Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.
Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.
Καλή πλοήγηση!
Συνολικές προβολές σελίδας
4.3.15
3.3.15
1.3.15
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΚΕΛΣΟ (Antibullying) - ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
Ψάχνοντας και μελετώντας για την ενδοσχολική βία και το υλικό που θέλω να χρησιμοποιήσω εννοείται πως μπήκα στις σελίδες:
Βρήκα και στη σελίδα: http://kelsoschoice.com/, ένα πρόγραμμα για την επίλυση συγκρούσεων.
Μεταφρασμένο τον τροχό θα τον βρείτε στο ιστολόγιο της Ειρήνης της Ματθαιάκη (και με άλλες ενδιαφέρουσες προτάσεις για τη λύση συγκρούσεων εδώ). Εγώ τον μετέφρασα με το χέρι (βασικά γιατί το ξέχασα!).
Ενδιαφέρουσα και η πρόταση της Μυρτώς στα Προσχολικά με το "τραπέζι των λύσεων".
Τη συγκεκριμένη φιγούρα την εκτύπωσα σε πράσινο Α4 και θα μπει στη γωνιά "Πες τα στο πουλάκι", μαζί με τις γαντόκουκλες και το υπόλοιπο υλικό (έχει και μπίνγκο!!!). Όλα όσα ανεβάζω τα εκτύπωσα δωρεάν από τη σελίδα του Κέλσο εδώ.
(Θα τα κάνουμε μετάλλια αυτά)
Για τα μανταλάκια που χρησιμοποιούμε οι περισσότερες!
Δωρεάν υλικό για το anti-bullying (στα αγγλικά) εδώ και εδώ και ένα αγαπημένο μου με αφισάκια εδώ καθώς και ένα με το μπαλόνι της φιλίας εδώ, που θα χρησιμοποιήσω σίγουρα.
Νομίζω πως στο νηπιαγωγείο υπάρχουν περισσότερο θέματα επίλυσης συγκρούσεων παρά θέματα ενδοσχολικής βίας, όμως η εκπαίδευση των παιδιών και στα δύο, θα λειτουργήσει ως μελλοντική πρόληψη απέναντι στο bullying.
Για την επίλυση συγκρούσεων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας υπάρχουν οι σημειώσεις του σεμιναρίου Νηπιαγωγών στη Χίο (Μοσχοβάκη - Παΐδα) σε pdf που μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ.
Διαβάζοντας το κείμενο, στη σελ. 15 συγκρίνει 3 τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων:
- Στην ιστοσελίδα του High Scope διαλέγοντας κατηγορίες και συνδυασμούς μπορείτε να βρείτε βίντεο με παραδείγματα επίλυσης συγκρούσεων (στα αγγλικά) εδώ
- θα βρείτε τις κάρτες από το βαλιτσάκι των συγκρούσεων (εδώ στα ελληνικά) από το Κέντρο για τη Συναισθηματική και Κοινωνική Ικανότητα των Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας (CSEFEL). Στο συγκεκριμένο υπάρχει και αρκετό υλικό εδώ.
- θα βρείτε την πρόταση για τις καρέκλες των συγκρούσεων εδώ (σελ. 85)
Αν θέλετε τη γνώμη μου (πλην της τεχνικής της χελώνας του CSEFEL, με την οποία ουδέποτε συμφώνησα γιατί πιστεύω πως το συναίσθημα δεν πρέπει να "καταπίνεται") και οι 3 προτάσεις είναι χρήσιμες αναλόγως τις συνθήκες. Στο κάτω-κάτω είναι προτιμότερο να έχουμε 3 εργαλεία στα χέρια μας αντί για ένα! Αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου άποψη.
Καλό διάβασμα και ψάξιμο!
Α! Και καλό μήνα!
27.2.15
Ενδοσχολική Βία: "ΚΑΤΑΔΙΔΩ - ΑΝΑΦΕΡΩ" (tattling - reporting)
Με αφορμή την 6η Μαρτίου που είναι αφιερωμένη ενάντια στην ενδοσχολική βία, σκοπεύω να μιλήσω στα παιδιά μου για τη διαφορά του καταδίδω (έτσι μετέφρασα εγώ το tattling γιατί ήθελα να του δώσω αρνητική χροιά) με το αναφέρω. Κι αυτό γιατί φέτος υπάρχει σε κάποια παιδιά έντονη η συμπεριφορά του "καταδίδω". Ξεκινώντας λοιπόν από τα του οίκου μας, στη συνέχεια θα ασχοληθούμε και με την ενδοσχολική βία.
Έψαξα πάρα πολύ στο διαδίκτυο και κατέληξα στο παρακάτω υλικό που πιστεύω πως θα με βοηθήσει μέσα στην τάξη. Ίσως κάποιο από αυτό βοηθήσει και εσάς ως εισαγωγή στην προσέγγιση για την ενδοσχολική βία.
Έψαξα πάρα πολύ στο διαδίκτυο και κατέληξα στο παρακάτω υλικό που πιστεύω πως θα με βοηθήσει μέσα στην τάξη. Ίσως κάποιο από αυτό βοηθήσει και εσάς ως εισαγωγή στην προσέγγιση για την ενδοσχολική βία.
Φτιάχνουμε τη γωνιά "Πες το στο πουλάκι" (από το "μου το 'πε ένα πουλάκι"), όπου εκεί τα παιδιά μπορούν να πουν ή να γράψουν αυτά που έχουμε καταλήξει ότι δεν χρειάζεται να αναφερθούν αλλά μπορούν να τα λύσουν μόνα τους. (Δεν αναφέρομαι ακόμα στην επίλυση συγκρούσεων αλλά στην αξιολόγηση μιας σύγκρουσης από το ίδιο το παιδί). Στην επόμενη ανάρτηση θα ανεβάσω περισσότερο βοηθητικό υλικό για το πως μπορούν να κρίνουν τα παιδιά το μέγεθος ενός προβλήματος αλλά και για την ενδοσχολική βία.
Τα παιδιά ακούν τα σενάρια και επιλέγουν τη σωστή αντίδραση.
Συνεχίζεται...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (73)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (55)
- Ασημάκης (3)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (96)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (252)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (6)
- ΟΝΟΜΑ (5)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (98)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (28)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (36)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (13)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (29)
- THE KISSING HAND (15)