποιώ μέσα στην τάξη, ενώ έπεται και η ηλεκτρονική βιβλιογραφία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


22.1.17

Μαθηματικές δραστηριότητες για τη γωνιά

Μια ιδέα που είδα εδώ και λάτρεψα είναι αυτή με τα λουκέτα και τα σωστά κλειδιά.Το παιδί καλείται ή να μετρήσει τις χάντρες π.χ. 3 και να ανοίξει το λουκέτο με τον αριθμό 3 ή να βρει το μπρελόκ με τον αριθμό 3 και να ανοίξει πάλι το σωστό λουκέτο. Για κάποιο λόγο τρελαίνονται τα μικρά (ειδικά φέτος τα πολλά μου αγόρια)! Το έχω δοκίμάσει ξανά και έχει πετύχει με τις φυλακισμένες πριγκίπισσες. Συνεχίζει να έχει επιτυχία.



Οι φυλακισμένες πριγκίπισσες

18.1.17

Καπάκια και δραστηριότητες

Τα καπάκια που μαζέψαμε πέρσι, είπα να τα χρησιμοποιήσω φέτος μέσα στην τάξη με διάφορους τρόπους.


Έφτιαξα σφραγιδούλες με αφρώδη σχέδια που είχα. Η ιδέα από εδώ.  Αυτά τα χρησιμοποιώ κυρίως για κάποιες εργασίες που μπορεί να θέλουν λίγο κόπο παραπάνω, οπότε δίνω ένα κίνητρο στα παιδιά.

Άλλες ιδέες που βρήκα και εφαρμόζω σταδιακά στις γωνιές μαθηματικών και γραφής ανάγνωσης είναι οι παρακάτω:

15.1.17

Δραστηριότητες και παιχνίδια για τη γωνιά γραφής/ανάγνωσης

Φέτος με έχει πιάσει μια μανία με τα καπάκια των μπουκαλιών (εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και εδώ, και έπεται και συνέχεια!). Τα χρησιμοποίησα για τα ονόματα των παιδιών αλλά και για άλλες δραστηριότητες.
Αυτή τη φορά πήρα 3 μεγέθη και χρώματα καπακιών  και έφτιαξα με αυτοκόλλητο τα κεφαλαία (κίτρινα), τα πεζά (ροζ) αλλά και λέξεις (μπλε)  που αρχίζουν από το γράμμα. Ιδού το αποτέλεσμα:


Επίσης θα χρησιμοποιήσω τις παρακάτω καρτέλες πλαστικοποιημένες ώστε να μπορούν να γράφουν όπου και όπως θέλουν το όνομά τους ή και άλλες λέξεις (τις βρήκα δωρεάν εδώ).


12.1.17

Μαθηματικά: 1-100 (Συνέχεια)

 Συζητήσαμε για την ωραία κοιμωμένη που κοιμήθηκε 100 χρόνια. Πως θα ήταν 100 χρονών η ωραία κοιμωμένη; Πώς θα ήμασταν εμείς 100 χρονών γέροι;(εδώ) Είπαμε ιδέες (αργότερα τις ζωγραφίσαμε). Και ερχόμαστε στην  κρίσιμη ερώτηση: πόσο είναι το 100;
  • Κάναμε και φέτος τη δραστηριότητα που ονομάζω: πόσα είναι τελικά το 100; ΕΔΩ 
Πολύ τους άρεσε η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Τους βοήθησε πολύ και στο βάζο του υπολογισμού που έχω εισάγει πρόσφατα στην τάξη και φέτος (και επίσης συνιστώ με τα χίλια!)
  • Τα μπουκάλια του υπολογισμού : ΕΔΩ 
  • Το μπίνγκο με τους αριθμούς και τον εκατομετρικό πίνακα ΕΔΩ
  • Και βέβαια η βάση όλων, ο εκατομετρικός πίνακας : ΕΔΩ 
Επιπροσθέτως, μια ωραία ιδέα που είχα για να βρίσκουν τον αριθμό στον εκατομετρικό είναι να χρησιμοποιούμε το τερατάκι που είχαμε για να "τρώει" τα γράμματα. Πολύ βολικό και ευχάριστο για τα παιδιά.


Στο συγκεκριμένο εκατομετρικό μπορείς να κάνεις πολλά. Είτε με ζάρι να συμπληρώσουν σφραγίδες, είτε χωρίς. Εμείς κάνουμε το δεύτερο. Μπορούν  επίσης να γράφουν το όνομά τους συνεχόμενα και κάθε φορά που φτάνουν στο αρχικό τους να ζωγραφίζουν π.χ. με πορτοκαλί το τετράγωνο. Η ιδέα και οι πίνακες από εδώ. Η ιδέα με τις σφραγίδες από εδώ.




.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ