Αυτό τον καιρό ασχολούμαστε με τον κύκλο του νερού. Πολύ ωραίες ιδέες πήρα από την Κατερίνα (εδώ).
Μου άρεσε ιδιαιτέρως το ταξίδι του Σταγονούλη. Επειδή κάποιες φορές έχουμε πολλά παιδιά και δεν προλαβαίνουμε να προετοιμάσουμε για όλα μια κατασκευή, έφτιαξα ένα βοηθητικό φύλλο που είναι ένα (τεμπέλικο) αντίγραφο της δουλειάς της Κατερίνας.
Τις σταγόνες μπορείτε να τις εκτυπώσετε κατευθείαν σε μπλε φύλλο ή να τις βάψουν τα παιδιά.
Διαλέγετε εσείς ποια εκδοχή εικονιδίων θα κολλήσουν πάνω στις σταγόνες. Στο τέλος τρυπάτε τις σταγόνες επάνω και τις ενώνετε με διπλόκαρφο. Ανοίγει σαν λουλούδι. Επιμένω βέβαια πως όπως το έκανε η Κατερίνα, σε κανσόν, με πλαστικά ματάκια και μεγαλύτερες εικόνες και σταγόνες, είναι πιότερο εντυπωσιακό.
- Όσον αφορά το νερό χρησιμοποίησα πολλά φύλλα εργασίας της Τάνιας αλλά και κάποια φύλλα και κάρτες της Ανθής.
- Υλικό βρήκα και στο Los Ninos εδώ
- Τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε στο σχολείο ήταν τα εξής:
2. Ένα κουτί γεμάτο νερό (το χρησιμοποιώ πολύ, έχει υλικό για το νερό, παιχνίδια, πειράματα, ήχους, παραδόσεις κ.ά.)
- Μάθαμε το υπέροχο ποταμάκι του Ζαχαρία Παπαντωνίου (εδώ), το έγραψα με κενά και τα παιδιά συμπλήρωσαν τις λέξεις και τις εικονοποίησαν.
- Το βρήκα και μελοποιημένο από το Γιάννη Ζουγανέλη.
- Έπαιξαν το ποίημα σε ρολάκια, πότε ο ένας έκανε τον ποιητή και ο άλλος το ποτάμι που απαντούσε, και ανάποδα.
- Εκτός από δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο, ήθελα να φτιάξουμε με τα παιδιά τον κύκλο του νερού με κινητές καρτέλες. Έτσι κάθισα και έφτιαξα κάποιες που μου άρεσαν, τις πλαστικοποίησα και τις χρησιμοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Ίσως σας φανούν κι εσάς χρήσιμες, γι΄αυτό και τις ανεβάζω. Εγώ που τις δοκίμασα και έβαλα και τα παιδιά να ανασυνθέσουν τον κύκλο του νερού, νομίζω ότι τα βοήθησε.
- Βρήκα πολλά για τον κύκλο του νερού στο διαδίκτυο. Φέτος έκανα το συγκεκριμένο τροχό που βρήκα εδώ.
- Υπάρχει και πάρα πολύ εποπτικό υλικό στο διαδίκτυο με βιντεάκια. Εγώ χρησιμοποίησα αρκετά, σας προτείνω κι εδώ κάποια. Μου αρέσει και ο Σταγονούλης που μετέφρασε η Τάνια.
- Παίξαμε και ένα επιτραπέζιο ορθής χρήσης του νερού αλλά δε θυμάμαι καθόλου από που το βρήκα. Αν το αναγνωρίζετε γράψτε μου να το συμπληρώσω.
- Ζήτησα από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού.
- Μου αρέσει τα παιδιά να μαθαίνουν και το χημικό τύπο του νερού Η2Ο. Τους εξήγησα ότι η σταγόνα χωρίζεται σε 3 μέρη, 2 υδρογόνο κι ένα οξυγόνο για να μπορούν να αναπνέουν και τα ψάρια μέσα στο νερό. Τους έδωσα σε κανσόν (σαν εποπτικό υλικό) μία σταγόνα χωρισμένη στα 3 και με αυτές τις σημειωσεις.
- Δραματοποιήσαμε το έθιμο της Περπερούνας. Έτσι ντύσαμε ένα κοριτσάκι με φτωχικά ρούχα και λουλούδια, είπαμε και το ποιηματάκι, τη φιλέψαμε και την καταβρέξαμε (ελαφρά) για να βρέξει και να ποτιστούν τα χωράφια μας.
Περπερούνα περπατεί
το Θεό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή
μια βροχή, μια σιγανή
για γεν' τα στάρια μας
και τα καλαμπόκια μας.