Συνολικές προβολές σελίδας
7.11.20
Πρακτικές ψυχολικής φροντίδας μετά το σεισμό
Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες του Φάρου,
Μια βδομάδα ακριβώς μετά το σεισμό που έπληξε το νησί μας, προσπαθεί ο καθένας ανάλογα με τους ρόλους και τις θέσεις του να οργανωθεί, να ανασυγκροτηθεί και να συνεχίσει τη ζωή του με βάση τα καινούργια δεδομένα.
Έχοντας σαν βασικό μας μέλημα το πώς θα είμαστε περισσότερο βοηθητικοί και διαθέσιμοι στην τοπική κοινότητα και τις παρούσες ανάγκες της , είμαστε διαθέσιμοι να παρέχουμε υποστήριξη σε όποιον/α το έχει ανάγκη στα τηλέφωνα του Φάρου, 22730-23443&2387070-1, καθημερινά.
Ορισμένες πρακτικές φροντίδας που θα μπορούσαν να φανούν βοηθητικές όσο διαρκεί η άμεση περίοδος μετά την εμπειρία του σεισμού:
· Αυτοφροντίδα : Βασικός στόχος είναι να αισθανθούμε ξανά ασφαλείς και προστατευμένοι. Πρόκειται για μια προσπάθεια δημιουργίας ενός περιβάλλοντος που θα είναι όσο γίνεται ήρεμο, υποστηρικτικό, αισιόδοξο, με διάθεση ελπίδας και φροντίδας σε όσους την έχουν ανάγκη. Επιδιώκουμε να μειωθεί το αρχικό σοκ-στρες , να καλυφθούν οι ανάγκες του εδώ και τώρα, να βρεθεί ένας λειτουργικός τρόπος διαχείρισης και να ενισχυθεί η προσαρμογή στις νέες συνθήκες.
· Έλεγχος –Σταθερότητα: Δε μπορούμε να ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον, ούτε τώρα ,ούτε σε κάποια άλλη φάση της ζωής μας. Εστιάζουμε σε αυτά που μπορούμε να ελέγξουμε , σε αυτά που μπορούμε να κάνουμε οι ίδιοι. Όσο μας επιτρέπεται διατηρούμε έναν προγραμματισμό και την συνήθη ρουτίνα μας. Υπάρχουν πολλά που παραμένουν ακόμα σταθερά στη ζωή μας. Αυτοαποτελεσματικότητα: Προσπαθούμε να καταλάβουμε τις άμεσες ανάγκες μας, να ιεραρχήσουμε τα προβλήματα και να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε. Χρειάζεται να αισθανθούμε ότι είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τον εαυτό μας .
· Σύνδεση: Διατηρούμε την επαφή με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Αναζητούμε την υποστήριξη των ανθρώπων οι οποίοι μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα. Δίνουμε και ζητάμε βοήθεια από τους γύρω μας. Σε μια φυσική καταστροφή εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας και επιδιώκουμε ατομικές και συλλογικές λύσεις.
· Επικοινωνία –Αποδοχή : Δίνουμε χρόνο ώστε να κατανοήσουμε τι έχει συμβεί, επιδιώκουμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας από το γεγονός, να αφηγηθούμε την ιστορία μας, να αναζητήσουμε υποστήριξη ,παρηγοριά και φροντίδα. Αποδεχόμαστε ότι όλα τα συναισθήματα και οι αντιδράσεις μας , είναι φυσιολογικές και ανθρώπινες.
· Βοηθητικά σημεία για τα παιδιά: Τα ακούμε, τους δίνουμε να καταλάβουν ότι είμαστε πρόθυμοι να απαντήσουμε σε όποιες ερωτήσεις μπορεί να έχουν. Απαντάμε με απλό και ειλικρινή τρόπο. Διορθώνουμε παρανοήσεις που μπορεί να έχουν συμβεί. Τους δίνουμε να καταλάβουν ότι όσα αισθάνονται είναι φυσιολογικά. Κάποια παιδιά μπορεί να φαίνονται καλά, ενώ την ίδια στιγμή να βιώνουν μεγάλες εσωτερικές εντάσεις.
Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά να αισθάνονται ασφαλή. Για ένα διάστημα μπορεί το παιδί να μη θέλει να απομακρυνθεί από το γονιό, δίνουμε χρόνο και προσπαθούμε να καθησυχάσουμε το παιδί. Διατηρούμε τη καθημερινή δραστηριότητα του παιδιού, όσο είναι δυνατόν. Δίνουμε προσοχή στο τι βλέπουν και στο τι ακούνε τα παιδιά μετά τη φυσική καταστροφή. Γινόμαστε θετικό παράδειγμα ως προς το τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την ίδια τη φυσική καταστροφή και τις συνέπειές της. Εκπαιδεύουμε το παιδί και οργανώνουμε μαζί ένα σχέδιο ασφάλειας για το μέλλον.
Αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας και στο παιδί ότι τα καταφέραμε!
4.11.20
Κλειστά όλα τα σχολεία στο Νομό Σάμου μέχρι και 11/11/20
Με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Σάμου, κ. Βασίλη Πανουράκη, θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία του νομού. Νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια σε Σάμο, Ικαρία και Φούρνους.
31.10.20
Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ, ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ, ΩΔΕΙΩΝ, ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΚΑΙ ΟΡΧΗΣΤΡΩΝ.
Γνωστοποιείται ότι, με την με αριθμό 1758/31-10-2020 Απόφαση του Δημάρχου Ανατολικής Σάμου, αναστέλλεται η λειτουργία για το διάστημα από τις 2 έως και τις 4 Νοεμβρίου 2020, των:
1. Δομών των δημοτικών και ιδιωτικών Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών
2. Σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια) του Δήμου Ανατολικής Σάμου
3. Ιδιωτικών Μουσικών Ιδρυμάτων, Ωδείων, Μουσικών Σχολών, Χορωδιών, Ορχηστρών και μουσικής δωματίου
Η αναστολή λειτουργίας των ανωτέρω δομών κρίνεται αναγκαία προκειμένου να ελεγχθεί η στατικότητα των συγκεκριμένων κτιρίων μετά τον ισχυρό σεισμό της 30/10/2020 που έπληξε το Δήμο Ανατολικής Σάμου.
Από το Δήμο Ανατολικής Σάμου
21.10.20
Περιγραφική αξιολόγηση
Κι επειδή δε μας έφτανε μόνο ο covid 19 στο νηπιαγωγείο και οι μάσκες, έχουμε και την περιγραφική αξιολόγηση. Ετοίμασα κάποιο υλικό βοηθητικό για μένα, βασισμένη σε σημειώσεις που μας έστειλε η κυρία Μοσχοβάκη (εδώ μπορείτε να βρείτε τα κριτήρια αξιολόγησης που χρησιμοποίησα βασισμένη στις σημειώσεις της). Είναι προσαρμοσμένο σε τετράμηνα διότι μου φαίνεται πιο πρακτικό. Έφτιαξα και ανοιχτά φύλλα για κάθε μήνα που θα ανεβάσω σύντομα. Προς το παρόν ανεβάζω τα εξώφυλλα και τις λίστες για τσεκάρισμα (οι λίστες είναι για προσωπική χρήση και βοήθεια, δε θα μπουν στο portfolio των παιδιών, που εμείς από φέτος ονομάζουμε φάκελο εξυπνάδας). Ίσως σας βοηθήσει κι εσάς.
Εκτός από τα εξώφυλλα και τα ανοιχτά φύλλα εργασίας (επόμενη ανάρτηση), συν τις εργασίες των παιδιών, θα περιέχει ατομική συνέντευξη του παιδιού ανά τετράμηνο (για τη συνέντευξη βασιστήκαμε κυρίως στις ερωτήσεις που προτείνει η Ειρήνη Ματθαιάκη εδώ) και το τελευταίο φύλλο για την αυτοεξυπηρέτηση του παιδιού που είχα φτιάξει παλαιότερα (εδώ όλο το υλικό για το portfolio). Επιπλέον θα υπάρχει το ανθρωπάκι του μήνα με το λύκο Ζαχαρία (εδώ).
Καλή δύναμη!
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (76)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (254)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (99)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (29)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)