Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

6.10.15

Επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας

Για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας (με αφορμή τον Τσέστερ), βρήκα μια ιδέα για επιτραπέζιο από εδώ αλλά κράτησα μόνο τη βάση και το άλλαξα.




Το παιχνίδι παίζεται με 2 παιδιά ή 2 ζευγάρια, που το καθένα έχει μία καρτέλα. (Εγώ για να μην τα μπερδέψουν κόλλησα αυτοκόλλητα καρδιές στο ένα - μαργαρίτες στο άλλο).
Συγκεκριμένα, τα παιδιά καλούνται ρίχνοντας το ζάρι να βρουν τον ήχο του γράμματος και να το βρουν ανάμεσα από τις κάρτες της ΑΒ που έχουν στην κατοχή τους. 
Αν το βρουν σωστά κερδίζουν μία μάρκα Τσέστερ και γεμίζουν τα κουτάκια (τις μάρκες-τετραγωνάκια θα τις βρείτε στον παραπάνω σύνδεσμο). Όταν πέφτουν σε Τσέστερ ξαναπαίζουν. Κερδίζει όποιος ή όποιο ζευγάρι έχει γεμίσει τα περισσότερα κουτάκια.

5.10.15

Το σώμα

Εκτός από τα άλλα που κάνουμε συνήθως για το σώμα (δες ΣΩΜΑ) φέτος φτιάξαμε ένα γιγάντιο σκελετό (2 μεγάλα κανσόν ύψος) που προσωρινά κολλήσαμε στη ντουλάπα και θα δούμε που θα χωρέσει. Τον βρήκα εδώ και μου άρεσε πολύ.


Για τη γωνιά του γιατρού είχα μεταφράσει κάτι ωραία φύλλα διάγνωσης και συνταγών από εδώ αλλά βρήκα αργότερα και στης Ειρήνης το σάιτ πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις σχετικές.

4.10.15

Το μπίνγκο του Τσέστερ

Ανάρτηση αφιερωμένη στη φανατικότερη θαυμάστρια του Τσέστερ στην Ελλάδα: την Κατερίνα (δε συμφωνείτε;).
Επειδή η εμπειρία μου έδειξε ότι τα παιδιά για κάποιο λόγο (που ακόμα δεν έχω σίγουρα εξηγήσει) τρελαίνονται για το μπίνγκο, δεν μπορούσα παρά να φτιάξω ένα για τον Τσέστερ. 
Προσέξτε τη λεπτομέρεια: το μπίνγκο παίζεται με ζάρι ή ζάρια. Για τους προχωρημένους (π.χ. περσινούς) μπορούν να κάνουν πρόσθεση ή να ανακαλύψουν ότι δεν γεμίζουν όλα. Τους υπόλοιπους θέλω να τους προβληματίσω στην αρχή και να ανοίξουν συζητήσεις. Έπειτα μπορώ να τους δώσω παλιές κάρτες με αριθμούς μέχρι το 10 για να τραβούν.






Για ποιο εύκολο έχω εκτυπώσει και το παρακάτω και βάζω κι αυτό στη γωνιά του Τσέστερ. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την παρατήρηση. Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα και να το κατεβάσετε δωρεάν.




Ένας σφυροκέφαλος με νου και γνώση

 Όπως γνωρίζετε αγαπώ το βιβλίο (και ποια νηπιαγωγός δεν κάνει το ίδιο;). Ανακάλυψα λοιπόν σήμερα το πρωί έναν συμπαθέστατο σφυροκέφαλο με νου και γνώση. Δεν το γνώριζα το βιβλίο αλλά διαβάζοντας τη συνέντευξη της συναδέλφου στον παρακάτω σύνδεσμο, ομολογώ ότι μου κίνησε το ενδιαφέρον και την περιέργεια και θα το ψάξω (το βρήκα εδώ σε αρκετά προσιτή τιμή).
Λατρεύω το λύκο Ζαχαρία και άλλους ήρωες εισαγόμενους, όμως μήπως ήρθε η ώρα εμείς οι νηπιαγωγοί να ψάξουμε και να προωθήσουμε και εγχώριους ήρωες και συγγραφείς για να φτιάξουμε υλικό; (όπως κάνουμε π.χ. με τον Τριβιζά). Ευτυχώς ήδη κάποιες  έχουν ξεκινήσει και πολύ χαίρομαι.
Εγώ θα ψάξω να γνωρίσω το μαστρο-Κυριάκο με τις φιλοσοφικές του τάσεις


 



Καλή σας μέρα!

3.10.15

Το γράμμα και το όνομά μου

Όπως έχω προαναφέρει, φέτος εμπλουτίζω το γραφοαναγνωστικό μου υλικό. Θέλοντας να δώσω κι άλλη έμφαση στα ονόματα των παιδιών είδα μια ιδέα εδώ που μου άρεσε πάρα πολύ και θα την εφαρμόσω και στην τάξη, να δω πως θα πάει. (Ειλικρινά θα ήθελα να έχω αυτό τον πίνακα στην τάξη. Πολύ βολικός.)
Τη συγκεκριμένη ανάρτηση την αφιερώνω στην Κική, που χθες εμένα με έβαλε σε δημιουργικό τρέξιμο με την ανάρτησή της για το όνομα: εδώ. (Φιλιά κι ευχαριστώ ;)

Με βέλκρο θα κολλάνε ανάλογα το όνομά τους στη σωστή στήλη (δεν βοηθά η φωτογραφία πολύ γιατί χρησιμοποιώ παλιό παρουσιολόγιο πλαστικοποιημένο)

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ