Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

20.11.13

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΓΓΕΙΑ

1. Απλές σειραθετήσεις αγγείων


 


2. Το μπίνγκο με τα αγγεία.










3. Κόβετε στη μέση τις εικόνες και τα παιδιά προσπαθούν να βρουν και να ταιριάξουν το άλλο μισό.







19.11.13

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΓΓΕΙΑ

Το φύλλο αυτό εκτός από πίνακα αναφοράς, το επανεκτύπωσα κι έκοψα τα καρτελάκια και τα ονόματα ξεχωριστά, ώστε αν θέλουν να ενώσουν τη σωστή εικόνα με το σωστό όνομα.(Έχω κάνει ένα μικρό λάθος στον πίνακα: είναι τεχνοτροπίες αγγειογραφίας και όχι αγγειοπλαστικής).



Με τη βοήθεια του παραπάνω πίνακα αναφοράς τα νήπια κόβουν και κολλούν τα σωστά μέρη του αγγείου.






 












18.11.13

ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΓΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Απόγευμα αυτή την εβδομάδα. Θα ασχοληθούμε ενδελεχώς με τα αρχαία αγγεία, τη χρήση και την ονομασία τους.
Μιλήσαμε για τη χρήση τους. Βασίστηκα κυρίως στο υλικό (μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν) του μουσείου κυκλαδικής τέχνης που βρήκα εδώ.
Αφού μάθαμε για τον πηλό και τον αγγειοπλάστη (είδαμε προσωπικά βίντεο και εικόνες από τους ντόπιους αγγειοπλάστες στις Μανωλάτες Σάμου) ώρα να δούμε σε λειτουργία ένα Κεραμεικό αγγείο, τον πύραυνο, το αρχαίο "μαγκάλι/ φουφού/ χύτρα" το οποίο όμως το χρησιμοποιούσαν και για μαγείρεμα. Ο σύγχρονος πύραυνος χρησιμοποιείται για να αρωματίζουμε το χώρο με αιθέρια έλαια. Εμείς αρωματίσαμε την τάξη μας. Μάλιστα το έλαιο που έφερα είπαμε πως οι αρχαίοι θα το έβαζαν σε αγγείο αλάβαστρο.




Γίναμε και εμείς μικροί αγγειοπλάστες. Για αρχή φτιάξαμε μαγνητικούς διακοσμητικούς στάμνους. Γίναμε αγγειογράφοι γεωμετρικών, μελανόμορφων και μελαμβαφών (μαύρων) αγγείων. Είδαμε τα διάφορα γεωμετρικά σχέδια σε διάφορα αγγεία (θυμηθήκαμε κι αυτά που συναντήσαμε στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου) και μάθαμε το μαίανδρο. Προσπαθήσαμε να τον αναπαραστήσουμε στους στάμνους και στους αμφορείς μας.






Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και τα στόμια των αγγείων που βλέπαμε. Όταν στεγνώσουν καλά θα τα διακοσμήσουμε.



Ήδη ξέρουμε από την επίσκεψη στο μουσείο, κάποιες ονομασίες αγγείων και τη χρήση τους, όπως την οινοχόη, την υδρία, τον αμφορέα, τη λήκυθο, τον κάνθαρο, την πυξίδα, το αλάβαστρο και τον οξυπύθμενο αμφορέα. Αρχίσαμε να εισάγουμε κι άλλες εικόνες, ονομασίες και χρήσεις. Θα μας βοηθούν τα παρακάτω.

Οι πρώτες τρεις εικόνες λειτουργούν ως πίνακες αναφοράς.

 

Κόβετε τις εικόνες (και αν θέλετε και τα ονόματα, αλλιώς χρησιμοποιείτε τα καρτελάκια από το τελευταίο φύλλο) και ζητάτε από τα παιδιά να ενώσουν το σωστό αγγείο με τη σκιά του. Επίσης μπορούν να ενώσουν τη σωστή σκιά με το σωστό όνομα - καρτελάκι.







Τις εικόνες και τις πληροφορίες για τα αγγεία τις βρήκα εδώ και εδώ.




 

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ - ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΟ

Για να κάνω το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής υλικό για το νηπιαγωγείο  βρήκα στα ιστολόγια:
Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες δουλειές στο διαδίκτυο, εγώ αναφέρω απλώς αυτές από τις οποίες άντλησα υλικό, πληροφορίες και ιδέες.

Ανεβάζω ένα βιβλιαράκι που είχαμε κάνει τις προηγούμενες μέρες, όταν μιλάγαμε γενικά για τα μουσεία και είναι ευρύτερης εμβέλειας και γνώσεων.










17.11.13

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


(Χρωστούμενη ανάρτηση από την προηγούμενη βδομάδα). Επιτέλους, μετά από αναβολές λόγω καιρού, καταφέραμε, με κάποιες απώλειες, να πάμε στο μουσείο! Εννοείται πως αρχίσαμε αμέσως το κυνήγι θησαυρού (το φύλλο εδώ): "Να ένα θήλαστρο κυρία!" Και η καταγραφή αρχίζει! 





Είδαμε πολλά, αλλά δεν επιτρεπόταν να τα φωτογραφίσουμε περισσότερο! Ανακαλύψαμε κούρους αλλά απογοητευτήκαμε που ήταν χωρίς κεφάλι και δεν ήταν γιγάντιοι όπως στο Βαθύ. Είδαμε αργαλειό και πάρα πολλά αγγεία, αγάλματα και ευρήματα από τη νεκρόπολη.  Ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.




Είχαμε ετοιμάσει και ερωτήσεις για την αρχαιολόγο, κυρία Βιγλάκη αλλά δυστυχώς ήταν σε ανασκαφή, οπότε ελπίζουμε πως θα μας επισκεφθεί στο σχολείο σύντομα. Να κάποιες ερωτήσεις (κάποιες έχουν σχέση με όσα έχουμε ήδη βιώσει στην τάξη):





 Και αφού έλειπε η υπεύθυνη, παραδώσαμε τα ευρήματά μας στον υπεύθυνο αρχαιοφύλακα και την επόμενη φορά που θα επισκεφθούμε το μουσείο μπορεί να τα δούμε σε κάποια προθήκη!
Εννοείται πως του εξηγήσαμε αναλυτικά τι παραδίδουμε!


Όταν γυρίσαμε στο σχολείο συνεχίσαμε με το μουσείο μας.
Έφτιαξα αυτό το φύλλο εργασίας και είδα ότι κάποια παιδιά το πάλεψαν για ηχητική γραφή.


Παιδί: Αυτά είναι αγγεία; Ξεναγός: Αυτά είναι αγγεία. Φύλακας: Κάντε λίγο ησυχία παιδιά.


Τους έδωσα ένα σχέδιο ενός κτιρίου που μου θύμιζε λίγο την τομή του μουσείου και τους ζήτησα οι μισοί να ζωγραφίσουν τα εκθέματα του πρώτου ορόφου και οι άλλοι μισοί του δευτέρου. Τα αποτελέσματα ούτε εγώ δεν τα περίμενα!





Μετρήσαμε τα θήλαστρα που ανακαλύψαμε και βρήκαμε ότι οι περισσότεροι καταγράψαμε 10!!!




Κι ένα πανεύκολο βιβλιαράκι, πιο πολύ σαν αναμνηστικό της επίσκεψης!



Περάσαμε τέλεια εκείνη την ημέρα!!!



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ