Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

11.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 3

  • Σήμερα το εποπτικό μας υλικό είχε να κάνει με τους δεινόσαυρους της Παταγονίας. Πρόκειται για την έκθεση που γίνεται στην Αθήνα. Είχα στείλει λοιπόν μία φίλη μου στην έκθεση, μου συγκέντρωσε υλικό, φωτογραφίες και βίντεο, μου τα έστειλε και έτσι ξεναγηθήκαμε και εμείς στην έκθεση! (Αν μπείτε στον παραπάνω σύνδεσμο έχει πολλές φωτογραφιές, και παιχνιδάκια).
  •  Είδαμε βιντεάκια για να δούμε λίγο πως μπορεί να ήταν, να ακούγονταν και να κινούνταν οι δεινόσαυροι.
 

  • Ακούσαμε και τον τεμπελη δράκο (διότι παλιά όταν έβρισκαν οστά δεινοσαύρων νόμιζαν πως υπήρχαν δράκοι ή γίγαντες!).
  • Φτιάξαμε αποτυπώματα δεινοσαύρων με πλαστελίνη.



  •  Μελετήσαμε τα βιβλία από τη γωνιά δεινοσαύρων, παρατηρήσαμε και τους πλαστικούς που είχαμε και δοκιμάσαμε να τους ζωγραφίσουμε.





  •  Παίξαμε διάφορα παιχνίδια με ζάρι (μόνο το επιτραπέζιο δε θυμάμαι που βρήκα - έκανα και κάποιες επεμβάσεις). Οι σύνδεσμοι όπου τα βρήκα όλα αυτά εδώ.








 
  •  Βρήκα και κάποια φύλλα εργασίας και τα μετέφρασα.



10.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 2

Συνεχίζουμε ακάθεκτοι την ενασχόλησή μας με ένα λατρεμένο θέμα, τους δεινόσαυρους.
 
  • Ένας μικρός μας έφερε τους δεινόσαυρους του από το σπίτι, βάλαμε τα απολιθώματα, τα βιβλία και κάτι καρτελίτσες - παιχνιδάκια σε ένα κουτί, κι έτοιμη η γωνιά των δεινοσαύρων!
  


  •  Σαν σωστοί παλαιοντολόγοι κάναμε μια μικρή ανασκαφή: άλλοι ανάκλυψαν πετρώματα κι άλλοι οστά! Για την ακρίβεια τα οστά ενός τυραννόσαυρου! Ψάξαμε τι είναι το κάθε κομμάτι, που μπορεί να πηγαίνει, συγκρίναμε τα μεγέθη των ποδιών,  τα συνδυάσαμε κι έτοιμος ο σκελετός!



  •  Σήμερα αντλήσαμε περισσότερες πληροφορίες από το τρισδιάστατο βιβλίο για τους δεινόσαυρους (Σαββάλας).
  • Φτιάξαμε αναμνηστικά βραχιολάκια παλαιοντολόγου και "ευρήματα" με αβγά και μωρά δεινοσαυράκια. (Σύνδεσμοι στο τέλος).

 
  •  Ανεβάζω και κάποια από τα φύλλα εργασίας που κάναμε ή θα κάνουμε.
 



 

  • Ο τρόπος προσέγγισης του θέματος σήμερα βασίστηκε στη χρονολογική σειρά, δηλαδή πιάσαμε τις περιόδους της μεσοζωικής (τριαδικό, ιουρασικό και κρητιδικό) και βρίσκαμε ποιοι ζούσανε τότε, πως και τι συνέβαινε. Πληροφορίες συλλέξαμε από την  πρώτη μου εγκυκλοπαίδεια για τους δεινόσαυρους αλλά και από άλλα βιβλία 1, 2, 3, 4, 5.
  • Περισσότερες πληροφορίες και σύνδεσμοι εδώ.

8.4.13

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ 1 - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ


  •  Τι ξέρουμε για τους δεινόσαυρους; Βρήκαμε 4-5 κοινά. Τι θέλουμε να μάθουμε; Αρκετά. Αν έπαιρνες συνέντευξη από έναν δεινόσαυρο τι θα τον ρωτούσες; Καταγράφουμε ερωτήσεις, κάνουμε υποθέσεις, αλλά να και κάποιες απαντήσεις για να θυμόμαστε τα βασικά (πίνακες αναφοράς).
 
 







  •  Ποιοί μελετάνε τους δεινόσαυρους; Από που παίρνουν τις πληροφορίες τους και πως τις διαβάζουν; Χρησιμοποίησα και κάποια απολιθώματα φυτών για να καταλάβουν λίγο τι θα πει απολίθωμα. (Εκεί που γέλασαν ήταν όταν τους είπα για τις πληροφορίες που παίρνουν από τα κόπρανα!)
 
  • Είχαμε μια στολή δεινόσαυρου στο σχολείο, ήταν και λίγα τα παιδάκια σήμερα, κι έτσι ήταν εύκολο και γρήγορο το βάλε-βγάλε τη στολή. Τι κάναμε όμως: ο καθένας διάλεγε τι δεινόσαυρος ήταν. Έπειτα άρχιζαν οι ερωτήσεις μας:
  • πόσα πόδια είχες;
  • πόσα πόδια χρησιμοποιούσες;
  • τι έτρωγες;  
  • πως αμυνόσουν;
  • σε ποια περίοδο έζησες; (εκεί βοηθούσε η εγκυκλοπαίδεια) 
  • θα μπορούσες π.χ. τυραννόσαυρε να συναντηθείς με το διπλόδοκο; (όχι γιατί έζησαν ο ένας στην ιουρασική και ο άλλος στην κρητιδική περίοδο, ενώ με τον τρικεράτοπα;)
   

  •  Το πατρόν που βρήκα για τα πόδια δεινόσαυρου.
  • Στο http://www.makinglearningfun.com/themepages/DinosaurPrintables.htm βρήκα επίσης για τους δεινόσαυρους και την παρακάτω ιδέα όπου αναλόγως τον αριθμό ταΐζεις τον τρικεράτοπα φύλλα.
 
  •  Παίξαμε και μπίνγκο.






 

5.4.13

"...Βιβλίο- πουλί" - Ημέρα γονέων

Σήμερα ασχοληθήκαμε τελικά με το "Βασιλιά και το βιβλίο-πουλί" (δες προτάσεις και πληροφορίες εδώ). Πήγε πολύ καλά και τα μικρά ξετρελάθηκαν με το γεγονός ότι συμμμετείχαν ηχητικά σε πολύ μεγάλο μέρος του βιβλίου.


 Συμμετείχαν με μουσικά όργανα.
 Συμμετείχαν με τις φωνές τους.
 Συμμετείχαν με το σώμα τους.
  • Τους ζήτησα να ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε περισσότερο. Ιδού κάποια έργα.
 Τα βιβλία που επιστρέφουν πάνω σε ιπτάμενα χαλιά.
 Το βιβλίο πουλί που ξυπνά το βασιλιά. 
Το μαγικό βουνό από όπου ετοιμάζονται να γυρίσουν τα βιβλία.
 Το βιβλίο πουλί και τα βιβλία (προνήπιο).

  • Σήμερα από μία στιγμή και μετά είχαμε ημέρα γονέων στο σχολείο, όπου τα παιδιά ήταν οι οικοδεσπότες "δάσκαλοι". Όλη την εβδομάδα τα παιδιά συμμάζεψαν την τάξη, έφτιαξαν τους φακέλους τους και ζωγράφισαν μια αφίσα για να καλωσορίσουνε τους "μουσαφιραίους" που τους έλεγα.
  • Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο "ξεναγού" μέσα στην τάξη για να δείξουν στους δικούς τους, που και πως περνούν τη μέρα τους καθημερινά. Έδειξαν όλες τις γωνιές μία προς μία και εξηγούσαν τι κάνουμε και τι μαθαίνουμε.
  •  Είδαν αγκαλιά τους φακέλους για τους οποίους είναι υπεύθυνα αυτά αλλά και το ντοσιέ (πορτφόλιο) που είναι υπεύθυνη η κυρία.
  •  Κάποιοι μάλιστα είχαν την τύχη για ιδιαίτερο μάθημα μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου! 
  • Νομίζω πως  το ευχαριστήθηκαν.
  • Οι ενήλικες ακολουθούσαν τα παιδιά με χαρά και τρυφερότητα.  Έκαναν ένα σύντομο ταξιδάκι με κρυφές ματιές στον σχολικό κόσμο των παιδιών τους. 
  • Όσο για τους μικρούς, απήλαυσαν τον ρόλο αυτού που οδηγεί και θέτει τους κανόνες αλλά έχει και την ευθύνη! 
  • Κερδισμένοι βγήκαν σίγουρα όλοι!
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ