Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

20.10.24

Φιλία , εγώ μέσα από εσένα

Ποιος θα ήμουν εγώ αν δεν είχα οικογένεια και φίλους; Υπάρχω μέσα από εσένα (πρφρ. Paul Ricoeur), μέσα από ένα ΕΣΥ και μπορώ να δω τον εαυτό μου (και  να τον προσδιορίσω αν το επιλέξω) μέσα από τα μάτια σου, είτε είσαι γονιός, είτε είσαι φίλος.

Σε αυτό λοιπόν το φιλοσοφικό πλαίσιο ασχοληθήκαμε και με τη φιλία, την αρμονική και συνεργατική εταιροπρόσωπη   συν-ύπαρξη μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο.

Μερικές από τις δραστηριότητες με τις οποίες ενδυναμώσαμε τη σχέση εγώ-εσύ:

  • παίξαμε και δουλέψαμε σε ζευγαράκια
  • δοκιμάσαμε να ανακαλύψουμε το φίλο μας με κλειστά μάτια
  • λάβαμε μία επιστολή από το ομορφότερο ψαράκι του ωκεανού και μάθαμε τι είναι το γράμμα
  • διαβάσαμε παραμύθια που μας έδωσαν την αφορμή να αναστοχαστούμε  για τη φιλία και τη σημασία της π.χ. "Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να είναι πάντα πρώτος", "Ασημάκης, το πολύχρωμο ψαράκι" "Ένας για όλους και όλοι για έναν"  κ.ά.
  • μιλήσαμε για τις φιλικές συμπεριφορές, αυτές που μας βοηθάνε να κάνουμε καινούριους φίλους και τις συμπεριφορές, με τις οποίες -αν δεν προσέξουμε- μπορεί και να τους χάσουμε
  • Βρήκαμε πολλές ευκαιρίες να γνωρίσουμε νέους φίλους μέσα στην τάξη, να τους ζωγραφίσουμε και να κάνουμε δημιουργικές κατασκευές όπως: α. Κολάζ/αφισάκι με τον Ασημάκη όπου το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα από τα λέπια του τους φίλους του/τον-την φίλο-η β. φτιάξαμε το βιβλίο των φίλων γ. ζωγραφίσαμε  σε καρδιά  αλλά και γύρω από τον Ασημάκη τους φίλους μας δ. κατασκευάσαμε το βραχιόλι της φιλίας με τον Ασημάκη
  • Με τα φιλαράκια μας αρχίσαμε να μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να παίζουμε σε δυάδες bingo παρατήρησης αλλά και ταύτισης αριθμών από το 1-5 και 1-10
  • Με τα φιλαράκια μας βάλαμε ουρίτσες σε πουλάκια (μανταλάκια τόσα όσα ο αριθμός που δηλώνει το κάθε πουλάκι)
  • Βάλαμε στον Ασημάκη τα σωστά σχήματα αλλά και τόσες μπουρμπουληθρες όσες μας δήλωνε ο αριθμός
  • ταξινομήσαμε σενάρια συμπεριφορών σε φιλικές και μη

Περισσότερες δραστηριότητες και προτάσεις με τον Ασημάκη, το ψαράκι της φιλίας εδώ

Το πλαίσιο για την επιστολή που μπορείτε κι εσείς να διαχειριστείτε από εδώ.

Το βιβλιαράκι των φύλλων μπορείτε να το εκτυπώσετε μπρος πίσω οπότε βγαίνει ένα μονοσέλιδο Α5 



 

IMG 20241002 140247 1

CIMG0002

IMG 6947ebcca86411eba5093f2848ded8f0 VIMG 20241001 142350 1

IMG 20241001 131409

IMG 20241001 131336 1 

Βάλε τα φτερά της ουράς στα πουλάκια: https://frompond.blogspot.gr/2013/10/pin-tail-on-bird.html

IMG 20241001 124544 IMG 20241001 131049

IMG 20240930 131350IMG 20240924 131711

Διαφάνεια2

IMG 20241004 130743 1

11.10.24

Ο εαυτός μου

Προχωράμε ακάθεκτοι στη νέα σχολική χρονιά εμβαθύνοντας συναισθηματικά στην έννοια της αυτογνωσίας με θέμα "Ο εαυτός μου". Ορισμένες από τις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα στο 1ο ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου Χώρας σε αυτό το εκπαιδευτικό πλαίσιο.

  • δραστηριότητες με το μαγικό καθρέπτη όπου ανακαλύπτουμε ένα μοναδικό, ξεχωριστό και υπέροχο άνθρωπο. Ποιον; Μα τον εαυτό μας φυσικά! Είμαστε μοναδικοί και μας αγαπούν ακριβώς γι' αυτό που είμαστε! Πήραμε κι ένα μαγικό καθρεπτάκι για το σπίτι!
  • παρατηρήσαμε τον εαυτό μας σε μεγάλο καθρέπτη, είμαστε υπέροχοι ακριβώς έτσι όπως είμαστε!
  • Κάποια από τα παραμύθια που διαβάσαμε και συζητήσαμε σχετικά με την αυτοποδοχή : "Ο βάτραχος είναι βάτραχος", "Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να αλλάξει χρώμα", "Ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης", "Αχ, γιατί να είμαι γάτα" και άλλα.
  • Τα παιδιά για να γνωριστούμε καλύτερα έφεραν σε ένα κουτί και παρουσίασαν στην τάξη το αγαπημένο τους παιχνίδι
  • Φτιάξαμε ατομικό lapbook παρουσίασης του εαυτού μας, των φίλων, της οικογένειάς μας και μετρήσαμε το ύψος μας εκείνη τη μέρα μία κορδέλα που κολλήσαμε μέσα (ιδέα και υλικό από: http://kidsofworld1.blogspot.com/2016/10/lapbook.html)
  • Ασχοληθήκαμε περεταίρω με το όνομά μας που είναι ένα από τα κυριότερα στοιχεία της ταυτότητάς μας
  • Εισαχθήκαμε με παιγνιώδη τρόπο στη ρομποτική καθοδηγώντας το bee bot να βρει το αρχικό μας γράμμα
  • Μάθαμε πιο μήνα είναι τα γενέθλιά μας και κάναμε μαθηματικά με τουρτίτσες όπου ανάλογα με τον αριθμό βάζαμε κερασάκια και κεράκια 1-5
  • κάναμε διάφορες κατασκευές όπως σημαιάκια (https://www.reoulita.com), στολισμός του αρχικού μας γράμματος κ.ά.

 Για τον εαυτό μπορείτε να βρείτε διάφορες ιδέες :

  • Γαΐτης και εαυτός εδώ και εδώ
  • Όλα για μένα εδώ
  • Με αφορμή τη Μόνα Λίζα εδώ 
  • ο εαυτός μου το φύλο μου εδώ
  • τα κεκάκια εδώ 

 

 

IMG 20240925 155101IMG 20241002 132353

IMG 20241003 132946 IMG 20241003 131759 IMG 20241003 131823 IMG 20241003 131815

IMG 20241004 141703

4.10.24

Πιστοποιητικά από το Code Week

Συναδέλφισσες χάρηκα πολύ για την αθρόα συμμετοχή σας στην πρότασή μου να συνεργαστούμε και κυρίως χαίρομαι αν σας διευκόλυνα, όπως κι εγώ έχω διευκολυνθεί άλλες φορές από τη δουλειά εξαιρετικών συναδέλφων. Ανυπομονώ να δω στο padlet τις αναρτήσεις σας μόλις ολοκληρώσετε!

Επειδή από συζητήσεις διαπίστωσα ότι κάποιοι δεν ξέρετε ή ξεχνάτε να πάρετε τις βεβαιώσεις συμμετοχής που δικαιούστε και εσείς (ατομικά ή σαν σχολική μονάδα ανάλογα το όνομα που δηλώσατε) αλλά και τα παιδιά εξατομικευμένα, σκέφτηκα να σας δώσω μερικές εξτρά πληροφορίες.

ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ: Όταν ολοκληρώσετε την εκδήλωση μπαίνετε στο λογαριασμό σας στο code week (κίτρινο βέλος)  και πάτε εκεί που λέει "Πιστοποιητικό συμμετοχής" (μπλε βέλος). Δηλώνετε τα παιδιά που συμμετείχαν (βάζετε όλα τα ονόματα και τα διαχωρίζετε με κόμμα) και συμπληρώνετε και τις υπόλοιπες πληροφορίες. Όταν ετοιμαστούν θα μπορείτε να τα κατεβάσετε πατώντας εκεί που γράφει τα πιστοποιητικά μου (κόκκινο βέλος).



Για το δικό σας: από το εικονίδιο προφίλ (κίτρινο βέλος) πάτε στο Οι δραστηριότητές μου (πράσινο βέλος). Κάνετε προβολή της συγκεκριμένης δραστηριότητας και θα δείτε πάνω δεξιά ένα πορτοκαλί πλαίσιο που σας ζητά να υποβάλετε αναφορά για την εκδήλωση (μοβ βέλος). Συμπληρώστε τη σωστά  και θα βγει και η δική σας βεβαίωση.


Θα μπορείτε να τα κατεβάσετε από την ένδειξη τα πιστοποιητικά μου (κόκκινο βέλος).

Εύχομαι να περνάτε όμορφα και δημιουργικά μέσα στην τάξη! 😉


2.10.24

Μερικές δραστηριότητες για το όνομα

Ξεκινήσαμε δυναμικά, δημιουργικά και παιχνιδιάρικα να ασχολούμαστε με τον εαυτό μας. Και τι πιο σημαντικό από το όνομά μας, την ταυτότητά μας.

Παίζω με το όνομά μου εδώ

Κολάζ με το όνομά μου εδώ 

Το όνομά μου δραστηριότητες/βιβλίο εδώ 

Ο φάκελος του ονόματός μου εδώ 

Το όνομά μου εδώ 

Τις προηγούμενες μέρες προσπαθήσαμε:

  • να το αναγνωρίζουμε
  • να βρίσκουμε το αρχικό μας γράμμα
  • να μάθουμε το αρχικό μας σημαδάκι (γράμμα) και τον αρχικό μας ήχο (του γράμματος)
  • ξεχωρίσαμε το όνομά μας ανάμεσα σε δύο, ανάμεσα σε πολλά
  • διακοσμήσαμε με διάφορους τρόπους το γράμμα μας
  • το ψαρέψαμε ανάμεσα σε καπάκια
  • το βρήκαμε μέσα στη γραμματόσουπα
  • γνωρίσαμε τη μαγισσούλα που τρώει γραμματάκια
  • προσπαθήσαμε με διάφορους τρόπους να γράψουμε το ονοματάκι μας
  • το συνθέσαμε σαν παζλ με καπάκια, το γράψαμε και παίξαμε με αυτό
  • χτυπήσαμε τις συλλαβές του ονόματός μας
  • πηδήξαμε σε στεφάνια ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών
  • βάλαμε ξυλάκια ή κουμπάκια κάτω από το όνομά μας ανάλογα με τις συλλαβές μας
  • βλέπαμε το γράμμα μας και το γράφαμε στο μαγικό πινακάκι της κυρίας

 Χρησιμοποιήσαμε τα εξατομικευμένα φύλλα εργασίας για το όνομα από το blog paidopoula

 IMG 20240925 130455 IMG 20240923 131320 IMG 20240926 132250 IMG 20240926 123833

IMG 20240925 131314

IMG 20240924 143938

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ