Βρήκα πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για την ανάπτυξη της οπτικής αντίληψης των παιδιών.
Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.
Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!
Καλή πλοήγηση!
Συνολικές προβολές σελίδας
1.2.18
21.1.18
Γωνιά οικοδομικού υλικού - προτάσεις
Τα καπάκια τα χρησιμοποιώ πλέον και ως οικοδομικό υλικό (δες εδώ), οπότε ενθουσιάστηκα όταν βρήκα τις παραπάνω καρτέλες που σκόπευα να τις προσθέσω στη γωνιά κατασκευών. Μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ πατώντας τους ανάλογους συνδέσμους.
Αυτά που λάτρεψα ήταν τα infinity tiles που βρήκα εδώ. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατεβάσετε όσες φορές θέλετε το σχέδιο από εδώ . Έπειτα τα ζωγραφίζετε (ένα ή διαφορετικά χρώματα όπως εγώ) και τα κολλάτε σε χαρτόνι ή τα πλαστικοποιείτε. Άπειρα σχέδια θα προκύψουν!
11.1.18
Μαθηματικά- δραστηριότητες
Ανεβάζω κάποιες ιδέες-δραστηριότητες σχετικές με τα μαθηματικά που δοκίμασα στην τάξη μου στις γωνιές. Όλα είναι ιδέες από το διαδίκτυο.
(κόλλησα αριθμούς κι έπρεπε να βάλουν το σωστό αριθμό ματιών)
(απλό αλλά τους άρεσε πολύ)
(δε βρίσκω το σύνδεσμο)
Ανάγλυφα σχήματα με σύρμα πίπας. Η ιδέα από εδώ.
7.12.17
"Ο Ναβίντ, Ο Φερεϋντούν, ο Μελάκ και τ' άλλα τα παιδιά"
Με πολύ χαρά και συγκίνηση έλαβα στα χέρια μου τον οδηγό για την ευαισθητοποίηση μικρών μαθητών/τριών στο ζήτημα των ταξιδιών φυγής με τη χρήση εικονογραφημένων βιβλίων με τον τίτλο "Ο Ναβίντ, ο Φερεϋντούν, ο Μελάκ και τ' άλλα παιδιά". Ιδέα συγγραφή και στήσιμο ήταν της ψυχολόγου, κυρίας Ναταλίας Τζοβάρα από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας "Αθηνά Πολύβουλος". Την ευχαριστώ θερμά που με τίμησε ξανά.
Ο οδηγός έχει έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για χρήση σε εκπαιδευτικά προγράμματα που συμμετέχουν μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού για το σχολικό έτος 2017-2018.
Στον οδηγό θα βρείτε έξι προτεινόμενα βιβλία για μικρά παιδιά, τα οποία συνοδεύονται από δημοσιευμένες κριτικές και προτεινόμενες δραστηριότητες βιωματικού και αναστοχαστικού χαρακτήρα που μπορούν να γίνουν μέσα στη σχολική τάξη.
Μια προσπάθεια που έγινε με μεράκι κι αγάπη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να απευθυνθείτε στο "Αθηνά Πολύβουλος": 2103835879 ή στο athinapolyvoulos@gmail.com. Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο https://kentro-prolipsis.gr/.
Αξίζει να ξεφυλλίσετε και το ηλεκτρονικό περιοδικό "Δίαυλος" όπου θα βρείτε πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις: http://diavlosprolipsi.blogspot.gr/
4.12.17
Μαθηματικά και μάρκες 2
Φέτος με τα μικρά μου (όσο τα είχα)
είχαμε κάνει μία συμφωνία: κάθε φορά που θα συμπληρωνόταν η καρτέλα με
τα 8 ομαδικά αυτοκόλλητα (ανταμοιβές ομάδας με το λύκο Ζαχαρία εδώ),
θα τους άλλαζα τα παιχνίδια στις γωνιές, π.χ. στα μαθηματικά, στη
γραφή/ανάγνωση κ.λ.π. και θα τους έβαζα καινούρια από τα χεράκια μου.
Και τα υπέροχα πλασματάκια που είχα ήταν τόσο καλούλια φέτος που πολύ
γρήγορα συμπλήρωναν τις καρτέλες τους και είχα προλάβει να αλλάξω
κάποιες γωνιές.
Ένα
παιχνιδάκι που έφτιαξα και τους άρεσε συν το ότι βοηθούσε και στη λεπτή
κινητικότητα, ήταν το παρακάτω που βρήκα στο σύνδεσμο που αναφέρω.
Καινούριο κόλλημα με τις μάρκες φέτος. Ανάρπαστα γίνονταν.
Ιδέα και υλικό από: https://www.themeasuredmom.com/gumball-math/
30.11.17
Μάρκες και μαθηματικά
Αγόρασα πλαστικές μάρκες και βρήκα διάφορες ιδέες ώστε να τις χρησιμοποιήσω διαφορετικά. Οι περισσότερες ιδέες είναι από το διαδίκτυο.
Πολλές φορές με τα μικρά παίζουμε διαγωνισμούς: όλοι εναντίον της κυρίας. Εκεί λοιπόν συνήθως κρατάγαμε το σκορ με τα δάκτυλα. Για να συνηθίζουμε όμως τις σχάρες της δεκάδας μοίρασα 2 δεκάδες όπου θα συμπληρώνονται με μάρκες με σκρατς, αναλόγως με το αποτέλεσμα. (Έμπνευση από εδώ)
Με το επόμενο σκέφτηκα ότι μπορούν τα παιδιά να δουλέψουν και να καταλάβουν τους αριθμούς 11-20 πάλι στη σχάρα της δεκάδας. Τα παιδιά γράφουν στο πάνω κουτάκι τον αριθμό 11-20 και τον συνθέτουν με χρωματιστές μάρκες. Έμπνευση από εδώ.
Μια άλλη ιδέα που με ενθουσίασε από το διαδίκτυο είναι η επόμενη. Τα παιδιά καλούνται με τις χρωματιστές μάρκες να βρουν τους αριθμούς που τους ζητούνται.
Έμπνευση από εδώ
Επειδή κάπου κολλάνε οι εικόνες, μπορείτε να τα κατεβάσετε και σε μορφή pdf από εδώ.
26.11.17
Ο Ασημάκης της φιλίας
Όταν δουλεύω τη φιλία στην τάξη, εκτός από τις κλασικές δραστηριότητες με ζευγαράκια κι ομαδούλες τα τελευταία χρόνια δουλεύω και τον Ασημάκη, το πολύχρωμο ψαράκι (εδώ και εδώ παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις και υλικό). Φέτος συμπλήρωσα τη δουλειά μου με τα βραχιολάκια της φιλίας που φτιάξαμε για να θυμόμαστε το θέμα που δουλέψαμε αλλά και με τα ψαράκια της φιλίας (ένα απλουστευμένο κοινωνιόγραμμα). Τα παιδιά είχαν 2 κόκκινα ψαράκια της φιλίας και κλήθηκαν να τα δωρίσουν σε 2 νέους φίλους που έκαναν (όχι σε αδέρφια και κολλητούς εκτός τάξης). Ειλικρινά λειτούργησε και πολύ το χάρηκα. Ανεβάζω φωτογραφίες και τα σχέδια.
22.11.17
Διαχείριση τάξης - Αρχή χρονιάς
Τα μαγικά φασόλια
Βρήκα
σε ένα βιβλιοπωλείο ένα σακουλάκι με κηρομπογιές που μοιάζουν με
φασόλια! Διάλεξε ο καθένας ένα χρώμα μαγικό φασόλι και έφτιαξε το δικό
του σημαδάκι πάνω στην πρώτη μας ομαδική προσπάθεια! Τους άρεσε πάρα
πολύ!
Η χρονοκάψουλα των ευχών
Τα νήπια και τα προνήπια της περσινής χρονιάς έστειλαν τις ευχές τους για τους νέους μαθητές και κρυμμένο μέσα το μαγικό φτερό των ευχών για την εξέλιξη της σχολικής χρονιάς.
Τα ησυχάκια
Τα ησυχάκια (ένα κάθε φορά) επισκέπτονται τα τραπεζάκια που δουλεύουν και εργάζονται πιο ήσυχα. Η ιδέα είναι από τη Μυρτώ στα προσχολικά αλλά την είδα και εδώ. Θέλω να σας πω ότι λειτουργούν!!!
Χρησιμοποίησα το μαγικό κουτί με τον καθρέπτη και μετά ζήτησα από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν το μοναδικό και υπέροχο ανθρωπάκι που συνάντησαν.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (76)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (252)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (99)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (28)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)