Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

12.3.13

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΑΓΚΑΛ


Τι καλύτερη ευκαιρία από τις απόκριες για να ασχοληθούμε με τον Σαγκάλ και τους ήρωες του τσίρκου!!! Είχα την τύχη και την ευτυχία να γνωρίσω τον Σαγκάλ μέσα από τα έργα του στο Μουσείο Τεριάντ (Στρατής Ελευθεριάδης - Teriade) στη Μυτιλήνη.
  •  Παρατηρούμε πως τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του είναι τα εξής: 
  • α. τα έντονα χρώματα  
  • β. η γυναίκα και μούσα του, η Μπέλα  
  • γ. η αγάπη και ο γάμος  
  • δ. το χωριό του και η ζωή εκεί  
  • ε. τα ζώα
  • ζ. οι βιολιστές  
  • η. το τσίρκο και οι πρωταγωνιστές του  
  • θ. οι πίνακές του μας προκαλούν κυρίως ευχάριστα συναισθήματα.
 
  •  Κάνουμε τις δραστηριότητες από το βιβλίο: Οι μουσαμάδες του Σαγκάλ
  • Εμπνεόμαστε από τη ζωγραφική του (αν προσέξετε τους άρεσε πιο πολύ το θέμα αγάπη και γάμος).
 
 

  • Κάνουμε τα εξής φύλλα εργασίας. Το δεύτερο φύλλο για λόγους οικονομίας μελανιού μπορείτε να το εκτυπώσετε ασπρόμαυρο και να έχετε αναρτημένο τον πίνακα αναφοράς. Ο στόχος είναι διαβάσουν τα ονόματα των χρωμάτων.
 
 

  • Παρακολουθήσαμε βίντεο με πίνακες του Σαγκάλ.
 
  •  Θα συνεχίσουμε με τον Σαγκάλ με περισσότερη έμφαση στο τσίρκο τις επόμενες μέρες. Για να μένουμε στο κλίμα των ημερών όμως, φτιάξαμε τα γνωστά καπέλα των αρλεκίνων και ινδιάνικα στεφάνια. Ειδικά με τα τελευταία γελάσαμε πολύ διότι ψάχναμε και ινδιάνικα ονόματα. Ενδεικτικά αναφέρω: ο άγριος σκύλος, ο γρήγορος λύκος, το σοφό κουνέλι κ.λ.π. Εγώ προτίμησα το "κουρασμένη αρκούδα" αλλά τα παιδάκια μου με φωνάζουν νυσταγμένη αρκούδα!!!




11.3.13

Φρίντα Κάλο - Ντιέγκο Ριβέρα Tableau Vivant: Ο γαμήλιος πίνακας

  • Πήρα τον αγαπημένο  πίνακα των παιδιών (από τα έργα της Κάλο)  και σκέφτηκα να τον επεξεργαστούμε ως ζωντανό πίνακα. Πρόκειται για το έργο από την ημέρα του γάμου της Κάλο με τον Ριβέρα. Είναι από τα λίγα έργα της που τη βλέπουμε χαμογελαστή. Καθίσαμε αρκετή ώρα και παρατηρήσαμε τη στασιοκινητική τους, τις εκφράσεις, τι κρατάνε, πως κρατιούνται, τι φοράνε, τι μπορεί να σκέφτονται και να νιώθουν. Αναρωτηθήκαμε γιατί η Κάλο δεν έφτιαξε κι εκείνη τον εαυτό της σαν ζωγράφο, παρά έβαλε μόνο τον Ριβέρα να κρατάει παλέτα.

  • Μετά από συζήτηση, ιδού κάποιοι από τους δικούς μας ζωντανούς  πίνακες.
  •  Έπειτα ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον πίνακα που ζωντάνεψαν και να γράψουν ηχητικά το όνομα της δημιουργού. Έχουν ενδιαφέρον οι λεπτομέρειες όπως: η παλέτα, τα μεγάλα παπούτσια του Ριβέρα, η απόδοση της διαφοράς του μεγέθους των σωμάτων, η "αγάπη" στον αέρα με τη μορφή καρδιών κ. ά.


 
  •  Φτιάξαμε τον ίδιο πίνακα σε παζλ-αφίσα.

  • Τέλος, παρακολουθήσαμε  κι άλλο ένα βίντεο με το σπίτι-μουσείο των Κάλο-Ριβέρα.


10.3.13

ΖΩΑ - ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ - ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Ανεβάζω κι άλλο υλικό που χρησιμοποίησα σχετικά με τη Φρίντα Κάλο. ΄Εφτιαξα με 4 ευρώ ένα παζλ και τους ζήτησα να το φτιάξουν σε ομάδες.
 

  •  Έφτιαξα όμως και τα πιο εύκολα και κλασικά πλέον παζλάκια.




 
  •  Είχα παραγγείλει κι ένα παζλ με περισσότερα κομμάτια αλλά τελικά αυτό μου βγήκε ανάποδα και είναι για πολύ μερακλήδες. Παρολαυτά θα το βάλω στις ελεύθερες.
  • Κι ένα φύλλο εργασίας

8.3.13

ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΖΩΑ)

Με αφορμή την ενασχόλησή μας με τα ζώα αυτό τον καιρό  αναφερθήκαμε και στην υπέροχη Φρίντα Κάλο (συγκλονιστική δύναμη ψυχής, λατρεμένη!). Η Κάλο σε πολλές αυτοπροσωπογραφίες της ζωγράφιζε και ζώα. Σε αυτό εστιάσαμε και εμείς αλλά μιλήσαμε και για τη ζωή της που είναι παράδειγμα (σοβαρό ατύχημα, καθήλωση, αβάσταχτοι πόνοι) αλλά και για τον άντρα της, τον Ντιέγκο Ριβέρα, έναν επίσης σημαντικό ζωγράφο, που έφτιαχνε τοιχογραφίες.
  • Είδαμε πίνακες στον υπολογιστή αλλά και από το βιβλίο "ΚΑΛΟ. Πόνος και πάθος". Διάλεξα κυρίως αυτοπροσωπογραφίες και πορτραίτα. Σας ανεβάζω μερικά που έχουν ζώα μέσα (ίσως σας φανούν χρήσιμα).
 











  • Παρακολουθήσαμε βίντεο από το Μουσείο της Φρίντα Κάλο στο Γαλάζιο σπίτι (τα παιδιά σχολίασαν πως είναι σαν παιδική χαρά και πως θα ήθελαν να μένουν εκεί. Κι εγώ το ίδιο!!!)
  •  Πήρα μία αυτοπροσωπογραφία της με νυφικό, όπου είναι δακρυσμένη. 
  • Είχαμε μιλήσει πλέον για την ιστορία της. Αφού συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να ένιωθε, έδωσα στα παιδιά το ίδιο έργο αλλά χωρίς το πρόσωπο και τους ζήτησα να βάλουν το δικό τους συναίσθημα στην έκφραση. Οι άλλοι έπρεπε να μαντέψουν το συναίσθημα που ένιωθαν. (Είναι κρίμα που δε μπορείτε να δείτε ολόκληρη την έκφραση!)


  •  Κατόπιν τους έδωσα φωτοτυπία του ίδιου έργου και ζήτησα να κάνουν μία δική τους εκδοχή προσωπογραφίας της Κάλο (με προφανείς κάποιες από τις συναισθηματικές προβολές του Εγώ πάνω στο έργο!). Παρατήρησα γκάμα συναισθημάτων.
Είναι φοβισμένη γιατί υπάρχει κάποιος εκεί.
Είναι χαρούμενη γιατί έχει γενέθλια.

Είναι λυπημένη γιατί χώρισε.
  •  Φτιάξαμε μια κάρτα (δυστυχώς ξέχασα να τις φωτογραφήσω!) όπου σαν εξώφυλλο γράψαμε το όνομα της Κάλο και τα παιδιά ζωγράφισαν και κόλλησαν το παρακάτω σκίτσο της. Ύστερα, μέσα τους ζήτησα να φτιάξουν μια δική τους αυτοπροσωπογραφία με τα δικά τους αγαπημένα ζώα γύρω-γύρω. 
 
  • Τέλος, μερικά φύλλα εργασίας που θα κάνουμε αυτές τις μέρες, σχετικά πάντα με το έργο της Κάλο. 

















7.3.13

ΖΩΑ - ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ανεβάζω κάποιες συμπληρωματικές δραστηριότητες που κάναμε στο σχολείο σχετικές με τα ζώα.
  •  Φτιάξαμε και λιοντάρια με παλιά σιντί (το είδα μαζί με τα ελεφαντάκια εδώ)

  • Το συγκεκριμένο τραγούδι συνδυάζεται υπέροχα με το βιβλίο "Διακοπές στην Κοκολουλού"!!! Πρόκειται για μια κοτούλα που αποφασίζει να πάει διακοπές!
  •  Αφού την προηγούμενη φορά ταξινομήσαμε τα ζώα ανάλογα με τον τόπο διαμονής, αυτή τη φορά τα ταξινομήσαμε σε θηλαστικά-ερπετά-πουλιά. Τα παιδιά έκοψαν  εικόνες από παλιά βιβλία και περιοδικά και ταξινόμησαν αναλόγως τα ζώα.
  • Πληθώρα υλικού χρησιμοποίησα από το γνωστό πλέον ιστολόγιο της Τάνιας, από την ετικέτα ζώα
  • Επίσης υλικό βρήκα στο ιστολόγιο της Ανθής εδώ
  • Πολύ ενδιαφέρον υλικό και προτάσεις βρήκα και στο ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου Χώρας εδώ 


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ