Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.1.17

Μαθηματικά : 1-100

Υπάρχουν κάποιες μέρες στο νηπιαγωγείο που ενώ έχεις σχεδιάσει καταπληκτικές δραστηριότητες δε σου βγαίνουν με τίποτα μέσα στη μέρα. Υπάρχουν και κάποιες άλλες που όλο το σύμπαν συνομωτεί και ρέουν όλα αβίαστα και πολύ δημιουργικά. Σε μία τέτοια μέρα κι εγώ ξεκίνησα να εισάγω ένα από τα αγαπημένα μου θέματα, τους αριθμούς 1-100 και τον εκατομετρικό πίνακα (και να σκεφτείς πως όταν η κ. Σκουμπουρδή στο διδασκαλείο μας ζήτησε να βγάλουμε δραστηριότητες για τον εκατομετρικό, με είχε πιάσει πανικός! Χα χα!)


Έτσι λοιπόν σε συνωμοσία με το σύμπαν και λοιπές καιρικές συνθήκες και ασθένειες, μου έκατσε να έχω 10 παιδιά μέσα στην τάξη!
Καταρχάς τα παιδιά μου είναι εξοικειωμένα με τη δεκάδα, κυρίως από τη σχάρα της δεκάδας που δουλεύουμε από την αρχή της χρονιάς εδώ. Τους έδωσα 1 σακουλάκι στον καθένα και από τη γωνιά με τα καπάκια (αντικατέστησα με αυτά το οικοδομικό υλικό για κάποιο διάστημα φέτος, δοκιμαστικά να δω τι θα βγει) ζήτησα να φέρει ο καθένας από 10 ίδιο χρώμα καπάκια.


 Η γωνιά με τα καπάκια που δοκιμάζω.

Τα βάλαμε όλα μαζί και ο καθένας τους αποτέλουσε και μία δεκάδα. Τους έδωσα και μία δεκάδα στο χέρι (με κυβάκια) να τα μετρήσουν και να δουν πως αλλιώς είναι μία 10άδα. Με αυτά τα τουβλάκια έχουμε ξαναδουλέψει 10άδα και ξέραμε να φτιάξουμε π.χ. τον αριθμό 23 με αυτά. Παρολαυτά το ξαναθυμηθήκαμε  κυρίως πρακτικά με τα τουβλάκια.

Έπειτα ζητούσα να φτιάξουμε π.χ. το 20 κι έπρεπε να σηκωθούν  2 παιδιά, έπειτα το 30, 3 παιδιά. Κι έτσι μάθαμε τις δεκάδες 10-20-30...100 στον τελευταίο. Ενώσαμε πάλι τις δεκάδες μας και φτιάξαμε το 100.

Ο αριθμός 50.

 Ο αριθμός 100 πανηγυρικά!

Τις κάναμε και σαν τείχος. (Αυτά τα συγκεκριμένα τουβλάκια με έχουν βοηθήσει πολύ από πέρσι που τα χρησιμοποιώ.

 
 
Τα παιδιά μου (ακόμα και 2 από τα προνήπια) ξέρουν να συνθέσουν και να σπάσουν έναν αριθμό σε δεκάδες και μονάδες, όπως προανέφερα. Το παίζουμε αρκετά στη ρουτίνα του ημερολογίου. Έχω χρησιμοποιήσει και τις παρακάτω κάρτες που τις έχω βρει δωρεάν στα ελληνικά εδώ.
 

Η κατασκευή που κάναμε είναι ιδέα από εδώ και χρησιμοποίησα αυτοκόλλητες βούλες (που φέτος δουλέψαμε πολύ) αλλά αν του χρόνου έχω έμπνευση θα φτιάξω το γιγάντιο τερατάκι που λάτρεψα.
Το κάθε παιδί φρόντισε να βάλει 10 βούλες ίδιου χρώματος μια που αντιπροσώπευε ο καθένας και μία 10άδα.





 
Σας ανεβάζω έναν ατομικό εκατομετρικό πίνακα που φωτοτύπησα σε χρωματιστό Α4 ως πίνακα αναφοράς και τον πλαστικοποίησα για να δώσω σε όλα τα τραπεζάκια αλλά και να βάλω και στη γωνιά του 100.

 
Έδωσα στα παιδιά τα  100 πλαστικά καπάκια μπουκαλιών που είχαμε μαζέψει πριν. Τι μπορούμε να φτιάξουμε με τόσα καπάκια; (Την ίδεα την είδα με τουβλάκια αλλά δεν είχα τόσα). Με τούτα και με κείνα φτιάξαμε και τη γωνιά του 100.

Τα αερόστατα με τις δεκάδες τα βρήκα εδώ.

 Πόσο μακρύ είναι το 100;  Τις κάρτες αυτές τις βρήκα στο "ιδέες για δασκάλους" εδώ.

 Άρχισαν να μετράνε για να δείξουν ο ένας στον άλλον πόσο μπορούν να φτάσουν!


Οι πρώτες κατασκευές με τα 100 καπάκια μόνο.

Μια ιδέα δικιά μου ήταν να φτιάξω τον πύραυλο που θα μας εκτοξεύσει στο 100 (πίνακας αναφοράς δεκάδων).



Μια ιδέα που  μου άρεσε είναι η εξής: για να καταλάβουν τα παιδιά τις 10άδες φτιάχνουν βούλες δεκάδες  με διαφορετικά χρώματα. Η ιδέα από εδώ  και εδώ. Επειδή είμαι λίγο πρακτική, είπα να φτιάξω έτοιμο το φύλλο να μη χάνω χρόνο εκείνη την ώρα και απλώς να το φωτοτυπήσω.



Το αποτέλεσμα βγαίνει κάπως έτσι.

 
Εδώ μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένες παλαιότερες αναρτήσεις που αφορούν τον εκατομετρικό πίνακα (που πάντα χρησιμοποιώ ως αναφορά) και δραστηριότητες με το 100.
 
Συνεχίζεται... 

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος13/1/17

    Δεν έχω λόγια!Τα πολύχρωμα κυβάκια μπορούμε να τα βρούμε σε γνωστό πολυκατάστημα; τα έχω εντοπίσει σε βιβλιοπωλείο της περιοχής αλλά με αυξημένη τιμούλα...
    Έχω λατρεία ως δασκάλα με Α-Β τάξεις οπότε θα μου χρειαστούν σίγουρα! Πόσα κοινά στα αλήθεια έχουμε εμείς οι δασκάλες ιδιαίτερα των μικρών τάξεων με εσας τις νηπιαγωγούς! Μπράβο, ευχαριστώ για όλες τις εμπνεύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι αν βοηθάω!!!
      Τα κυβάκια τα παρήγγειλα από το διαδίκτυο πέρσι αλλά δε θυμάμαι από που. Πάντως κι εγώ νομίζω πως ήταν τσιμπημένα. Αν βάλετε σε μια μηνανή αναζήτησης κύβοι αρίθμησης/εικόνες θα μπορέσετε να κάνετε μία έρευνα για τιμές. (Ανάλογα με το αν είναι αλληλοσυνδεόμενοι κυμαίνονται από 8-12 ευρώ περίπου). Τα κυβάκια πρώτης αρίθμησης σε πλαστικό βαλιτσάκι με τρύπες που σφήνωναν επάνω σε αυτό, τα δοκίμασα για το γιο μου και τα βρήκα δύσχρηστα και όχι τόσο αντοχής.
      Τα συγκεκριμένα που αγόρασα είναι και αντοχής και τα χρησιμοποιώ πάρα πολύ. Είναι μία αγορά που δεν μετάνοιωσα. Ελπίζω να βοήθησα περισσότερο!
      Καλή χρονιά εύχομαι, με υγεία και δύναμη!

      Διαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ