Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

26.9.13

ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΦΑΚΕΛΛΟΥ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Ανεβάζω εξώφυλλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους φακέλους των παιδιών σε περίπτωση προγράμματος μουσειακής αγωγής. (Εγώ θα χρησιμοποιήσω το δεύτερο που μου αρέσει περισσότερο).






24.9.13

ΚΑΨΤΕ ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ!

Τα τελευταία 13 χρόνια  δουλεύω στο Πυθαγόρειο. 

ΦΤΑΙΩ:
  • που όσα κτίρια και να πήγαμε δεν ήταν κατάλληλα
  • φταίω γιατί στο κτίριο που είμαστε τώρα (χωρίς να το έχω  διαλέξει) πλημμυρίζουμε όποτε βρέχει
  • φταίω που στο επόμενο που θέλουν να μας πάνε δεν θεωρείται κατάλληλο από κάποιους γονείς
  • φταίω που τόσο καιρό δεν έχουμε μετακομίσει
  • φταίω που έχασε ο δήμος τα μισά λεφτά της χρηματοδότησης για τις εργασίες στο νέο κτίριο
  • φταίω που θα έχουμε παλι πρόβλημα με τη θέρμανση, οπότε φταίω και για την υγρασία στο χώρο
  • φταίω που τόσα χρόνια πριν δε δούλευε το ολοήμερο
  • φταίω που δουλεύει το ολοήμερο αλλά κληρώθηκαν προνήπια και έμειναν εκτός
  • φταίω που κάποια προνήπια πάνε παιδικό και πληρώνουν σύτισση
  • φταίω που το ολοήμερο δε σχολάει στις 2, όπως βολεύει
  • φταίω που το νηπιαγωγείο δεν είναι ολονύκτιο και δεν τα κρατάω και το βράδυ
  • φταίω που αντιμετωπίζω ώς ίσα τα παιδάκια που οι γονείς τους πληρώνουν φόρους με τα "άλλα", που οι γονείς τους δεν πληρώνουν φόρους
  • φταίω γιατί κάνω πολλά στο σχολείο και κουράζονται
  • φταίω γιατί δεν κάνω πολλά στο σχολείο και δεν μαθαίνουν τίποτα
  • φταίω γιατί παλιά ζητούσα υλικά 
  • φταίω γιατί φέτος δεν ζήτησα υλικά και τι πράγματα θα κάνουμε
  • φταίω γιατί ζητάω να τρώνε υγιεινά στο σχολείο και δεν έχουν συνηθίσει
  • φταίω που δεν είμαι αρκετά αυστηρή όσον αφορά την υγιεινή διατροφή στο σχολείο και τα άλλα παιδιά ζηλεύουν
  • φταίω που δεν έχουμε τρίτη συνάδελφο στο σχολείο
  • φταίω που έχουν κλείσει 5 νηπιαγωγεία στο νησί
  • φταίω γιατί δε βγάζω τα παιδιά διάλειμμα όταν εχει νερά η αυλή και γλιστράει
  • φταίω γιατί βγάζω τα παιδιά διάλειμμα όταν έχει νερά η αυλή και γλιστράει
  • φταίω γιατί κάνω γιορτή με εκπαιδευτικό περιεχόμενο
  • φταίω γιατί κάνω γιορτή χωρίς εκπαιδευτικό περιεχόμενο και κουράζονται τα παιδιά
  • φταίω γιατί είμαι προϊσταμένη
  • φταίω κι ας παραιτήθηκα από προϊσταμένη φέτος
  • φταίω γιατί είμαι τεμπέλα εκπαιδευτικός και απεργώ
  • φταίω γιατί δεν αγωνίζομαι για το σχολείο και δεν απεργώ
  • φταίω γιατί υπολειτουργεί το ελληνικό σχολείο
  • φταίω για την τρύπα του όζοντος
  • και νομίζω πως τελικά φταίω και για το προπατορικό αμάρτημα, μια που δεν μπορεί, η Εύα που εξηπάτησε τον Αδάμ θα ήταν νηπιαγωγός, δασκάλα ή καθηγήτρια! 

Προτείνω λοιπόν, όπως καίμε τον Ιούδα το Πάσχα, να κάψουμε τις νηπιαγωγούς στη μέση της πλατείας και έτσι πια να μην έχουμε κανένα πρόβλημα στο χωριό αλλά και πανελληνίως, γιατί δεν μπορεί, εμείς φταίμε και για την οικονομική κρίση!

Μια σκέψη μόνο, παραφράζοντας τον Καβάφη: "...και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς τους βαρβάρους; Ήταν αυτοί μια κάποια λύση...".


23.9.13

ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ - ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Απεργία τις επόμενες 2 μέρες, οπότε ευκαιρία να ανεβάσω χρωστούμενα.
Ο  πίνακας γενεθλίων που έφτιαξα φέτος είναι σχετικός με το ημερολόγιο που θα έχουμε στην τάξη αλλά και με το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής για την αρχαία Ελλάδα που σκοπεύω να δουλέψω. Το ίδιο και ο πίνακας των βοηθών της ημέρας. Για λόγους οικονομίας και φέτος θα χρησιμοποιήσω πολύ τον μαρκαδόρο που γράφεις και σβήνεις εύκολα με λίγο οινόπνευμα (ακόμα και στο τέλος της χρονιάς).
Στον πίνακα γενεθλίων με τον προαναφερθέντα μαρκαδόρο θα γράψουμε με τα παιδιά τα ονόματά τους ανάλογα το μήνα. Οι εικόνες των μηνών είναι οι ίδιες με του ημερολογίου. (Δες εδώ)




Ο πίνακας των βοηθών έχει να κάνει με ομάδες: του ναού, του αγγείου, του κίονα, της τριήρους και του αγάλματος. Για να βγουν οι ομάδες το δεύτερο φύλλο που ανεβάζω, θα το κόψω σε κλήρους κι ανάλογα τι του τύχει του κάθε παιδιού θα μπει στην ανάλογη ομάδα της ημέρας. Οι δουλειές που κάνουμε είναι προκαθορισμένες και ίδιες κάθε μέρα, οπότε τις έχουμε συζητήσει με τα παιδιά.
Στον πρώτο πίνακα θα γραφτούν τα ονόματα των παιδιών, διότι καλό είναι να αναγνωρίζουν και τα χειρόγραφα εκτός από τα τυπωμένα γράμματα. (Παραλλαγή: μπορείτε σε αυτά που θα τους τύχουν ως κλήροι να γράψετε τα ονόματά τους και να τα κολλήσουν στη σωστή μέρα και εικόνα).







20.9.13

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ - ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ (Με αφορμή ειδώλια και αγάλματα)

Την Τρίτη που μας πέρασε, έκανα μια εισαγωγή στα παιδιά για τα βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος). Συζητήσαμε για βιώματά μας, οριοθετώντας υποτυπωδώς τα 4 συναισθήματα βάση των βιωμάτων μας. Όπως εμείς είμαστε διαφορετικοί έτσι και τα συναισθήματά μας είναι διαφορετικά. Το κάθε ερέθισμα μπορεί να μας προκαλέσει διαφορετικά συναισθήματα. Έτσι, με αφορμή πίνακες ζωγραφικής, είδαμε πως ο καθένας έχει διαφορετική αντίληψη για τα συναισθήματα. (Περισσότερο υλικό για τη συναισθηματική αγωγή εδώ)
  • Το πρώτο που μας βοήθησε σε αυτή την κατεύθυνση είναι το παιχνίδι με τις μάρκες και τους πίνακες. Το κάθε παιδί διάλεγε μία μάρκα στην τύχη και την τοποθετούσε στον πίνακα που του προκαλούσε το συγκεκριμένο συναίσθημα.  (Περισσότερα παιχνίδια με συναισθήματα εδώ)

  •  Στο δεύτερο παιχνίδι κλήθηκε το κάθε παιδί να πάρει έναν πίνακα και να τον βάλει κάτω από το συναίσθημα το οποίο θεωρούσε ότι έδειχνε.

  • Στο τέλος χρησιμοποίησα το ρολόι των συναισθημάτων (δες εδώ) και το κάθε παιδί κλήθηκε να διαλέξει ένα συναίσθημα της ημέρας και να το κολλήσει στον πίνακα. Έτοιμο το μαθηματικό γράφημα!

Ξεκινώντας να ασχολούμαστε με το σώμα μας βασίστηκα στις ιδέες που διάβασα στο βιβλίο της Ανωγιαννάκη "Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη" στα δύο πρώτα θέματα, τα σχετικά με τα κυκλαδικά ειδώλια.
Έτσι παρατηρήσαμε με τα παιδιά διάφορα αγάλματα σε εικόνες, τη στάση τους, από τι απαρτίζονται κ.λ.π. Σκεφτήκαμε πως μπορεί να νιώθουν αυτά τα αγάλματα που είναι αναγκασμένα να είναι ακίνητα και κάναμε τα δικά μας αγάλματα με το σώμα μας. (Εικόνες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώς ερέθισμα για συζήτηση)




Φτιάξαμε ατομικά κεφάλια ειδωλίων (άσπρα Α4 και άνοιγμα για μύτη) και μιλήσαμε για τον εαυτό μας ως ειδώλια στο μουσείο.


 

Συμπληρώσαμε σε φύλλο εργασίας το σώμα του ειδωλίου όπως εμείς θέλαμε. (Εδώ ένα νήπιο προσπάθησε να φτιάξει τον "κυνηγό" από το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης).







 Όμως το σώμα μας δεν έχει μόνο την υλική του διάσταση αλλά και την ψυχική με έμφαση τα συναισθήματα. 
Τα ανέκφραστα κυκλαδικά ειδώλια με ενέπνευσαν να "παίξω" λίγο με τις εκφράσεις τους. Έτσι έφτιαξα κάρτες με προτάσεις δικές μου και δύο φύλλα εργασίας.
 



 (προνήπιο)
(νήπιο)
Συμπληρωματικές κάρτες με αριθμημένα ειδώλια για διάφορες χρήσεις όπως: αριθμητική σειραθέτηση ή αριθμοί - λαχνοί αντί για ζάρι ή απλές κάρτες αναφοράς.





Με αφορμή τα παραπάνω χάρηκα πολύ όταν ανακάλυψα το βιβλίο: "Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα, με οδηγό τα κυκλαδικά ειδώλια" της Γερουλάνου κι εννοείται πως το διαβάσαμε μέσα στην τάξη.
Τέλος, φτιάξανε τα παιδιά πάνω σε αγγείο ένα σώμα, όπως ήθελαν αυτά. Κάποια επέλεξαν τα κυκλαδικά ειδώλια.






.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ