Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

4.11.15

Θα έπαιζες μαζί μας;

Ο Alexsandro Palombo είναι ένας εκκεντρικός, σύγχρονος καλλιτέχνης και ακτιβιστής. Έχει πάρει λοιπόν τις πριγκίπισσες της Ντίσνεϋ και έχει επέμβει επάνω τους με πολύ ευρηματικό και ανατρεπτικό τρόπο. Αυτές τις εικόνες πήρα και έφτιαξα το παρακάτω υλικό.

2.11.15

Αποτελέσματα ψηφιακών σεναρίων "Αίσωπος"

Βράβευση του ψηφιακού σεναρίου για τους δεινόσαυρους!

Βγήκαν τα αποτελέσματα στην πλατφόρμα ψηφιακών διδακτικών σεναρίων "Αίσωπος".
Με πολλή χαρά σας ανακοινώνω πως το σενάριο που υπέβαλα με τίτλο "Μελετώ τους δεινόσαυρους" όχι απλώς αξιολογήθηκε βέλτιστο αλλά πήρε την υψηλότερη βαθμολογία στον τομέα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και υπάρχει πια ως δειγματικό σενάριο (μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf) στην πλατφόρμα μαζί με το σενάριο της αγαπημένης μου Τάνιας!!!! Συγχαρητήρια κοριτσάκι μου! (Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι συνάδελφοι αλλά συγχωρέστε, αδυναμίες είναι αυτές!)


Το δικό μου το σενάριο το έφτιαξα με τέτοιο τρόπο ώστε να έχω συμπληρωματικές δραστηριότητες στο ψηφιακό σενάριο που είχα φτιάξει για τις Τ.Π.Ε.!


Σκοπεύω να χρησιμοποιήσω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έφτιαξα για να συμπληρώνω τις ψηφιακές δραστηριότητες που θα κάνουμε μέσα στην τάξη με θέμα τους δεινόσαυρους. Το σενάριο των Τ.Π.Ε. εδώ, το σενάριο του "Αισώπου" εδώ (Πλήρες υλικό μου για το θέμα των δεινόσαυρων εδώ)



Η ομπρέλα των ειδικών αναγκών-ικανοτήτων

Την ιδέα της ομπρέλας τη βρήκα εδώ και με βοήθησε πολύ για να στήσω το φετινό πρόγραμμα. Έπειτα έφτιαξα εικόνες και κάρτες. Βρήκαμε στο διαδίκτυο εικόνες από το σπίτι (χαλασμένος εκτυπωτής σχολείο) και τις ταξινομήσαμε στη δική μας ομπρέλα που φτιάξαμε για το σχολείο και θα συμπληρώνουμε σταδιακά.


1.11.15

Μαθαίνω για τις αναπηρίες

Για να μπορέσουν τα νήπια να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στη διαφορετικότητα και στα άτομα με ειδικές ανάγκες, πρέπει πρώτα να ενημερωθούν. Έφτιαξα λοιπόν ένα βιβλιαράκι για να μας βοηθήσει. Η ιδέα και η βοήθεια είναι από το μπλογκ της Kelsea: www.teachergems.com, με την οποία έχω επικοινωνήσει.
Το βιβλιαράκι το βρήκα: www.teachergems.com/enter-blog/fear-of-the-unknown-disabilities. Προσέθεσα τους τίτλους και στη νοηματική. Για να τη βάλετε στον υπολογιστή σας μπείτε εδώ και θα βρείτε 3 διαφορετικές εκδοχές, πάντα στα ελληνικά.


30.10.15

Ο Λύκος Ζαχαρίας μετρά

Βάλτε στη γωνιά μαθηματικών πλαστικοποιημένους τους κύκλους (ίσως και σε έγχρωμο Α4) με το Ζαχαρία και αφήστε τα παιδιά να βάλουν το σωστό αριθμό με μανταλάκια γύρω γύρω.






29.10.15

Έλεν Κέλλερ: Τυφλή και κωφή

Όταν ήμουν πιτσιρίκι είχα παρακολουθήσει μια ταινία με θέμα τη ζωή της τυφλής και κωφής Έλεν Κέλλερ, την οποία δεν ήξεραν πως να βοηθήσουν, μέχρι που συνάντησε την Αν Σάλλιβαν και της "άνοιξε τα μάτια" στον κόσμο!





Η ιστορία της Έλεν Κέλερ (βίντεο στα αγγλικά)

28.10.15

Τυφλοί- Braille (δραστηριότητες διαφορετικότητα)

Ανυπομονώ να ξαναγυρίσουμε στο πρόγραμμα σταδιακά (μετά την 28η και τις πλημμύρες) και να το πιάσουμε από εκεί που μείναμε. 
Είχαμε ήδη κάνει το κοινωνικό πείραμα με τα 2 κουτιά (το είχα δει στην Πόπη), που το ένα όμορφο απέξω έκρυβε μια απογοήτευση (λαστιχάκι) ενώ το άσχημο, σκισμένο και μουτζουρωμένο έκρυβε καραμελάκια! Εννοείται πως όλοι είχαν ψηφίσει να ανοίξουμε το πρώτο!!!

25.10.15

Ανταμοιβές ομάδας με το Ζαχαρία

Στο σχολείο χρησιμοποιώ μικρά μανταλάκια με τα ονόματα των παιδιών οπότε ο συγκεκριμένος πίνακας που έφτιαξα δε μου πιάνει και πολύ χώρο και αντικατέστησα τον ίδιο που είχα φτιάξει με τον Τσέστερ. 

 
Ξέχασα να σας πω πως έχω φτιάξει και ένα σύστημα ανταμοιβών για το σύνολο της τάξης. 
Και εξηγώ:

24.10.15

Προχωρημένες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας

Οι συγκεκριμένες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας που έφτιαξα έχουν μια κάποια δυσκολία και είναι για το Πάσχα και μετά. Το παιδί καλείται να:
  • πει τη λέξη 
  • να χτυπήσει τις συλλαβές (βούλες)
  • να βρει τη σωστή λέξη ανάμεσα από τις τρεις
  • να βάλει το μανταλάκι στο σωστό αριθμό συλλαβών της λέξης






21.10.15

Ο Τσέστερ και η νέα μας τάξη

Με πολλή χαρά και διάθεση ξεκίνησα σήμερα για τη νέα μου τάξη, την οποία τέλειωσα χθες το βράδυ και σας ανεβάζω μερικές φωτό από γωνίτσες (ο.κ., δεν τις έχω όλες αλλά σκοπεύω να τις αλλάζω λόγω χωρητικότητας). Επίσης τώρα πια μοιραστήκαμε κλασικό και ολοήμερο, οπότε θα έχω αμιγές το δικό μου τμήμα με λιγότερα παιδάκια (μεγάλη υπόθεση το 15 από το 23!).
Επί τη ευκαιρία θέλω να ευχαριστήσω όλες μαζί και μία μία τις μαμάδες και τους μπαμπάδες που μας βοήθησαν και συνεχίζουν να μας βοηθούν στην προσπάθειά μας, ο καθείς όπως μπορεί: άλλος πήρε τους υπολογιστές για επισκευή, άλλοι μας έπλυναν τα παιχνίδια, άλλοι μας έφεραν κούτες και υλικά συσκευασίας, άλλοι μας έφεραν κουτιά πλαστικά και έφτιαξαν τα σακουλάκια με τους Τσέστερ που θα δείτε. Άλλοι θα πιέσουν ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα με τα νερά που μπήκαν και πρώτη μέρα (ω ναι!) το βρήκα με μουλιασμένες (μιλάμε για πλατς) τις καινούριες μοκέτες.
Ομολογώ πως το πρωί έτρεχα με μια χαρά και έφαγα με το που μπήκα μία ήττα. Δε μπορούσαμε να κάτσουμε κάτω πουθενά! Τηλέφωνο δεν έχουμε, κλειδιά ακόμα δεν έχουμε κανονικά αλλά λέω να μην πτοηθώ... ακόμα. Τουλάχιστον μέχρι να ψοφήσω εκεί μέσα από την υγρασία.
Τέλος πάντων. Δουλέψαμε κανονικά (όσο είναι δυνατόν) και το σκεπτικό ήταν ότι ήρθε ο Τσέστερ στο νηπιαγωγείο το βράδυ για να μας επισκεφθεί. Του άρεσε πολύ και άφησε γράμμα και δωράκια στα παιδιά λέγοντας να προσέχουν την τάξη τους και να περνάνε όμορφα.
Οι φωτογραφίες είναι από χθες το βράδυ γι' αυτό είναι σκοτεινές αλλά στεγνές! (αχ!)


20.10.15

Αποτελέσματα πιστοποίησης ΤΠΕ

Όπως ξέρετε αυτές τις μέρες μετακομίζουμε το νηπιαγωγείο, βγήκαμε και 2 μέρες εκτός προγράμματος, αύριο κανονικά πρώτη μέρα. Από την περασμένη Τετάρτη με τα απογέυματα και το Σβκ μέσα, κουβαλάω, ξεκουβαλάω, ανεβάζω, κατεβάζω (πολλές σκάλες το κτίριο), σκουπίζω, βάζω πράγματα σε κούτες, βγάζω πράγματα από κούτες και στο τέλος της μέρας σέρνομαι απλώς. Σήμερα το απόγευμα έβαλα και τις τελευταίες πινελιές οριακά (σε άλλη ανάρτηση φωτό). Γύρισα σπίτι και άνοιξα Η/Υ και ανακάλυψα πως ...

ΠΕΡΑΣΑ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε.!!!!!!!!!!!!!!!

Όπως καταλάβατε η χαρά μου είναι απερίγραπτη και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Πάει και η κούραση (λέμε τώρα!). Αν δώσατε κι εσείς, θα μου δώσει μεγάλη χαρά να μοιραστούμε τη χαρά μας!!! Καλά αποτελέσματα σε όλους μεικτού και μη μοντέλου!!!!

  

19.10.15

Κάρτες φωνολογικής ενημερότητας

Έφτιαξα καρτούλες μικρές για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας σε α/μ, τις εκτύπωσα σε έγχρωμα Α4 και τις πλαστικοποίησα. 
Το παιδί καλείται από την εικόνα να βρει τη λέξη στο μυαλό του και να την αντιστοιχίσει με τον αριθμό των συλλαβών. Για να βοηθήσω λίγο, την κάθε ποσότητα συλλαβών την έβαλα και με άλλο χρώμα. Π.χ. δισύλλαβες - κόκκινο Α4.






18.10.15

Εύκολες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας

Για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας που θέλω να στήνω σταδιακά, έφτιαξα αρχικά εύκολες κάρτες, όπου το παιδί καλείται να διαλέξει μόνο από 2 γράμματα το αρχικό και να βάλει το μανταλάκι στο σωστό.


17.10.15

Εξώφυλλο γενεθλίων

Μη μου πείτε πως δεν σας έχει τύχει μία μέρα να πνίγεστε στο νηπιαγωγείο για να στήσετε το μάθημα της ημέρας και τσουπ, έχετε ξεχάσει τα γενέθλια ενός παιδιού, αν και σημειωμένα στο ημερολόγιο;
Κάνουμε το πιο εύκολο και συνάμα όμορφο δωράκι στο παιδί: ένα βιβλιαράκι με ζωγραφιές από όλους του τους συμμαθητές. Θέλετε όμως να είναι και περιποιημένο, έτσι δεν είναι; Σας έχω τη λύση.
Εγώ στο σχολείο έχω πάντα εκτυπωμένα εξώφυλλα για τέτοια βιβλιαράκια, οπότε το μόνο που έχω να κάνω (και προλαβαίνω) είναι να τα δέσω. Σας ανεβάζω αυτό που χρησιμοποιώ εγώ αλλά είμαι σίγουρη πως πια μπορείτε να φτιάξετε χιλιάδες τέτοια! Εμένα πάντως με έσωσε αρκετές φορές και μου αρέσει κιόλας!





16.10.15

Υλικό - The kissing hand

Ανεβάζω υλικό που έφτιαξα ή μετέφρασα το οποίο είχα ξεχάσει. (Για την Κατερίνα! Φιλιά!)
Διάγραμμα Venn




Σειραθέτηση εικόνων ιστορίας


15.10.15

"Sensory bottles" ή Γωνιά με μπουκάλια

Φέτος, με το άτιμο το pinterest που μας ξεσηκώνει με τις χιλιάδες ιδέες και προτάσεις, κόλλησα με αυτά τα μπουκαλάκια που τα γεμίζεις διάφορα πράγματα και κάνεις εξίσου διάφορα μαγικά πράγματα. 
Έφτιαξα λοιπόν κι εγώ τα δικά μου για φέτος που θα μπαίνουν όμως σταδιακά και θα εναλλάσσονται, και κάποια πιθανόν να είναι και με εποπτεία. Επίσης, κόλλησα τα καπάκια με σιλικόνη (για σιγουριά) και έβαλα και σελοτέιπ όπου το θεώρησα χρήσιμο, εκτός από τα μπουκάλια όσφρησης. Προς το παρόν έχω εμφανίσει μόνο τα τελευταία, ενώ τα υπόλοιπα μετά τη μετακόμιση.
 

Για τις ελεύθερες δραστηριότητες και τις γωνιές μαθηματικών και φωνολογικής ενημερότητας έφτιαξα τα μπουκάλια των αριθμών και των γραμμάτων/λέξεων, όπου τα παιδιά, αν θέλουν, μπορούν να καταγράψουν αυτά που βρήκαν μέσα στο μπουκάλι τους και σκέφτομαι αν υπάρχει εξέλιξη να βάζω αυτά τα φύλλα και στο portfolio.



14.10.15

Τυφλοί - Γωνιά ΑμεΑ

Ανακαλύψαμε πόσο σημαντική είναι η όραση και πως μας βοηθά να γνωρίσουμε τον κόσμο. Γι' αυτό και λέμε: "Θα το προσέχω σαν τα μάτια μου!". Μιλήσαμε για τα μάτια ως όργανα πρώτα. Έπειτα βιώσαμε ό,τι βιώνει κάποιος με προβλήματα όρασης ή τυφλός.

  • Πρώτα από όλα μάθαμε πως προσεγγίζουμε έναν τυφλό στο δρόμο, είτε του μιλάμε, είτε τον ακουμπάμε ελαφριά  και τον ρωτάμε αν χρειάζεται βοήθεια, διότι καταλάβαμε πως επειδή είναι τυφλός δε σημαίνει ότι απαραίτητα χρειάζεται τη βοήθειά μας. Αν μας απαντήσει θετικά τότε κάνουμε γωνία το χέρι μας και μας κρατά από το μπράτσο. Εμείς προηγούμαστε πολύ λίγο και αν υπάρξει κάποιο εμπόδιο τον ενημερώνουμε λεκτικά.

 

13.10.15

Οι 5 αισθήσεις - ακοή

Για την ακοή εκτός των άλλων κάνω τα κουτάκια της ακρόασης όμως με μια διαφορά. Καλούνται να βρουν πόσα ρεβίθια είναι μέσα (μέχρι 10) και θα μπει στη γωνιά των μαθηματικών. Από τον ήχο επίσης μπορεί να καλείται να βρει ποιο από τα 2 κουτάκια έχει τα περισσότερα. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ και εδώ (μας το είχε πει η σύμβουλος κ. Κρεμμυδιώτη). Κι ένα κόλπο που έκανα για να ξέρω εγώ πόσα έχει μέσα χωρίς να χρειάζεται να τα ανοίξω: έξω από κάθε ντενεκάκι κόλλησα τόσα αυτοκόλλητα γύρω -γύρω όσα ρεβίθια έχει μέσα. Για παραπλάνηση έβαλα και στο καπάκι. Πολύ πολύ αργότερα θα τους πω το μυστικό!

12.10.15

Οι 5 μου αισθήσεις (όσφρηση - γεύση) - γωνιά

Λόγω του προγράμματος που θέλω να κάνω φέτος (διαφορετικότητα-ισότητα-προσβασιμοτητα-ΑμεΑ), θα δώσω έμφαση στις 5 αισθήσεις.
Να τι έφτιαξα εκτός των άλλων:



Το τελευταίο αφορά ένα πείραμα μέσα στην τάξη και είναι ατομικό φύλλο εργασίας που συμπληρώνεται επί τόπου. Το είδα στο: www.kindergartenkindergarten.com εδώ και στο ίδιο ιστολόγιο εδώ έχει και ένα δωρεάν παιχνιδάκι με κατηγοριοποίηση για τις 5 αισθήσεις.

11.10.15

Παιχνίδι με τα γράμματα (Τσέστερ)

Έφτιαξα ένα παιχνιδάκι για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας που θα ξεκινήσω μάλλον προς Δεκέμβρη.
Λοιπόν, αφού έχω κολλήσει  στη σειρά (σαν γραμματογραμμή- κατά το αριθμογραμμή) τα  γράμματα της ΑΒ θα έχω τις καρτέλες και θα καλείται το παιδί να βρει και να συμπληρώσει ποιο γράμμα λείπει (όπως ανάλογα κάνουμε με τους αριθμούς π.χ. 1_3, λείπει το 2). Να το υλικό που έφτιαξα και πιστεύω πως θα πάει καλά.

Οι λωρίδες για την ΑΒγραμμή

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ