Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

27.9.13

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ: ΣΚΕΛΕΤΟΣ - ΟΡΓΑΝΑ

Απογευματινή βάρδια, λίγα παιδάκια, ωραίο μάθημα. Τη Δευτέρα είχαμε μιλήσει γενικώς για τη χρησιμότητα του σκελετού και των οργάνων. Χρησιμοποίησα μοντέλα που είχα βρει στο "Ευγενίδειο".

  


Χρησιμοποίησα και μια πολύ ωραία ιδέα που βρήκα από το Νηπιαγωγείο του Αγίου Σπυρίδωνα Στροβόλου (εδώ).




Ο καλός μου φίλος μπαρμπά - Στάθης άρχισε πάλι τα πακετάκια του (μαθηματικά). Κι έτσι μια που φθινοπώριασε χρειαζότανε καλτσάκια για τα δάκτυλα των ποδιών και των χεριών. Αυτά όμως μπερδεύτηκαν (ξεχωριστές ομάδες χέρια - πόδια). Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής (εδώ και εδώ) κλήθηκαν να να τα βάλουν στη σωστή σειρά. Η ιδέα αυτή όπως και η παρακάτω είναι των εξαιρετικών συναδέλφων από τη Χίο, τη δουλειά των οποίων μας είχε δείξει η κοινή μας σύμβουλος, κ. Μοσχοβάκη και μπορείτε να την βρείτε εδώ (με τον τίτλο "σημειώσεις σεμιναρίου μαθηματικών και ιστορίες για τα μαθηματικά).
(Μην κάνετε το ίδιο λάθος με μένα που είχα φτιάξει 2 δεξιά πόδια και 2 αριστερά χέρια. Όταν το κατάλαβα ήταν αργά)


Την Πέμπτη πάλι χρειάστηκε τη βοήθειά μας ο μπαρμπά-Στάθης. Οι γιοι του, ο Κίτσος και ο Μήτσος, ανέβηκαν σε σκάλες να μαζέψουν μήλα και έπεσαν και χτύπησαν. Χωριστήκαμε σε ομάδες γιατροί-γιατρίνες και ανάλογα με το ζάρι έπρεπε να βάλουν τσιρότα στους ασθενείς. Κέρδιζε η ομάδα που τα έβαζε όλα.

 



 Επίσης συνθέσαμε το παζλ του σκελετού (βλέποντας ένα μόμπιλε) και αργότερα τοποθετήσαμε τα όργανα στη σωστή θέση. Αυτά τα βρήκα εδώ και εδώ.


  
Για να μάθουν το δεξί - αριστερό χέρι το πιο απλό είναι μια κάρτα μόνιμα κολλημένη στον τοίχο ώστε να φτάνουν να τοποθετούν τα χέρια τους.



Για να καταλάβουν όμως πάνω στο σώμα τους που είναι περίπου ένα όργανο, πήρα ένα καπέλο και μια ποδιά, τους κόλλησα βέλκρο και κολλάγαμε πάνω στα παιδιά το κάθε όργανο (κάνανε όλα γιατί ήταν λίγα). Τους άρεσε πολύ αυτό.



Ως κορύφωση σήμερα τους φυλάω έκπληξη: θα παίξουμε  εναλλάξ γιατρούς, νοσοκόμες και αρρώστους χρησιμοποιώντας τσιρότα, μάσκες, ποδιές, αληθινά στηθοσκόπια και άλλα.



26.9.13

ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΦΑΚΕΛΛΟΥ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Ανεβάζω εξώφυλλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους φακέλους των παιδιών σε περίπτωση προγράμματος μουσειακής αγωγής. (Εγώ θα χρησιμοποιήσω το δεύτερο που μου αρέσει περισσότερο).






24.9.13

ΚΑΨΤΕ ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ!

Τα τελευταία 13 χρόνια  δουλεύω στο Πυθαγόρειο. 

ΦΤΑΙΩ:
  • που όσα κτίρια και να πήγαμε δεν ήταν κατάλληλα
  • φταίω γιατί στο κτίριο που είμαστε τώρα (χωρίς να το έχω  διαλέξει) πλημμυρίζουμε όποτε βρέχει
  • φταίω που στο επόμενο που θέλουν να μας πάνε δεν θεωρείται κατάλληλο από κάποιους γονείς
  • φταίω που τόσο καιρό δεν έχουμε μετακομίσει
  • φταίω που έχασε ο δήμος τα μισά λεφτά της χρηματοδότησης για τις εργασίες στο νέο κτίριο
  • φταίω που θα έχουμε παλι πρόβλημα με τη θέρμανση, οπότε φταίω και για την υγρασία στο χώρο
  • φταίω που τόσα χρόνια πριν δε δούλευε το ολοήμερο
  • φταίω που δουλεύει το ολοήμερο αλλά κληρώθηκαν προνήπια και έμειναν εκτός
  • φταίω που κάποια προνήπια πάνε παιδικό και πληρώνουν σύτισση
  • φταίω που το ολοήμερο δε σχολάει στις 2, όπως βολεύει
  • φταίω που το νηπιαγωγείο δεν είναι ολονύκτιο και δεν τα κρατάω και το βράδυ
  • φταίω που αντιμετωπίζω ώς ίσα τα παιδάκια που οι γονείς τους πληρώνουν φόρους με τα "άλλα", που οι γονείς τους δεν πληρώνουν φόρους
  • φταίω γιατί κάνω πολλά στο σχολείο και κουράζονται
  • φταίω γιατί δεν κάνω πολλά στο σχολείο και δεν μαθαίνουν τίποτα
  • φταίω γιατί παλιά ζητούσα υλικά 
  • φταίω γιατί φέτος δεν ζήτησα υλικά και τι πράγματα θα κάνουμε
  • φταίω γιατί ζητάω να τρώνε υγιεινά στο σχολείο και δεν έχουν συνηθίσει
  • φταίω που δεν είμαι αρκετά αυστηρή όσον αφορά την υγιεινή διατροφή στο σχολείο και τα άλλα παιδιά ζηλεύουν
  • φταίω που δεν έχουμε τρίτη συνάδελφο στο σχολείο
  • φταίω που έχουν κλείσει 5 νηπιαγωγεία στο νησί
  • φταίω γιατί δε βγάζω τα παιδιά διάλειμμα όταν εχει νερά η αυλή και γλιστράει
  • φταίω γιατί βγάζω τα παιδιά διάλειμμα όταν έχει νερά η αυλή και γλιστράει
  • φταίω γιατί κάνω γιορτή με εκπαιδευτικό περιεχόμενο
  • φταίω γιατί κάνω γιορτή χωρίς εκπαιδευτικό περιεχόμενο και κουράζονται τα παιδιά
  • φταίω γιατί είμαι προϊσταμένη
  • φταίω κι ας παραιτήθηκα από προϊσταμένη φέτος
  • φταίω γιατί είμαι τεμπέλα εκπαιδευτικός και απεργώ
  • φταίω γιατί δεν αγωνίζομαι για το σχολείο και δεν απεργώ
  • φταίω γιατί υπολειτουργεί το ελληνικό σχολείο
  • φταίω για την τρύπα του όζοντος
  • και νομίζω πως τελικά φταίω και για το προπατορικό αμάρτημα, μια που δεν μπορεί, η Εύα που εξηπάτησε τον Αδάμ θα ήταν νηπιαγωγός, δασκάλα ή καθηγήτρια! 

Προτείνω λοιπόν, όπως καίμε τον Ιούδα το Πάσχα, να κάψουμε τις νηπιαγωγούς στη μέση της πλατείας και έτσι πια να μην έχουμε κανένα πρόβλημα στο χωριό αλλά και πανελληνίως, γιατί δεν μπορεί, εμείς φταίμε και για την οικονομική κρίση!

Μια σκέψη μόνο, παραφράζοντας τον Καβάφη: "...και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς τους βαρβάρους; Ήταν αυτοί μια κάποια λύση...".


23.9.13

ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ - ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Απεργία τις επόμενες 2 μέρες, οπότε ευκαιρία να ανεβάσω χρωστούμενα.
Ο  πίνακας γενεθλίων που έφτιαξα φέτος είναι σχετικός με το ημερολόγιο που θα έχουμε στην τάξη αλλά και με το πρόγραμμα μουσειακής αγωγής για την αρχαία Ελλάδα που σκοπεύω να δουλέψω. Το ίδιο και ο πίνακας των βοηθών της ημέρας. Για λόγους οικονομίας και φέτος θα χρησιμοποιήσω πολύ τον μαρκαδόρο που γράφεις και σβήνεις εύκολα με λίγο οινόπνευμα (ακόμα και στο τέλος της χρονιάς).
Στον πίνακα γενεθλίων με τον προαναφερθέντα μαρκαδόρο θα γράψουμε με τα παιδιά τα ονόματά τους ανάλογα το μήνα. Οι εικόνες των μηνών είναι οι ίδιες με του ημερολογίου. (Δες εδώ)




Ο πίνακας των βοηθών έχει να κάνει με ομάδες: του ναού, του αγγείου, του κίονα, της τριήρους και του αγάλματος. Για να βγουν οι ομάδες το δεύτερο φύλλο που ανεβάζω, θα το κόψω σε κλήρους κι ανάλογα τι του τύχει του κάθε παιδιού θα μπει στην ανάλογη ομάδα της ημέρας. Οι δουλειές που κάνουμε είναι προκαθορισμένες και ίδιες κάθε μέρα, οπότε τις έχουμε συζητήσει με τα παιδιά.
Στον πρώτο πίνακα θα γραφτούν τα ονόματα των παιδιών, διότι καλό είναι να αναγνωρίζουν και τα χειρόγραφα εκτός από τα τυπωμένα γράμματα. (Παραλλαγή: μπορείτε σε αυτά που θα τους τύχουν ως κλήροι να γράψετε τα ονόματά τους και να τα κολλήσουν στη σωστή μέρα και εικόνα).







.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ