Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

19.1.19

Δραστηριότητες με το 100

Ο καθένας από εμάς θεωρήσαμε ότι είναι μια δεκάδα (τη συγκεκριμένη μέρα εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός ότι ήταν όντως 10 παιδιά στην τάξη παρόντα) και στη σειρά μετρήσαμε τις δεκάδες (κύβοι αρίθμησης) που κρατούσαμε. Είδαμε ότι φτάνουμε στο 100. Ενωθήκαμε λοιπόν και φτιάξαμε μια 100άδα!



Κι αφού ο καθένας αποτελούσε μία 10άδα πήρε από 10 μονάδες (αυτοκόλλητες βούλες του ίδιου χρώματος) και τις έβαλε στο βάζο με τις καραμέλες μας. Έτσι φτιάξαμε το βάζο με τις 100 καραμέλες!







Πήραμε διάφορα ίδιου μεγέθους σακουλάκια και βάλαμε μέσα διάφορες 100άδες (πλην δύο που είχαν 40 και 80 αλλά ήταν ογκώδη) χωρίς να το γνωρίζουν τα παιδιά:
100 κόκκοι ρυζιού
100 σπόρια φακές
40 πομ - πομ
100 μπατονέτες
100 μεσαία καλαμάκια
100 μικρά μαύρα καλαμάκια
100 οδοντογλυφίδες
100 τσόχινα λουλούδια
100 σπόρια καλαμποκιού
100 κουμπάκια ίδιου μεγέθους
80 χρωματιστά ξυλάκια κατασκευών (παγωτού)

Τα αριθμήσαμε και βάλαμε μέσα σε διπλωμένο χαρτόνι τον αριθμό 100 και στο ένα το 80. Τα βάλαμε στη σειρά και για το καθένα κάναμε υποθέσεις αν έχει 100 ή όχι. Δεν τους είχαμε πει αν υπάρχουν λιγότερα αλλά τους είπα ότι σίγουρα δεν υπάρχουν πάνω από 100.

Η ερώτηση λοιπόν ήταν π.χ. το σακουλάκι 1 έχει μέσα 100; Ναι ή όχι. Αφού αποδελτιώσαμε τις απαντήσεις μας φτιάξαμε ένα γράφημα των θετικών απαντήσεών/υποθέσεων. Έπειτα ένα - ένα σακουλάκι το ανοίγαμε και βλέπαμε το χαρτάκι κάνοντας συγκρίσεις και σχόλια, γιατί το βρήκαμε στο ένα, γιατί την πατήσαμε στο άλλο. Κανείς δε βρήκε ότι τα ξυλάκια ήταν λιγότερα.






Μια υπέροχη ιδέα που βρήκα για τη γωνιά του 100 (εδώ) είναι τα 10  ποτηράκια με τις 10άδες. Πανεύκολο, φθηνό και τους αρέσει πολύ αυτού του τύπου η δραστηριότητα.





Για να καταλάβουν τα παιδιά τις 10άδες φτιάχνουν βούλες δεκάδες  με διαφορετικά χρώματα. Η ιδέα από εδώ  και εδώ



 


2 σχόλια:

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ