Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

17.12.16

Γη- σεισμός - ηφαίστειο

Την εβδομάδα που πέρασε ασχοληθήκαμε με το εσωτερικό της γη μας, τους σεισμούς και τα ηφαίστεια (υλικό και προσέγγιση  εδώ και εδώ). 
Φέτος όμως βρήκα εδώ (δωρεάν) ένα φύλλο εργασίας που προσάρμοσα στις ανάγκες της τάξης μου. Φτιάξαμε το εσωτερικό της γης αντί των προτάσεων της Trapp και νομίζω πως το δικό μας αποτέλεσμα είναι πιο εντυπωσιακό. Δείτε και μόνοι σας.

 

9.12.16

Χριστουγεννιάτικα

Είχα βρει παλιά μια όμορφη εικόνα μέτρησης για τα Χριστούγεννα εδώ και φέτος την επεξεργάστηκα και θα τη χρησιμοποιήσω διπλά.
Το πρώτο σαν φύλλο εργασίας συμπλήρωσης των  αριθμών από το 1-24 (μια που το δουλεύουμε πολύ αυτό τον καιρό) και το άλλο σαν απλό επιτραπέζιο για να το πάρουν τα παιδιά στο σπίτι να παίζουν στις διακοπές ή και τώρα (στο σχολείο έχω γωνιά με πολλά αυτοσχέδια επιτραπέζια που τους αρέσουν πάρα πολύ).



Επίσης τύπωσα την παρακάτω εικόνα που βρήκα εδώ επεξεργασμένη όμως με  τις φωτογραφίες των παιδιών επάνω για να τις κάνουμε στολίδια. Σας το αναφέρω διότι είδα και πάλι πόσο εύχρηστο είναι να έχω στον υπολογιστή σκαναρισμένες από την αρχή της χρονιάς τις φωτογραφίες των παιδιών και έτσι δε χρειάζεται ούτε να φωτοτυπώ, ούτε να κόβω, ούτε να κολλάω, παρά  μόνο τις επικολλω στο έγγραφο που θέλω και εκτυπώνω ακόμα και από το φωτοτυπικό. Πολύ βολικό κορίτσια και κερδίζουμε χρόνο. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.


6.12.16

Διάστημα

Εβδομάδα διαστήματος και ασχολούμαστε με πλανήτες, αστερισμούς και εξωγήινους! Η προσέγγιση και το υλικό που χρησιμοποιώ  βρίσκεται εδώ. Όμως φέτος κάναμε και κάτι καινούριο που πολύ τα ενθουσίασε τα μικρά μου. Μιλώντας για τους αστερισμούς, τους έφτιαξα με αυτοκόλλητο μαυροπίνακα και χρυσά αστέρια το σύμπλεγμα της μεγάλης άρκτου. Τα παιδιά κλήθηκαν να ενώσουν με κιμωλία τα αστέρια και να το φτιάξουν το καθένα σε ατομική κάρτα που πήρε σπίτι. Το αυτοκολλητάκι μπήκε επίτηδες για να ξέρουν τα παιδιά πως πρέπει να κρατούν την κάρτα. Η ιδέα είναι από εδώ.


Ο αγαπημένος μας εξωγήινος ΧΨΩ (εδώ) μας έστειλε και φέτος γράμμα αλλά φρέσκα "δώρα" να περιεργαστούμε και να μάθουμε παίζοντας.

3.12.16

Αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα Χριστούγεννα

Κάθε χρόνο ψαχνόμαστε τι να κάνουμε για τα Χριστούγεννα και βαριόμαστε να κάνουμε τα ίδια κάθε χρόνο! Τελικά φέτος κατέληξα σε κάτι που μου ήρθε τελευταία στιγμή. Πρόκειται για τον Άη Βασίλη που προσπαθεί να μαζέψει τα δώρα του. Βασικά είχα την τσόχινη μπάντα από μια μαμά εδώ και πολλά χρόνια, είχα και τα αριθμημένα δωράκια από την Ανθή (εδώ) και να η ημερολογιακή μέτρηση (1-24). Επειδή όμως ήθελα και την αντίστροφη μέτρηση (24-1) έφτιαξα τα παρακάτω καρτελάκια που θα συμπληρώνονται καθημερινά με το χέρι. (Με έσωσε και η Κατερίνα με την ατομική αντίστροφη μέτρηση, τέλεια!)


 

1.12.16

Επίσκεψη της εικονογράφου Πετούλη Αθηνάς

Εβδομάδας φιλαναγνωσίας και δανειστική βιβλιοθήκης η τωρινή. Φέτος είχαμε τη μεγάλη τιμή και χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την εικονογράφο Αθηνά Πετούλη. Οι πιο πολλοί τη γνωρίζετε από τις εικόνες/κάρτες που ελεύθερα ανεβάζει στο διαδίκτυο μαζί με τη Γιώτα Κοτσαύτη (Ιστολόγιο: Ένα κείμενο μια εικόνα) και χρησιμοποιούμε πολύ στα σχολεία. Όμως η (σαμιώτισσα πλέον) κ. Πετούλη έχει εικονογραφήσει πολλά βιβλία. Εγώ ήρθα σε επαφή μαζί της μέσω της πρότασης της συναδέλφου και συγγραφέως, Φρόσως Σπυροπούλου (και θέλω να την ευχαριστήσω προσωπικά, διότι ζήσαμε μια μαγική εμπειρία με την κυρία Πετούλη).


Η κυρία Πετούλη ήρθε με τη μαγική της τσάντα, το ραβδάκι της και διάθεση να μεταμορφώσει τα μικρά μας σε ιππότες και νεράιδες. Μας έδειξε τα μυστικά συστατικά που χρησιμοποιεί ένας εικονογράφος για να φτιάξει την εικόνα ενός βιβλίου π.χ. τα πινέλα και τις μπογιές της,  την κούπα της αισιοδοξίας, το κουβαδάκι της χαράς, διάφορες μαγευτικές ουσίες και βέβαια το περισσότερο, αγάπη!

28.11.16

Δανειστική βιβλιοθήκη: δραστηριότητες

Θέλοντας να ανανεώσω και να συμπληρώσω τη δανειστική βιβλιοθήκη μας και τις δραστηριότητες που θα τη συνοδεύουν, έφτιαξα μερικές ακόμα προτάσεις (παλαιότερες προτάσεις για τη δανειστική βιβλιοθήκη  εδώ). Ίσως σας φανούν χρήσιμες γι' αυτό και τις ανεβάζω.





23.11.16

Αριθμοί και βούλες στο portfolio!

Μια ιδέα που είδα εδώ και μου άρεσε πολύ είναι ένα φύλλο εργασίας με αριθμούς, όπου καλείται το παιδί να αναγνωρίσει τον αριθμό και το σωστό χρώμα και να κολλήσει την ανάλογη χρωματιστή βούλα. Ξέρουμε πόσο τα μικρά λατρεύουν να κολλάνε αυτοκόλλητα. Και για οικονομία μπορούν να τα ζωγραφίσουν αντί να τα κολλήσουν. Επίσης μπορείτε να πάρετε αυτά τα προσταστευτικά για τα φύλλα ντοσιέ ή και ακόμα άσπρες βούλες αυτοκόλλητες και να τις ζωγραφίσουν τα παιδιά.
Τα συγκεκριμένα φύλλα θα τα προσθέσω στο φάκελο αξιολόγησης των παιδιών.Έχω ήδη κάνει το πρώτο φύλλο και ξετρελάθηκαν!



19.11.16

Το κουτί των ημερών/των μηνών

Για τη γωνιά της γραφής και για τα πιο προχωρημένα μικρά μου έφτιαξα το κουτί των ημερών και το κουτί των μηνών, όπου σε κάθε χώρισμα υπάρχουν τα γράμματα (πεζά και κεφαλαία) για να συνθέσουν την ημέρα ή το μήνα.


17.11.16

"Στ΄αχνάρια της Δημοκρατίας" - Φρόσω Σπυροπούλου

Φέτος έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με τη συνάδελφο Ασπασία Τσαλαπατάνη, η οποία αποδείχτηκε μεγάλο ταλέντο στο κουκλοθέατρο! Επίσης φέτος μου έχει κάνει πολλάκις την τιμή η συνάδελφος/συγγραφέας Φρόσω Σπυροπούλου (και σαμιώτισσα!!!) να μου στείλει πρωτόλειο και ανέκδοτο υλικό της. Την ευχαριστώ από καρδιάς. Έτσι λοιπόν, αυτά τα δύο ταλέντα συνδυάστηκαν φέτος στη γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Πήραμε το κείμενο από το υπό έκδοση βιβλίο της Φρόσως "Στ' αχνάρια της Δημοκρατίας", το διασκεύασε η Ασπασία σε κουκλοθέατρο προσαρμοσμένο στην τάξη  μας και αυτό ήταν ένα κομμάτι της σημερινής μας γιορτής. Σας ευχαριστώ και τις δύο από καρδιάς για τη συνεργασία!




13.11.16

Δραστηριότητες για την οπτική αντίληψη

Φέτος, θέλοντας να εμπλουτίσω με κάποια παιχνίδια παρατηρητικότητας τις γωνιές στις ελεύθερες δραστηριότητες βρήκα τα παρακάτω δωρεάν που πλαστικοποίησα και ήδη ξεκίνησα να τα βάζω σταδιακά με το υπόλοιπο υλικό μου - κυρίως στα μαθηματικά αλλά και στη γωνιά των παζλ.
  • Να βρουν τα παιδιά σε ποια εικόνα ανήκει η λεπτομέρεια (το έχουν λατρέψει τα δικά μου!)


10.11.16

Θεόφιλος - Ερωτόκριτος


Με κλικ στην εικόνα του Ερωτόκριτου από τον Τσαρούχη, κατεβάζετε ένα  pdf  που έφτιαξα για τον Ερωτόκριτο ζωγραφισμένο από  έλληνες ζωγράφους και κυρίως από τον Θεόφιλο.

https://drive.google.com/file/d/0B8z12vUhoEQga3E2elhGMmFMb1E/view?usp=sharing


8.11.16

Θεόφιλος: ελιά/ψωμί

Θέλοντας να ανανεώσω λίγο το υλικό μου για το Θεόφιλο σε σχέση με την ελιά και το ψωμί που κάνουμε τώρα, έφτιαξα τα παρακάτω φύλλα.

 


4.11.16

Συναισθήματα / Ενδοσχολική Βία

Φέτος  αποφασίσαμε να συνδυάσουμε τα συναισθήματα με την ενδοσχολική βία. Συνήθως το τελευταίο το κάναμε την πρώτη βδομάδα του Μάρτη λόγω της παγκόσμιας ημέρας antibullying. Όμως θεωρώ πως πολύ ορθώς δεν περιμέναμε μέχρι τότε να ασχοληθούμε με το θέμα γιατί είναι πολύ αργά. Προσωπικά χρησιμοποιώ μέσα στην τάξη μου το πρόγραμμα του Κέλσο και έχω δει πως δουλεύει πάρα πολύ (συνολικό υλικό εδώ). Έτσι λοιπόν ήδη αυτή τη βδομάδα, αφού δουλέψαμε τα συναισθήματα, μιλήσαμε για την ενδοσχολική βία και στήσαμε τη γωνιά του Κέλσο και τη γωνιά "Πες το στο πουλάκι".


Στη γωνιά αυτή κάναμε και κάποιες προσθέσεις. Επειδή δε μας αρέσει να καταπιέζουμε επ' ουδενί τα συναισθήματα του άλλου, βρήκα μια ωραία ιδέα στο pinterest, το tattle phone (το τηλέφωνο του καταδίδω, διαφοροποίηση του καταδίδω/αναφέρω εδώ). ΄Ετσι λοιπόν έχουμε μία συσκευή τηλεφώνου, που αν σκάμε και θέλουμε έτσι βρε αδερφέ, να καταδώσουμε και μια φορά, μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.

31.10.16

Προγραφή - δραστηριότητες για τη γωνιά

Δυσκολίες γραφής φέτος  και έφτιαξα  με τις καταπληκτικές ξύλινες πλάκες του κ. Σκαλιάρη (και πάλι ευχαριστούμε!) μια ιδέα που είδα στο pinterest να παίζει πολύ. Κόλλησα αυτοκόλλητο μαυροπίνακα (για να μην μπει καμιά ακίδα στα παιδιά) και πάνω με σιλικόνη έφτιαξα γραμμές, σχήματα ή αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να πιάσουν  πρώτα μία γραμμή με το χέρι τους κι έπειτα να την καταγράψουν στο πινακάκι με λευκό αυτοκόλλητο whiteboard ή με αυτοκόλλητο μαυροπίνακα ή με μολύβι σε χαρτί. Ομολογώ πως σε μερικούς αρέσει πολύ.

 Εδώ κόλλησα χρυσό αυτοκόλλητο και χρησιμοποίησα κόκκινη σιλικόνη.
 Εδώ έφτιαξα 8 μικρά πακετάκια με εύκολες και δύσκολες γραμμές τα οποία μπορούν να διαλέξουν τα παιδιά και να τα αντιγράψουν είτε σε λευκό, είτε σε άσπρο πινακάκι.  Τα συγκεκριμένα καρτελάκια τα βρήκα εδώ.

 Το μέμορι με τους γραφισμούς το βρήκα εδώ.

Ενδιαφέρον υλικό και φύλλα για την προγραφή έχω βρει εδώ και εδώ και βέβαια στο φρέσκο και δυναμικό Λόγου έργον, εδώ.


26.10.16

Βιωματικό εργαστήρι για τον πόλεμο και την προσφυγιά

Μιλώντας στα παιδιά για την 28η Οκτωβρίου αλλά και την ιστορία του νησιού μας (εδώ), συζητήσαμε για τη μετανάστευση αρκετών σαμίων εκείνη την εποχή στο βελγικό Κονγκό. Πολλές ιστορίες από παππούδες και γιαγιάδες που έδωσαν κοσμήματα σε τούρκο βαρκάρη να περάσει απέναντι στα στενά της Μυκάλης ολόκληρες οικογένειες που έτσι σώθηκαν από τον πόλεμο.



Με αφορμή λοιπόν αυτό, και φέτος διοργανώσαμε στην τάξη μας το βιωματικό εργαστήρι για τους πρόσφυγες και τα δεινά του πολέμου, σε συνεργασία με τον "Φάρο" και τον κύριο Μπάμπη Γεννιά που μας επισκέφθηκε και πέρσι και μας είχε κάνει παρόμοιες βιωματικές δραστηριότητες. Το στήσιμο του εργαστηρίου με τις δραστηριότητες αναλυτικά μπορείτε να το δείτε εδώ.


25.10.16

Ημερολόγιο και σχάρα της 10άδας

Από την αρχή του Οκτώβρη στη ρουτίνα του ημερολογίου μας (εκτός από την αρίθμηση των ημερών του μήνα στα ημερολόγια), ξεκίνησα τη συμπλήρωση των ημερών που περνούν σε σχάρες της δεκάδας με καπάκια που έχουν πίσω τους βέλκρο και μέσα αυτοκόλλητα γραμμένα στο χέρι . Κάθε μέρα δηλαδή προσθέτουμε και το καπάκι της ημερομηνίας, δηλ. αν έχουμε 12 του μηνός, κολλάμε το 12 κ.ο.κ.. Βάζουμε και του Σαββατοκύριακου.
Λοιπόν, θέλω να σας πω πως τα αποτελέσματα με έχουν ενθουσιάσει! Ήδη τα παιδιά έχουν μπει στο νόημα της σχάρας της δεκάδας, κατανοούν τις πεντάδες και όταν το συμπληρώσουμε είμαι σίγουρη πως θα έχουν συλλάβει πως το 30 είναι 3 δεκάδες ή 6 πεντάδες, αφού το συμπληρώνουν τα ίδια σε καθημερινή βάση. Από την αρχή κάναμε τη συμφωνία ότι το σχήμα με τα 10 κουτάκια λέγεται "σχάρα της δεκάδας", κι από εκεί και πέρα τα πράγματα κυλούν ομαλά. Ούτε κι εγώ η ίδια περίμενα να πάει τόσο καλά, οπότε το συνιστώ. Η ιδέα μου ήρθε από εδώ.



22.10.16

Ο μεγάλος βομβαρδισμός

Φέτος αποφάσισα να εστιάσω περισσότερο στην τοπική μας ιστορία σχετικά με το 1940 και έτσι ασχολούμαστε κυρίως με το μεγάλο βομβαρδισμό Βαθέως και Πυθαγορείου  (πηγές εδώ και εδώ), αλλά και υλικό που συλλέγω από παππούδες και γιαγιάδες.
Έτσι έφτιαξα και  τα παρακάτω φύλλα:



Παλαιότερο γενικό υλικό και προσεγγίσεις μου σχετικές με την 28η Οκτωβρίου εδώ.

16.10.16

Προγραφή και φωνολογική ενημερότητα: δραστηριότητες

Φέτος  δίνω έμφαση  στην προγραφή με πολύ περισσότερους βιωματικούς τρόπους (να΄ναι καλά το πιντερέστ με τις ιδέες που βρίσκουμε).

Καταρχάς βρήκα δύο εξαιρετικές διευθύνσεις που έχουν τα πάντα όσον αφορά την προγραφή:

Μια ιδέα που είδα εδώ και μου άρεσε ήταν τα μαγνητικά γράμματα/μαγικά ραβδάκια που οδηγούν τα παιδιά σε αντικείμενα ή λέξεις που αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Η ιδέα από εδώ. Ήδη τα παίζουν στο σχολείο και τους αρέσουν πολύ.

15.10.16

Επίσκεψη από το ΚΕΔΔΥ / ΑΜΕΑ

Και φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Σάμου, κυρία Ελένη Μακρή.
Η κυρία Μακρή μίλησε με τα παιδιά και φέτος  για τις διάφορες αναπηρίες αλλά και για τη χαρά της ζωής που δεν εμποδίζεται παρά μόνο από εμάς τους ίδιους. Έπαιξε βιωματικά παιχνίδια με τα παιδιά, σχετικά πάντα με μιαν αναπηρία και ξανασυναντήθηκεμε τον καλό της φίλο Μίλτο, που από πέρσι μας κάνει παρέα στο Νηπιαγωγείο. Μαζί μας αν και μονόχειρας, έμαθε να παίζει κιθάρα και πήρε μέρος στην περσινή μας καλοκαιρινή γιορτή ως μουσικός/ηθοποιός.
Στο τέλος είδαμε όλοι μαζί το πολύ συγκινητικό ταινιάκι Cuerdas.
Ευχαριστούμε την κυρία Μακρή για την άμεση και γεμάτη αγάπη ανταπόκρισή της και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά!



12.10.16

Η πινακίδα/έργο τέχνης του Νηπιαγωγείου μας

Με πολλή χαρά σήμερα αναρτήσαμε την καινούρια πινακίδα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πυθαγορείου. Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τη μαμά και ζωγράφο, κυρία Μαργίτσα Σπανογιάννη για το έργο τέχνης που με τόση αγάπη έφτιαξε ειδικά για το νηπιαγωγείο μας και μας το χάρισε. Για μένα είναι η καλύτερη ζωγράφος του Πυθαγορείου και είμαι θαυμάστρια του έργου της από το 2005. Από σήμερα ο πίνακάς της θα κοσμεί την κύρια είσοδο του κτιρίου μας.
Επίσης ευχαριστούμε και τον μπαμπά, κ. Κόντο που και αυτή τη φορά άμεσα προθυμοποιήθηκε να μας βοηθήσει με τα εργαλεία του!





5 Αισθήσεις και παγωτό!

Έφτιαξα 2 φύλλα εργασίας για τις 5 αισθήσεις και το παγωτό η μία (έμπνευση από εδώ) και για τη γεύση το άλλο (από εδώ).



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ