Μια ιδέα για την καθημερινή ρουτίνα του ημερολογίου που βοηθά τα παιδιά στα μαθηματικά, είναι μια ιδέα που μας έδωσε πέρσι η σύμβουλός μας, κ. Μοσχοβάκη.
- Πρόκειται για ένα πίνακα ντυμένο με πλαστικό όπου ένα διαφορετικό παιδί καταγράφει καθημερινά (με τους μαρκαδόρους που σβήνουν) πόσα αγόρια και πόσα κορίτσια είναι στην τάξη. Ύστερα τα προσθέτει μετρώντας τους όλους μαζί.
- Εγώ στη συνέχεια σε ένα πινακάκι γράφω τα νούμερα των αγοριών και των κοριτσιών. Λέω στα παιδιά πως έχω ένα κροκοδειλάκι που θέλει πάντα να τρώει τα περισσότερα. Τους γράφω το σήμα < ή > και το μετατρέπω σε κροκοδειλάκι (επίτηδες το βάζω λάθος για να με διορθώνουν αιτιολογώντας μου το γιατί π.χ. δεν πρέπει να φάει το 3 αλλά το 4). Την ιδέα τη βρήκα στο διαδίκτυο αλλά δε θυμάμαι που.
- Άλλη φορά εμφανίζω ένα ζωγραφισμένο (κι από τις δύο όψεις) κροκόδειλο που τρώει άλλοτε τα κορίτσια, άλλοτε τα αγόρια κι άλλοτε όλους μαζί (αναλόγως τα νούμερα) και ζητάω από ένα παιδί να το βάλει με τη σωστή φορά.
- Μεγάλη βοήθεια στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, παίρνουν τα παιδιά από την αριθμογραμμή που έχω μόνιμα στο χώρο. Τα βοηθάει να βρούνε πόσες βουλίτσες μεγαλύτερο είναι π.χ. το 5 από το 3. Την αριθμογραμμή τη βρήκα στο http://www.sparklebox.co.uk/5981-5990/sb5981.html#.UL32qoa5d1k
- Για να το διασκεδάσουμε και λίγο, βρήκα μια μάσκα κροκόδειλου από το http://www.sparklebox.co.uk/1486-1490/sb1488.html#.ULyv1oa5d1k κι έτσι κάθε φορά που είναι κάποιο παιδί υπεύθυνο για την καταμέτρηση κάνει και τον κροκόδειλο που τρώει την αντίστοιχη ομάδα.