Ένα σύντομο και επεξηγηματικό βίντεο, με απλό και κατανοητό λόγο. Για το σχολείο που αγαπάμε, πονάμε και δουλεύουμε σκληρά μέσα σε αυτό.
Συνολικές προβολές σελίδας
14.10.21
13.10.21
Γονείς προς εκπαιδευτικούς: «Δάσκαλε σ' ευχαριστούμε!»
Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) έστειλε ανοικτή επιστολή προς όλους τους εκπαιδευτικούς δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο την στήριξη στον αγώνα τους κατά της αξιολόγησης.
Υπενθυμίζουμε ότι τη Δευτέρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί έδωσαν μία δυναμική απάντηση στη Νίκη Κεραμέως και στην κυβέρνηση, πραγματοποιώντας μεγαλειώδη πορεία ενάντια στην αξιολόγηση, στο κέντρο της Αθήνας.
Οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν, έξω από το Εφετείο Αθηνών όπου εκδικαζόταν η έφεση που άσκησε το υπουργείο Παιδείας επί της πρωτόδικης απόφασης, η οποία έκρινε την απεργία-αποχή τους από την αξιολόγηση παράνομη, ζητώντας να κριθεί και καταχρηστική.
Στη συνέχεια εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές έφτασαν έξω από τη Βουλή καθώς ενώθηκαν οι πορείες τους.
Η επιστολή
Δάσκαλε σ' ευχαριστώ,
Για το σημερινό μάθημα που έδωσες στα παιδιά μου κι ας μην ήταν στη σχολική τάξη!
Γιατί σήμερα σε είδαν με άλλο μάτι. Μ' αυτό που άστραψε από χαρά και υπερηφάνεια που σήμερα ήσουν μαζί τους, από την ίδια πλευρά του δρόμου.
Που φώναξαν όλο χαρά «''ήρθανε – ήρθανε» όταν συναντήθηκες μαζί τους στο Σύνταγμα στην Αθήνα και σε δεκάδες άλλες πόλεις της χώρας και οι δυο πορείες έγιναν μία.
Γιατί τα παιδιά μας καταλαβαίνουν αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς:
Δάσκαλος δεν είναι αυτός μόνο που σου μαθαίνει να γράφεις, να διαβάζεις και να λογαριάζεις.
Δάσκαλος είναι αυτός που σου ανοίγει δρόμους να σκέφτεσαι, να ονειρεύεσαι, να ξεχωρίζεις το δίκιο απ' το άδικο, να διεκδικείς!
Που νοιάζεται αν έχει φαΐ στο τραπέζι μας, ρεύμα και θέρμανση στο σπίτι μας.
Που βλέπει στα μάτια των παιδιών μας αν είναι όλα καλά στο σπίτι μας.
Που νοιώθει τα παιδιά μας, «παιδιά του»...
Που 2 χρόνια έκανε και συνεχίζει να κάνει το ψυχολόγο, τον νοσηλευτή στα παιδιά μας.......
Που στηρίζει με κάθε τρόπο τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κόντρα στα τεραστία κενά από παράλληλες στηρίξεις ........
Κι εσύ δάσκαλε μας στάθηκες στα δύσκολα, ενάμισι χρόνο τώρα που άλλαξε η ζωή μας.
Κι έκανες ότι περνούσε από το χέρι σου «να μη μείνουν τα παιδιά μας πίσω».
Που σκαρφιζόσουν παιχνίδια και τραγούδια κι ας σ' έβλεπαν μέσα απ' την οθόνη. Όσα μπορούσαν να σε δουν...
Που προσπαθούσες η μικρή ή η μεγαλύτερη οθόνη να θυμίζει λίγο τη σχολική μας τάξη.
Που ξενυχτούσες για να διορθώσεις ασκήσεις από σκοτεινές φωτογραφίες κι έστυβες το μυαλό σου να βρεις τρόπο ΟΛΑ τα παιδιά της τάξης θα κάνουν μάθημα, με ή χωρίς webex.
Γι αυτό και σήμερα και αύριο θα είμαι στο πλάι σου, στον αγώνα που δίνεις για να έχουν όλα τα παιδιά -μαζί και τα δικά μου- το σχολείο που τους αξίζει.
Ίδιο για ΟΛΑ τα παιδιά, καλύτερο από αυτό που έχουν σήμερα.
Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κερδίσουμε τον αγώνα για ένα σχολείο που δεν θα διαχωρίζει τα παιδιά μας ανάλογα με την τσέπη μας, το χρώμα ή τη φυλή μας!
Που θα δίνει ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά και όχι σε λίγους και εκλεκτούς!
Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων κάθε παιδιού.
Και να ξέρεις ότι σήμερα στην αξιολόγηση των παιδιών και των γονιών πήρες ΑΡΙΣΤΑ!
Συνέχισε, κι εγώ θα είμαι μαζί σου...
10.10.21
Εκπαιδευτικοί: «Αγαπητοί γονείς και μαθητές μας, να γιατί απεργούμε ενάντια στην αξιολόγηση»
«Γιατί απεργούμε στις 11 Οκτώβρη; Γιατί απεργούμε - απέχουμε από τη διαδικασία της αξιολόγησης;» - Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών προς τους γονείς του ΣΕΠΕ «Γ. Σεφέρης»
Αγαπητοί γονείς,
Επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσα από αυτή την επιστολή, συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τη μόρφωση και την πρόοδο των παιδιών μας. Γιατί αυτός είναι ο κοινός μας στόχος: το καλύτερο για τα παιδιά σας, «για τα παιδιά μας»!
Όπως ίσως θα έχετε ακούσει, η κυβέρνηση το καλοκαίρι ψήφισε έναν νόμο, με τίτλο «Για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη στήριξη των εκπαιδευτικών». Και θα έλεγε κανείς ότι σαν τίτλος, μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Και εμάς τους εκπαιδευτικούς και εσάς τους γονείς και φυσικά τους ίδιους τους μαθητές.
Ποιος δε θέλει άλλωστε την αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου;
Ποιος δε θέλει την πλήρη στήριξη των εκπαιδευτικών, ώστε να έχουν όλα τα μέσα για να δώσουν ό,τι καλύτερο στα παιδιά;
Αν κοιτάξουμε όμως καλύτερα μέσα στην καθημερινότητα, μέσα στα σχολεία και τις τάξεις, θα δούμε ότι ο τίτλος είναι πραγματικά παραπλανητικός.
Ας αναρωτηθούμε μαζί…
• Είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, σχεδόν ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, να υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών;
•
Είναι βελτίωση να υπάρχουν χιλιάδες παιδιά με ειδικές μαθησιακές
δυσκολίες και ανάγκες αστήριχτα από ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό
προσωπικό και να καλείστε και πάλι εσείς οι γονείς, αν μπορείτε, να
βάλετε το χέρι στην τσέπη;
• Είναι βελτίωση, τον 21ο αιώνα, τα παιδιά
μας να στοιβάζονται ανά 25 σε κοντέινερς ή σε κτίρια δεκαετιών, έρμαια
στη φθορά του χρόνου ή στην πρώτη εμφάνιση σεισμού, πλημμύρας και άλλων
καταστροφών;
• Είναι βελτίωση εδώ και 15 χρόνια να έχουμε αναλυτικά
προγράμματα που μας καλούν να διδάξουμε τα μαθηματικά στο «περίπου» και
τη γλώσσα μέσα από συνταγές μαγειρικής;
• Είναι βελτίωση να αλλάζουν
οι μαθητές μας εκπαιδευτικό κάθε χρόνο ή πολλές φορές 2-3 φορές μέσα
στον χρόνο, εξαιτίας της επιλογής των κυβερνήσεων να μη διορίζουν όλο το
αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, που είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγική
σχέση και συνέχεια;
• Είναι βελτίωση οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη
τους για τη μόρφωση, να συναντούν τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης
Εισαγωγής (που άφησε εκτός ΑΕΙ 40.000 μαθητές) και της Τράπεζας Θεμάτων
και να μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολλέγια;
• Είναι
βελτίωση, μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, να μην παίρνεται κανένα
ουσιαστικό μέτρο από κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας για την
αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών, που έχουν δημιουργηθεί,
εξαιτίας της δικής τους διαχείρισης;
Θα μπορούσαμε να θέσουμε ακόμα πολλά ερωτήματα και σε όλα η απάντηση, που όλοι θα δίναμε, είναι ένα βροντερό ΟΧΙ! Η κυβέρνηση ακόμα ισχυρίζεται, με κάθε τρόπο και μέσο, ότι οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να αξιολογηθούν! Και απαντάμε ξεκάθαρα: λένε ψέματα!
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών τους δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες, γι’ αυτό επιλέγουν τον δρόμο του αυταρχισμού, της καταστολής και της συκοφαντίας. Δε μας φοβίζουν όμως. Μένουμε όρθιοι. Αυτό το οφείλουμε στους μαθητές μας.
Οι εκπαιδευτικοί και οι Σύλλογοι Διδασκόντων:
- Καθημερινά οργανώνουν, εκτιμούν και αναπροσαρμόζουν το μάθημά τους!
- Καθημερινά εξετάζουν κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά τους, με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία επιμόρφωση (μιας και τέτοια έχει να γίνει 12 χρόνια), προσπαθούν να δώσουν ό,τι καλύτερο στους μαθητές τους!
- Βιώνουν μαζί σας κοινά άγχη και αγωνίες για την πρόοδο των παιδιών. Για τις δυσκολίες που συναντάνε σε μια σειρά διδακτικά αντικείμενα. Για τις ανισότητες που οξύνονται χρόνο με τον χρόνο. Το άγχος για να προχωρήσει η ύλη, για να μη μείνει κανένα παιδί πίσω, προκειμένου τα παιδιά να κατακτήσουν βασικές γνώσεις, αναγκαίες για την εξέλιξη και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Σε τίποτα από όλα τα παραπάνω, δυστυχώς, δε συμβάλουν οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Αυτό όμως που πραγματικά επιδιώκουν μέσα από τον παραπλανητικό τίτλο «αξιολόγηση», είναι να διαμορφώσουν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Να διαχωρίσουν δηλαδή τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», με κριτήριο το κατά πόσο θα μπορούν από μόνα τους, «αυτόνομα» να καλύπτουν τις ανάγκες τους.
Σχολεία που θα μας μετατρέψουν και εμάς και εσάς τους γονείς σε επαίτες! Θα ζητιανεύουμε από χορηγούς και δωρεές τα αναγκαία, αν θέλουμε να αξιολογηθούμε καλά! Ή θα κληθείτε και πάλι να βάλετε το χέρι στην τσέπη, για να μην έρθουν τα χειρότερα!
Σχολεία δηλαδή που θα λειτουργούν με όρους επιχείρησης και για τις ανάγκες της αγοράς! Και ξέρουμε πολύ καλά τι θα σημαίνει αυτό για τα σχολεία των εργατογειτονιών, των περιοχών που συγκεντρώνονται μεταναστόπουλα, για τα σχολεία των κοντέινερς! Κακή αξιολόγηση…συγχώνευση…υποβάθμιση!
Και το κυριότερο, επιδιώκουν να χτυπήσουν τα ίδια τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών μας. Κάθε χρόνο πετσοκόβουν και ένα αντικείμενο που αφορά στη γενική μόρφωση.
Έτσι λείπει ή έχει μειωθεί κατά πολύ από τα αναλυτικά προγράμματα η καλλιτεχνική παιδεία, οι κοινωνικές επιστήμες, η ποίηση και η λογοτεχνία, η διδασκαλία των φυσικών επιστημών σταθερά υποβαθμίζεται! Και μετά έχουν το θράσος να μας λένε ότι νοιάζονται για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης στα παιδιά!
Αγαπητοί γονείς,
Οι εκπαιδευτικοί δώσαμε τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας τη μάχη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση, για να κρατήσουμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές μας! Μπροστά σε συστήματα που «έπεφταν», σε οθόνες και μικρόφωνα που έκλειναν, προσπαθώντας να μην αφήσουμε κανένα μαθητή - μαθήτρια μας «πίσω».
Δεν ισχυριζόμαστε από την πλευρά μας ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και δυσκολίες, ότι τα κάνουμε όλα καλά. Άλλωστε, όπως κι εσείς είμαστε εργαζόμενοι, με όλα τα προβλήματα που κι εσείς βιώνετε από την εγκληματική πολιτική της τελευταίας περιόδου – και όχι μόνο!
Ξέρουμε πολύ καλά τι θα πει ακρίβεια, πετσοκομμένοι μισθοί, απληρωσιά, ανεργία, υποστελεχωμένο σύστημα υγείας – πρόνοιας. Γι’ αυτό βρεθήκαμε μαζί στους αγώνες όλο το τελευταίο διάστημα. Δίπλα στους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους του τουρισμού, τους διανομείς…… Με λίγα λόγια στους γονείς των μαθητών μας!
Γι’ αυτό και τώρα υπάρχει η ανάγκη να βρεθούμε και πάλι μαζί. Σε κοινό αγώνα! Ενάντια στο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν, του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας και όχι ενάντια στη λεγόμενη «αξιολόγηση», όπως παραπλανητικά ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
Γιατί έχουμε κοινό συμφέρον να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους, το χρώμα ή τη φυλή! Θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή. Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, μακριά και έξω από την αντιδραστική αντίληψη ότι υπάρχουν παιδιά «που δεν παίρνουν τα γράμματα»!
Γιατί αντιθέτως, όλα τα παιδιά, μπορούν και πρέπει να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας καλύτερης κοινωνίας και σε αυτή την υπόθεση οφείλουμε όλοι, εκπαιδευτικοί και γονείς, να καταθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις!
Έχε το νου σου στο παιδί, υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα!
8.10.21
Πρόθεση παραίτησης δηλώνουν 335 προϊστάμενοι νηπιαγωγείων «ως συμβολή στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης»
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών απέστειλε στη ΔΟΕ και στους Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δήλωση πρόθεσης παραίτησης των πρώτων 335 προϊσταμένων νηπιαγωγείων, «ως συμβολή στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης».
Σκοπός παράλληλα του Συντονιστικού είναι να καταδείξει τη σφοδρότητα επίθεσης στους νηπιαγωγούς με τον υπεραυξημένο φόρτο εργασίας, ρόλων, αρμοδιοτήτων και ευθυνών που παρεμποδίζουν την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία θέτοντας στο περιθώριο τις ανάγκες των παιδιών.
Αναλυτικά η σχετική δήλωση:
ΩΣ ΕΔΩ –ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
335 ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ/ΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΣΤΗ ΔΟΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ Π.Ε.ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών παραδίδει άμεσα στη ΔΟΕ και στους Συλλόγους Π.Ε τις πρώτες 335 υπογραφές Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων ομαδικής πρόθεσης παραίτησης από τη θέση της Προισταμένης.
Θεωρούμε πως με την υπογραφή μας μπορούμε να συμβάλουμε όλοι στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης, αλλά και να καταδείξουμε τη σφοδρότητα επίθεσης στους νηπιαγωγούς με τον υπεραυξημένο φόρτο εργασίας, ρόλων, αρμοδιοτήτων και ευθυνών που παρεμποδίζουν την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία θέτοντας στο περιθώριο τις ανάγκες των παιδιών μας.
Οι Προϊσταμένοι/ες Νηπιαγωγείων βιώνουν μια εξοντωτική πραγματικότητα, καθώς καλούνται καθημερινά να αντεπεξέλθουν σε πλείστα γραφειοκρατικά καθήκοντα (πολλές φορές κατά την ώρα της διδασκαλίας) που ουδεμία σχέση έχουν με το πρώτιστο εκπαιδευτικό τους καθήκον απέναντι στα παιδιά.
Καθήκοντα που αφορούν σε:
Διαδικασίες προσλήψεων αναπληρωτών-παρουσιολόγια
Πρωτόκολλα μνημονίων φυσικών καταστροφων και σεισμού
Επιβεβαιώσεις – επικαιροποίηση στοιχείων στο καταγραφικό σύστημα Myschool (τώρα πια και καθημερινά)
Συνεδριάσεις συλλόγων Διδασκόντων και Σχολικής Κοινότητας
Καταγραφές πρακτικών, πρωτόκολλων και άλλων βιβλίων
Έλεγχο των self και rapid test (μαθητών, εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού)
Αγορές υλικών (παιδαγωγικού, εξοπλισμού, καθαριότητας κλπ.)
Συνεργασία με το Δήμο για τεχνικές εργασίες της κτιριακής υποδομής
Έλεγχο υλικών που αποστέλλονται από τον Δήμο
Πρωτόκολλα για τον Covid (π.χ. υπεύθυνος COVID, εξασφάλιση χώρου και εξοπλισμού αντιμετώπισης κρουσμάτων)
Υπεύθυνο ενδοσχολικής βίας
Τηλεφωνητές/τριες κατά τη διάρκεια του μαθήματος για τη διεκπεραίωση
παντός τύπου εργασιών και υποχρεώσεων (για το Δήμο, τη Διεύθυνση, τις
παιδαγωγικές δραστηριότητες, θέατρα, επισκέψεις κλπ.)
Ο «όγκος» των αρμοδιοτήτων στον οποίο πρέπει να ανταποκρίνονται καθημερινά είναι εξωπραγματικά επιφορτισμένος, που ένα επιπλέον ωράριο μάλλον δε θα αρκούσε για να διεκπεραιώνονται όλες αυτές οι λειτουργικές διαδικασίες της σχολικής μονάδας.
Κι ενώ η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία είναι ιδιαίτερα ασφυκτική και εξοντωτική, πολύ περισσότερο μετά από τα επανειλημμένα lockdown και τις τραγικές συνέπειες που είχαν για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς), το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει. Νομοθετεί υλοποιώντας μια ακραίου τύπου νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική ατζέντα, η οποία αρχικά διεύρυνε τα κοινωνικά ελλείματα, αύξησε τις ανισότητες ακυρώνοντας τον βασικότερο στόχο της εκπαίδευσης για ίση πρόσβαση των παιδιών στη γνώση, αδιαφόρησε για τους βιολογικούς ρυθμούς των μικρών παιδιών, αύξησε τον αριθμό των μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα.
Και σήμερα, δυο εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων, δίνει εντολές για ανεφάρμοστα ως προς τις συνθήκες λειτουργίας υγειονομικά πρωτόκολλα, απολύει COVID καθαριστές, εισάγει σειρά μαθημάτων στο νηπιαγωγείο (εργαστήρια δεξιοτήτων, Αγγλικά) σε συγκεκριμένο χρόνο και ώρα, καταπατάει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, κατηγοριοποιεί, καταγράφει και ζητάει φόρμες, ιστοσελίδες, καταγραφές, αποτιμήσεις των λειτουργιών της σχολικής μονάδας, κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, με βάση τους εννέα (9) άξονες (σε τετράβαθμη κλίμακα), σύμφωνα με το άρθρο 3 της ΥΑ με αρ. πρωτ. 6603/ΓΔ4/20-01-2021 (ΦΕΚ Β ́ 140/20-01-2021).
Καθημερινά βλέπουμε το Νηπιαγωγείο να μετατρέπεται από χώρο χαράς και δημιουργίας σε δομή αρχικής κατηγοριοποίησης παιδιών και σχολείων, όπου η μαγική του ατμόσφαιρα χάνεται αφού τεμαχίζεται σε διδακτικά αντικείμενα.
Με την καθημερινή συμπλήρωση φορμών και πινάκων που αναρτώνται, επιχειρείται η διαμόρφωση ενός νέου εργασιακού μοντέλου στο Νηπιαγωγείο αναντίστοιχου με το παιδαγωγικό πλαίσιο, το οποίο τείνει να υλοποιηθεί και μέσω των καμερών στη τάξη, όπως με webex στους σεισμόπληκτους και τηλεκπαίδευση στα κλειστά τμήματα. Με τα σεμινάρια που πραγματοποιούνται εκτός ωραρίου επιτείνεται η αδήλωτη και απλήρωτη εργασία. Με την εισβολή των χορηγών και της επιχειρηματικότητας μέσω της εμπλοκής των Δήμων -ΚΔΑΠ εντός του Δημοσίου Σχολείου, υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο και η παιδαγωγική λειτουργία του Νηπιαγωγείου δραστικά και επιχειρείται η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.
Η εκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ προαναγγέλλει έναν αλλοτριωμένο χαρακτήρα στο «παρεχόμενο» εκπαιδευτικό έργο του Νηπιαγωγείου το οποίο λειτουργεί με απόλυτη προσήλωση στους μετρήσιμους δείκτες και κλίμακες, κατακερματίζοντας έτσι κι απογυμνώνοντας την παιδαγωγική αφετηρία του έργου μας.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός που προωθείται αναιρεί από τα παιδιά τους όρους της δημιουργικότητας και ακυρώνει την ανακαλυπτική μάθηση που είναι το βασικό συστατικό της δόμησης της γνωστικής λειτουργίας. Ταυτόχρονα, συμπιέζεται ο χρόνος της παιδικής ηλικίας και διαφοροποιούνται οι φυσικοί όροι κοινωνικοποίησης των παιδιών με μη αναστρέψιμο τρόπο.
Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγοντας εύηχους όρους, όπως «ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου» καταργεί κάθε χαρακτηριστικό της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και καρατομεί την παιδαγωγική υπόσταση του προγράμματος που εφαρμόζεται στο Νηπιαγωγείο, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η γραφειοκρατική πίεση και η εξουθένωση των Νηπιαγωγών.
Ο
τελευταίος αντιπαιδαγωγικός σταθμός στην ανεύθυνη και αντιεκπαιδευτική
πολιτική του δημόσιου Νηπιαγωγείου είναι η επιχειρούμενη προσπάθεια
εφαρμογής της εσωτερικής – εξωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
έργου, δημιουργώντας αφενός μορφωτικά ελλείμματα, αφετέρου πλήττοντας
την παιδαγωγική λειτουργία.
Για τους παραπάνω λόγους, με οδηγό την
παιδαγωγική μας προσήλωση στην ευθύνη απέναντι στους μαθητές μας και
στην κοινωνία, δηλώνουμε ότι αδυνατούμε να συναινέσουμε στη διάλυση του
δημόσιου και δωρεάν σχολείου.
ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΔΟΕ
Κοιν: Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέτουμε στη διάθεσή σας την πρόθεση παραίτησής μας από τη θέση του/της Προϊσταμένου/νης, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης (σύμφωνα με την υπ. αρ. πρωτ. 1856/ 15-9-2021 ανακοίνωσή σας), για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση που κατηγοριοποιεί τα σχολεία και εκμαυλίζει….. το σκοπό του Νηπιαγωγείου.
Θέτουμε επίσης στη διάθεση σας την πρόθεση παραίτησης προκειμένου να αξιοποιηθεί ως μέσο πίεσης και ανακοπής της αυξανόμενης γραφειοκρατίας και αρμοδιοτήτων που αυξάνουν το φόρτο εργασίας μας και πολλαπλασιάζουν τις ευθύνες μας (χωρίς μάλιστα μείωση ωραρίου και με επίδομα 150 ευρώ μεικτά το μήνα)
ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ/ΤΟΥ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗΣ/ΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΔΟΕ
7.10.21
24ωρη Απεργία ΟΛΜΕ-ΔΟΕ τη Δευτέρα 11/10
Συγκέντρωση και πορεία στις 11.30 π.μ.και στην πορεία προς τη Βουλή
Υπεράσπιση της εργασίας μας και του Δημόσιου Σχολείου!
Η Αξιολόγηση – Χειραγώγηση δε θα περάσει!
Συναδέλφισσες/οι
Στην επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση με τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και της κυβέρνησης, ιδιαίτερα με το νόμο 4823/21 αλλά και τον αντεργατικό – αντι-συνδικαλιστικό νόμο Χατζηδάκη επιβάλλεται η συνολική αντιπαράθεση για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και του σχολείου της ολόπλευρης γνώσης και της παιδαγωγικής ελευθερίας.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα οι οποίοι αψηφώντας την εκστρατεία τρομοκράτησης εναντίον τους από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία αποχή ενάντια στην αντιπαιδαγωγική και καταστροφική για το δημόσιο σχολείο, «εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» που επιχειρεί να επιβάλει, η Υπουργός Παιδείας.
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ, η οποία κατάργησε τον θεσμό του Αιρετού εκπροσώπου των εργαζόμενων, ο οποίος είχε εκατό χρόνια ζωής και λειτουργεί τα υπηρεσιακά συμβούλια με δοτά μέλη, έπειτα από μήνες άθλιων εκφοβισμών και απειλών, ομολογεί την ήττα της και το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, διαφωνούν κάθετα με την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και τις εκτρωματικές διαδικασίες που επιβάλλει στο έργο των σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει με τη στάση του να βάλει απέναντι το σύνολο των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών.
Τα ζητήματα της μόρφωσης και της δημόσιας καθολικής εκπαίδευσης, της ύπαρξης του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας, η αποτροπή της υλοποίησης της αντιπαιδαγωγικής και καταστροφικής για το δημόσιο σχολείο «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων» που επιχειρεί να επιβάλει το Υ.ΠΑΙ.Θ., αφορούν όλη την κοινωνία, αποτελούν ζητήματα καθημερινού αγώνα-διαπάλης όπως έχει αποδείξει η εκπαιδευτική κοινότητα στις σχολικές μας τάξεις.
Ο νικηφόρος αγώνας του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση του Π.Δ. 152/2013 και του ν.4024/2011 καθώς και το συντριπτικό ποσοστό του 95% της συμμετοχής στην απεργία αποχή από την Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» (του Ν.4692/2020) αποτελούν παρακαταθήκη και οδηγό μας.
Η πάλη για ακύρωση-ανατροπή και κατάργηση του ν. Χατζηδάκη που επιδιώκει να βάλει στο γύψο τη συνδικαλιστική δράση, τους αγώνες και τις απεργίες και την ίδια τη συλλογική λειτουργία των σωματείων αποτελεί καθοριστικό ζήτημα για όλο το δημοσιοϋπαλληλικό, εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό κίνημα και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των συναδέλφων. Η ανατροπή του ν. Χατζηδάκη είναι όρος για την νικηφόρα ανάπτυξη των αγώνων στην Παιδεία ενάντια στο σχολείο της αγοράς, των νόμων Κεραμέως και την καταστολή που εκδηλώνεται μέσα και έξω από το σχολείο και στην κοινωνία.
Απέναντι στην επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο, απέναντι στις απειλές του ΥΠΑΙΘ, με οδηγό την περήφανη στάση και συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή από τις διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου.
Καλούμε τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές και όλους τους εργαζόμενους να συστρατευτούν μαζί με την εκπαίδευση στη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, της κοινωνίας και των εργασιακών δικαιωμάτων
Η μαζικότητα, η ενότητα και η καθολική συμμετοχή στην απεργία και στον ανυποχώρητο αγώνα θα βάλουν φραγμό στην υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών πολιτικών.
Για το κατέβασμα του αρχείου πατήστε εδώ
6.10.21
Από το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου
Συνάδελφοι/ισσες,
Μπροστά σε μια δεύτερη τεράστια ήττα (μετά αυτήν του περσινού Φλεβάρη-Μάρτη) από το εκπαιδευτικό κίνημα και με όπλο την Απεργία-Αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως και η Κυβέρνηση καταφεύγουν στη μόνη μέθοδο που γνωρίζουν για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής-αντιλαϊκής πολιτικής τους, τον αυταρχισμό. Ενώ δηλαδή οι εκπαιδευτικοί με συντριπτικά ποσοστά που αγγίζουν ή ξεπερνούν το 90% των σχολικών μονάδων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δήλωσαν Απεργία-Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, η Υπουργός Παιδείας προσέφυγε στα δικαστήρια ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη με βάση τις αντιαπεργιακές διατάξεις του αντεργατικού νόμου Χατζηδάκη και άλλα τραγελαφικά επιχειρήματα του τύπου ότι δεν ορίστηκε προσωπικό ασφαλείας!!!
Συνάδελφοι/ισσες,
Παρά τα ψέματα, τις απειλές και την τρομοκρατία, η Απεργία-Αποχή στον Σύλλογο μας έφτασε στο
96% των σχολικών μονάδων,
23 στα 24 συνολικά Δημοτικά Σχολεία
και 23 από τα 24 Νηπιαγωγεία
Με παρόμοια ποσοστά σε όλη την Ελλάδα, η αποφασιστική στάση των εκπαιδευτικών προκάλεσε πανικό στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. που βλέπει να κινδυνεύει για άλλη μια φορά να μείνει στα χαρτιά η αξιολόγηση και η πολιτική κατηγοριοποίησης των σχολείων, πειθάρχησης των εκπαιδευτικών και τελικά διάλυσης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας παιδείας. Και μπορεί το δικαστήριο να αγνόησε τα στοιχεία και να υιοθέτησε πλήρως τα “επιχειρήματα” του Υ.ΠΑΙ.Θ., κηρύσσοντας παράνομη την Απεργία-Αποχή των Δ.Σ. των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΠΟΣΕΠΕΕΑ, αλλά ο δρόμος της σύγκρουσης μ’ αυτή την αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή πολιτική όχι μόνο παραμένει ανοιχτός αλλά συνεχώς πλαταίνει!
Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες μας θα συνεχίσουμε ενωμένοι και με όπλο τον αγώνα, θα στήσουμε ανασχετικούς φραγμούς στην αξιολογική λαίλαπα, την ανατροπή αυτής της πολιτικής να οργανώσουμε!
Καλούμε σε μια πρώτη συγκέντρωση-απάντηση στην απαγόρευση της Απεργίας-Αποχής,
την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου, 6μ.μ., πλατεία Πυθαγόρα Σάμου
ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
ΣΕ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΣΕ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ,
ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ!
27.9.21
Paulo Freire και δεξιότητες
Επιμορφώνομαι, διαβάζω και ετοιμάζω τα εργαστήρια των δεξιοτήτων για τη φετινή χρονιά. Παρατηρώ πως "ανακάλυψαν" τον Φρέιρε και τον Μποάλ (θέατρο του καταπιεζόμενου). Επιτρέψτε μου να πιστεύω πως δεν υπάρχει εκπαιδευτικός που σέβεται κι αγαπά τη δουλειά του, που δε γνωρίζει τουλάχιστον το έργο του Φρέιρε και την προβληματίζουσα εκπαίδευση ενάντια στην τραπεζική εκπαίδευση. Τι να πω; Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
"Η αγωγή του καταπιεζόμενου"
.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- 1-100 (10)
- 12 ΘΕΟΙ (15)
- 1821 (8)
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (16)
- 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (14)
- ΑΓΓΛΙΚΑ (1)
- ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥ (76)
- ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ (18)
- ΑΜΕΑ (38)
- ΑΠΟΚΡΙΕΣ (4)
- ΑΡΘΡΑ (3)
- ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΙΑΣ (58)
- Ασημάκης (4)
- ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (1)
- ΒΑΤΡΑΧΟΣ - ΒΕΛΘΟΥΙΣ (23)
- ΒΙΒΛΙΑ (28)
- ΒΡΑΒΕΙΑ (12)
- ΓΑΪΤΗΣ (21)
- ΓΗ (3)
- ΓΡΑΦΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΗ (207)
- ΓΩΝΙΕΣ-ΤΑΞΗ (138)
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (7)
- ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (48)
- ΔΙΑΣΤΗΜΑ (22)
- ΔΟΝΤΙΑ (16)
- ΕΑΥΤΟΣ (97)
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (107)
- ΕΙΡΗΝΗ (1)
- ΕΛΜΕΡ (4)
- ΕΝΤΟΜΑ (21)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (9)
- ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)
- ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (177)
- ΕΠΟΧΕΣ (18)
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (9)
- ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ (3)
- ΕΥΡΩΠΗ (1)
- ΖΩΑ (14)
- Η βαλίτσα των γενναίων (2)
- ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (21)
- ΗΜΕΡΑ ΜΗΤΕΡΑΣ (7)
- ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ (10)
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10)
- ΘΕΟΦΙΛΟΣ (5)
- ΚΑΙΡΟΣ (7)
- ΚΛΑΣΜΑΤΑ (3)
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (1)
- ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ (24)
- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ (5)
- ΛΥΚΟΣ (29)
- ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (20)
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (252)
- ΜΙΚΡΟΜΑΘΗΜΑΤΑ Η/Υ (2)
- ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ (30)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (92)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΑΛΜΑΤΑ (5)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΓΓΕΙΑ (7)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΑΚΡΟΠΟΛΗ (13)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΚΙΟΝΕΣ (3)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (4)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (1)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΑΜΟΣ (11)
- ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ: ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (10)
- ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (13)
- ΝΕΡΟ (9)
- Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ (24)
- Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ (1)
- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟ (7)
- ΟΝΟΜΑ (6)
- ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ (5)
- ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (4)
- ΠΑΣΧΑ (4)
- ΠΕΑΑ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ) (6)
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (81)
- ΠΟΙΗΣΗ (25)
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (16)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ (48)
- ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ (31)
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-ΠΟΛΕΜΟΣ (15)
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (7)
- ΣΕΙΣΜΟΣ (11)
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (99)
- ΣΧΗΜΑΤΑ (10)
- ΣΩΜΑ (28)
- το πολύχρωμο ψαράκι (3)
- ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ (18)
- ΤΠΕ (39)
- ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ (62)
- ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ (17)
- ΦΩΝΗΕΝΤΑ-ΣΥΜΦΩΝΑ (56)
- ΦΩΤΙΑ (14)
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (31)
- ΧΡΩΜΑΤΑ (3)
- ANTIBULLYING (11)
- Bee bot (15)
- code week (5)
- ERIC CARLE (16)
- LAPBOOKS (16)
- PENNART: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (10)
- PORTFOLIO (29)
- STEAM (11)
- STEM (30)
- THE KISSING HAND (15)