Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

13.3.19

Οι αριθμοί 1-30

Βρήκα κάτι πολύ ενδιαφέροντα φύλλα με τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 30 στο : https://www.orientacionandujar.es/2017/03/20/fichas-trabajar-los-numeros-del-1-al-30/





Τα μετέφρασα για να τα χρησιμοποιήσω φέτος. Μπορείτε να τα κατεβάσετε για προσωπική χρήση από εδώ

2.3.19

Οι μήνες και οι εποχές

Οι 4 εποχές και οι 12 μήνες το θέμα των ημερών. Παίξαμε διάφορα παιχνίδια σχετικά:
  • με το κλίμα και την ενδυμασία ανάλογα με την εποχή
  • μάθαμε τον μύθο της Περσεφόνης και τον παρακολουθήσαμε σε κινούμενα σχέδια (εδώ)
  • φτιάξαμε το τρένο του χρόνου
  • ταξινομήσαμε τις γιορτές και τα αντικείμενα ανάλογα με την εποχή (εδώ)
  • σειραθετήσαμε τους μήνες ξεκινώντας από τον Ιανουάριο (όλο το υλικό με τους μήνες του Τσαρούχη εδώ και εδώ


23.2.19

Bee bot: διαδρομές

Με αφορμή τα μέσα μεταφοράς που συζητάμε αυτές τις μέρες καλούνται να οδηγήσουν την Κιμέλ στο λεωφορείο χωρίς όμως να τρακάρει πάνω στα διάφορα εμπόδια (τρένα, αυτοκίνητα κ.λ.π.). Αυτή τη φορά τα παιδιά δουλεύουν ως μονάδες και χωρίς κάρτες βοήθειας, έχουν όμως τη δυνατότητα να ξανακάνουν την ίδια διαδρομή ώστε να προσπαθήσουν να διορθώσουν τα όποια λάθη.

 
  

16.2.19

Το βάζο του υπολογισμού

Ξεκινήσαμε και φέτος το βάζο του υπολογισμού. Το βάζο του υπολογισμού είναι πρόταση εξάσκησης εκτιμήσεων, υπολογισμού και καταγραφής αριθμών.


12.2.19

ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Με τα κλάσματα διασκεδάσαμε πολύ! Η κυρία έκανε πάρτι αλλά οι καλεσμένοι/παιδιά έρχονταν σε δόσεις. Κάποιοι έφαγαν 1/2 κερασόπιτας, κάποιοι 2/3 λεμονότουρτας, άλλοι 1/4  τούρτας με μύρτιλα κ.λ.π. Άτυχοι ήταν αυτοί που ήρθαν στο τέλος και τους κεράσαμε τα 2/8 σπανακότουρτας! Στα παιδιά άρεσε πολύ αυτό το παιχνίδι και κατάλαβαν εύκολα πως κάτω από τη γραμμή γράφουμε σε πόσα μέρη χωρίζουμε την τούρτα και επάνω πόσα τρώμε ή πόσα έμειναν. Παίξαμε το ίδιο και με πίτσες αλλά και με άλλα σχήματα.



Υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τα κλάσματα:

7.2.19

Φύλλο για το portfolio

Αγαπούμε πολύ στην τάξη τις εργασίες με τις αυτοκόλλητες βούλες, έτσι έφτιαξα ένα φύλλο με λέξεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε διαφορετικό χρώμα. Ζήτησα από τα παιδιά να αναγνωρίσουν τη λέξη με τη βοήθεια του χρώματος και να κολλήσουν την αντίστοιχου χρώματος βούλα. Το διασκέδασαν!




Παρόμοια φύλλα με τους αριθμούς 1-5 και 6-10 εδώ.


31.1.19

Τα συναισθήματα του λύκου Ζαχαρία

Παρότι δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη στα ελληνικά το βιβλιαράκι με τον λύκο Ζαχαρία και τα συναισθήματά του, βρήκα εδώ κάποιο υλικό και φύλλα σχετικά με το λύκο Ζαχαρία και τα συναισθήματά του. Τα μετέφρασα και σας τα ανεβάζω σε μορφή pdf.


https://drive.google.com/file/d/1QLf5W1dWXP6Svxug56EnF2O8C-YSausC/view?usp=sharing


30.1.19

Διάφορες δραστηριότητες δεινόσαυροι

Παιχνίδια στις 2 γωνιές των δεινοσαύρων και μελέτη εξειδικευμένων περιοδικών σχετικών με το θέμα.

  


Οι κινητές κάρτες με το αλφαβητάρι των δεινοσαύρων είναι από την Τάνια (εδώ)
    
Στη γωνιά των δεινοσαύρων έχουν μπει και 2 επιτραπέζια που είχα φτιάξει παλαιότερα. Μπορείτε να τα βρείτε για εκτύπωση εδώ και εδώ. Μέμορι δεινοσαύρων εδώ. Παιχνίδι πρόσθεσης εδώ. Βρες τον άλλο μισό δεινόσαυρο εδώ. Το μπινγκο των δεινοσαύρων εδώ. Μπίνγκο με αριθμούς και δεινόσαυρους εδώ (κάτω). Η ΑΒ των δεινοσαύρων (πεζά-κεφαλαία)  εδώ. Το ημερολόγιο ρουτίνας της τάξης με δεινόσαυρους εδώ. Πίνακας γενεθλίων και καιρού εδώ.

23.1.19

Το ίχνος του Τ-Ρεξ (μαθηματικά)


Στα πλαίσια των stem δραστηριοτήτων κάναμε το εξής: «Πόσο μεγάλο είναι το ίχνος του Τ-Ρεξ;». Φτιάξαμε ένα μεγάλο ίχνος θηριόποδου και ζητήσαμε από τα παιδιά να υπολογίσουμε (σταδιακά) πόσες πατούσες/παλάμες και κυβάκια μπορεί να έχει μήκος. Κάναμε προφορικά υποθέσεις και έπειτα κάναμε τις δοκιμές μας. Καταγράψαμε τα αποτελέσματα. Το ίδιο κάναμε και για το μέγεθός του. Πόσα παπούτσια και παλάμες μπορεί να χωράει; Εκτιμήσεις και μετρήσεις που καταγράφηκαν.

Μετράμε το μήκος με πατούσες.


21.1.19

Δεινόσαυροι εισαγωγικά

Τι χαρά! Νάτος πάλι ο κύριος Δεινοσαυρίδης με γράμμα αυτή τη φορά και τα καθιερωμένα πια καλούδια του! Στο γράμμα του μας έγραφε ότι θα μας συνοδεύσει αυτό το διάστημα στην ενασχόλησή μας με το αγαπημένο του θέμα, τους δεινόσαυρους, κι ότι μας έστειλε και θα μας στέλνει άφθονο υλικό να μας βοηθήσει στη μελέτη μας. Χαρήκαμε κι εμείς στην αρχή αλλά όταν ανοίξαμε το πρώτο δέμα λίγο προβληματιστήκαμε. Τι είναι αυτές οι περίεργες "μπάλες" κι αυτό το υγρό που στη μυρωδιά μας θύμιζε ξίδι; Τι έπρεπε να κάνουμε με αυτό; Το συζητήσαμε και καταλήξαμε ότι μάλλον πρέπει να ψεκάσουμε αυτό το υλικό που έμοιαζε με χιόνι, με γλυκό αλλά τίποτα από αυτά δεν ήταν! Ξεκινήσαμε λοιπόν!



 

19.1.19

Δραστηριότητες με το 100

Ο καθένας από εμάς θεωρήσαμε ότι είναι μια δεκάδα (τη συγκεκριμένη μέρα εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι ήταν όντως 10 παιδιά στην τάξη παρόντα) και στη σειρά μετρήσαμε τις δεκάδες (κύβοι αρίθμησης) που κρατούσαμε. Είδαμε ότι φτάνουμε στο 100. Ενωθήκαμε λοιπόν και φτιάξαμε μια 100άδα!



Κι αφού ο καθένας αποτελούσε μία 10άδα πήρε από 10 μονάδες (αυτοκόλλητες βούλες του ίδιου χρώματος) και τις έβαλε στο βάζο με τις καραμέλες μας. Έτσι φτιάξαμε το βάζο με τις 100 καραμέλες!


15.1.19

5η Δοκιμασία Stem: πόσο είναι το 100 (Μέρος Β)

Πάλι ο κύριος Δεινοσαυρίδης με τα καλούδια του και τις δοκιμασίες του. Μέσα στο καλάθι μας έφερε δωράκι για τη γωνιά του 100 διάφορα πάζλ του εκατομετρικού πίνακα. Επίσης μας έφερε 100 τερατάκια για να παίξουμε και να τα αριθμήσουμε αν θέλουμε!

 

 
Δωρεάν εδώ.

12.1.19

Stem Δοκιμασία 5η: το 100 και τι μπορώ να φτιάξω με αυτό (μέρος Α)

Καινούριες δοκιμασίες και προκλήσεις από τον κύριο Δεινοσαυρίδη. Αυτή τη φορά μας βοηθά να εξερευνήσουμε τον κόσμο των αριθμών από το 1-100 με έμφαση φυσικά στο 100! Η πρώτη δημιουργική/μηχανική αποστολή είναι τι μπορεί να φτιάξει κάθε ομάδα με 100 υλικά που θα της δοθούν: 100 καπάκια, πομ-πομ, κυβάκια. Λίγα τα παιδιά και χωρίστηκαν σε 4 ομάδες. Έγινε πρώτα το καθιερωμένο μίνι συμβούλιο για να αποφασίσουν τι θα φτιάξουν και μετά ξεκίνησαν. Η οδηγία ήταν να μην περισσέψει ούτε ένα κομμάτι από τα υλικά τους.

 

16.12.18

Η Κιμέλ (bee bot) ηφαιστειολόγος


Η  δραστηριότητα είχε να κάνει με τον χάρτη που είχαμε φτιάξει σε προηγούμενη δραστηριότητα, μόνο που πια ο Κέρκης γίνεται ηφαιστειακό όρος και η Κιμέλ ρομπότ σαν το «DANTE» (το ρομπότ που επέτρεψε στον άνθρωπο να μελετήσει για πρώτη φορά από πολύ κοντά τον κρατήρα ενός ενεργού ηφαιστείου). Φτιάχνουμε με ξυλάκια την υποτιθέμενη λάβα και προσπαθούμε να καθοδηγήσουμε την Κιμέλ χωρίς να καεί. Αυτή τη φορά δεν χρησιμοποιήσαμε κάρτες κατεύθυνσης αλλά τα παιδιά έδειχναν και ονομάτιζαν τα βήματα που θα κάνουν.



15.12.18

4η δοκιμασία stem: το ηφαίστειο

Ο κύριος Δεινοσαυρίδης μας ξαναεπισκέπτεται με τις αποστολές και τα πειράματά του. Διαβάζουμε κάποια βιβλία για τα ηφαίστεια και κάνουμε το πείραμα που μας προτείνει ο κ. Δεινοσαυρίδης. Δοκιμάζουμε πως αντιδρά η σόδα με το ξύδι. Ύστερα κάνουμε υποθέσεις για το πότε θα γίνει μεγαλύτερη έκρηξη: με περισσότερο ή λιγότερο ξύδι. Μοιράσαμε τα ηφαίστεια και στα μισά βάλαμε πολύ ξύδι και στα άλλα μισά λίγο και διαπιστώσαμε την πραγματικότητα σε σχέση με την υπόθεσή μας.

 

13.12.18

Stem Δοκιμασία 3η: Η Βαρύτητα

Με αφορμή το διάστημα που δουλέψαμε, μας επισκέφθηκε και πάλι ο κύριος Δεινοσαυρίδης με νέα δοκιμασία και υλικό σχετικό με τη βαρύτητα.

 

Διαβάσαμε το βιβλίο που μας έφερε: «Ζω επειδή υπάρχει η βαρύτητα», δοκιμάσαμε να την αψηφήσουμε πηδώντας στον αέρα και προσπαθώντας μάταια να μείνουμε εκεί κι έπειτα παρατηρήσαμε τα υλικά που μας έφερε και το φυλλάδιο για τη δοκιμασία μας. Κληθήκαμε να υποθέσουμε ποια αντικείμενα θα πέσουν πρώτα. Έπειτα κάναμε τις δοκιμές μας και ζωγραφίσαμε τα αποτελέσματα. Κι επειδή μας άρεσε πολύ η δοκιμασία συνεχίσαμε μετά από μόνοι μας να δοκιμάζουμε διάφορες πτώσεις αντικειμένων.

12.12.18

Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι

Ένα παιχνίδι που έφτιαξα και ξετρέλανε τα μικρά φέτος (έχει μπει μόνιμα σε γωνίτσα) είναι το δέντρο από κυβάκια. Το βρήκα δωρεάν και το κατέβασα από εδώ.


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ