Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

9.11.15

Η βαλίτσα των γενναίων - πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ΑμεΑ

Αυτή την εβδομάδα είχα τη χαρά να κάνω στο σχολείο το πρόγραμμα της εκλιπούσης συναδέλφου Ματρώνας Πουπάλου "Η βαλίτσα των γενναίων" που αφορά  την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους παραολυμπιακούς αγώνες. 
Η συνάδελφος ήταν η ίδια άτομο με ειδικές ανάγκες και το πρόγραμμά της διέπεται από ιδιαίτερη ευαισθησία. Επίσης βραβεύτηκε στο θεσμό των Αριστείων καλών πρακτικών το 2011. Ειλικρινά στενοχωριέμαι που δεν πρόλαβα να επικοινωνήσω μαζί της. Για τη δουλειά της Ματρώνας μου είχε μιλήσει η παλιά μας σχολική σύμβουλος, κ. Μοσχοβάκη, που ήξερε πως ψάχνω να κάνω πρόγραμμα για τα ΑμεΑ. Το υλικό της βαλίτσας υπάρχει στην ιστοσελίδα "Αριστεία και Καινοτομία στην εκπαίδευση" εδώ. Ειλικρινά πρόκειται για ένα μικρό διαμάντι. Το έχει κάνει και η Νίνα με το αυθεντικό υλικό (εδώ) και το 11ο Νηπιαγωγείo Χίου (εδώ).
Πρόκειται για ένα παραμύθι "Η πριγκίπισσα Μέα και οι 4 σωματοφύλακες", όπου η πριγκίπισσα είναι τυφλή και την απαγάγει ένας κακός βασιλιάς. Υπάρχουν 4 ειδικοί σωματοφύλακες: ο Κορνήλιος ο κουτσός, ο Δαυίδ Ντάουν ο Λεοντόκαρδος, ο Ανέστης ο νάνος και ο Ανδριανός ο κωφός. Διαβάζουμε το παραμύθι και τις περιπέτειες που περνάνε. Πριν τελειώσει το παραμύθι οι ήρωες καλούν τα παιδιά να κάνουν τις ίδιες δοκιμασίες ως να είναι οι ίδιοι δίνοντάς τους μια βαλίτσα με μαγικά αντικείμενα για να τα καταφέρουν και να αποφυλακίσουν την πριγκίπισσα.
Έκανα πολύ μικρές προσαρμογές  για να μπορέσω να το βγάλω και να το εντάξω στην τάξη μου.
Τα παιδιά πριν ξεκινήσουμε συμπλήρωσαν ένα φυλλάδιο αξιολόγησης των συναισθημάτων τους απέναντι σε εικόνες με ΑμεΑ.



 Διαβάζουμε το παραμύθι  και πριν το τέλος και βρίσκουμε τη βαλίτσα.



Οι περιπέτειες που έπρεπε να περάσουν ταξιδεύοντας με το μαγικό τους χαλί  για να μαζέψουν χαμόγελα των παιδιών ήταν:
  1. να περάσουν σαν τον κουτσό Κορνήλιο το στενό μονοπάτι πηδώντας ανάλογα με το ζάρι (μαγική πυξίδα)
  2. να μπουν στην κοντή στενή σπηλιά όπως ο Ανέστης ο νάνος
  3. να βάλουν τις εικόνες της γοργόνας που τσίριζε σπαραχτικά, όπως ο κωφός ο Ανδριανός
  4. και να ταΐσουν με γενναιότητα το πεινασμένο λιοντάρι όπως ο Δαυίβ ντάουν ο λεοντόκαρδος
μαγικό χαλί




Με τα μαγικά κιάλια και τα αετίσια μάτια του κωφού Ανδριανού έβρισκαν τις επόμενες περιπέτειες. 

Κάθε φορά που κατάφερναν όλοι μια διαδικασία κέρδιζαν ένα χαμογελάκι σαν διαμάντι στο μπουκάλι που έπρεπε να πάνε στο βασίλειο του κακού.

 Στη γοργόνα πήγανε ο κωφός Ανδριανός και ένας ακόμα που φορούσε τα μαγικά ακουστικά για να μην τον τρελάνει το κλάμα της γοργόνας. Έπρεπε το ζευγάρι να συννενοηθεί με νοήματα για να μην τους καταλάβει η γοργόνα.  Μόλις έφτιαξαν όλοι τις φωτογραφίες της στη σειρά και τις έβαλαν μπροστά της εκείνη γλύκανε κι έπιασε ένα όμορφο τραγούδι.

Ο Δαυίβ ντάουν ο λεοντόκαρδος τάισε το λιοντάρι φύλακα. Η πριγκίπισσα απελευθερώθηκε κι ο κακός που του έβαλαν να μυρίσει τα χαμόγελα των παιδιών έγινε καλός, μεταμορφώθηκε σε πρίγκιπα και παντρεύτηκε τη Μέα. Στους γάμους έκαναν μια μεγάλη γιορτή και μας έστειλαν φωτογραφίες από τους αγώνες που διοργανώθηκαν και μια μπομπονιέρα με δώρα.
Βλέπουμε τις φωτογραφίες από τον εορτασμό των γάμων (εικόνες από παραολυμπιακούς με σχόλια). Μάλιστα τους άρεσαν τόσο πολύ οι εορτασμοί που αποφάσισαν να τους κάνουν κάθε 4 χρόνια (παραολυμπιακοί).

 Η μπομπονιέρα με τη Μέα απέξω έκρυβε δωράκια, όπως τους σωματοφύλακες σε φιγούρες, μέμορι με τους ίδιους και αινίγματα στη νοηματική για να παίξουμε σε ζευγάρια (τα βρήκα εδώ και εδώ)
Τέλος τα παιδιά ξανασυμπλήρωσαν ένα παρόμοιο με το αρχικό φύλλο αξιολόγησης:




Η παρατήρησή μου είναι ότι αυξήθηκε η ειλικρίνεια και η διαφοροποίηση στα παιδιά. Και εξηγώ. Ενώ στην αρχή ένιωθαν όλα ή λύπη ή χαρά, τώρα τα ίδια παιδιά ανάλογα την εικόνα και την πάθηση εξέφραζαν με περισσότερη ειλικρίνεια και εσωτερικευμένη γνώση το συναίσθημά του.
Το σίγουρο είναι πως τα παιδιά και το ευχαριστήθηκαν και σίγουρα τους έμειναν βιωματικά οι γνώσεις και η εμπειρία να μπαίνεις στη θέση του άλλου.
Ειλικρινά, αν σκέφτεστε να ασχοληθείτε με το θέμα αξίζει να το κάνετε το συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσα στην τάξη σας κι ας μην έχετε το υλικό ολόκληρο! Κι εγώ το έφτιαξα και το προσάρμοσα!
Αφιερωμένο στη Ματρώνα.


12 σχόλια:

  1. Mπράβο Μαρία! Πραγματικά όμορφο αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρία είναι πάρα πολύ καλό. Αυτό σημαίνει δάσκαλος...συνεχίζεις να δίνεις ακόμα και αν έχεις φύγει...καλή της ώρα. Σ' ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μυρτώ! Είναι εξαιρετικά καλό κι αξίζει να μαθευτεί! Καλή της ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΒΛΈΠΩ ΤΣΆΙ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝΤΑΙ ΠΟΛΎ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΊΑ
    Συγχαρητήρια
    Veo te preocupas mucho por la discapacidad.
    Felicidades y gracias por compartir.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Muchos muchos gracias. Es un programa que usted elija para conectar y aplicar AULA PARA ESTE AÑO. Tengo muchos amigos discapacitados. Gracias Blanca!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Muy gracioso el león guardián.
    Feliz fin de semana.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας αυτό το ωραίο πρόγραμμα! θα το ψάξω γιατί με έχεις "ξεσηκώσει" με τις αναρτήσεις σου και σκέφτομαι να το δουλέψω του χρόνου! Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που ψήνεσαι! Ό,τι χρειάζεσαι πιστεύω θα το βρεις και εδώ και στις συνδέσεις που ανεβάζω. Και έχω ακόμα πολύ υλικό να ανεβάσω! Πολλά φιλιά και καλό σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  8. υπέροχο πρόγραμμα!!! υπέροχη δουλειά!!! Μαρία μου πολυ γλυκειά η αφιέρωση σου για την Ματρώνα!!!καλή συνέχεια στο πρόγραμμα σου!!!φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ