Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

14.3.13

ΟΙ ΚΛΟΟΥΝ ΤΟΥ ΣΑΓΚΑΛ -ΤΣΙΡΚΟ (2)- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ολοκληρώνοντας της ενασχόληση με τον Μάρκ Σαγκάλ κάναμε και λίγα μαθηματικά παιχνίδια.
  •  Πήρα εικόνες με μορφές από τους πίνακες του Σαγκάλ και ζήτησα από τα παιδιά να τις ταξινομήσουν σε 3 ομάδες: ακροβάτες, κλόουν και μουσικοί (κλόουν).
  • Έπειτα είπα να δοκιμάσουμε κάτι λίγο πιο δύσκολο. Κρατώντας πάντα τις ομάδες που έφτιαξαν,  αντί να προσπαθούμε να φτάσουμε στο 10 προσθέτοντας 2 αριθμούς, να φτάσουμε προσθέτoντας 3. (Δεν είναι εύκολο). Σε κάθε σκηνή λοιπόν έπρεπε να βάλουν τα παιδιά φιγούρες τόσες, ώστε όλες μαζί να είναι 10! Οι συνδυασμοί πολλοί. Τους μοίρασα και σε 2 ομάδες οπότε είχα 2 τέντες τσίρκου. Παρατήρησα ότι κάποια παιδιά το κατάλαβαν και το κατάφεραν. Τους είχα δώσει και την οδηγία αν θέλουν να χρησιμοποιήσουν και το μηδέν (0) και το έκαναν!







  
  • Έπειτα συμπλήρωσαν το παρακάτω φύλλο εργασίας.
 
  •  Παίξαμε ενώνοντας τα σωστά ζευγάρια αριθμών και συνόλων, μόνο που αυτή τη φορά τους έδωσα τα σύνολα και έπρεπε να βρουν τον αριθμό.
 



  •  Τέλος, συμπληρώσαμε και τους παρακάτω πίνακες διπλής εισόδου.






Καλές απόκριες σε όλους!!!

13.3.13

ΑΠΟΚΡΙΕΣ - ΣΑΓΚΑΛ - ΤΣΙΡΚΟ (1)

Συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τον Σαγκάλ και το αγαπημένο του θέμα, το τσίρκο.
 

Τους διάβασα το βιβλίο της Δενδρινού, "Σαγκάλ - ο ακροβάτης του ονείρου"  .
Μέσα στο βιβλίο υπάρχει η πρόταση "Ό,τι πολύ πολύ αγαπάμε μέσα  στο όνειρό μας κατοικεί". Ζήτησα λοιπόν από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι εκείνα θέλουν. Τα αποτελέσματα με ενθουσίασαν!!!
  
Ο ήλιος που παίζει βιολί!
 Ο Φεντερίκο που σηκώνει στους ώμους του τη Μπέλα!
 Η Μπέλα πάνω στο άλογο ενώ ο ήλιος παίζει βιολί και τραγουδάει!
 Η Μπέλα ισορροπεί πάνω στο σχοινί και ο Φεντερίκο της προσφέρει λουλούδια ενώ ο ήλιος παίζει βιολί!
 Ο Φεντερίκο και η Μπέλα!
  • Ακούσαμε και τον "Ακροβάτη" των αγαπημένων Χαΐνηδων (από την πρώτη καλύτερή τους εποχή).

  
  • Ανεβάζω και μερικούς πίνακες σχετικούς που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
 













  • Κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας.

  • Φτιάξαμε μικρές και μεγάλες συνθέσεις έργων του Σαγκάλ.



  •  Παλαιότερη ανάρτηση με πληροφορίες για τον Σαγκάλ εδώ.
  • Στα πλαίσια των αποκριάτικων κατασκευών εκτός από τις κλασικές κορώνες, κάναμε και ένα είδος ανακύκλωσης. Δηλαδή, από τα μπλοκ κανσόν που μας φέρνουν χρησιμοποιήσαμε τα εξώφυλλα (βρήκαμε κλόουν) και τα κάναμε κολάζ-καδράκι.
 
 
 

  •  Μια άλλη απλή κατασκευή είναι η κορνίζα από χάρτινο πιάτο. Κόβετε τον πάτο και κολλάτε το χαρτί με τη φωτογραφία του παιδιού.

12.3.13

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΑΓΚΑΛ


Τι καλύτερη ευκαιρία από τις απόκριες για να ασχοληθούμε με τον Σαγκάλ και τους ήρωες του τσίρκου!!! Είχα την τύχη και την ευτυχία να γνωρίσω τον Σαγκάλ μέσα από τα έργα του στο Μουσείο Τεριάντ (Στρατής Ελευθεριάδης - Teriade) στη Μυτιλήνη.
  •  Παρατηρούμε πως τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του είναι τα εξής: 
  • α. τα έντονα χρώματα  
  • β. η γυναίκα και μούσα του, η Μπέλα  
  • γ. η αγάπη και ο γάμος  
  • δ. το χωριό του και η ζωή εκεί  
  • ε. τα ζώα
  • ζ. οι βιολιστές  
  • η. το τσίρκο και οι πρωταγωνιστές του  
  • θ. οι πίνακές του μας προκαλούν κυρίως ευχάριστα συναισθήματα.
 
  •  Κάνουμε τις δραστηριότητες από το βιβλίο: Οι μουσαμάδες του Σαγκάλ
  • Εμπνεόμαστε από τη ζωγραφική του (αν προσέξετε τους άρεσε πιο πολύ το θέμα αγάπη και γάμος).
 
 

  • Κάνουμε τα εξής φύλλα εργασίας. Το δεύτερο φύλλο για λόγους οικονομίας μελανιού μπορείτε να το εκτυπώσετε ασπρόμαυρο και να έχετε αναρτημένο τον πίνακα αναφοράς. Ο στόχος είναι διαβάσουν τα ονόματα των χρωμάτων.
 
 

  • Παρακολουθήσαμε βίντεο με πίνακες του Σαγκάλ.
 
  •  Θα συνεχίσουμε με τον Σαγκάλ με περισσότερη έμφαση στο τσίρκο τις επόμενες μέρες. Για να μένουμε στο κλίμα των ημερών όμως, φτιάξαμε τα γνωστά καπέλα των αρλεκίνων και ινδιάνικα στεφάνια. Ειδικά με τα τελευταία γελάσαμε πολύ διότι ψάχναμε και ινδιάνικα ονόματα. Ενδεικτικά αναφέρω: ο άγριος σκύλος, ο γρήγορος λύκος, το σοφό κουνέλι κ.λ.π. Εγώ προτίμησα το "κουρασμένη αρκούδα" αλλά τα παιδάκια μου με φωνάζουν νυσταγμένη αρκούδα!!!




11.3.13

Φρίντα Κάλο - Ντιέγκο Ριβέρα Tableau Vivant: Ο γαμήλιος πίνακας

  • Πήρα τον αγαπημένο  πίνακα των παιδιών (από τα έργα της Κάλο)  και σκέφτηκα να τον επεξεργαστούμε ως ζωντανό πίνακα. Πρόκειται για το έργο από την ημέρα του γάμου της Κάλο με τον Ριβέρα. Είναι από τα λίγα έργα της που τη βλέπουμε χαμογελαστή. Καθίσαμε αρκετή ώρα και παρατηρήσαμε τη στασιοκινητική τους, τις εκφράσεις, τι κρατάνε, πως κρατιούνται, τι φοράνε, τι μπορεί να σκέφτονται και να νιώθουν. Αναρωτηθήκαμε γιατί η Κάλο δεν έφτιαξε κι εκείνη τον εαυτό της σαν ζωγράφο, παρά έβαλε μόνο τον Ριβέρα να κρατάει παλέτα.

  • Μετά από συζήτηση, ιδού κάποιοι από τους δικούς μας ζωντανούς  πίνακες.
  •  Έπειτα ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον πίνακα που ζωντάνεψαν και να γράψουν ηχητικά το όνομα της δημιουργού. Έχουν ενδιαφέρον οι λεπτομέρειες όπως: η παλέτα, τα μεγάλα παπούτσια του Ριβέρα, η απόδοση της διαφοράς του μεγέθους των σωμάτων, η "αγάπη" στον αέρα με τη μορφή καρδιών κ. ά.


 
  •  Φτιάξαμε τον ίδιο πίνακα σε παζλ-αφίσα.

  • Τέλος, παρακολουθήσαμε  κι άλλο ένα βίντεο με το σπίτι-μουσείο των Κάλο-Ριβέρα.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ