Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

3.10.15

Το γράμμα και το όνομά μου

Όπως έχω προαναφέρει, φέτος εμπλουτίζω το γραφοαναγνωστικό μου υλικό. Θέλοντας να δώσω κι άλλη έμφαση στα ονόματα των παιδιών είδα μια ιδέα εδώ που μου άρεσε πάρα πολύ και θα την εφαρμόσω και στην τάξη, να δω πως θα πάει. (Ειλικρινά θα ήθελα να έχω αυτό τον πίνακα στην τάξη. Πολύ βολικός.)
Τη συγκεκριμένη ανάρτηση την αφιερώνω στην Κική, που χθες εμένα με έβαλε σε δημιουργικό τρέξιμο με την ανάρτησή της για το όνομα: εδώ. (Φιλιά κι ευχαριστώ ;)

Με βέλκρο θα κολλάνε ανάλογα το όνομά τους στη σωστή στήλη (δεν βοηθά η φωτογραφία πολύ γιατί χρησιμοποιώ παλιό παρουσιολόγιο πλαστικοποιημένο)

2.10.15

Το ύψος μου σήμερα

Μιλώντας για το σώμα ξεκινήσαμε πρώτα από τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά: χρώμα μαλλιών και ματιών, μέλη σώματος και αριθμοί (πόσα χέρια κ.λ.π.) και μετρήσαμε και το ύψος μας με τους συνήθεις τρόπους του νηπιαγωγείου: στον τοίχο, με τουβλάκια και με κορδέλα γκοφρέ. 
Τα παιδιά πήραν στο σπίτι ένα φύλλο με τον αριθμό από τα τουβλάκια αλλά και την γκοφρέ κορδέλα του ύψους τους τη συγκεκριμένη μέρα (μέσα σε φάκελο από cd).
 

1.10.15

Τα ημερολόγια του Ζαχαρία 2015-16

Ένας από τους ήρωες που θα δουλέψουμε φέτος είναι ο γλυκύτατος λύκος Ζαχαρίας της Lallemand Orianne των εκδόσεων Παπαδόπουλος. 
Για τη δική μου τάξη  έφτιαξα τα συγκεκριμένα ημερολόγια. Η εμφάνιση του Ζαχαρία στην αρχή και στο τέλος του μήνα θα μας βοηθήσει φέτος στη γραμμική ανάγνωση του χρόνου που περνά και της κατεύθυνσης που χρησιμοποιούμε.



30.9.15

Το ανθρωπάκι του μήνα με το Ζαχαρία

Φέτος για το portfolio αντί για το κλασικό ανθρωπάκι του μήνα αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό. Την ιδέα την είδα εδώ και εδώ και πολύ μου άρεσε.
Αξίζει να επισκεφθείτε το μπλογκ: http://validees.eklablog.com/le-loup-s-invite-chez-validees-a117434118
Στο σχολείο θα ασχοληθούμε και πάλι με το λύκο (τελικά ο λύκος παίζει κάθε χρονιά μου φαίνεται!) όμως ποιο λύκο; Τον γλυκύτατο λύκο Ζαχαρία, των εκδόσεων Παπαδόπουλος. Έτσι  θα χτίσω μέσα στη χρονιά βιβλίο το βιβλίο την κορύφωση που θέλω να κάνω στην κλασική πλέον εβδομάδα φιλαναγνωσίας, τον Απρίλιο.
Στα συγκεκριμένα φύλλα αξιολόγησης παρατηρούμε την εξέλιξη της ζωγραφικής αλλά και της γραφής του παιδιού, τα οποία  αυξάνουν σταδιακά καθώς και το ποσοστό δυσκολίας.


29.9.15

Οι μέρες του λύκου Ζαχαρία

Φέτος έχω αγαπήσει το λύκο Ζαχαρία. Και στα μικρά αρέσει πολύ. Διαβάσαμε το "Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει ν' αλλάξει χρώμα" και μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδας.

http://www.politeianet.gr/components/com_virtuemart/shop_image/product/2C3ED7C33FB0769C647C78BC19A8B8D6.jpg

 Δεν έχουμε ακόμα ασχοληθεί πλήρως με το ημερολόγιό μας αλλά το στήνουμε με τους ήρωες που θα ασχοληθούμε φέτος: πρώτα ο Τσέστερ, τώρα ο Ζαχαρίας που θα μας συνοδέψει καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι έφτιαξα κάποιο υλικό για τη γωνιά του ημερολογίου με αφορμή το λύκο Ζαχαρία (τον οποίο θα συνοδεύσω και με έναν άλλο ήρωα- έκπληξη). Έτσι λοιπόν ο λύκος Ζαχαρίας με το πινέλο του θα βάφεται άλλο χρώμα και άλλη μέρα.
Σας ανεβάζω το  σχετικό υλικό που κυρίως μετέφρασα και τους  συνδέσμους στα γαλλικά:



28.9.15

Χρώμα μαλλιών - ματιών γραφήματα

Έφτιαξα 2 γραφήματα για το χρώμα μαλλιών και το χρώμα ματιών των παιδιών αλλά και ένα πίνακα διπλής εισόδου και με τα δύο, όπου εκεί πλέον συμπληρώνουμε το όνομα του παιδιού που διαθέτει και τα 2 χαρακτηριστικά.





26.9.15

Ο φάκελος του ονόματός μου (name folder)

Φέτος που αποφάσισα να εμπλουτίσω τη γραφοαναγνωστική γωνιά βρήκα μια πολύ ωραία πρόταση εδώ για φακέλους (name folders), όπου το κάθε παιδί μπορεί να παίξει με το όνομα του με διάφορους τρόπους.
Έφτιαξα για το κάθε παιδί τον ατομικό του φάκελο (αυτά θα τα κρατήσω και για τα επόμενα χρόνια και απλώς θα συμπληρώνω ονόματα, διότι αλλιώς δε συμφέρει κάθε χρόνο να τα φτιάχνω από την αρχή):
  • Μέσα στο κουτάκι με τις κουκουβάγιες θα κολλήσω τη φωτογραφία του παιδιού. Τα μικρά τα σακουλάκια τα βρήκα στα Jumbo (μέγεθος σάντουιτς, πολύ βολικό). Μέσα στο σακουλάκι έχει ένα καρτελάκι με το όνομά του και μικρές κάρτες με τα γράμματα του, πεζά - κεφαλαία. Για τις κάρτες εκμεταλλεύτηκα παλιά χρωματολόγια. (Τι θησαυρός τελικά αυτά και πόσα πράγματα μπορείς να κάνεις!!!)



25.9.15

Γράφημα γενεθλίων

Ανεβάζω ένα γράφημα - ατομικό φύλλο που βρήκα εδώ και το προσάρμοσα στα ελληνικά δεδομένα και  θα το συνδυάσω με το παλαιότερο γράφημα γενεθλίων που είχα φτιάξει για μέσα στην τάξη.



Τον πίνακα γενεθλίων που έχω για το γράφημα φέτος θα τον χειριστώ λίγο διαφορετικά. Η ιδέα μου ήρθε από την επόμενη εικόνα:


Αντί για χρωματιστό χαρτί χρησιμοποίησα τα αγαπημένα μου  πλέον χρωματολόγια. Έχω αρκετά ώστε να έχω για κάθε μήνα κι άλλο χρώμα (ας είναι καλά οι γονείς του Βασίλη και της Αθηνάς Β. Ευχαριστώ!!!). Να το φετινό αποτέλεσμα!



24.9.15

Γωνιά Τσέστερ 3

Για τη γωνιά που έχουμε βρήκα εδώ την ιδέα για να έχουμε τον πίνακα με τους ήρωες του παραμυθιού για να μπορούν αν θέλουν να το παίζουν. (Κατερίνα, στήσε γωνίτσα/τσες, τους αρέσει πολύ!)



Υλικό για σειραθετήσεις.


23.9.15

Το όνομά μου και η ιστορία του

Κάθε χρόνο για να γνωρίσουμε τα παιδιά καλύτερα, τους ζητάμε να μας παρουσιάσουν την ιστορία του ονόματός τους, π.χ.: από ποιον παππού/γιαγιά το πήραν, ποιανού Αγίου το όνομα είναι και την ιστορία του ή πότε γιορτάζει, ποιος μύθος υπάρχει πίσω από ένα αρχαίο όνομα, τι σημαίνει αν είναι σύνθετο κ.λ.π.. Συνήθως όμως μας εκτυπώνουν οι γονείς διάφορα από το διαδίκτυο και το παιδί θυμάται ελάχιστα. Έτσι είπα φέτος να βοηθήσω λίγο την κατάσταση και να καθοδηγήσω με το παρακάτω φύλλο πως θέλω να δουλέψουν, δίνοντας έμφαση στη ζωγραφική της ιστορίας και δευτερευόντως στη γραφή. Αν πάει καλά, θα το κρατήσω.




22.9.15

Η γωνιά του Τσέστερ 2

Συνεχίζοντας τον εμπλουτισμό της γωνιάς με υλικό σας ανεβάζω κι άλλους συνδέσμους και μεταφρασμένα φύλλα που χρησιμοποιώ.


Το συγκεκριμένο το συνδυάζω με τις κάρτες που βρήκα εδώ και γυρνώντας τον τροχό προσθέτω τις καρδιές που έχω.


Κανονικά ο τροχός είναι στο παρακάτω:


Κλικ στην εικόνα για να το κατεβάσετε όλο δωρεάν με εγγραφή

21.9.15

Κανόνες της τάξης μας

Για τους κανόνες της τάξης μας, φέτος, χρησιμοποίησα το βιβλίο που μου έδωσε η καλή συνάδελφος Λίλα Ζερμπίνη (το έχει μεταφράσει κιόλας, δεν κουράστηκα καθόλου), που αφορά μια οικογένεια αρκούδων που ξεχνά τους τρόπους της "The Berenstain Bears forfet their manners". Εννοείται δυστυχώς, πως ούτε αυτό υπάρχει στα ελληνικά! Από ό,τι έψαξα πρόκειται για μια σειρά βιβλίων με πρωταγωνιστές τους συγκεκριμένους αρκούδους και μάλιστα υπάρχει και έντονη κριτική για τις φυλετικές διακρίσεις όσον αφορά τη θέση και στάση της μητέρας στην εικονογράφηση, σε όλα τα βιβλία. Όμως ας λάβουμε υπόψη μας πως το συγκεκριμένο γράφτηκε το 1985 (ούτως ή άλλως δε θα χρησιμοποιήσω όλη τη σειρά). 


Πάντως, όσον αφορά τη συζήτηση που προκύπτει μετά την ανάγνωση του συγκεκριμένου, για την ύπαρξη κανόνων στην τάξη, έχει επιτυχία γιατί το είδα στην πράξη.
Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο:



Αντιστοιχίσαμε τους κανόνες που προέκυψαν με τις παρακάτω εικόνες κι έπειτα βάλαμε τον Τσέστερ να μας θυμίζει τους κανόνες.
*Ο συγκεκριμένος Τσέστερ είναι ένα παιχνίδι που παίξαμε στην τάξη, όπου το κάθε παιδί με κλειστά μάτια προσπαθούσε να κολλήσει τη μύτη ή το κεφάλι του Τσέστερ (όπως βάζουμε τη μύτη στον κλόουν!)

19.9.15

Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΤΣΕΣΤΕΡ (και το φιλάκι της κυρίας)

Τη γωνιά του Τσέστερ  σκοπεύω να την εμπλουτίζω συνεχώς και να μη φοβηθώ τις απώλειες, διότι ξέρω πως είναι αρχή, όμως θα είναι μια καλή ευκαιρία να "τσεκάρω" στις ελεύθερες δραστηριότητες τι ξέρουν, τι μπορούν να καταφέρουν καθώς και τι μπορεί να αρέσει σε κάποια παιδιά.
Κι άλλο υλικό για τη γωνιά (την οποία ίσως σπάσω σε 2, ανάλογα με το ενδιαφέρον και τα παιδιά).
Πάλι από το αγαπημένο ιστολόγιο teachwithme, αυτή τη φορά στον πίνακα του πίντερεστ:


 (Πρέπει να εγγραφείτε για να τα κατεβάζετε δωρεάν)




Έβαλα κραγιόν και τους έβαλα φιλάκι για να το πάρουν σαν βραβείο! Περιττό να σας πω ότι είχε μεγάλο σουξέ διότι ήταν αυθεντικό φιλάκι!!!

17.9.15

Πίνακας για τη ρουτίνα του κροκόδειλου

Φέτος είπα να εμπλουτίσω και να ανανεώσω τη ρουτίνα του "κροκόδειλου" (δηλ. μετράμε αγόρια, κορίτσια, πρόσθεση και ο κροκόδειλος τρώει τους περισσότερους ΠΑΝΤΑ!). Εκτός λοιπόν από το στοματάκι και τη μάσκα, πήρα από το σούπερ μάρκετ ένα γάντι σιλικόνης (αυτό για το φούρνο!) με τη μορφή κροκόδειλου! Ο λόγος που το έκανα είναι για να μπορούν να συμμετέχουν περισσότερα παιδιά στη διαδικασία (του χρόνου σκοπεύω να πάρω και την αποκριάτικη στολή κροκόδειλου, του γιου μου που προς το παρόν δεν αποχωρίζεται!)

Επειδή όμως το χειροποίητο πινακάκι μου άρχισε να διαλύεται, έφτιαξα ένα καινούριο που πλαστικοποίησα και ευελπιστώ να κρατήσει περισσότερο.

15.9.15

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ "Kissing Hand"

Όπως σας προανέφερα, τον Τσέστερ δεν θα τον χρησιμοποιήσω την πρώτη μέρα μόνο αλλά ολόκληρη την εβδομάδα. Έτσι θα χρησιμοποιήσω στην αρχή ένα πρόχειρο ημερολόγιο, λιτό για να μην τα ζορίσω αλλά σίγουρα θα στήσω τη γωνιά του Τσέστερ με πλούσιο υλικό και παιχνίδια.
Στο ιστολόγιο "Grade One Wow!", βρήκα στις παρακάτω σελίδες όσα σας ανεβάζω μεταφρασμένα:


Ημερολόγιο ίσα για ζέσταμα

14.9.15

Συμπεριφορές στην τάξη

Με αφορμή τον Τσέστερ έφτιαξα για αρχή (γιατί αργότερα σκέφτομαι να το αλλάξω με αυτό του Κέλσο, εδώ) τον Τσέστερ για τα γνωστά πλέον ονομαστικά μανταλάκια. Εγώ επειδή  χρησιμοποιώ μικρά έχω στην τάξη το πρώτο φύλλο. Όμως και το δεύτερο μου αρέσει γιατί το κόβεις σε λωρίδες και χειρίζεσαι διαφορετικά το χώρο. Το έχω και σε ασπρόμαυρο για οικονομία μελανιού όπου μπορούν να το βάψουν τα παιδιά ή να γίνει με χρωματιστό Α4 ή χαρτόνι.








13.9.15

ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

"The kissing hand"


Κάθε χρονιά έχω άγχος πάντα τις πρώτες μέρες (όπως όλοι μας) πως θα είναι, πως θα πάει, πως θα προσαρμοστούμε όλοι (παιδιά, γονείς κι εμείς) και βέβαια τι θα με βοηθήσει να ξεκινήσω.
Φέτος είμαι λίγο πιο ήρεμη κι αυτό το οφείλω στη συνάδελφο Λίλα Ζερμπίνη, με την οποία έχουμε φτάσει μετά από 4 χρόνια στο ίδιο σχολείο σε ένα επίπεδο συνεργασίας ΖΕΝ! Όπως λέω, είμαστε το γινγκ και το γιανγκ και αλληλοσυμπληρωνόμαστε ή αλλιώς είναι "my work husbund". Βρίσκω λοιπόν την ευκαιρία να την ευχαριστήσω δημοσίως για τη συνεργασία, αν και ξέρω πως μπορεί να νιώσει άβολα λόγω του ότι είναι πολύ χαμηλών τόνων (ποιος άλλος νομίζετε ότι θα με άντεχε; Χα χα!) ;)
Τη δύσκολη πρώτη εβδομάδα συνήθως την αναλάμβανε εκείνη γιατί έχει ένα μαγικό τρόπο να ηρεμεί τα παιδιά, κι ένα "μυστικό" που έχει τύχει να την απολαύσω να το χρησιμοποιεί. Έχει το βιβλίο (στα αγγλικά) "The kissing hand"  της Audrey Penn. Δυστυχώς το συγκεκριμένο βιβλίο δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά και απορώ γιατί, διότι είναι πραγματικά εξαιρετικό.

12.9.15

Τι ξέρω για το σχολείο μου;

Έφτιαξα ένα φύλλο που θα συμπληρώσουν τα παιδιά (με ζωγραφική κυρίως για το νήπιο) μετά από μερικές μέρες σχολείου για να δούμε και τι θυμούνται ή τι ξέρουν τελικά για το σχολείο που πηγαίνουν. Το πρώτο φύλλο αφορά το Νηπιαγωγείο και το δεύτερο το Δημοτικό.






11.9.15

Μια γλυκιά αρχή

Αγιασμός σήμερα, νέες και παλιές φατσούλες, μαμάδες, μπαμπάδες και πεταλούδες στο στομάχι στα νηπιαγωγικά στομαχάκια.
Γύρισα σπίτι και με πολλή χαρά βρήκα μια γλυκιά ισπανική καρδούλα από την Blanca Lafarga, με την οποία χτίζουμε γέφυρες Ελλάδα-Ισπανία:
"Muchos gracias y besicos Blanca!"


Με τη σειρά μου το αφιερώνω σε όλους σας με ευχές για καλή και δημιουργική αρχή και πολλά πολλά κουράγια!!!





.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ