Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

18.1.17

Καπάκια και δραστηριότητες

Τα καπάκια που μαζέψαμε πέρσι, είπα να τα χρησιμοποιήσω φέτος μέσα στην τάξη με διάφορους τρόπους.


Έφτιαξα σφραγιδούλες με αφρώδη σχέδια που είχα. Η ιδέα από εδώ.  Αυτά τα χρησιμοποιώ κυρίως για κάποιες εργασίες που μπορεί να θέλουν λίγο κόπο παραπάνω, οπότε δίνω ένα κίνητρο στα παιδιά.

Άλλες ιδέες που βρήκα και εφαρμόζω σταδιακά στις γωνιές μαθηματικών και γραφής ανάγνωσης είναι οι παρακάτω:

15.1.17

Δραστηριότητες και παιχνίδια για τη γωνιά γραφής/ανάγνωσης

Φέτος με έχει πιάσει μια μανία με τα καπάκια των μπουκαλιών (εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και εδώ, και έπεται και συνέχεια!). Τα χρησιμοποίησα για τα ονόματα των παιδιών αλλά και για άλλες δραστηριότητες.
Αυτή τη φορά πήρα 3 μεγέθη και χρώματα καπακιών  και έφτιαξα με αυτοκόλλητο τα κεφαλαία (κίτρινα), τα πεζά (ροζ) αλλά και λέξεις (μπλε)  που αρχίζουν από το γράμμα. Ιδού το αποτέλεσμα:


Επίσης θα χρησιμοποιήσω τις παρακάτω καρτέλες πλαστικοποιημένες ώστε να μπορούν να γράφουν όπου και όπως θέλουν το όνομά τους ή και άλλες λέξεις (τις βρήκα δωρεάν εδώ).


12.1.17

Μαθηματικά: 1-100 (Συνέχεια)

 Συζητήσαμε για την ωραία κοιμωμένη που κοιμήθηκε 100 χρόνια. Πως θα ήταν 100 χρονών η ωραία κοιμωμένη; Πώς θα ήμασταν εμείς 100 χρονών γέροι;(εδώ) Είπαμε ιδέες (αργότερα τις ζωγραφίσαμε). Και ερχόμαστε στην  κρίσιμη ερώτηση: πόσο είναι το 100;
  • Κάναμε και φέτος τη δραστηριότητα που ονομάζω: πόσα είναι τελικά το 100; ΕΔΩ 
Πολύ τους άρεσε η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Τους βοήθησε πολύ και στο βάζο του υπολογισμού που έχω εισάγει πρόσφατα στην τάξη και φέτος (και επίσης συνιστώ με τα χίλια!)
  • Τα μπουκάλια του υπολογισμού : ΕΔΩ 
  • Το μπίνγκο με τους αριθμούς και τον εκατομετρικό πίνακα ΕΔΩ
  • Και βέβαια η βάση όλων, ο εκατομετρικός πίνακας : ΕΔΩ 
Επιπροσθέτως, μια ωραία ιδέα που είχα για να βρίσκουν τον αριθμό στον εκατομετρικό είναι να χρησιμοποιούμε το τερατάκι που είχαμε για να "τρώει" τα γράμματα. Πολύ βολικό και ευχάριστο για τα παιδιά.


Στο συγκεκριμένο εκατομετρικό μπορείς να κάνεις πολλά. Είτε με ζάρι να συμπληρώσουν σφραγίδες, είτε χωρίς. Εμείς κάνουμε το δεύτερο. Μπορούν  επίσης να γράφουν το όνομά τους συνεχόμενα και κάθε φορά που φτάνουν στο αρχικό τους να ζωγραφίζουν π.χ. με πορτοκαλί το τετράγωνο. Η ιδέα και οι πίνακες από εδώ. Η ιδέα με τις σφραγίδες από εδώ.




11.1.17

Μαθηματικά : 1-100

Υπάρχουν κάποιες μέρες στο νηπιαγωγείο που ενώ έχεις σχεδιάσει καταπληκτικές δραστηριότητες δε σου βγαίνουν με τίποτα μέσα στη μέρα. Υπάρχουν και κάποιες άλλες που όλο το σύμπαν συνομωτεί και ρέουν όλα αβίαστα και πολύ δημιουργικά. Σε μία τέτοια μέρα κι εγώ ξεκίνησα να εισάγω ένα από τα αγαπημένα μου θέματα, τους αριθμούς 1-100 και τον εκατομετρικό πίνακα (και να σκεφτείς πως όταν η κ. Σκουμπουρδή στο διδασκαλείο μας ζήτησε να βγάλουμε δραστηριότητες για τον εκατομετρικό, με είχε πιάσει πανικός! Χα χα!)


Έτσι λοιπόν σε συνωμοσία με το σύμπαν και λοιπές καιρικές συνθήκες και ασθένειες, μου έκατσε να έχω 10 παιδιά μέσα στην τάξη!
Καταρχάς τα παιδιά μου είναι εξοικειωμένα με τη δεκάδα, κυρίως από τη σχάρα της δεκάδας που δουλεύουμε από την αρχή της χρονιάς εδώ. Τους έδωσα 1 σακουλάκι στον καθένα και από τη γωνιά με τα καπάκια (αντικατέστησα με αυτά το οικοδομικό υλικό για κάποιο διάστημα φέτος, δοκιμαστικά να δω τι θα βγει) ζήτησα να φέρει ο καθένας από 10 ίδιο χρώμα καπάκια.


 Η γωνιά με τα καπάκια που δοκιμάζω.

Τα βάλαμε όλα μαζί και ο καθένας τους αποτέλουσε και μία δεκάδα. Τους έδωσα και μία δεκάδα στο χέρι (με κυβάκια) να τα μετρήσουν και να δουν πως αλλιώς είναι μία 10άδα. Με αυτά τα τουβλάκια έχουμε ξαναδουλέψει 10άδα και ξέραμε να φτιάξουμε π.χ. τον αριθμό 23 με αυτά. Παρολαυτά το ξαναθυμηθήκαμε  κυρίως πρακτικά με τα τουβλάκια.

9.1.17

Portfolio

Καλή χρονιά σας εύχομαι, γεμάτη με ό,τι ο καθείς θεωρεί αναγκαίο για τον ίδιο!
Θέλοντας να ανανεώσω το φάκελο αξιολόγησης των παιδιών φέτος, χρησιμοποιώ κάποιες από τις προτάσεις που βρήκα δωρεάν στο http://www.kindiekins.com, και εδώ.
Διάλεξα μόνο τα πρώτα για να βάλω περίπου ανά τρίμηνο και τα προσάρμοσα στα ελληνικά. Τα μεταφρασμένα φύλλα σε μορφή pdf μπορείτε να τα κατεβάσετε με κλικ ΕΔΩ.

http://www.kindiekins.com/2013/02/data-folders-for-kindergarten-freebie.html
Κλικ στην εικόνα για να μεταβείτε στην αγγλική πλήρη έκδοση.

Παλαιότερες προτάσεις για το portfolio μπορείτε να βρείτε με κλικ ΕΔΩ.


17.12.16

Γη- σεισμός - ηφαίστειο

Την εβδομάδα που πέρασε ασχοληθήκαμε με το εσωτερικό της γη μας, τους σεισμούς και τα ηφαίστεια (υλικό και προσέγγιση  εδώ και εδώ). 
Φέτος όμως βρήκα εδώ (δωρεάν) ένα φύλλο εργασίας που προσάρμοσα στις ανάγκες της τάξης μου. Φτιάξαμε το εσωτερικό της γης αντί των προτάσεων της Trapp και νομίζω πως το δικό μας αποτέλεσμα είναι πιο εντυπωσιακό. Δείτε και μόνοι σας.

 

9.12.16

Χριστουγεννιάτικα

Είχα βρει παλιά μια όμορφη εικόνα μέτρησης για τα Χριστούγεννα εδώ και φέτος την επεξεργάστηκα και θα τη χρησιμοποιήσω διπλά.
Το πρώτο σαν φύλλο εργασίας συμπλήρωσης των  αριθμών από το 1-24 (μια που το δουλεύουμε πολύ αυτό τον καιρό) και το άλλο σαν απλό επιτραπέζιο για να το πάρουν τα παιδιά στο σπίτι να παίζουν στις διακοπές ή και τώρα (στο σχολείο έχω γωνιά με πολλά αυτοσχέδια επιτραπέζια που τους αρέσουν πάρα πολύ).



Επίσης τύπωσα την παρακάτω εικόνα που βρήκα εδώ επεξεργασμένη όμως με  τις φωτογραφίες των παιδιών επάνω για να τις κάνουμε στολίδια. Σας το αναφέρω διότι είδα και πάλι πόσο εύχρηστο είναι να έχω στον υπολογιστή σκαναρισμένες από την αρχή της χρονιάς τις φωτογραφίες των παιδιών και έτσι δε χρειάζεται ούτε να φωτοτυπώ, ούτε να κόβω, ούτε να κολλάω, παρά  μόνο τις επικολλω στο έγγραφο που θέλω και εκτυπώνω ακόμα και από το φωτοτυπικό. Πολύ βολικό κορίτσια και κερδίζουμε χρόνο. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.


6.12.16

Διάστημα

Εβδομάδα διαστήματος και ασχολούμαστε με πλανήτες, αστερισμούς και εξωγήινους! Η προσέγγιση και το υλικό που χρησιμοποιώ  βρίσκεται εδώ. Όμως φέτος κάναμε και κάτι καινούριο που πολύ τα ενθουσίασε τα μικρά μου. Μιλώντας για τους αστερισμούς, τους έφτιαξα με αυτοκόλλητο μαυροπίνακα και χρυσά αστέρια το σύμπλεγμα της μεγάλης άρκτου. Τα παιδιά κλήθηκαν να ενώσουν με κιμωλία τα αστέρια και να το φτιάξουν το καθένα σε ατομική κάρτα που πήρε σπίτι. Το αυτοκολλητάκι μπήκε επίτηδες για να ξέρουν τα παιδιά πως πρέπει να κρατούν την κάρτα. Η ιδέα είναι από εδώ.


Ο αγαπημένος μας εξωγήινος ΧΨΩ (εδώ) μας έστειλε και φέτος γράμμα αλλά φρέσκα "δώρα" να περιεργαστούμε και να μάθουμε παίζοντας.

3.12.16

Αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα Χριστούγεννα

Κάθε χρόνο ψαχνόμαστε τι να κάνουμε για τα Χριστούγεννα και βαριόμαστε να κάνουμε τα ίδια κάθε χρόνο! Τελικά φέτος κατέληξα σε κάτι που μου ήρθε τελευταία στιγμή. Πρόκειται για τον Άη Βασίλη που προσπαθεί να μαζέψει τα δώρα του. Βασικά είχα την τσόχινη μπάντα από μια μαμά εδώ και πολλά χρόνια, είχα και τα αριθμημένα δωράκια από την Ανθή (εδώ) και να η ημερολογιακή μέτρηση (1-24). Επειδή όμως ήθελα και την αντίστροφη μέτρηση (24-1) έφτιαξα τα παρακάτω καρτελάκια που θα συμπληρώνονται καθημερινά με το χέρι. (Με έσωσε και η Κατερίνα με την ατομική αντίστροφη μέτρηση, τέλεια!)


 

1.12.16

Επίσκεψη της εικονογράφου Πετούλη Αθηνάς

Εβδομάδας φιλαναγνωσίας και δανειστική βιβλιοθήκης η τωρινή. Φέτος είχαμε τη μεγάλη τιμή και χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την εικονογράφο Αθηνά Πετούλη. Οι πιο πολλοί τη γνωρίζετε από τις εικόνες/κάρτες που ελεύθερα ανεβάζει στο διαδίκτυο μαζί με τη Γιώτα Κοτσαύτη (Ιστολόγιο: Ένα κείμενο μια εικόνα) και χρησιμοποιούμε πολύ στα σχολεία. Όμως η (σαμιώτισσα πλέον) κ. Πετούλη έχει εικονογραφήσει πολλά βιβλία. Εγώ ήρθα σε επαφή μαζί της μέσω της πρότασης της συναδέλφου και συγγραφέως, Φρόσως Σπυροπούλου (και θέλω να την ευχαριστήσω προσωπικά, διότι ζήσαμε μια μαγική εμπειρία με την κυρία Πετούλη).


Η κυρία Πετούλη ήρθε με τη μαγική της τσάντα, το ραβδάκι της και διάθεση να μεταμορφώσει τα μικρά μας σε ιππότες και νεράιδες. Μας έδειξε τα μυστικά συστατικά που χρησιμοποιεί ένας εικονογράφος για να φτιάξει την εικόνα ενός βιβλίου π.χ. τα πινέλα και τις μπογιές της,  την κούπα της αισιοδοξίας, το κουβαδάκι της χαράς, διάφορες μαγευτικές ουσίες και βέβαια το περισσότερο, αγάπη!

28.11.16

Δανειστική βιβλιοθήκη: δραστηριότητες

Θέλοντας να ανανεώσω και να συμπληρώσω τη δανειστική βιβλιοθήκη μας και τις δραστηριότητες που θα τη συνοδεύουν, έφτιαξα μερικές ακόμα προτάσεις (παλαιότερες προτάσεις για τη δανειστική βιβλιοθήκη  εδώ). Ίσως σας φανούν χρήσιμες γι' αυτό και τις ανεβάζω.





23.11.16

Αριθμοί και βούλες στο portfolio!

Μια ιδέα που είδα εδώ και μου άρεσε πολύ είναι ένα φύλλο εργασίας με αριθμούς, όπου καλείται το παιδί να αναγνωρίσει τον αριθμό και το σωστό χρώμα και να κολλήσει την ανάλογη χρωματιστή βούλα. Ξέρουμε πόσο τα μικρά λατρεύουν να κολλάνε αυτοκόλλητα. Και για οικονομία μπορούν να τα ζωγραφίσουν αντί να τα κολλήσουν. Επίσης μπορείτε να πάρετε αυτά τα προσταστευτικά για τα φύλλα ντοσιέ ή και ακόμα άσπρες βούλες αυτοκόλλητες και να τις ζωγραφίσουν τα παιδιά.
Τα συγκεκριμένα φύλλα θα τα προσθέσω στο φάκελο αξιολόγησης των παιδιών.Έχω ήδη κάνει το πρώτο φύλλο και ξετρελάθηκαν!



19.11.16

Το κουτί των ημερών/των μηνών

Για τη γωνιά της γραφής και για τα πιο προχωρημένα μικρά μου έφτιαξα το κουτί των ημερών και το κουτί των μηνών, όπου σε κάθε χώρισμα υπάρχουν τα γράμματα (πεζά και κεφαλαία) για να συνθέσουν την ημέρα ή το μήνα.


17.11.16

"Στ΄αχνάρια της Δημοκρατίας" - Φρόσω Σπυροπούλου

Φέτος έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με τη συνάδελφο Ασπασία Τσαλαπατάνη, η οποία αποδείχτηκε μεγάλο ταλέντο στο κουκλοθέατρο! Επίσης φέτος μου έχει κάνει πολλάκις την τιμή η συνάδελφος/συγγραφέας Φρόσω Σπυροπούλου (και σαμιώτισσα!!!) να μου στείλει πρωτόλειο και ανέκδοτο υλικό της. Την ευχαριστώ από καρδιάς. Έτσι λοιπόν, αυτά τα δύο ταλέντα συνδυάστηκαν φέτος στη γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Πήραμε το κείμενο από το υπό έκδοση βιβλίο της Φρόσως "Στ' αχνάρια της Δημοκρατίας", το διασκεύασε η Ασπασία σε κουκλοθέατρο προσαρμοσμένο στην τάξη  μας και αυτό ήταν ένα κομμάτι της σημερινής μας γιορτής. Σας ευχαριστώ και τις δύο από καρδιάς για τη συνεργασία!




13.11.16

Δραστηριότητες για την οπτική αντίληψη

Φέτος, θέλοντας να εμπλουτίσω με κάποια παιχνίδια παρατηρητικότητας τις γωνιές στις ελεύθερες δραστηριότητες βρήκα τα παρακάτω δωρεάν που πλαστικοποίησα και ήδη ξεκίνησα να τα βάζω σταδιακά με το υπόλοιπο υλικό μου - κυρίως στα μαθηματικά αλλά και στη γωνιά των παζλ.
  • Να βρουν τα παιδιά σε ποια εικόνα ανήκει η λεπτομέρεια (το έχουν λατρέψει τα δικά μου!)


10.11.16

Θεόφιλος - Ερωτόκριτος


Με κλικ στην εικόνα του Ερωτόκριτου από τον Τσαρούχη, κατεβάζετε ένα  pdf  που έφτιαξα για τον Ερωτόκριτο ζωγραφισμένο από  έλληνες ζωγράφους και κυρίως από τον Θεόφιλο.

https://drive.google.com/file/d/0B8z12vUhoEQga3E2elhGMmFMb1E/view?usp=sharing


8.11.16

Θεόφιλος: ελιά/ψωμί

Θέλοντας να ανανεώσω λίγο το υλικό μου για το Θεόφιλο σε σχέση με την ελιά και το ψωμί που κάνουμε τώρα, έφτιαξα τα παρακάτω φύλλα.

 


4.11.16

Συναισθήματα / Ενδοσχολική Βία

Φέτος  αποφασίσαμε να συνδυάσουμε τα συναισθήματα με την ενδοσχολική βία. Συνήθως το τελευταίο το κάναμε την πρώτη βδομάδα του Μάρτη λόγω της παγκόσμιας ημέρας antibullying. Όμως θεωρώ πως πολύ ορθώς δεν περιμέναμε μέχρι τότε να ασχοληθούμε με το θέμα γιατί είναι πολύ αργά. Προσωπικά χρησιμοποιώ μέσα στην τάξη μου το πρόγραμμα του Κέλσο και έχω δει πως δουλεύει πάρα πολύ (συνολικό υλικό εδώ). Έτσι λοιπόν ήδη αυτή τη βδομάδα, αφού δουλέψαμε τα συναισθήματα, μιλήσαμε για την ενδοσχολική βία και στήσαμε τη γωνιά του Κέλσο και τη γωνιά "Πες το στο πουλάκι".


Στη γωνιά αυτή κάναμε και κάποιες προσθέσεις. Επειδή δε μας αρέσει να καταπιέζουμε επ' ουδενί τα συναισθήματα του άλλου, βρήκα μια ωραία ιδέα στο pinterest, το tattle phone (το τηλέφωνο του καταδίδω, διαφοροποίηση του καταδίδω/αναφέρω εδώ). ΄Ετσι λοιπόν έχουμε μία συσκευή τηλεφώνου, που αν σκάμε και θέλουμε έτσι βρε αδερφέ, να καταδώσουμε και μια φορά, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ