Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

27.2.15

Ενδοσχολική Βία: "ΚΑΤΑΔΙΔΩ - ΑΝΑΦΕΡΩ" (tattling - reporting)

Με αφορμή την 6η Μαρτίου που είναι αφιερωμένη ενάντια στην ενδοσχολική βία, σκοπεύω να μιλήσω  στα παιδιά μου για τη διαφορά του καταδίδω (έτσι μετέφρασα εγώ το tattling γιατί ήθελα να του δώσω αρνητική χροιά) με το αναφέρω. Κι αυτό γιατί φέτος υπάρχει σε κάποια παιδιά έντονη η συμπεριφορά του "καταδίδω". Ξεκινώντας λοιπόν από τα του οίκου μας, στη συνέχεια θα ασχοληθούμε και με την ενδοσχολική βία.
Έψαξα πάρα πολύ στο διαδίκτυο και κατέληξα στο παρακάτω υλικό που πιστεύω πως θα με βοηθήσει μέσα στην τάξη. Ίσως κάποιο από αυτό βοηθήσει και εσάς ως εισαγωγή στην προσέγγιση για την ενδοσχολική βία.










Φτιάχνουμε τη γωνιά "Πες το στο πουλάκι" (από το "μου το 'πε ένα πουλάκι"), όπου εκεί τα παιδιά μπορούν να πουν ή να γράψουν αυτά που έχουμε καταλήξει ότι δεν χρειάζεται να αναφερθούν αλλά μπορούν να τα λύσουν μόνα τους. (Δεν αναφέρομαι ακόμα στην επίλυση συγκρούσεων αλλά στην αξιολόγηση μιας σύγκρουσης από το ίδιο το παιδί). Στην επόμενη ανάρτηση θα ανεβάσω περισσότερο βοηθητικό υλικό για το πως μπορούν να κρίνουν τα παιδιά το μέγεθος ενός προβλήματος αλλά και για την ενδοσχολική βία.



Τα παιδιά ακούν τα σενάρια και επιλέγουν τη σωστή αντίδραση.
 







Συνεχίζεται...




26.2.15

Ο μικρός πρίγκιπας (φύλλα εργασίας και υλικό)

Κι άλλα ξεχασμένα φύλλα εργασίας, αυτή τη φορά από το πρόγραμμα με το μικρό πρίγκιπα!









Και οι αγαπημένες μου εικόνες που ανακάλυψα στο pinterest.












 

23.2.15

Ο Μαγικός κόσμος του παραμυθιού - Φιλαναγνωσία

Πριν λίγο καιρό είχα τη χαρά να επικοινωνήσει μαζί μου τηλεφωνικώς η κυρία Ρέβελα, διευθύντρια δημοτικού σχολείου της Κω. Με ενημέρωσε λοιπόν πως έχουν στήσει έναν  βραβευμένο ηλεκτρονικό χώρο αφιερωμένο στη φιλαναγνωσία, με πολλές γνωστές συμμετοχές και υποσελίδες. Η κυρία Ρέβελα, υπεύθυνη του τομέα "Βιβλιοπαιχνιδίσματα", παρακολούθησε την προσπάθεια που γίνεται στο νηπιαγωγείο, στο κομμάτι της Φιλαναγνωσίας και ζήτησε αν μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Φυσικά και δέχτηκα με μεγάλη χαρά. Ομολογώ πως δεν γνώριζα τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα αλλά ειλικρινά, όταν την επισκέφθηκα ενθουσιάστηκα. Υπάρχει πολύ υλικό και προτάσεις. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Αν θέλετε να την επισκεφθείτε κι εσείς, κάντε κλικ στην εικόνα. Είναι σημαντικό να διαδίδονται τέτοιες προσπάθειες. Εύχομαι στους  βιβλιόφιλους της Κω, καλή και δημιουργική συνέχεια!







20.2.15

ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ - ΕΚΑΤΟΜΕΤΡΙΚΟΣ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)


Μια άλλη ιδέα από το διαδίκτυο, σχετική με τα μαθηματικά, είναι το βάζο του υπολογισμού, που ήδη σκίζει μέσα στην τάξη μας. Περί τίνος πρόκειται: πήρα ένα πλαστικό (καλύτερα) βαζάκι και έβαλα μέσα 10 πον-πον. Τα παιδιά δεν ξέρουν τον αριθμό. Μπήκε στη γωνιά των μαθηματικών. Η οδηγία είναι απλή: χωρίς να τα μετρήσετε, να προσπαθήσετε να υπολογίσετε πόσα έχει μέσα και να το σημειώσετε στον κατάλογο, κάθε μέρα και μία υπόθεση (για περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας). Στο τέλος της εβδομάδας ανοίξαμε το βάζο, τα μετρήσαμε και παρατηρήσαμε ποιοι το βρήκαν, ποιοι έπεσαν κοντά, ποιοι μάλλον τα μέτρησαν κρυφά. Να ο πίνακας με τις "μαντεψιές".


Την επόμενη εβδομάδα που έβαλα πάλι κόκκινα αλλά περισσότερα, έπιασα κάποιους "μπαγαπόντηδες" που ξεγέλασαν την κυρία Βούλα του Ολοήμερου και τα μέτρησαν και πήγαν και έγραψαν στο καινούριο φύλλο της επόμενης εβδομάδας. Για να μην επαναληφθεί στο τέλος της μέρας παίρνω το βαζάκι και το βάζω μόνο στις ελεύθερες. Επιπλέον έβαλα περισσότερα και άλλο χρώμα αυτή τη φορά.



Επίσης σκοπεύω την επόμενη φορά να βάλω πολλά χρώματα. Επιπλέον κάποια στιγμή θα αρχίσω να αλλάζω τα αντικείμενα. Ο στόχος πάντως είναι να φτάσουμε τα 100. Κάθε φορά θα χρησιμοποιώ και κάποια από τα παρακάτω. Προς το παρόν πάμε αργά και χαλαρά. Πάντως έχουν τρομερή αγωνία τη μέρα που το ανοίγουμε. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!









Μία άλλη παρατήρηση που έκανα, όσον αφορά τα μαθηματικά είναι ότι φέτος για πρώτη φορά προσέγγισα διαφορετικά τον εκατομετρικό πίνακα (και εδώ) και όχι όπως μας είχε προτείνει η τότε σύμβουλός μας. Φέτος δούλεψα πολύ την ανάλυση του αριθμού με τη δεκάδα και τις μονάδες. Έτσι τα παιδιά κατάλαβαν αμέσως τον εκατομετρικό και τις δεκάδες και μονάδες. Πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια όλα τα μικρά μου τον συμπλήρωσαν αμέσως και με τους αριθμούς μπερδεμένους!!!




Επιπλέον, χρησιμοποίησα και ένα κολπάκι που είδα πάλι στο διαδίκτυο (αφού τους άφησα πολλές μέρες σε γωνιά να παίξουν με τον πίνακα). Μου άρεσε πολύ. Είναι σαν παραθυράκι που δίνει έμφαση σε ένα αριθμό. Δουλεύουν σε ζευγάρια και χρησιμοποιούν προς το παρόν το +1, -1. Δηλαδή διαλέγει π.χ. το 65. Υποθέτουν ποιος είναι ο προηγούμενος -1 και ανοίγουν το παραθυράκι για επιβεβαίωση. Το ανάλογο και με τον επόμενο. Για το +10, -10 δεν είμαι σίγουρη αν θα δουλέψει ή αν θα το κάνω.




Βρήκα κι ένα application για το βάζο του υπολογισμού (estimation jar) που μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν εδώ.

Αυτά για τώρα! Καλό τριήμερο σε όλους!  ;)




18.2.15

ΑΞΙΟΛΟΓΩ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΩ ΕΜΕΝΑ

Να μια ανατροφοδότηση που αξίζει πραγματικά να γίνει! Να μας αξιολογήσουν οι μαθητές μας!  Οι προτάσεις είναι δικές μου και δεν ξέρω αν σας καλύπτουν, όμως εγώ αυτά θα ήθελα να ξέρω!


Την ιδέα και το στήσιμο της πρότασης για αυτά τα φύλλα αυτοαξιολόγησης  του παιδιού, τα βρήκα στο TPT και τα μετέφρασα.





15.2.15

ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΝΩΣΗ





Την ιδέα τη βρήκα εδώ και μου άρεσε πολύ. Η μετάφραση/παράφραση δική μου.  Ένα πολύ σημαντικό πράγμα που έμαθα στις Τ.Π.Ε. είναι η σημασία της μεταγνώσης: δηλαδή του μαθαίνω πως να μαθαίνω ή του μαθαίνω πως έμαθα. Το ίδιο σημαντικό είναι να μπορώ να τσεκάρω τον εαυτό μου και να με βοηθώ να "ξεμπλοκάρω" γνωστικά. Ελπίζω να σας βοηθήσει αυτή πρόταση. Εγώ θα το δοκιμάσω φέτος και θα δω πως θα πάει, αλλά επειδή το πιστεύω, νομίζω πως θα πάει καλά.





.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ