Τι κι αν πέρασε η 25η Μαρτίου;
- Εμείς με αφορμή αυτή την επέτειο βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις ντόπιες παραδοσιακές στολές αλλά και τις στολές ανά την Ελλάδα. (Υλικό και από Λος Νίνος εδώ).
- Επισκεφθήκαμε φωτογραφικά το Λαογραφικό Μουσείο Μυτιληνιών μέσα από το ιστολόγιο "Το μονοπάτι μας".
- Κυρίως όμως χρησιμοποιήσαμε πίνακες από τον αγαπημένο μας ζωγράφο το Θεόφιλο.
- Το υλικό που χρησιμοποίησα είναι το βιβλίο "Ο ζωγράφος Θεόφιλος" αλλά και η ανάρτηση της Μυρτώς για το Θεόφιλο, και τα φύλλα εργασίας της Τάνιας εδώ και εδώ.
- Διαβάσαμε την ιστορία του Θεόφιλου και παρατηρήσαμε τα ταξίδια του στο χάρτη. Συγκρίναμε τις αποστάσεις.
- Παρατηρήσαμε κάποιους πίνακες με διάφορες στολές και φτιάξαμε παζλ μερικούς, δίχως να βλέπουμε το πρωτότυπο. Ο στόχος ήταν να φτιάξουμε τη λέξη "Θεόφιλος" με κεφαλαία και πεζά αλλά και να συμπληρώσουμε τους αριθμούς 1-10 και 11-20.
- Πήραμε το έργο του Θεόφιλου όπου απεικονίζει το χωριό του, τη Βαρειά στη Μυτιλήνη. Με οδηγό τις ερωτήσεις από το βιβλίο της Τζαβάρα ("Διαδρομές στην τέχνη. Θεόφιλος Χατζημιχαήλ") αναλύσαμε τον πίνακα:
- είπαμε τι βλέπουμε,
- βρήκαμε τα 3 επίπεδα του πίνακα
- μιλήσαμε για την προοπτική στη ζωγραφική (μάθαμε και "κόλπα" για να ζωγραφίζουμε μακρυά και κοντά τα ανθρωπάκια ή τα αντικείμενα στις ζωγραφιές μας)
- αναφέραμε που θα ήθελε ο καθένας να ζωγραφίσει τον εαυτό του μέσα στον πίνακα
- είπαμε τους ήχους που θα μπορούσαμε να ακούσουμε από τον συγκεκριμένο πίνακα
- σκεφτήκαμε αν αυτό το έργο θα άρεσε σε έναν κάτοικο της πόλης ή του χωριού
- απαντήσαμε τι θα προσθέταμε ή τι θα αφαιρούσαμε από τον πίνακα αν ήμασταν εμείς οι καλλιτέχνες.
Εξαιρετικό υλικό για το Θεόφιλο (και όχι μόνο) σε βιβλίο με τη μορφή Pdf βρήκα και στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ροδίων (εξαιρετική συλλογή έργων τέχνης που αξίζει να επισκεφθείτε) εδώ.