Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

18.11.14

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ - ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ

Φέτος εμπνεύστηκα από το "Νηπιαγωγείο με φαντασία" και τη δουλειά της Βασιλικής, και είπα κι εγώ να ξεκινήσω την ενότητα για το χωριό και το νησί μας με ένα γράμμα. Όχι ένα τυχαίο γράμμα, ένα γράμμα κι ένα κουτί από τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.



Πριν ανοίξουμε το κουτί κάναμε μία έρευνα να δούμε πόσοι ξέρουν για τον Πυθαγόρα και πόσοι όχι. Φτιάξαμε ένα γράφημα-πίτα.






Και τι δεν είχε μέσα αυτό το κουτί: προτομή του Πυθαγόρα και αντίγραφο του αγάλματος που βλέπουν τα παιδιά στις κούνιες. Είχε ξύλινο παζλ με το πυθαγόρειο θεώρημα, τη δίκαιη κούπα του Πυθαγόρα, τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και τη μοντεσσοριανή προσαρμογή του με τα τετράγωνα, μία  δική μου τάνγκραμ απόδοση του δέντρου του Πυθαγόρα, ένα βιβλίο (δυστυχώς μόνο στα αγγλικά) με τον Πυθαγόρα παιδί να ανακαλύπτει το θεώρημά του, παζλ και φύλλα ζωγραφικής!!! Καταλαβαίνετε τον ενθουσιασμό μας!




Φυσικά και ξεκινήσαμε με την αγαπημένη και εντυπωσιακή κούπα του Πυθαγόρα!



Έπειτα συνειδητοποιήσαμε με τη βοήθεια του ξύλινου πυθαγόρειου θεωρήματος, ότι άσκοπα "τσακωνόμασταν" για τα χωράφια μας και για τη μοιρασιά τους!



Συναρμολογήσαμε (πιο πολύ σαν παζλ) τον πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού και διαπιστώσαμε πως τα τετράγωνα αλλά και οι κύβοι αν μπουν στη σειρά ή  ο ένας πάνω στον άλλον μπορούν να φτιάξουν το ίδιο αποτέλεσμα.





Έπειτα ξεκινήσαμε από ένα απλό σπιτάκι με σκεπή κι είπαμε να φτιάξουμε ένα χωριό με πολλά σπιτάκια στριμωγμένα. Το αποτέλεσμα ήταν το δέντρο του Πυθαγόρα (πάλι σαν παιχνίδι το αντιμετωπίσαμε).












Ειλικρινά μας άρεσε και το αισθητικό αποτέλεσμα.


Τους διάβασα μεταφράζοντας από τα αγγλικά το βιβλίο "What's your angle, Pythagoras?" προσαρμόζοντάς το όσο γίνεται για να το κατανοούν.


Όπως καταλαβαίνετε από αύριο θα έχουμε τη γωνιά του Πυθαγόρα στην τάξη!!!
Συνεχίσαμε με μια ιδέα που είδα στη Μυρτώ (εδώ) και μου άρεσε πολύ. Βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν πως ανήκει το χωριό στο νησί, το νησί  στη χώρα, η χώρα στον πλανήτη. Δεν ανεβάζω τις διαφάνειες γιατί έχουν τοπικό χαρακτήρα αλλά συνιστώ να το κάνετε αν ασχοληθείτε με το θέμα. (Κι αυτό θα μπει στη γωνιά του Πυθαγόρα λόγω Πυθαγορείου).





Στο δέντρο της νέας γνώσης λοιπόν, κολλήσαμε τον φιλόσοφο που λένε ότι έβλεπε γύρω του αριθμούς, τον Πυθαγόρα τον Σάμιο.


Παίξαμε άλλα 2 παιχνίδια. Μοιραστήκαμε σε 2 ομάδες (Σάμος-Πυθαγόρειο) κι έπρεπε να βρουν στα μπερδεμένα καρτελάκια τη δική τους λέξη (που είχα γράψει με διάφορες γραμματοσειρές).




Για να μαθαίνουμε σταδιακά και αξιοθέατα, όχι μόνο του χωριού μας αλλά και του νησιού μας, στο ίδιο χαρτί με βέλκρο, κολλήσαμε τις εικόνες από το χωριό μας και τις υπόλοιπες που ήταν από τα υπόλοιπα μέρη της Σάμου.


Τέλος τις επόμενες μέρες θα κάνουμε σταδιακά τα παρακάτω φύλλα εργασίας με τον Πυθαγόρα που μπέρδεψε τα μαθηματικά του!!!







ΧΡΟΝΟΓΡΑΜΜΗ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ ΜΕ ΚΙΝΟΥΜΕΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ




Πατήστε το σύνδεσμο για να τη δείτε κινούμενη

13.11.14

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΥ ΡΕΞ


ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

ΚΑΡΤΕΣ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗΣ

 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ







Ανοιχτή Επιστολή παραίτησης της συν. Αλεξάνδρας Χαρβάλου στον υπουργό Παιδείας


Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014



Κύριε Υπουργέ,
σίγουρα γνωρίζετε (ή θα έπρεπε) το διασυρμό που υπέστη το 6ο Δημ. Σχ. Αγ. Παρασκευής από ένα δικομανή γονέα αναφορικά με το ποσό των 2,20 ευρώ που χάθηκαν από μία τάξη, αφού έγινε γνωστό στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σίγουρα θα γνωρίζετε για τις ΕΔΕ που υπέστη το διδακτικό προσωπικό του ίδιου σχολείου και που συνεχίζει να καλείται σε ψυχοφθόρες καταθέσεις για επουσιώδεις καταγγελίες.

Θα γνωρίζετε ότι τέθηκε σε αργία εδώ και 8 μήνες συνάδελφος για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά» από τον αμερόληπτο Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης όπου η εξουσία του ξεπερνά πλέον και το roi soleil αφού ειδικεύτηκε και σε αμιγώς παιδαγωγικά θέματα.

Θα γνωρίζετε για τη μετακίνηση μου σε άλλο σχολείο παρά το πρώτο αθωωτικό πόρισμα (με έμμεσο εκβιασμό ότι θα τεθεί σε αργία όλο το διδακτικό προσωπικό από το ΓΕΔΔ) αλλά και την υπόθαλψη της υπαίτιας και αδαούς δ/ντριας για την οποία εκκρεμούν πολλές καταγγελίες και παρά όλα αυτά βρίσκεται στο απυρόβλητο και όπου θα βρίσκεται απ’ ότι φαίνεται.

Θα γνωρίζετε εντέλει ότι ένας ολόκληρος μηχανισμός ασχολείται εδώ και 10 μήνες γιατί χάθηκαν 2,20 ευρώ από μία τάξη!

Σίγουρα θα γνωρίζετε τις κινήσεις επί του θέματος του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης που εσείς έχετε τοποθετήσει σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη θέση και που λογικά θα έπρεπε να διαθέτει υψηλά προσόντα και κοινωνική ευθύνη, να προλαμβάνει καταστάσεις και να τις σταματάει εν τη γενέσει τους, να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα πριν διασύρει επαγγελματίες και ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς σε πειθαρχικές διαδικασίες, να προστατεύει τον κλάδο…

Κύριε Υπουργέ,
καλούμαστε να διαμορφώσουμε ευρωπαίους πολίτες με πλήρη συνείδηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους, με δημοκρατικές αντιλήψεις, με αξίες , με ιδανικά, με όραμα ζωής, με αξιοπρέπεια και σεβασμό στη ζωή.
Καλούμαστε να διαχειριζόμαστε όλες τα προβλήματα που προκύπτουν από τη σημερινή συγκυρία έχοντας πάντα ως γνώμονα το καλό των παιδιών μας.
Καλούμαστε εκτός από παιδαγωγοί και εκπαιδευτικοί να είμαστε γονείς, ψυχολόγοι, γιατροί, ευέλικτοι σε κάθε ειδική περίπτωση.
Καλούμαστε να εκπονήσουμε προγράμματα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας.
Καλούμαστε να μεταγλωττίζουμε, να επεξεργαζόμαστε και να προσαρμόζουμε την ύλη των βιβλίων του δημοτικού ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες της τάξης και το νοητικό επίπεδο της κάθε ηλικίας, σύμφωνα με την επιστημονική και εμπειρική κατάρτιση μας.
Καλούμαστε να διδάσκουμε σε τμήματα με 27-28 μαθητές προς το παρόν, στα έξυπνα ΕΑΕΠ(ΕΣΠΑ) σχολεία τα οποία επανδρώνονται με ειδικότητες λίγο μετά τα Χριστούγεννα, με παράλληλη στήριξη, για τον ευαίσθητο χώρο των μαθητών με ειδικές ανάγκες, επιλεκτική και πολύ συχνά ανύπαρκτη και με τμήματα ένταξης που τείνουν να καταργηθούν(όσα δεν έχουν ήδη καταργηθεί).
Και τώρα, τα κοινωνικά σχολεία, άλλη μια καινοτόμος μεταρρύθμιση!
Κύριε Υπουργέ,
νιώθω βαθιά απογοήτευση, θλίψη και δυσαρέσκεια.
Παραιτούμαι από την υπηρεσία μετά από 25 χρόνια αφοσίωσης, επαγγελματισμού, προσφοράς και πραγματικής αγάπης για το επάγγελμα.
Παραιτούμαι στην πιο παραγωγική εκπαιδευτική στιγμή της ζωής μου. Παραιτούμαι όχι γατί το θέλω, αλλά γιατί δε μπορώ.
Παραιτούμαι γιατί η αξιοπρέπειά μου δε μου επιτρέπει να διασύρεται το όνομά μου και η επαγγελματική μου υπόληψη, να προσβάλλεται η προσωπικότητα μου ως εκπαιδευτικού και ως πολίτη.
Παραιτούμαι γιατί δεν υπάρχει καμία προστασία από την υπηρεσία αντιθέτως θέτει σε επικινδυνότητα τους συνεργάτες της.
Παραιτούμαι γιατί το προφίλ του σημερινού δάσκαλου πρέπει να είναι φοβισμένο, ανελεύθερο, ετοιμοπόλεμο σε τυχόν ανθρωποφαγικές διώξεις και να διαθέτει επάρκεια άνω του 15%!!!.
Παραιτούμαι γιατί η παιδεία πεθαίνει σε μία πολύ κρίσιμη στιγμή της ελληνικής ιστορίας.
Παραιτούμαι γιατί ζω στην Ευρώπη του 2014, θεωρώ τον εαυτό μου ευρωπαία πολίτη, αγωνίζομαι για τα αυτονόητα παραδειγματίζοντας τα παιδιά μου και τους μαθητές μου, και, δεν ανέχομαι την αναξιοκρατία, την αδικία, την αδιαφάνεια, την ανευθυνότητα και τη μικροπολιτική προσωπικών συμφερόντων.
Παίξτε μπάλα, κ. Υπουργέ, στο «κοινωνικό» σχολείο!
Δώστε ανώτερες θέσεις στους αξιολογημένους της παρεούλας σας…
Αλεξ. Χαρβάλου
εκπαιδευτικός ΠΕ70

Ευχαριστώ θερμά για τη συμπαράστασή τους , το Σύλλογο Διδασκόντων του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Παρασκευής, το σύλλογο Γονέων Αγίας Παρασκευής, την Ένωση Γονέων Αγ. Παρασκευής, το Σύλλογο μας “Ο Περικλής”, την οικογένειά μου, τους σχολικούς συμβούλους που ανέλαβαν τις ΕΔΕ μου και τον Άρειο Πάγο.


ΠΗΓΗ

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ