Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

30.8.15

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Τη μέρα του αγιασμού (τελείται μαζί με το Δημοτικό στο εκεί προαύλιο) εμείς συνήθως κάνουμε και μία σύντομη συγκέντρωση γονέων (με τα μικρά), αμέσως μετά. 
Φέτος είδα στο διαδίκτυο μια ιδέα που μου άρεσε:  ένα σημείωμα γνωριμίας της κυρίας του, το οποίο μπορεί να πάρει και σπίτι (αυτό ακόμα δεν έχω καταλήξει, ίσως το πάρει και την πρώτη μέρα, θα δω).
Έφτιαξα λοιπόν μια επιστολή και ένα "βιογραφικό" σημείωμα. (Το ασπρόμαυρο θα χρησιμοποιήσω εννοείται αλλά έφτιαξα και μία έγχρωμη πρόταση "πολυτελείας"!!!)







28.8.15

Κυνηγώ και μαθαίνω τις γωνιές...

Τι πιο ωραίο από ένα κυνήγι θησαυρού μέσα στην τάξη για να μάθουν τα παιδιά τις γωνιές τις πρώτες μέρες!
Το κάθε παιδί έχει το δικό του ατομικό φύλλο που καλείται να συμπληρώσει. Ο θησαυρός  στο τέλος, της αρεσκείας σας! Εγώ θα βάλω ένα μαγικό κοχύλι, μάλλον. 
Η ιδέα μου ήρθε από εδώ.





25.8.15

Μακάρι να είχα έναν μαγικό μαρκαδόρο τότε...

Με θυμάμαι πρώτη μέρα νηπιάκι στα 5 με τη ροζ καρώ ποδίτσα (ναι, δεκαετία '70 βλέπεις!).
Πρώτη μέρα νηπιαγωγείο! Ένας καινούριος άγνωστος κόσμος, μιας άλλης εποχής με τα ξύλινα συμπαγή θρανία αλλά και τα μικρά καρεκλάκια. Ομολογώ πως το νηπιαγωγείο ήταν το καλύτερο σχολείο που πήγα ποτέ μου! Μετά αγάπησα μόνο το Πανεπιστήμιο!
Την πρώτη μέρα όμως δεν ήξερα, δε φανταζόμουν αυτόν τον υπέροχο κόσμο που θα ανοιγόταν μπροστά μου (κι ας ήταν άλλες εποχές). Τι άγχος, τι αγωνία, κάποια δάκρυα όταν έφυγε η μαμά...
Έτσι, όταν διάβασα την εξαιρετική ανάρτηση του συναδέλφου Απόστολου Πάππου στο υπέροχο: www.elniplex.com (εδώ), δε μπορούσα παρά να συγκινηθώ, να θυμηθώ τα δικά μου και να αυξήσω την ενσυναίσθηση μου γι' αυτά τα μικρά πλασματάκια που θα πρωτοσυναντήσουμε  στον αγιασμό. 
Αποφάσισα λοιπόν, να ακολουθήσω κατά γράμμα την πρόταση του συναδέλφου και να φτιάξω την επιστολή, ακριβώς όπως την προτείνει (δεν άλλαξα τίποτε από το φοβερό κείμενό του, παρά μόνο τον αριθμό των νηπιαγωγών).
Η διαφορά είναι ότι το μεταποίησα σε επιστολή και σας το ανεβάζω. Δε νομίζω πως υπάρχει καλύτερο δωράκι γι' αυτά τα μικρά!
Το δικό μας θα βγει έτσι:

17.8.15

Paoulo Freire

"Η αγωγή του καταπιεζόμενου"

Με μεγάλη χαρά ανακάλυψα ότι το αγαπημένο και χιλιοδιαβασμένο, φθαρμένο βιβλίο μου, των εκδόσεων Ράππα, "Η αγωγή του καταπιεζόμενου" υπάρχει πλέον στο διαδίκτυο! Για όποιον ενδιαφέρεται να διαβάσει τη θεωρία ενός μεγάλου δασκάλου, ας κάνει κλικ στην εικόνα για να κατεβάσει σε μορφή pdf το βιβλίο!










2.7.15

Προσβασιμότητα

Επειδή έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα της ελεύθερης προσβασιμότητας (γενικότερα) των ανθρώπων (όχι μόνο στο δρόμο ή στις τράπεζες, μια που είναι επίκαιρο), ψάχνω εδώ και καιρό πως μπορώ να βάλω κουμπάκια/gadjets (ή όπως αλλιώς τα λένε), ευκολότερης προσβασιμότητας και στο ιστολόγιο. Κι επειδή δεν είμαι και ιδιαιτέρως σχετική κι αρκετούς ιούς κατέβασα με τις δοκιμές μου, βρήκα το παρακάτω με αφορμή μια κοινοποίηση της Χιώτισσας Ροζάνας Παπακρασά στην κοινότητά μας "Νηπιαγωγική Τρέλα!" (σε ξαναευχαριστώ!).

Βρήκα λοιπόν μια πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα με το όνομα "Αθηνά", του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών , όπου διαθέτει ελεύθερα λογισμικά υποστηρικτικών λογισμικών για ΑμεΑ. 
Τι έκανα: έβαλα το εικονίδιο μόνιμα πάνω από τις αναρτήσεις οπότε όποιος θέλει μπορεί να απευθυνθεί στον συγκεκριμένο ιστότοπο και να κατεβάσει αυτό ακριβώς που χρειάζεται.

Πρόκειται για την παρακάτω εικόνα. Κάντε κλικ και θα οδηγηθείτε στη σελίδα.

Αν κάποιος γνωρίζει και κανέναν ασφαλή τρόπο να βάλω άλλου είδους κουμπάκια προσβασιμότητας, δεκτή όποια βοήθεια. Κι όπως λέγαν οι παλιοί: "Ρωτώντας πας στην Πόλη!" ενώ εγώ συμπληρώνω το δικό μου τσιτάτο: "Ο ψάχνων βρίσκει και ο ευρών αμοιφθήσεται!"

Από τη Ροζάνα ανακάλυψα και το μπλογκ "Ειδικός παιδαγωγός" που βρήκα εξαιρετικά χρήσιμο. Όπως θα έχετε παρατηρήσει δεξιά στη στήλη έχω συλλέξει κάποια ενδιαφέροντα ιστολόγια για την ειδική αγωγή που θεωρώ ότι αξίζει να τα επισκεφθείτε!
Κι ένα  πλούσιο ιστολόγιο που βρήκα για την παραπληγία και την τετραπληγία, το "Disabled.GR".





21.6.15

Τελικά αποτελέσματα στο eduwebawards!

Τελικά τα καταφέραμε κορίτσια!



Βγήκαν τα τελικά αποτελέσματα στον 7ο διαγωνισμό ελληνόφωνων ιστοτόπων (εδώ).


Καταφέραμε να πάρουμε την τιμητική 4η θέση και τον έπαινο που τη συνοδεύει!


Και λέω ότι τα καταφέραμε γιατί με τη στήριξη και την ανταπόκρισή σας ένιωσα ότι από ένα σημείο και μετά, δεν το κάνω μόνο για μένα αλλά για όλες μας μαζί, όλες εμάς που παλεύουμε και δεν τα παρατάμε!
Επίσης οφείλω να αναφέρω ότι το επίπεδο ήταν πολύ υψηλό γι' αυτό και θα δοθούν ειδικοί έπαινοι και σε άλλα ιστολόγια σε όλες τις κατηγορίες!!!
Θέλω να συγχαρώ τη Ντίνα Τάλλου (βροχή οι έπαινοι Ντινάκι!) που στην  1η κατηγορία των δημοτικών και νηπιαγωγείων παίρνει και αυτή την τέταρτη θέση με τον έπαινο αλλά και πάρα πολλές/ούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς και μπλόγκερ που θα τιμηθούν με ειδικό έπαινο λόγω της πολύ υψηλής βαθμολογίας που συγκέντρωσαν!



Συγχαρητήρια σε όλους και με την ευκαιρία σας εύχομαι καλό καλοκαίρι και να γεμίσετε τις μπαταρίες σας με δύναμη, ήλιο και θάλασσα!!!
Τα λέμε το Σεπτέμβρη! Ως τότε ακούστε κι ένα αγαπημένο τραγουδάκι με τη Μποφίλιου:




14.6.15

Διάκριση στο eduwebawards!

Ή αν μπορώ εγώ, μπορείς κι εσύ!!!

Το ιστολόγιο "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" πέρασε στην Γ΄φάση του 7ου διαγωνισμού ελληνόφωνων εκπαιδευτικών ιστοτόπων στην 6η κατηγορία που αφορά τους προσωπικούς ιστοτόπους! Αναπάντεχη χαρά και συγκίνηση γιατί ήταν ανάμεσα σε αξιολογότα μπλογκς. Οφείλω να ομολογήσω ότι ειλικρινά δεν το περίμενα. Θέλω να ευχαριστήσω τη Σοφία Κοσμίδη που και στις 2 φάσεις με ενημέρωσε!
Επιτρέψτε μου να σας πω μια μικρή ιστορία, αν και δε συνηθίζω να γράφω για μένα, όμως μπορεί να σας δώσει κουράγιο αν παλεύετε με τις Τ.Π.Ε.!
Όταν ξεκίνησα με το πόδι στο γύψο το 2012 να φτιάξω το ιστολόγιο (μια που 10 μέρες στο σπίτι θα τρελαινόμουν) η σχέση μου με τον υπολογιστή ήταν κάπως έτσι:
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ