Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

17.9.15

Πίνακας για τη ρουτίνα του κροκόδειλου

Φέτος είπα να εμπλουτίσω και να ανανεώσω τη ρουτίνα του "κροκόδειλου" (δηλ. μετράμε αγόρια, κορίτσια, πρόσθεση και ο κροκόδειλος τρώει τους περισσότερους ΠΑΝΤΑ!). Εκτός λοιπόν από το στοματάκι και τη μάσκα, πήρα από το σούπερ μάρκετ ένα γάντι σιλικόνης (αυτό για το φούρνο!) με τη μορφή κροκόδειλου! Ο λόγος που το έκανα είναι για να μπορούν να συμμετέχουν περισσότερα παιδιά στη διαδικασία (του χρόνου σκοπεύω να πάρω και την αποκριάτικη στολή κροκόδειλου, του γιου μου που προς το παρόν δεν αποχωρίζεται!)

Επειδή όμως το χειροποίητο πινακάκι μου άρχισε να διαλύεται, έφτιαξα ένα καινούριο που πλαστικοποίησα και ευελπιστώ να κρατήσει περισσότερο.

15.9.15

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ "Kissing Hand"

Όπως σας προανέφερα, τον Τσέστερ δεν θα τον χρησιμοποιήσω την πρώτη μέρα μόνο αλλά ολόκληρη την εβδομάδα. Έτσι θα χρησιμοποιήσω στην αρχή ένα πρόχειρο ημερολόγιο, λιτό για να μην τα ζορίσω αλλά σίγουρα θα στήσω τη γωνιά του Τσέστερ με πλούσιο υλικό και παιχνίδια.
Στο ιστολόγιο "Grade One Wow!", βρήκα στις παρακάτω σελίδες όσα σας ανεβάζω μεταφρασμένα:


Ημερολόγιο ίσα για ζέσταμα

14.9.15

Συμπεριφορές στην τάξη

Με αφορμή τον Τσέστερ έφτιαξα για αρχή (γιατί αργότερα σκέφτομαι να το αλλάξω με αυτό του Κέλσο, εδώ) τον Τσέστερ για τα γνωστά πλέον ονομαστικά μανταλάκια. Εγώ επειδή  χρησιμοποιώ μικρά έχω στην τάξη το πρώτο φύλλο. Όμως και το δεύτερο μου αρέσει γιατί το κόβεις σε λωρίδες και χειρίζεσαι διαφορετικά το χώρο. Το έχω και σε ασπρόμαυρο για οικονομία μελανιού όπου μπορούν να το βάψουν τα παιδιά ή να γίνει με χρωματιστό Α4 ή χαρτόνι.








13.9.15

ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

"The kissing hand"


Κάθε χρονιά έχω άγχος πάντα τις πρώτες μέρες (όπως όλοι μας) πως θα είναι, πως θα πάει, πως θα προσαρμοστούμε όλοι (παιδιά, γονείς κι εμείς) και βέβαια τι θα με βοηθήσει να ξεκινήσω.
Φέτος είμαι λίγο πιο ήρεμη κι αυτό το οφείλω στη συνάδελφο Λίλα Ζερμπίνη, με την οποία έχουμε φτάσει μετά από 4 χρόνια στο ίδιο σχολείο σε ένα επίπεδο συνεργασίας ΖΕΝ! Όπως λέω, είμαστε το γινγκ και το γιανγκ και αλληλοσυμπληρωνόμαστε ή αλλιώς είναι "my work husbund". Βρίσκω λοιπόν την ευκαιρία να την ευχαριστήσω δημοσίως για τη συνεργασία, αν και ξέρω πως μπορεί να νιώσει άβολα λόγω του ότι είναι πολύ χαμηλών τόνων (ποιος άλλος νομίζετε ότι θα με άντεχε; Χα χα!) ;)
Τη δύσκολη πρώτη εβδομάδα συνήθως την αναλάμβανε εκείνη γιατί έχει ένα μαγικό τρόπο να ηρεμεί τα παιδιά, κι ένα "μυστικό" που έχει τύχει να την απολαύσω να το χρησιμοποιεί. Έχει το βιβλίο (στα αγγλικά) "The kissing hand"  της Audrey Penn. Δυστυχώς το συγκεκριμένο βιβλίο δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά και απορώ γιατί, διότι είναι πραγματικά εξαιρετικό.

12.9.15

Τι ξέρω για το σχολείο μου;

Έφτιαξα ένα φύλλο που θα συμπληρώσουν τα παιδιά (με ζωγραφική κυρίως για το νήπιο) μετά από μερικές μέρες σχολείου για να δούμε και τι θυμούνται ή τι ξέρουν τελικά για το σχολείο που πηγαίνουν. Το πρώτο φύλλο αφορά το Νηπιαγωγείο και το δεύτερο το Δημοτικό.






11.9.15

Μια γλυκιά αρχή

Αγιασμός σήμερα, νέες και παλιές φατσούλες, μαμάδες, μπαμπάδες και πεταλούδες στο στομάχι στα νηπιαγωγικά στομαχάκια.
Γύρισα σπίτι και με πολλή χαρά βρήκα μια γλυκιά ισπανική καρδούλα από την Blanca Lafarga, με την οποία χτίζουμε γέφυρες Ελλάδα-Ισπανία:
"Muchos gracias y besicos Blanca!"


Με τη σειρά μου το αφιερώνω σε όλους σας με ευχές για καλή και δημιουργική αρχή και πολλά πολλά κουράγια!!!





8.9.15

ΣΥΝΤΟΜΑ ΦΥΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ PORTFOLIO

Επειδή έχουμε πολλά παιδιά, το φωτοτυπικό χαρτί δε μας περισσεύει. Από πέρσι λοιπόν, ενώ με ενδιαφέρουν πολύ οι προτάσεις που βρήκα για το portfolio, δεν μου κάλυπταν το κομμάτι: οικονομία στο χαρτί. Έτσι λοιπόν έψαξα πάρα πολύ και κατέληξα στις συγκεκριμένες προτάσεις που θα τυπωθούν μπρος-πίσω. Βασίστηκα κυρίως στο γαλλικό εκπαιδευτικό μοντέλο, που, αν και απαιτητικό, έχει πολλές ενδιαφέρουσες συνιστώσες. Το βρήκα εδώ και είναι πρόταση του École maternelle d'Allondaz, το οποίο είναι δημόσιο σχολείο.



7.9.15

Γνωρίζω το συμμαθητή μου

Μια ιδέα που μπορεί να βοηθήσει τη γνωριμία των παιδιών σε δυάδες είναι και "η συνέντευξη του ζευγαριού μου". Κυκλώνω τις απαντήσεις και παρουσιάζω το συμμαθητή μου στην ολομέλεια. Δίνουμε το αγοράκι στο παιδί που έχει ζευγάρι αγοράκι και αντίστροφα αν του τύχει κορίτσι. Στην πάνω γραμμή προσπαθεί να γράψει το όνομα του ζευγαριού και από κάτω το δικό του (ίσως εκεί χρειαστεί να βοηθήσουμε μια που είναι αρχή της χρονιάς).



Και μια ιδέα που βρήκα εδώ είναι το παρακάτω φύλλο που γίνεται πάλι μέσα στην τάξη.


Για τη δημιουργία ζευγαριών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τερατοζευγαράκι αλλά και τα αρκουδάκια.

6.9.15

Πίνακας γενεθλίων - γειτονιά

Μια ωραία ιδέα που είδα εδώ, μετέφρασα και προσάρμοσα στα δικά μου δεδομένα, είναι ο πίνακας των γενεθλίων με σπιτάκια μήνες και κάθε μήνα θα τον επισκέπτεται ένα αυτοκινητάκι κάθε φορά. Στα σπιτάκια των μηνών γράφω τα ονόματα των παιδιών που έχουν γενέθλια.


4.9.15

Παρουσιολόγιο με "post it"!

Φέτος είχα κολλήσει με το παρουσιολόγιο και δε μου άρεσε τίποτε από αυτά που είχα βρει ή ήδη είχα φτιάξει. Έτσι έφτιαξα κάτι που νομίζω ότι θα το κρατήσω καιρό διότι μου άρεσε πολύ σαν ιδέα: ένας πίνακας σαν αυτούς με το φελλό που καρφιτσώνουμε ό,τι έχουμε αγαπημένο. Κουράστηκα να το φτιάξω αλλά το αποτέλεσμα με αντάμειψε. Όταν έβαλα και τις φωτογραφίες των παιδιών έδειξε ακόμα περισσότερο.


2.9.15

ΤΙ ΚΑΝΩ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ;

Για την αρχή της χρονιάς, όπου καλούμε στη πρώτη μας συγκέντρωση τους γονείς και παρουσιάζουμε το πρόγραμμα και τις δράσεις του νηπιαγωγείου, έφτιαξα κάρτες που θα χρησιμοποιήσω ως εποπτικό υλικό. Πιστεύω πως θα βοηθήσουν γιατί είναι απλές και μπορούν να ανοίξουν πολλά θέματα για ερωτήσεις και συζήτηση. Κάποιες από τις  εικόνες τις βρήκα εδώ.


1.9.15

"Κεφάλι - ώμοι- γόνατα..." - Κάρτες σειραθέτηση

Καλό μήνα και καλή αρχή να έχουμε!!!
Βρήκα στο διαδίκτυο κάτι φοβερές εικόνες και τις έφτιαξα κάρτες σειραθέτησης για το γνωστό τραγουδάκι "Κεφάλι - ώμοι - γόνατα και πόδια". Τα παιδιά μπορούν να μάθουν το τραγούδι και μετά στις ελεύθερες να τις βάζουν στη σειρά ανάλογα με το τραγούδι ή να τα σηκώνουν ψηλά ανάλογα τη λέξη. 








30.8.15

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Τη μέρα του αγιασμού (τελείται μαζί με το Δημοτικό στο εκεί προαύλιο) εμείς συνήθως κάνουμε και μία σύντομη συγκέντρωση γονέων (με τα μικρά), αμέσως μετά. 
Φέτος είδα στο διαδίκτυο μια ιδέα που μου άρεσε:  ένα σημείωμα γνωριμίας της κυρίας του, το οποίο μπορεί να πάρει και σπίτι (αυτό ακόμα δεν έχω καταλήξει, ίσως το πάρει και την πρώτη μέρα, θα δω).
Έφτιαξα λοιπόν μια επιστολή και ένα "βιογραφικό" σημείωμα. (Το ασπρόμαυρο θα χρησιμοποιήσω εννοείται αλλά έφτιαξα και μία έγχρωμη πρόταση "πολυτελείας"!!!)







28.8.15

Κυνηγώ και μαθαίνω τις γωνιές...

Τι πιο ωραίο από ένα κυνήγι θησαυρού μέσα στην τάξη για να μάθουν τα παιδιά τις γωνιές τις πρώτες μέρες!
Το κάθε παιδί έχει το δικό του ατομικό φύλλο που καλείται να συμπληρώσει. Ο θησαυρός  στο τέλος, της αρεσκείας σας! Εγώ θα βάλω ένα μαγικό κοχύλι, μάλλον. 
Η ιδέα μου ήρθε από εδώ.





25.8.15

Μακάρι να είχα έναν μαγικό μαρκαδόρο τότε...

Με θυμάμαι πρώτη μέρα νηπιάκι στα 5 με τη ροζ καρώ ποδίτσα (ναι, δεκαετία '70 βλέπεις!).
Πρώτη μέρα νηπιαγωγείο! Ένας καινούριος άγνωστος κόσμος, μιας άλλης εποχής με τα ξύλινα συμπαγή θρανία αλλά και τα μικρά καρεκλάκια. Ομολογώ πως το νηπιαγωγείο ήταν το καλύτερο σχολείο που πήγα ποτέ μου! Μετά αγάπησα μόνο το Πανεπιστήμιο!
Την πρώτη μέρα όμως δεν ήξερα, δε φανταζόμουν αυτόν τον υπέροχο κόσμο που θα ανοιγόταν μπροστά μου (κι ας ήταν άλλες εποχές). Τι άγχος, τι αγωνία, κάποια δάκρυα όταν έφυγε η μαμά...
Έτσι, όταν διάβασα την εξαιρετική ανάρτηση του συναδέλφου Απόστολου Πάππου στο υπέροχο: www.elniplex.com (εδώ), δε μπορούσα παρά να συγκινηθώ, να θυμηθώ τα δικά μου και να αυξήσω την ενσυναίσθηση μου γι' αυτά τα μικρά πλασματάκια που θα πρωτοσυναντήσουμε  στον αγιασμό. 
Αποφάσισα λοιπόν, να ακολουθήσω κατά γράμμα την πρόταση του συναδέλφου και να φτιάξω την επιστολή, ακριβώς όπως την προτείνει (δεν άλλαξα τίποτε από το φοβερό κείμενό του, παρά μόνο τον αριθμό των νηπιαγωγών).
Η διαφορά είναι ότι το μεταποίησα σε επιστολή και σας το ανεβάζω. Δε νομίζω πως υπάρχει καλύτερο δωράκι γι' αυτά τα μικρά!
Το δικό μας θα βγει έτσι:

17.8.15

Paoulo Freire

"Η αγωγή του καταπιεζόμενου"

Με μεγάλη χαρά ανακάλυψα ότι το αγαπημένο και χιλιοδιαβασμένο, φθαρμένο βιβλίο μου, των εκδόσεων Ράππα, "Η αγωγή του καταπιεζόμενου" υπάρχει πλέον στο διαδίκτυο! Για όποιον ενδιαφέρεται να διαβάσει τη θεωρία ενός μεγάλου δασκάλου, ας κάνει κλικ στην εικόνα για να κατεβάσει σε μορφή pdf το βιβλίο!










2.7.15

Προσβασιμότητα

Επειδή έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα της ελεύθερης προσβασιμότητας (γενικότερα) των ανθρώπων (όχι μόνο στο δρόμο ή στις τράπεζες, μια που είναι επίκαιρο), ψάχνω εδώ και καιρό πως μπορώ να βάλω κουμπάκια/gadjets (ή όπως αλλιώς τα λένε), ευκολότερης προσβασιμότητας και στο ιστολόγιο. Κι επειδή δεν είμαι και ιδιαιτέρως σχετική κι αρκετούς ιούς κατέβασα με τις δοκιμές μου, βρήκα το παρακάτω με αφορμή μια κοινοποίηση της Χιώτισσας Ροζάνας Παπακρασά στην κοινότητά μας "Νηπιαγωγική Τρέλα!" (σε ξαναευχαριστώ!).

Βρήκα λοιπόν μια πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα με το όνομα "Αθηνά", του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών , όπου διαθέτει ελεύθερα λογισμικά υποστηρικτικών λογισμικών για ΑμεΑ. 
Τι έκανα: έβαλα το εικονίδιο μόνιμα πάνω από τις αναρτήσεις οπότε όποιος θέλει μπορεί να απευθυνθεί στον συγκεκριμένο ιστότοπο και να κατεβάσει αυτό ακριβώς που χρειάζεται.

Πρόκειται για την παρακάτω εικόνα. Κάντε κλικ και θα οδηγηθείτε στη σελίδα.

Αν κάποιος γνωρίζει και κανέναν ασφαλή τρόπο να βάλω άλλου είδους κουμπάκια προσβασιμότητας, δεκτή όποια βοήθεια. Κι όπως λέγαν οι παλιοί: "Ρωτώντας πας στην Πόλη!" ενώ εγώ συμπληρώνω το δικό μου τσιτάτο: "Ο ψάχνων βρίσκει και ο ευρών αμοιφθήσεται!"

Από τη Ροζάνα ανακάλυψα και το μπλογκ "Ειδικός παιδαγωγός" που βρήκα εξαιρετικά χρήσιμο. Όπως θα έχετε παρατηρήσει δεξιά στη στήλη έχω συλλέξει κάποια ενδιαφέροντα ιστολόγια για την ειδική αγωγή που θεωρώ ότι αξίζει να τα επισκεφθείτε!
Κι ένα  πλούσιο ιστολόγιο που βρήκα για την παραπληγία και την τετραπληγία, το "Disabled.GR".





.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ