Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

30.9.15

Το ανθρωπάκι του μήνα με το Ζαχαρία

Φέτος για το portfolio αντί για το κλασικό ανθρωπάκι του μήνα αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό. Την ιδέα την είδα εδώ και εδώ και πολύ μου άρεσε.
Αξίζει να επισκεφθείτε το μπλογκ: http://validees.eklablog.com/le-loup-s-invite-chez-validees-a117434118
Στο σχολείο θα ασχοληθούμε και πάλι με το λύκο (τελικά ο λύκος παίζει κάθε χρονιά μου φαίνεται!) όμως ποιο λύκο; Τον γλυκύτατο λύκο Ζαχαρία, των εκδόσεων Παπαδόπουλος. Έτσι  θα χτίσω μέσα στη χρονιά βιβλίο το βιβλίο την κορύφωση που θέλω να κάνω στην κλασική πλέον εβδομάδα φιλαναγνωσίας, τον Απρίλιο.
Στα συγκεκριμένα φύλλα αξιολόγησης παρατηρούμε την εξέλιξη της ζωγραφικής αλλά και της γραφής του παιδιού, τα οποία  αυξάνουν σταδιακά καθώς και το ποσοστό δυσκολίας.


29.9.15

Οι μέρες του λύκου Ζαχαρία

Φέτος έχω αγαπήσει το λύκο Ζαχαρία. Και στα μικρά αρέσει πολύ. Διαβάσαμε το "Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει ν' αλλάξει χρώμα" και μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδας.

http://www.politeianet.gr/components/com_virtuemart/shop_image/product/2C3ED7C33FB0769C647C78BC19A8B8D6.jpg

 Δεν έχουμε ακόμα ασχοληθεί πλήρως με το ημερολόγιό μας αλλά το στήνουμε με τους ήρωες που θα ασχοληθούμε φέτος: πρώτα ο Τσέστερ, τώρα ο Ζαχαρίας που θα μας συνοδέψει καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι έφτιαξα κάποιο υλικό για τη γωνιά του ημερολογίου με αφορμή το λύκο Ζαχαρία (τον οποίο θα συνοδεύσω και με έναν άλλο ήρωα- έκπληξη). Έτσι λοιπόν ο λύκος Ζαχαρίας με το πινέλο του θα βάφεται άλλο χρώμα και άλλη μέρα.
Σας ανεβάζω το  σχετικό υλικό που κυρίως μετέφρασα και τους  συνδέσμους στα γαλλικά:



28.9.15

Χρώμα μαλλιών - ματιών γραφήματα

Έφτιαξα 2 γραφήματα για το χρώμα μαλλιών και το χρώμα ματιών των παιδιών αλλά και ένα πίνακα διπλής εισόδου και με τα δύο, όπου εκεί πλέον συμπληρώνουμε το όνομα του παιδιού που διαθέτει και τα 2 χαρακτηριστικά.





26.9.15

Ο φάκελος του ονόματός μου (name folder)

Φέτος που αποφάσισα να εμπλουτίσω τη γραφοαναγνωστική γωνιά βρήκα μια πολύ ωραία πρόταση εδώ για φακέλους (name folders), όπου το κάθε παιδί μπορεί να παίξει με το όνομα του με διάφορους τρόπους.
Έφτιαξα για το κάθε παιδί τον ατομικό του φάκελο (αυτά θα τα κρατήσω και για τα επόμενα χρόνια και απλώς θα συμπληρώνω ονόματα, διότι αλλιώς δε συμφέρει κάθε χρόνο να τα φτιάχνω από την αρχή):
  • Μέσα στο κουτάκι με τις κουκουβάγιες θα κολλήσω τη φωτογραφία του παιδιού. Τα μικρά τα σακουλάκια τα βρήκα στα Jumbo (μέγεθος σάντουιτς, πολύ βολικό). Μέσα στο σακουλάκι έχει ένα καρτελάκι με το όνομά του και μικρές κάρτες με τα γράμματα του, πεζά - κεφαλαία. Για τις κάρτες εκμεταλλεύτηκα παλιά χρωματολόγια. (Τι θησαυρός τελικά αυτά και πόσα πράγματα μπορείς να κάνεις!!!)



25.9.15

Γράφημα γενεθλίων

Ανεβάζω ένα γράφημα - ατομικό φύλλο που βρήκα εδώ και το προσάρμοσα στα ελληνικά δεδομένα και  θα το συνδυάσω με το παλαιότερο γράφημα γενεθλίων που είχα φτιάξει για μέσα στην τάξη.



Τον πίνακα γενεθλίων που έχω για το γράφημα φέτος θα τον χειριστώ λίγο διαφορετικά. Η ιδέα μου ήρθε από την επόμενη εικόνα:


Αντί για χρωματιστό χαρτί χρησιμοποίησα τα αγαπημένα μου  πλέον χρωματολόγια. Έχω αρκετά ώστε να έχω για κάθε μήνα κι άλλο χρώμα (ας είναι καλά οι γονείς του Βασίλη και της Αθηνάς Β. Ευχαριστώ!!!). Να το φετινό αποτέλεσμα!



24.9.15

Γωνιά Τσέστερ 3

Για τη γωνιά που έχουμε βρήκα εδώ την ιδέα για να έχουμε τον πίνακα με τους ήρωες του παραμυθιού για να μπορούν αν θέλουν να το παίζουν. (Κατερίνα, στήσε γωνίτσα/τσες, τους αρέσει πολύ!)



Υλικό για σειραθετήσεις.


23.9.15

Το όνομά μου και η ιστορία του

Κάθε χρόνο για να γνωρίσουμε τα παιδιά καλύτερα, τους ζητάμε να μας παρουσιάσουν την ιστορία του ονόματός τους, π.χ.: από ποιον παππού/γιαγιά το πήραν, ποιανού Αγίου το όνομα είναι και την ιστορία του ή πότε γιορτάζει, ποιος μύθος υπάρχει πίσω από ένα αρχαίο όνομα, τι σημαίνει αν είναι σύνθετο κ.λ.π.. Συνήθως όμως μας εκτυπώνουν οι γονείς διάφορα από το διαδίκτυο και το παιδί θυμάται ελάχιστα. Έτσι είπα φέτος να βοηθήσω λίγο την κατάσταση και να καθοδηγήσω με το παρακάτω φύλλο πως θέλω να δουλέψουν, δίνοντας έμφαση στη ζωγραφική της ιστορίας και δευτερευόντως στη γραφή. Αν πάει καλά, θα το κρατήσω.




.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ