Τα παιδιά καλούνται με τις χρωματιστές μάρκες να βρουν τους αριθμούς που τους ζητούνται.
Συνολικές προβολές σελίδας
25.1.25
16.12.24
"Είναι εντάξει"!!!! (Ό,τι κι αν νιώθω)
Στο μακρινό 2005-2006 είχα κάνει ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής (πολύ πριν από το πρόγραμμα "Βήματα για τη ζωή") με όλη του την ουσία και τον άξονα στον τίτλο: "Είναι εντάξει! (Ό,τι κι αν νιώθω). Βασισμένο στη θεωρία του Paulo Freire με τις αξίες της Eleutheropedie του Daniel Le Bon και την πρακτική εφαρμογή του θεατρικού παιχνιδιού του Λάκη Κουρετζή και κυρίως του θεάτρου του καταπιεσμένου του Augusto Boal.
Αυτό το "Είναι εντάξει" να νιώθω οποιοδήποτε συναίσθημα δυσάρεστο ή ευχάριστο, το έχω δεχθεί κι εγώ σαν δώρο από την Έρση Ζαράγκαλη. Δεν υπάρχει λόγος να νιώθω τύψεις επειδή ένιωσα θυμό (η διαφοροποίηση είναι στο πως μπορώ να τον εκφράσω). Τώρα πια έχουμε αρχίσει να το συνειδητοποιούμε. Τότε τα δυσάρεστα συναισθήματα αντιμετωπίζονταν ως "ταμπού", ως κάτι κακό που μπορεί να νιώσει ένα παιδί π.χ. να ζηλέψει το μωράκι που ήρθε ή να θυμώσει με τη μαμά που το γέννησε. Ενίοτε αυτό το πρόγραμμα το έκανα κι άλλες χρονιές μέσα στην τάξη. Ενδεικτικές και ελάχιστες δραστηριότητες μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.
Αυτή λοιπόν τη φράση τη χρησιμοποιούσα πολύ και το 2006-2007 που είχα τη τύχη να συνεργαστώ στο νηπιαγωγείο Πυθαγορείου με τη νεοδιόριστη και εξαιρετική συνάδελφο Αντιγόνη Τσίτσιλα. Έκτοτε η Αντιγόνη έφυγε από τη Σάμο, κι εκτός των άλλων ξεκίνησε να γράφει πολύ ενδιαφέροντα βιβλία για παιδιά και ενηλίκους.
Πριν λίγες μέρες με πολύ χαρά και μεγάλη συγκίνηση έμαθα από την ίδια ότι το τελευταίο της βιβλίο για παιδιά είναι εμπνευσμένο ακριβώς από αυτή τη φράση και ουσία. Το βιβλίο της λοιπόν "Είναι εντάξει" ασχολείται ακριβώς με τα συναισθήματα των παιδιών και κυρίως την αποδοχή των συναισθημάτων, ΟΛΩΝ των συναισθημάτων και όπως μου είπε, το εμπνεύστηκε από εκείνη την εποχή που με άκουγε να το χρησιμοποιώ συχνά. Ομολογώ ότι συγκινήθηκα και θυμήθηκα τους ομόκεντρους κύκλους και κυματισμούς του Ίρβιν Γιάλομ.
Είχα την τύχη να το διαβάσω (και μάλιστα με προσωπική αφιέρωση) και το βρήκα εξαιρετικό (μαζί με την εικονογράφηση της Ιωάννας Καλοστεφάνου). Περνάει ακριβώς αυτό το ανθρώπινο μήνυμα στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους: αποδέχομαι τα συναισθήματά μου, είναι δικά μου και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα, είναι κομμάτι από εμένα και αυτά. Αν τα απορρίψω ή τα φορτώσω με ενοχές είναι σαν να μην αποδέχομαι τον εαυτό μου. Το πως θα τα εκφράσω ή θα τα διαχειριστώ είναι άλλο κομμάτι. Η αρχή γίνεται με την αναγνώριση (και η γνώση της σωστής λέξης είναι σημαντική και βοηθάει στη συναισθηματική έκφραση π.χ. δεν είναι το ίδιο η στενοχώρια με τη λύπη ή ο θυμός με την οργή κ.λ.π.) και με την ΑΠΟΔΟΧΗ, με την καλοπροαίρετη υποδοχή και αποδοχή. Πόσο μα πόσο σημαντικό! Και βέβαια τα συναισθήματά μας δεν είναι ούτε αρνητικά, ούτε θετικά! Τα συναισθήματα είναι συναισθήματα, κάποια τα βιώνουμε ευχάριστα και κάποια δυσάρεστα.
Όλα τα παραπάνω πραγματεύεται το βιβλίο της Αντιγόνης. Μάλιστα στο τέλος έχει πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων με το πολύ ιδιαίτερο "φιδάκι των συναισθημάτων". Εδώ μπορείτε να δείτε κάποιες σελίδες από το εσωτερικό.
Είναι μεγάλη μου χαρά που έφτασε στα χέρια μου και το διάβασα, και κυρίως που περνάει αυτή την απλή αλλά πανανθρώπινη αλήθεια...
Ε Ι Ν Α Ι Ε Ν Τ Α Ξ Ε Ι !!!!
Καλοτάξιδο Αντιγόνη😊
12.12.24
Πρόταση κατασκευών με gnomes και υλικά από τη φύση
Τι πιο όμορφο από προσωπικά δωράκια φτιαγμένα από τα χέρια μας. Έτσι στις συναδέλφους αλλά και σε αγαπημένους μου ανθρώπους είπα να χαρίσω μια κατασκευή που εμπνεύστηκα με υλικά κυρίως από τη φύση: ξύλα, κουκουνάρια, κυπαρισσόμηλα και εκτυπωμένα και πλαστικοποιημένα gnomes! Τα κόλλησα με πιστολάκι σιλικόνης.
Και του χρόνου!
7.12.24
Παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ
Στις 3 Δεκεμβρίου τιμήσαμε στο σχολείο μας με τη συνεργασία του ΚΕΔΑΣΥ την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ. Μας επισκέφθηκαν οι κυρίες Καράκη Δήμητρα και Ιωσηφίδου Κυριακή.
Με την κυρία Κυριακή ασχοληθήκαμε κυρίως με την κώφωση. Συζητήσαμε, παρακολουθήσαμε το βίντεο "Βλέπω... νιώθω... ακούω..." με πραγματικά κωφά παιδιά που μας παρουσίαζαν μια ιστορία φιλίας και συμπερίληψης, μάθαμε για τη νοηματική γλώσσα, τους αριθμούς από το 1-10, παρουσιάσαμε έννοιες στη νοηματική και μάθαμε μια σημαντική λέξη που τη γράψαμε κιόλας, τη λέξη ΑΓΑΠΗ.
Με την κυρία Δήμητρα ασχοληθήκαμε κυρίως με τις κινητικές αναπηρίες. Συζητήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε ή τι δεν πρέπει να κάνουμε π.χ. επειδή κάποιος είναι ανάπηρος δε σημαίνει οπωσδήποτε ότι χρειάζεται και βοήθεια. Επιπλέον με αφορμή ένα βίντεο με κινούμενες εικόνες συζητήσαμε τι κάνουμε και πως πλησιάζουμε έναν άνθρωπο με αναπηρικό αμαξίδιο π.χ. κατεβαίνουμε στο ύψος του, μιλάμε στον ίδιο και όχι στο συνοδό του κ.ά.. Έπειτα χωριστήκαμε σε ζευγαράκια όπου ο ένας ήταν καθηλωμένος σε καρεκλάκι/αμαξίδιο και ο άλλος ήταν συνοδός. Προσπαθήσαμε να βιώσουμε έστω και για λίγο τα βιώματα ενός ΑΜΕΑ και ενός συνοδού. Στο τέλος συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τα βιώματά μας, τι μας άρεσε, τι δε μας άρεσε.
Ευχαριστώ από καρδιάς τις κυρίες αλλά και την προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ κ. Μακρή για την αγαστή συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια! Η αξιοπρεπής και επιστημονική παρουσία τους όλα αυτά τα χρόνια είναι πολύτιμη για το νησί μας.
Πολύ περισσότερο υλικό για τη θεματική ΑΜΕΑ εδώ.
27.11.24
Κινητοποίηση στα δικαστήρια Σάμου τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου: Συμπαράσταση στις εκπαιδευτικούς του ΚΕΔΑΣΥ
Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, στα δικαστήρια στο Βαθύ της Σάμου, δικάζονται εκπαιδευτικοί του ΚΕΔΑΣΥ Σάμου μετά από μήνυση γονέων που διαφώνησαν με γνωμάτευσή τους. Παρά το γεγονός ότι είχε διενεργηθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) που τις δικαίωσε, η υπόθεση οδηγείται στη δικαιοσύνη. Στο δικαστήριο θα παραστεί επίσης η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου για τη διαδικασία της ΕΔΕ.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου εκφράζει τη στήριξή του προς τις εκπαιδευτικούς, τονίζοντας την ανάγκη προστασίας του έργου των δομών Ειδικής Αγωγής, και καλεί σε συγκέντρωση συμπαράστασης στις 9:00 το πρωί στα δικαστήρια στο Βαθύ.
Για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των μελών, κηρύχθηκε στάση εργασίας από τις 08:00 έως τις 11:00 (με δυνατότητα επέκτασης κατά περίπτωση) και ζητήθηκε συμπληρωματική στήριξη από τη ΔΟΕ.
Ο Σύλλογος υπογραμμίζει τη σημασία της αναβάθμισης της Ειδικής Αγωγής με σύγχρονα εργαλεία, χωρίς παρεμβάσεις που περιορίζουν την επιστημονική κρίση των εκπαιδευτικών. Κατανοεί την ανησυχία των γονέων, η οποία διογκώνεται από την έλλειψη υποστήριξης και τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που δημιουργούν κενά στην κάλυψη των αναγκών των μαθητών.
Το Δ.Σ. απαιτεί την αθώωση των εκπαιδευτικών και καλεί την κοινωνία να σταθεί στο πλευρό τους για την υπεράσπιση του έργου τους και των δικαιωμάτων των παιδιών.
Αναλυτικά
Θέμα: Κινητοποίηση στα δικαστήρια τη Δευτέρα 2/12 – Συμπαράσταση στις συναδέλφισσες του ΚΕΔΑΣΥ
Τη Δευτέρα 2/12 οδηγούνται στο δικαστήριο οι συναδέλφισσες του ΚΕΔΑΣΥ Σάμου, εξαιτίας της μήνυσης από γονείς που διαφώνησαν με γνωμάτευσή τους. Εις βάρος τους είχε διενεργηθεί και ΕΔΕ, που τις δικαίωσε, και για τη διαδικασία της οποίας οδηγείται στο δικαστήριο και η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σάμου.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου εκφράζει τη συμπαράστασή του σε όλες τις συναδέλφισσες και καλεί σε κινητοποίηση στα δικαστήρια στο Βαθύ την ίδια μέρα στις 09:00. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής, κηρύσσουμε στάση εργασίας 1-3 ώρες απ’ τις 08:00 και έχουμε ζητήσει απ’ τη ΔΟΕ να κηρύξει συμπληρωματική στάση εργασίας για το ίδιο ζήτημα, ώστε κάθε συνάδελφος που θέλει να παρευρεθεί να χρησιμοποιήσει τις στάσεις ανάλογα με το ωράριό του.
Ως Σύλλογος τονίζουμε ότι πρέπει να συνεχιστεί ο αγώνας για ουσιαστική αναβάθμιση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής, με όλα τα σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία και χωρίς παρεμβάσεις στο έργο τους, με πρόθεση πάντα την υπεράσπιση και την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων και των ψυχοσυναισθηματικών αναγκών των παιδιών.
Τονίζουμε για μία ακόμη φορά ότι κατανοούμε απόλυτα την αγωνία του κάθε γονιού να παλεύει για το καλύτερο για το παιδί του. Αγωνία που γίνεται μεγαλύτερη από μια αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική που κάνει το σχολείο πιο ταξικό, χειρότερο. Μια πολιτική που για παράδειγμα στο θέμα της ειδικής αγωγής εφαρμόζει «κόφτες» αφήνει για άλλη μια φορά κενά ακάλυπτα.
Με βάση τα παραπάνω είμαστε αντίθετοι με τις διώξεις που έγιναν και απαιτούμε την αθώωση όλων των συναδελφισσών.
.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (78)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (39)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (208)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (19)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (257)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (100)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (29)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (63)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ (1)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (32)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)