Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

30.9.18

Δραστηριότητες με το Bee bot

Τα νηπιαγωγεία τέλη της προηγούμενης χρονιάς πήραμε κάποιον εξοπλισμό. Εμείς εκτός των άλλων πήραμε στο σχολείο και ρομποτική μέλισσα. Στο πως να τη χρησιμοποιήσω φέτος πήρα πάρα πολλές ιδέες από τα προγράμματα που είδα της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου και της Έφης Μπακή. Τις ευχαριστώ και τις δύο γιατί με βοήθησαν αλλά και με ενέπνευσαν. 😊


          Ο Πιπ, η αγαπημένη μασκότ (βάτραχος) της τάξης μας, από τις πρώτες μέρες του σχολείου, μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε πολύ το πλαστικό πλέγμα που είχα πάνω από τις εικόνες, με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15, έτσι μέτραγαν πιο εύκολα τα βήματα.
            Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση. Έχουμε αποφασίσει πως η μέλισσα θα μπαίνει πάντα στην ίδια θέση (για αρχή τουλάχιστον).
            Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαρούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, Κιμέλ (ΚΙτρινη ΜΕΛισσα. Μετά από 2 ψηφοφορίες κέρδισε το όνομα Κιμέλ γιατί δεν ήταν ούτε αγόρι, ούτε κορίτσι κι αυτό άρεσε περισσότερο στα παιδιά.
Μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.

 

18.5.18

Μαθηματικά για τη γωνιά

Τα παλιά αυτοκινητάκια του γιου μου δεν πήγαν χαμένα. Κόλλησα αυτοκόλλητες βούλες με αριθμούς. Βρήκα και τα παρακάτω φύλλα, οπότε πρέπει να παρκάρουν το σωστό αυτοκίνητο στη σωστή θέση. Τα φύλλα τα βρήκα εδώ. Επίσης εδώ βρήκα έναν πολύ καλό εκατομετρικό πίνακα για πλαστικοποίηση.


 Συνδυασμός ιδεών από εδώ (εγώ χρησιμοποίησα αυτοκόλλητες βούλες)
 Δε μπόρεσα να βρω από που τα κατέβασα.
Από εδώ εκτύπωσα τους αριθμούς.

9.5.18

Φοίτηση προνηπίων στο νηπιαγωγείο

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ:

"...Η φοίτηση των προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική γιατί ωφελεί πολλαπλώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας:
  • Το Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης
  • Με κέντρο το παιδί το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στοχεύει στην κοινωνική-συναισθηματική και διανοητική του ανάπτυξη.
  • Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, τα σχέδια εργασίας, οι θεματικές προσεγγίσεις, η εργασία σε ομάδες κ.α είναι μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες ακολουθούνται ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του Αναλυτικού προγράμματος.
  • Μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων τα νήπια/προνήπια διερευνούν τον κόσμο που τα περιβάλλει, θέτουν ερωτήματα, πειραματίζονται, αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που συναντούν.
  • Γίνονται ικανά να επιλύουν τις συγκρούσεις τους και να διευθετούν τις  διαφορές τους.
  • Στο Νηπιαγωγείο η δημιουργικότητα των παιδιών αναπτύσσεται με βάση τα δικά τους επιτεύγματα και την ατομική τους εξέλιξη και όχι με τις άψογες κατασκευές των εκπαιδευτικών.
  • Οι παραγεμισμένοι με εργασίες-φωτοτυπίες φάκελοι, τα τυποποιημένα σχέδια ζωγραφικής που γεμίζονται με χρώμα δεν αποτελούν αυτοσκοπό του Νηπιαγωγείου.
  • Η ενεργός συμμετοχή του παιδιού στις επιμέρους δραστηριότητες και η σύνδεσή τους με τις ανάγκες του είναι αυτές που θα το οδηγήσουν αβίαστα στην κατάκτηση των αριθμών και των γραμμάτων.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, μαθαίνουν από άλλα παιδιά και από τους ενήλικες. Τα Νηπιαγωγεία σήμερα συνεργάζονται με επίσημους φορείς (περιβαλλοντικές οργανώσεις, πολιτιστικούς φορείς, ιδρύματα τα οποία χρηματοδοτούν προγράμματα των Νηπιαγωγείων, με τη τοπική αυτοδιοίκηση) και συμμετέχουν σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα Αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ευρωπαϊκά προγράμματα etwinning με τα οποία επιτυγχάνεται το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
  • Οι μαθησιακές και οι κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο εντοπίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς και μέσω διεπιστημονικών ομάδων αξιολόγησης παρέχεται στα παιδιά η κατάλληλη στήριξη.
  • Στα νηπιαγωγεία οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται και επιμορφώνονται συνεχώς στις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών...."

 

4.5.18

Το μαγνητικό κουτί της γραφής

Μια εξαιρετική ιδέα που είδα εδώ και υλοποίησα ήταν το κουτί της γραφής με τα μαγνητικά γράμματα. Όλα μαζεμένα και νοικοκυρεμένα και τα παιδιά ενθουσιασμένα. Το μόνο που πρέπει να ελέγξετε πριν φτιάξετε τις λέξεις, είναι να διαθέτε τα γράμματα που χρειάζεται η κάθε λέξη. Εγώ τους έβαλα και χαρτοταινία για να τα τα βάζουν σε σειρά τα γράμματα. Το βαλιτσάκι το βρήκα στα είδη νεσεσέρ γνωστού παιχνιδάδικου με είδη σπιτιού. Επίσης ζωγράφισα ένα ανθρωπάκι για να ξέρουν από που ξεκινά η κάθε λέξη.




13.4.18

Σφραγίδες-βραβειάκια

Έφτιαξα σφραγίδες με φελλούς και καπάκια με αφρώδες υλικό (έτοιμο κομμένο σε σχήματα), τα οποία σκοπεύω να τα χρησιμοποιήσω ως βραβειάκια ή δωράκια  

Καπάκια σφραγίδες με αφρώδη σχέδια

Φελλοί/σφραγίδες με αφρώδη σχήματα

Χαρτάκια με χαμογελάκια και πλαστικά λουλουδάκια.

Καπάκια με αυτοκόλλητες καρδούλες

Κι άλλα διάφορα καπάκια /βραβειάκια που παίρνουν ανά διαστήματα ειδικά όταν καταφέρνουν και ομαδικό αυτοκολλητάκι με το Ζαχαρία (εδώ)!




 (μικρά πούλια από τάβλι και χαμογελαστές φατσούλες)





Παλαιότερες προτάσεις με καπάκια βραβεία εδώ.
Βραχιολάκια επιβράβευσης εδώ.

14.3.18

Μαθηματικά παιχνίδια για τη γωνιά

Στα κεκάκια μπορείτε να βάλετε κεράκια/ξυλάκια ή καραμελίτσες/πομ-πομ. Εκεί που το βρήκα προτείνει κουμπιά αλλά δεν με ενθουσίασε. Το βρίσκετε εδώ: http://www.gluedtomycraftsblog.com/2015/01/cupcake-counting-game-busy-bag-idea-free-printable.html

Βάλε τα φτερά της ουράς στα πουλάκια: https://frompond.blogspot.gr/2013/10/pin-tail-on-bird.html

 Τα καρτελάκια τα κατέβασα από εδώ. Μπορείτε να βρείτε και εδώ καρτελάκια με άλλα χρώματα και σχέδια.
Τα συγκεκριμένα τα είχα αγοράσει παλιά από  σούπερ μάρκετ, γερμανικής προέλευσης. Τα καρτελάκια τα κατέβασα από εδώ.

1.3.18

Δραστηριότητες με τα αρκουδάκια ταξινόμησης (counting bears)

Δραστηριότητες με τα υπέροχα counting bears ή αλλιώς αρκουδάκια μέτρησης/ταξινόμησης. Τα έψαχνα 3 χρόνια για να τα αγοράσω από Ελλάδα και μόνο φέτος τα βρήκα διαδικτυακά. Εγώ τα "έσπασα" σε διάφορα παιχνίδια και δεν τα έχω όλα μαζί συγκεντρωμένα αλλά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κι έτσι.






 Συγκεντρωτικά όλοι οι σύνδεσμοι από τα παραπάνω και τα παρακάτω στο συγκεκριμένο:
https://thekindergartenconnection.com/counting-bear-counting-cards/

Κι άλλοι σύνδεσμοι με υλικό για τα αρκουδάκια:

12.2.18

Παιχνίδια και φύλλα μαθηματικά


 Τα μόνα που βρήκα δωρεάν εδώ.

 Τα βρήκα εδώ και θα γράψω με ανεξίτηλο μαρκαδόρο στα ελληνικά τα ονόματα των σχημάτων.

Το κατεβάζετε από εδώ.

Αυτά τα κατέβαζετε δωρεάν με εγγραφή του e-mail σας από εδώ. Περισσότερο υλικό που έχω από παλιά για το subitizing ("υποτιτλισμός μαθηματικής έννοιας" αλλά δεν είμαι και σίγουρη για την ελληνική μετάφραση) εδώ.
Εμένα μου βγήκαν έτσι: 



 Δωρεάν φύλλα αναγνώρισης αριθμών από εδώ.

Αρκετά καλά φύλλα προγραφής των αριθμών εδώ δωρεάν.

21.1.18

Γωνιά οικοδομικού υλικού - προτάσεις

Τα καπάκια τα χρησιμοποιώ πλέον και ως οικοδομικό υλικό (δες εδώ), οπότε ενθουσιάστηκα όταν βρήκα τις παραπάνω καρτέλες που σκόπευα να τις προσθέσω στη γωνιά κατασκευών. Μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ πατώντας τους ανάλογους συνδέσμους.


Αυτά που λάτρεψα ήταν τα infinity tiles που βρήκα εδώ. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατεβάσετε όσες φορές θέλετε το σχέδιο από εδώ . Έπειτα τα ζωγραφίζετε (ένα ή διαφορετικά χρώματα όπως εγώ) και τα κολλάτε σε χαρτόνι ή τα πλαστικοποιείτε.  Άπειρα σχέδια θα προκύψουν!

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ