Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

30.11.12

ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ - 2ο ΜΕΡΟΣ

Σήμερα με πολύ περηφάνεια παρουσιάζω κάποια έργα των μικρών καλλιτεχνών μου (με πινέλο και τέμπερα σε κομμάτι από καμβά -τον αγόρασα από βιβλιοπωλείο με το μέτρο, 12 ευρώ, ακριβός αλλά τον κόβεις μικρά κομμάτια) τα οποία κάλλιστα τα φαντάζομαι να κοσμούν ποιητικές συλλογές του Ελύτη! Δεν ξέρω για ποιο λόγο αλλά οι συγκεκριμένοι πίνακες μου θυμίζουν πολύ την ποίηση αλλά και κάποιους πίνακες του Ελύτη.




  •  Μα δεν είναι υπέροχα; Και νομίζω πως όσο δουλεύουμε τόσο  και ανοίγουν τα φτερά της φαντασίας τους.
  • Εκτός από τον καμβά δουλέψαμε πάνω σε κανσόν με δύο τρόπους: α) όπως ο Μοντριάν, αλλά αυτή τη φορά χωρίς μονωτική ταινία και με την οδηγία να χρησιμοποιήσουν όσα περισσότερα χρώματα μπορούν και β) με μια ιδέα που βρήκα στο αγαπημένο μου 14ο Νηπιαγωγείο Αθηνών στο  http://blogs.sch.gr/14nipathin/2012/05/23/%CE%B1%CF%86%CE%B7%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7/ όπου κολλήσαμε λωρίδες εφημερίδας πάνω σε χαρτόνι. Εμείς  όμως τις βάψαμε με χρυσή τέμπερα και τα τρίγωνα που σχηματίστηκαν με ό,τι χρώματα θέλαμε.
  •  Πάλι με καμβά ζωγραφίσαμε με πολλά χρώματα το όνομά μας.

                        
  •   Ένα άλλο υλικό που δουλέψαμε ήταν τα λαδοπαστέλ. Τα χρησιμοποιήσαμε με δύο τρόπους: 
α) κάναμε τύπωμα συμμετρίας, δηλαδή τα παιδιά γέμισαν με χρώμα το μισό μέρος ενός σχεδίου κι έπειτα το διπλώσαμε στη μέση και πάτησαν από την άλλη μεριά με μολύβι, οπότε τυπώθηκε το άλλο μισό
β) ζωγραφίσαμε με τη γνωστή χαρακτική: πρώτα γέμισαν τα παιδιά με ό,τι χρώμα ήθελαν το χαρτί τους, εκτός από μαύρο. Έπειτα κάλυψαν όλο το φύλλο με μαύρο λαδοπαστέλ. Στο τέλος χάραξαν με μυτερή οδοντογλυφίδα τα σχέδια που ήθελαν και τα οποία έβγαιναν πολύχρωμα. Οι φωτογραφίες θα σας βοηθήσουν να το κατανοήσετε.
                                 

28.11.12

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Ως μικροί καλλιτέχνες που είμαστε ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε και να γνωρίζουμε υλικά και τεχνικές καλλιτεχνίας.
  • Είδαμε τα ξηροπαστέλ των ζωγράφων και ζωγραφίσαμε με αυτά. Αντί για πινέλα χρησιμοποιήσαμε τα δάκτυλά μας.
  • Πήραμε τέμπερες και ζωγραφίσαμε μια μεγάλη αφίσα με τα πινέλα μας.
                       
  • Μιλήσαμε για τον πουαντιγισμό και χρησιμοποιήσαμε μπατονέτες για να ζωγραφίσουμε με αυτή τη μέθοδο.
  • Πήραμε πάλι τέμπερες. Αυτή τη φορά όμως αντί για πινέλα χρησιμοποιήσαμε παλιές οδοντόβουρτσες.
 
   
                    

  • Πειραματιστήκαμε κι άλλο με το τύπωμα: τύπωμα  με σφουγγάρια, τύπωμα  αλλά και ζωγραφική με φελλούς.

                            
  • Ζωγραφίσαμε έργα σαν του Μοντριάν, του ολλανδού ζωγράφου. Χρησιμοποίησα μαύρη κολλητική ταινία και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
                             

27.11.12

ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΤΟΥ ΕΛΜΕΡ/ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Ανεβάζω τις χρωστούμενες φωτογραφίες από:
  • την ψηφοφορία των χρωμάτων
  • το κολάζ μετά την ανάγνωση του βιβλίου "Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο".

Ανεβάζω επίσης έναν άλλο τρόπο για να μάθουν τα παιδιά το πως δημιουργούνται τα συμπληρωματικά χρώματα. Είναι πολύ απλό: ένα βασικό χρώμα στη μία παλάμη, ένα στην άλλη, τα τρίβουν και στο τέλος τα τυπώνουν! Το καταδιασκεδάζουν!

                              

26.11.12

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ - Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΞΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

  •  Σήμερα ξεκινήσαμε με ένα αγαπημένο παραμύθι του Νικόλα Ανδρικόπουλου, "Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους". Αφού το διαβάσαμε, η σύγκριση με τον Έλμερ ήταν αναπόφευκτη:
  • Ο Έλμερ άλλαξε χρώμα από τη βροχή όπως και ο Πορφύριος Ξεχωριστός. 
  • Ο Έλμερ όμως θέλησε να αλλάξει χρώμα ο ίδιος όχι γιατί δεν τον ήθελε το κοπάδι αλλά γιατί εκείνος προβληματίστηκε μια μέρα. Αντίθετα ο Πορφύριος βάφτηκε άσπρος γιατί στην Ασπρική δεν τον ήθελαν γιατί ήταν διαφορετικός. 
  • Ο Έλμερ δε χρειάστηκε να κάνει κάποιο κατόρθωμα για να τον αποδεχτεί το κοπάδι. Τουναντίον, στο τέλος, μια μέρα το χρόνο άλλαζαν ρόλους. Αντίθετα ο Πορφύριος έκανε μια ηρωική πράξη και έτσι τον δέχτηκαν οι ασπρικανοί. 
  • Συμπέρασμα: ο Έλμερ είναι μακράν το καλύτερο βιβλίο όσον αφορά την αποδοχή στη διαφορετικότητα (ούτε καν το "Κάτι άλλο" γιατί εκεί οι διαφορετικοί μένουν τελικά στο δικό τους σπίτι - γκέτο).
  • Δραματοποιήσαμε το παραμύθι (με τα λίγα παιδιά που είχαμε σήμερα) αλλά αλλάξαμε το τέλος:
Ο Πορφύριος στενοχωρημένος στην Ασπρική. Δεν τον θέλουν γιατί είναι κόκκινος, είναι διαφορετικός.


Στη φυλακή με άλλους χρωματιστούς ανθρώπους.
  • Τα παιδιά έπειτα έπαιξαν την ιστορία στο κουκλοθέατρο.
  •  Δουλέψαμε και τον Έλμερ λίγο ακόμη αλλά αύριο θα έχω έτοιμο το φωτογραφικό υλικό.

Αυτή την εβδομάδα θα την αφιερώσουμε σε διάφορα υλικά και τεχνικές. Ξεκινήσαμε λοιπόν φτιάχνοντας το βιβλιαράκι της μπερδεμένης τέχνης!
  • Τα παιδιά σε 4 διαφορετικά άσπρα φύλλα (μπορεί και παραπάνω αλλά θα κουραστούν) ζωγράφισαν διάφορα σχέδια, π.χ. στο ένα όλο χρωματιστούς κύκλους, στο δεύτερο γραμμές, στο τρίτο τετράγωνα κ.ά.
  • Τα έκανα αυτά ένα βιβλιαράκι ξεχωριστό για τον καθένα και ύστερα τα έκοψα με σχέδια έτσι ώστε να χωρίζεται σε 3 μέρη. Έπειτα κάναμε τους συνδυασμούς των έργων που θέλαμε. Δεν είναι πολύπλοκο και η παρουσίαση θα σας βοηθήσει. Στην αρχή παραθέτω 4 φύλλα ζωγραφισμένα και ύστερα τους συνδυασμούς που μπορούμε να κάνουμε. Είναι πανεύκολο και εντυπωσιακό, σαν μαγικό βιβλίο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.
Το βιβλιαράκι της μπερδεμένης τέχνης!

                          
 

24.11.12

Ο ΕΛΜΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

  • Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα χρώματα. Την αφορμή μας της έδωσε ο παρδαλός ελέφαντας ΕΛΜΕΡ, το γνωστό βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι (κι επειδή υπάρχουν ακόμα παιδιά μέσα στην τάξη που δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν τα βασικά χρώματα, για αρχή θα μάθουμε τα ονόματα και αργότερα το πως γίνονται).
  • Αφού διαβάσαμε τον Έλμερ, παρακολουθήσαμε  ένα βίντεο που βρήκα στα αγγλικά και το μετέφραζα.
  • Μιλήσαμε για τα χρώματα του Έλμερ και τα ονοματίσαμε. Για να τα θυμόμαστε φτιάξαμε το μεγαλύτερο χρωματιστό παγωτό του κόσμου (πίνακας αναφοράς, κυρίως για τα παιδιά που δυσκολεύονται). (Σημ.: Αυτό το παγωτό με τα χρώματα νομίζω   ότι το είχα βρει  στο http://sparklebox.co.uk/, δεν είμαι σίγουρη.)
 
  • Για να δραματοποιήσουμε τον Έλμερ, φτιάξαμε μάσκες που από τη μία μεριά ήταν γκρι και από την άλλη τις βάψαμε παρδαλές. Επίσης φτιάξαμε και Ελμεράκια.
 
  
(Σαν παιδί έπαιξα κι εγώ!)

 Η παρέλαση των παρδαλών ελεφάντων τη μέρα του Έλμερ!
  • Παίξαμε το μπίνγκο των χρωμάτων με τον Έλμερ (πολύ βοηθητικό για να μάθουν να τα ονοματίζουν).
 
  • Είχα το όνομα του Έλμερ με πεζά και κεφαλαία και τα μπέρδεψα. Η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει τα δικά της γράμματα και να συνθέσει το όνομα.
 
  •  Το περισσότερο υλικό το βρήκα στο http://www.sparklebox.co.uk/search/search.html?q=elmer%20sparklebox.  Έχει πάρα πολλά σχετικά με τον Έλμερ. Από εκεί πήρα την ιδέα και για το επόμενο φύλλο εργασίας.
  • Παίξαμε με 2 προτάσεις, πρώτα στον πίνακα όλοι μαζί και μετά σε φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να κυκλώσουν τις λεξεις της πρότασης και να βρουν πόσες λέξεις έχει η κάθε μία και να τις αριθμήσουν.
 
  • Φτιάξαμε κολάζ με τον Έλμερ.
  
  •  Ψαρέψαμε χρωματιστά ψαράκια.
  • Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα. Χρησιμοποίησα τον πίνακα της Σουλτάνας Μάνεση (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/09/blog-post_9467.html). Επίσης πήραμε χρωματιστά τετράγωνα γλασσέ (μας έμειναν από τον Έλμερ) και ψηφίσαμε κολλώντας το χρώμα που άρεσε στον καθένα φτιάχνοντας κολώνες (σαν γράφημα). Έτσι είδαμε ποια κολώνα είναι πιο ψηλή αλλά μετρήσαμε και τα χρωματιστά τετραγωνάκια. (Περιέργως κέρδισε το μαύρο!!!) 
  • Ύστερα ανακαλύψαμε τα συμπληρωματικά χρώματα ενώνοντας τις πλαστικές παλέτες.
 
  •  Φυσικά ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε και με τα πινέλα μας. Όλη την επόμενη εβδομάδα θα ασχοληθούμε με διάφορες τεχνικές και υλικά (διαφόρων μεγεθών και ποιοτήτων).
  • Έφτιαξα και πίνακες διπλής εισόδου με τις μίξεις χρωμάτων (για λόγους οικονομίας αποθηκευτικού χώρου τους ανεβάζω αλλιώς). Εγώ τα πλαστικοποίησα και τους έβαλα βέλκρο.

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ