Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

20.10.15

Αποτελέσματα πιστοποίησης ΤΠΕ

Όπως ξέρετε αυτές τις μέρες μετακομίζουμε το νηπιαγωγείο, βγήκαμε και 2 μέρες εκτός προγράμματος, αύριο κανονικά πρώτη μέρα. Από την περασμένη Τετάρτη με τα απογέυματα και το Σβκ μέσα, κουβαλάω, ξεκουβαλάω, ανεβάζω, κατεβάζω (πολλές σκάλες το κτίριο), σκουπίζω, βάζω πράγματα σε κούτες, βγάζω πράγματα από κούτες και στο τέλος της μέρας σέρνομαι απλώς. Σήμερα το απόγευμα έβαλα και τις τελευταίες πινελιές οριακά (σε άλλη ανάρτηση φωτό). Γύρισα σπίτι και άνοιξα Η/Υ και ανακάλυψα πως ...

ΠΕΡΑΣΑ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε.!!!!!!!!!!!!!!!

Όπως καταλάβατε η χαρά μου είναι απερίγραπτη και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Πάει και η κούραση (λέμε τώρα!). Αν δώσατε κι εσείς, θα μου δώσει μεγάλη χαρά να μοιραστούμε τη χαρά μας!!! Καλά αποτελέσματα σε όλους μεικτού και μη μοντέλου!!!!

  

19.10.15

Κάρτες φωνολογικής ενημερότητας

Έφτιαξα καρτούλες μικρές για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας σε α/μ, τις εκτύπωσα σε έγχρωμα Α4 και τις πλαστικοποίησα. 
Το παιδί καλείται από την εικόνα να βρει τη λέξη στο μυαλό του και να την αντιστοιχίσει με τον αριθμό των συλλαβών. Για να βοηθήσω λίγο, την κάθε ποσότητα συλλαβών την έβαλα και με άλλο χρώμα. Π.χ. δισύλλαβες - κόκκινο Α4.






18.10.15

Εύκολες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας

Για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας που θέλω να στήνω σταδιακά, έφτιαξα αρχικά εύκολες κάρτες, όπου το παιδί καλείται να διαλέξει μόνο από 2 γράμματα το αρχικό και να βάλει το μανταλάκι στο σωστό.


17.10.15

Εξώφυλλο γενεθλίων

Μη μου πείτε πως δεν σας έχει τύχει μία μέρα να πνίγεστε στο νηπιαγωγείο για να στήσετε το μάθημα της ημέρας και τσουπ, έχετε ξεχάσει τα γενέθλια ενός παιδιού, αν και σημειωμένα στο ημερολόγιο;
Κάνουμε το πιο εύκολο και συνάμα όμορφο δωράκι στο παιδί: ένα βιβλιαράκι με ζωγραφιές από όλους του τους συμμαθητές. Θέλετε όμως να είναι και περιποιημένο, έτσι δεν είναι; Σας έχω τη λύση.
Εγώ στο σχολείο έχω πάντα εκτυπωμένα εξώφυλλα για τέτοια βιβλιαράκια, οπότε το μόνο που έχω να κάνω (και προλαβαίνω) είναι να τα δέσω. Σας ανεβάζω αυτό που χρησιμοποιώ εγώ αλλά είμαι σίγουρη πως πια μπορείτε να φτιάξετε χιλιάδες τέτοια! Εμένα πάντως με έσωσε αρκετές φορές και μου αρέσει κιόλας!





16.10.15

Υλικό - The kissing hand

Ανεβάζω υλικό που έφτιαξα ή μετέφρασα το οποίο είχα ξεχάσει. (Για την Κατερίνα! Φιλιά!)
Διάγραμμα Venn




Σειραθέτηση εικόνων ιστορίας


15.10.15

"Sensory bottles" ή Γωνιά με μπουκάλια

Φέτος, με το άτιμο το pinterest που μας ξεσηκώνει με τις χιλιάδες ιδέες και προτάσεις, κόλλησα με αυτά τα μπουκαλάκια που τα γεμίζεις διάφορα πράγματα και κάνεις εξίσου διάφορα μαγικά πράγματα. 
Έφτιαξα λοιπόν κι εγώ τα δικά μου για φέτος που θα μπαίνουν όμως σταδιακά και θα εναλλάσσονται, και κάποια πιθανόν να είναι και με εποπτεία. Επίσης, κόλλησα τα καπάκια με σιλικόνη (για σιγουριά) και έβαλα και σελοτέιπ όπου το θεώρησα χρήσιμο, εκτός από τα μπουκάλια όσφρησης. Προς το παρόν έχω εμφανίσει μόνο τα τελευταία, ενώ τα υπόλοιπα μετά τη μετακόμιση.
 

Για τις ελεύθερες δραστηριότητες και τις γωνιές μαθηματικών και φωνολογικής ενημερότητας έφτιαξα τα μπουκάλια των αριθμών και των γραμμάτων/λέξεων, όπου τα παιδιά, αν θέλουν, μπορούν να καταγράψουν αυτά που βρήκαν μέσα στο μπουκάλι τους και σκέφτομαι αν υπάρχει εξέλιξη να βάζω αυτά τα φύλλα και στο portfolio.



14.10.15

Τυφλοί - Γωνιά ΑμεΑ

Ανακαλύψαμε πόσο σημαντική είναι η όραση και πως μας βοηθά να γνωρίσουμε τον κόσμο. Γι' αυτό και λέμε: "Θα το προσέχω σαν τα μάτια μου!". Μιλήσαμε για τα μάτια ως όργανα πρώτα. Έπειτα βιώσαμε ό,τι βιώνει κάποιος με προβλήματα όρασης ή τυφλός.

  • Πρώτα από όλα μάθαμε πως προσεγγίζουμε έναν τυφλό στο δρόμο, είτε του μιλάμε, είτε τον ακουμπάμε ελαφριά  και τον ρωτάμε αν χρειάζεται βοήθεια, διότι καταλάβαμε πως επειδή είναι τυφλός δε σημαίνει ότι απαραίτητα χρειάζεται τη βοήθειά μας. Αν μας απαντήσει θετικά τότε κάνουμε γωνία το χέρι μας και μας κρατά από το μπράτσο. Εμείς προηγούμαστε πολύ λίγο και αν υπάρξει κάποιο εμπόδιο τον ενημερώνουμε λεκτικά.

 

13.10.15

Οι 5 αισθήσεις - ακοή

Για την ακοή εκτός των άλλων κάνω τα κουτάκια της ακρόασης όμως με μια διαφορά. Καλούνται να βρουν πόσα ρεβίθια είναι μέσα (μέχρι 10) και θα μπει στη γωνιά των μαθηματικών. Από τον ήχο επίσης μπορεί να καλείται να βρει ποιο από τα 2 κουτάκια έχει τα περισσότερα. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ και εδώ (μας το είχε πει η σύμβουλος κ. Κρεμμυδιώτη). Κι ένα κόλπο που έκανα για να ξέρω εγώ πόσα έχει μέσα χωρίς να χρειάζεται να τα ανοίξω: έξω από κάθε ντενεκάκι κόλλησα τόσα αυτοκόλλητα γύρω -γύρω όσα ρεβίθια έχει μέσα. Για παραπλάνηση έβαλα και στο καπάκι. Πολύ πολύ αργότερα θα τους πω το μυστικό!

12.10.15

Οι 5 μου αισθήσεις (όσφρηση - γεύση) - γωνιά

Λόγω του προγράμματος που θέλω να κάνω φέτος (διαφορετικότητα-ισότητα-προσβασιμοτητα-ΑμεΑ), θα δώσω έμφαση στις 5 αισθήσεις.
Να τι έφτιαξα εκτός των άλλων:



Το τελευταίο αφορά ένα πείραμα μέσα στην τάξη και είναι ατομικό φύλλο εργασίας που συμπληρώνεται επί τόπου. Το είδα στο: www.kindergartenkindergarten.com εδώ και στο ίδιο ιστολόγιο εδώ έχει και ένα δωρεάν παιχνιδάκι με κατηγοριοποίηση για τις 5 αισθήσεις.

11.10.15

Παιχνίδι με τα γράμματα (Τσέστερ)

Έφτιαξα ένα παιχνιδάκι για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας που θα ξεκινήσω μάλλον προς Δεκέμβρη.
Λοιπόν, αφού έχω κολλήσει  στη σειρά (σαν γραμματογραμμή- κατά το αριθμογραμμή) τα  γράμματα της ΑΒ θα έχω τις καρτέλες και θα καλείται το παιδί να βρει και να συμπληρώσει ποιο γράμμα λείπει (όπως ανάλογα κάνουμε με τους αριθμούς π.χ. 1_3, λείπει το 2). Να το υλικό που έφτιαξα και πιστεύω πως θα πάει καλά.

Οι λωρίδες για την ΑΒγραμμή

7.10.15

Παίζω με το λύκο Ζαχαρία (μαθηματικά)

Έφτιαξα ένα παιχνίδι για τη γωνιά των μαθηματικών με το λύκο και ένα ζάρι. Είναι απλό.  Τυπώνετε όποια εικόνα σας αρέσει 2 φορές. Η μία εικόνα αποτελεί τη βάση ενώ τη δεύτερη την κόβετε. Ανάλογα με το ζάρι συμπληρώνουμε το παζλ του Ζαχαρία. Κερδίζει όποιος το συμπληρώσει πρώτος.


6.10.15

Επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας

Για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας (με αφορμή τον Τσέστερ), βρήκα μια ιδέα για επιτραπέζιο από εδώ αλλά κράτησα μόνο τη βάση και το άλλαξα.




Το παιχνίδι παίζεται με 2 παιδιά ή 2 ζευγάρια, που το καθένα έχει μία καρτέλα. (Εγώ για να μην τα μπερδέψουν κόλλησα αυτοκόλλητα καρδιές στο ένα - μαργαρίτες στο άλλο).
Συγκεκριμένα, τα παιδιά καλούνται ρίχνοντας το ζάρι να βρουν τον ήχο του γράμματος και να το βρουν ανάμεσα από τις κάρτες της ΑΒ που έχουν στην κατοχή τους. 
Αν το βρουν σωστά κερδίζουν μία μάρκα Τσέστερ και γεμίζουν τα κουτάκια (τις μάρκες-τετραγωνάκια θα τις βρείτε στον παραπάνω σύνδεσμο). Όταν πέφτουν σε Τσέστερ ξαναπαίζουν. Κερδίζει όποιος ή όποιο ζευγάρι έχει γεμίσει τα περισσότερα κουτάκια.

5.10.15

Το σώμα

Εκτός από τα άλλα που κάνουμε συνήθως για το σώμα (δες ΣΩΜΑ) φέτος φτιάξαμε ένα γιγάντιο σκελετό (2 μεγάλα κανσόν ύψος) που προσωρινά κολλήσαμε στη ντουλάπα και θα δούμε που θα χωρέσει. Τον βρήκα εδώ και μου άρεσε πολύ.


Για τη γωνιά του γιατρού είχα μεταφράσει κάτι ωραία φύλλα διάγνωσης και συνταγών από εδώ αλλά βρήκα αργότερα και στης Ειρήνης το σάιτ πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις σχετικές.

4.10.15

Το μπίνγκο του Τσέστερ

Ανάρτηση αφιερωμένη στη φανατικότερη θαυμάστρια του Τσέστερ στην Ελλάδα: την Κατερίνα (δε συμφωνείτε;).
Επειδή η εμπειρία μου έδειξε ότι τα παιδιά για κάποιο λόγο (που ακόμα δεν έχω σίγουρα εξηγήσει) τρελαίνονται για το μπίνγκο, δεν μπορούσα παρά να φτιάξω ένα για τον Τσέστερ. 
Προσέξτε τη λεπτομέρεια: το μπίνγκο παίζεται με ζάρι ή ζάρια. Για τους προχωρημένους (π.χ. περσινούς) μπορούν να κάνουν πρόσθεση ή να ανακαλύψουν ότι δεν γεμίζουν όλα. Τους υπόλοιπους θέλω να τους προβληματίσω στην αρχή και να ανοίξουν συζητήσεις. Έπειτα μπορώ να τους δώσω παλιές κάρτες με αριθμούς μέχρι το 10 για να τραβούν.






Για ποιο εύκολο έχω εκτυπώσει και το παρακάτω και βάζω κι αυτό στη γωνιά του Τσέστερ. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την παρατήρηση. Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα και να το κατεβάσετε δωρεάν.




Ένας σφυροκέφαλος με νου και γνώση

 Όπως γνωρίζετε αγαπώ το βιβλίο (και ποια νηπιαγωγός δεν κάνει το ίδιο;). Ανακάλυψα λοιπόν σήμερα το πρωί έναν συμπαθέστατο σφυροκέφαλο με νου και γνώση. Δεν το γνώριζα το βιβλίο αλλά διαβάζοντας τη συνέντευξη της συναδέλφου στον παρακάτω σύνδεσμο, ομολογώ ότι μου κίνησε το ενδιαφέρον και την περιέργεια και θα το ψάξω (το βρήκα εδώ σε αρκετά προσιτή τιμή).
Λατρεύω το λύκο Ζαχαρία και άλλους ήρωες εισαγόμενους, όμως μήπως ήρθε η ώρα εμείς οι νηπιαγωγοί να ψάξουμε και να προωθήσουμε και εγχώριους ήρωες και συγγραφείς για να φτιάξουμε υλικό; (όπως κάνουμε π.χ. με τον Τριβιζά). Ευτυχώς ήδη κάποιες  έχουν ξεκινήσει και πολύ χαίρομαι.
Εγώ θα ψάξω να γνωρίσω το μαστρο-Κυριάκο με τις φιλοσοφικές του τάσεις


 



Καλή σας μέρα!

3.10.15

Το γράμμα και το όνομά μου

Όπως έχω προαναφέρει, φέτος εμπλουτίζω το γραφοαναγνωστικό μου υλικό. Θέλοντας να δώσω κι άλλη έμφαση στα ονόματα των παιδιών είδα μια ιδέα εδώ που μου άρεσε πάρα πολύ και θα την εφαρμόσω και στην τάξη, να δω πως θα πάει. (Ειλικρινά θα ήθελα να έχω αυτό τον πίνακα στην τάξη. Πολύ βολικός.)
Τη συγκεκριμένη ανάρτηση την αφιερώνω στην Κική, που χθες εμένα με έβαλε σε δημιουργικό τρέξιμο με την ανάρτησή της για το όνομα: εδώ. (Φιλιά κι ευχαριστώ ;)

Με βέλκρο θα κολλάνε ανάλογα το όνομά τους στη σωστή στήλη (δεν βοηθά η φωτογραφία πολύ γιατί χρησιμοποιώ παλιό παρουσιολόγιο πλαστικοποιημένο)

2.10.15

Το ύψος μου σήμερα

Μιλώντας για το σώμα ξεκινήσαμε πρώτα από τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά: χρώμα μαλλιών και ματιών, μέλη σώματος και αριθμοί (πόσα χέρια κ.λ.π.) και μετρήσαμε και το ύψος μας με τους συνήθεις τρόπους του νηπιαγωγείου: στον τοίχο, με τουβλάκια και με κορδέλα γκοφρέ. 
Τα παιδιά πήραν στο σπίτι ένα φύλλο με τον αριθμό από τα τουβλάκια αλλά και την γκοφρέ κορδέλα του ύψους τους τη συγκεκριμένη μέρα (μέσα σε φάκελο από cd).
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ