Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

7.10.15

Παίζω με το λύκο Ζαχαρία (μαθηματικά)

Έφτιαξα ένα παιχνίδι για τη γωνιά των μαθηματικών με το λύκο και ένα ζάρι. Είναι απλό.  Τυπώνετε όποια εικόνα σας αρέσει 2 φορές. Η μία εικόνα αποτελεί τη βάση ενώ τη δεύτερη την κόβετε. Ανάλογα με το ζάρι συμπληρώνουμε το παζλ του Ζαχαρία. Κερδίζει όποιος το συμπληρώσει πρώτος.


6.10.15

Επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας

Για τη γωνιά της φωνολογικής ενημερότητας (με αφορμή τον Τσέστερ), βρήκα μια ιδέα για επιτραπέζιο από εδώ αλλά κράτησα μόνο τη βάση και το άλλαξα.




Το παιχνίδι παίζεται με 2 παιδιά ή 2 ζευγάρια, που το καθένα έχει μία καρτέλα. (Εγώ για να μην τα μπερδέψουν κόλλησα αυτοκόλλητα καρδιές στο ένα - μαργαρίτες στο άλλο).
Συγκεκριμένα, τα παιδιά καλούνται ρίχνοντας το ζάρι να βρουν τον ήχο του γράμματος και να το βρουν ανάμεσα από τις κάρτες της ΑΒ που έχουν στην κατοχή τους. 
Αν το βρουν σωστά κερδίζουν μία μάρκα Τσέστερ και γεμίζουν τα κουτάκια (τις μάρκες-τετραγωνάκια θα τις βρείτε στον παραπάνω σύνδεσμο). Όταν πέφτουν σε Τσέστερ ξαναπαίζουν. Κερδίζει όποιος ή όποιο ζευγάρι έχει γεμίσει τα περισσότερα κουτάκια.

5.10.15

Το σώμα

Εκτός από τα άλλα που κάνουμε συνήθως για το σώμα (δες ΣΩΜΑ) φέτος φτιάξαμε ένα γιγάντιο σκελετό (2 μεγάλα κανσόν ύψος) που προσωρινά κολλήσαμε στη ντουλάπα και θα δούμε που θα χωρέσει. Τον βρήκα εδώ και μου άρεσε πολύ.


Για τη γωνιά του γιατρού είχα μεταφράσει κάτι ωραία φύλλα διάγνωσης και συνταγών από εδώ αλλά βρήκα αργότερα και στης Ειρήνης το σάιτ πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις σχετικές.

4.10.15

Το μπίνγκο του Τσέστερ

Ανάρτηση αφιερωμένη στη φανατικότερη θαυμάστρια του Τσέστερ στην Ελλάδα: την Κατερίνα (δε συμφωνείτε;).
Επειδή η εμπειρία μου έδειξε ότι τα παιδιά για κάποιο λόγο (που ακόμα δεν έχω σίγουρα εξηγήσει) τρελαίνονται για το μπίνγκο, δεν μπορούσα παρά να φτιάξω ένα για τον Τσέστερ. 
Προσέξτε τη λεπτομέρεια: το μπίνγκο παίζεται με ζάρι ή ζάρια. Για τους προχωρημένους (π.χ. περσινούς) μπορούν να κάνουν πρόσθεση ή να ανακαλύψουν ότι δεν γεμίζουν όλα. Τους υπόλοιπους θέλω να τους προβληματίσω στην αρχή και να ανοίξουν συζητήσεις. Έπειτα μπορώ να τους δώσω παλιές κάρτες με αριθμούς μέχρι το 10 για να τραβούν.






Για ποιο εύκολο έχω εκτυπώσει και το παρακάτω και βάζω κι αυτό στη γωνιά του Τσέστερ. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την παρατήρηση. Κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα και να το κατεβάσετε δωρεάν.




Ένας σφυροκέφαλος με νου και γνώση

 Όπως γνωρίζετε αγαπώ το βιβλίο (και ποια νηπιαγωγός δεν κάνει το ίδιο;). Ανακάλυψα λοιπόν σήμερα το πρωί έναν συμπαθέστατο σφυροκέφαλο με νου και γνώση. Δεν το γνώριζα το βιβλίο αλλά διαβάζοντας τη συνέντευξη της συναδέλφου στον παρακάτω σύνδεσμο, ομολογώ ότι μου κίνησε το ενδιαφέρον και την περιέργεια και θα το ψάξω (το βρήκα εδώ σε αρκετά προσιτή τιμή).
Λατρεύω το λύκο Ζαχαρία και άλλους ήρωες εισαγόμενους, όμως μήπως ήρθε η ώρα εμείς οι νηπιαγωγοί να ψάξουμε και να προωθήσουμε και εγχώριους ήρωες και συγγραφείς για να φτιάξουμε υλικό; (όπως κάνουμε π.χ. με τον Τριβιζά). Ευτυχώς ήδη κάποιες  έχουν ξεκινήσει και πολύ χαίρομαι.
Εγώ θα ψάξω να γνωρίσω το μαστρο-Κυριάκο με τις φιλοσοφικές του τάσεις


 



Καλή σας μέρα!

3.10.15

Το γράμμα και το όνομά μου

Όπως έχω προαναφέρει, φέτος εμπλουτίζω το γραφοαναγνωστικό μου υλικό. Θέλοντας να δώσω κι άλλη έμφαση στα ονόματα των παιδιών είδα μια ιδέα εδώ που μου άρεσε πάρα πολύ και θα την εφαρμόσω και στην τάξη, να δω πως θα πάει. (Ειλικρινά θα ήθελα να έχω αυτό τον πίνακα στην τάξη. Πολύ βολικός.)
Τη συγκεκριμένη ανάρτηση την αφιερώνω στην Κική, που χθες εμένα με έβαλε σε δημιουργικό τρέξιμο με την ανάρτησή της για το όνομα: εδώ. (Φιλιά κι ευχαριστώ ;)

Με βέλκρο θα κολλάνε ανάλογα το όνομά τους στη σωστή στήλη (δεν βοηθά η φωτογραφία πολύ γιατί χρησιμοποιώ παλιό παρουσιολόγιο πλαστικοποιημένο)

2.10.15

Το ύψος μου σήμερα

Μιλώντας για το σώμα ξεκινήσαμε πρώτα από τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά: χρώμα μαλλιών και ματιών, μέλη σώματος και αριθμοί (πόσα χέρια κ.λ.π.) και μετρήσαμε και το ύψος μας με τους συνήθεις τρόπους του νηπιαγωγείου: στον τοίχο, με τουβλάκια και με κορδέλα γκοφρέ. 
Τα παιδιά πήραν στο σπίτι ένα φύλλο με τον αριθμό από τα τουβλάκια αλλά και την γκοφρέ κορδέλα του ύψους τους τη συγκεκριμένη μέρα (μέσα σε φάκελο από cd).
 

1.10.15

Τα ημερολόγια του Ζαχαρία 2015-16

Ένας από τους ήρωες που θα δουλέψουμε φέτος είναι ο γλυκύτατος λύκος Ζαχαρίας της Lallemand Orianne των εκδόσεων Παπαδόπουλος. 
Για τη δική μου τάξη  έφτιαξα τα συγκεκριμένα ημερολόγια. Η εμφάνιση του Ζαχαρία στην αρχή και στο τέλος του μήνα θα μας βοηθήσει φέτος στη γραμμική ανάγνωση του χρόνου που περνά και της κατεύθυνσης που χρησιμοποιούμε.



30.9.15

Το ανθρωπάκι του μήνα με το Ζαχαρία

Φέτος για το portfolio αντί για το κλασικό ανθρωπάκι του μήνα αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό. Την ιδέα την είδα εδώ και εδώ και πολύ μου άρεσε.
Αξίζει να επισκεφθείτε το μπλογκ: http://validees.eklablog.com/le-loup-s-invite-chez-validees-a117434118
Στο σχολείο θα ασχοληθούμε και πάλι με το λύκο (τελικά ο λύκος παίζει κάθε χρονιά μου φαίνεται!) όμως ποιο λύκο; Τον γλυκύτατο λύκο Ζαχαρία, των εκδόσεων Παπαδόπουλος. Έτσι  θα χτίσω μέσα στη χρονιά βιβλίο το βιβλίο την κορύφωση που θέλω να κάνω στην κλασική πλέον εβδομάδα φιλαναγνωσίας, τον Απρίλιο.
Στα συγκεκριμένα φύλλα αξιολόγησης παρατηρούμε την εξέλιξη της ζωγραφικής αλλά και της γραφής του παιδιού, τα οποία  αυξάνουν σταδιακά καθώς και το ποσοστό δυσκολίας.


29.9.15

Οι μέρες του λύκου Ζαχαρία

Φέτος έχω αγαπήσει το λύκο Ζαχαρία. Και στα μικρά αρέσει πολύ. Διαβάσαμε το "Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει ν' αλλάξει χρώμα" και μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδας.

http://www.politeianet.gr/components/com_virtuemart/shop_image/product/2C3ED7C33FB0769C647C78BC19A8B8D6.jpg

 Δεν έχουμε ακόμα ασχοληθεί πλήρως με το ημερολόγιό μας αλλά το στήνουμε με τους ήρωες που θα ασχοληθούμε φέτος: πρώτα ο Τσέστερ, τώρα ο Ζαχαρίας που θα μας συνοδέψει καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι έφτιαξα κάποιο υλικό για τη γωνιά του ημερολογίου με αφορμή το λύκο Ζαχαρία (τον οποίο θα συνοδεύσω και με έναν άλλο ήρωα- έκπληξη). Έτσι λοιπόν ο λύκος Ζαχαρίας με το πινέλο του θα βάφεται άλλο χρώμα και άλλη μέρα.
Σας ανεβάζω το  σχετικό υλικό που κυρίως μετέφρασα και τους  συνδέσμους στα γαλλικά:



28.9.15

Χρώμα μαλλιών - ματιών γραφήματα

Έφτιαξα 2 γραφήματα για το χρώμα μαλλιών και το χρώμα ματιών των παιδιών αλλά και ένα πίνακα διπλής εισόδου και με τα δύο, όπου εκεί πλέον συμπληρώνουμε το όνομα του παιδιού που διαθέτει και τα 2 χαρακτηριστικά.





26.9.15

Ο φάκελος του ονόματός μου (name folder)

Φέτος που αποφάσισα να εμπλουτίσω τη γραφοαναγνωστική γωνιά βρήκα μια πολύ ωραία πρόταση εδώ για φακέλους (name folders), όπου το κάθε παιδί μπορεί να παίξει με το όνομα του με διάφορους τρόπους.
Έφτιαξα για το κάθε παιδί τον ατομικό του φάκελο (αυτά θα τα κρατήσω και για τα επόμενα χρόνια και απλώς θα συμπληρώνω ονόματα, διότι αλλιώς δε συμφέρει κάθε χρόνο να τα φτιάχνω από την αρχή):
  • Μέσα στο κουτάκι με τις κουκουβάγιες θα κολλήσω τη φωτογραφία του παιδιού. Τα μικρά τα σακουλάκια τα βρήκα στα Jumbo (μέγεθος σάντουιτς, πολύ βολικό). Μέσα στο σακουλάκι έχει ένα καρτελάκι με το όνομά του και μικρές κάρτες με τα γράμματα του, πεζά - κεφαλαία. Για τις κάρτες εκμεταλλεύτηκα παλιά χρωματολόγια. (Τι θησαυρός τελικά αυτά και πόσα πράγματα μπορείς να κάνεις!!!)



25.9.15

Γράφημα γενεθλίων

Ανεβάζω ένα γράφημα - ατομικό φύλλο που βρήκα εδώ και το προσάρμοσα στα ελληνικά δεδομένα και  θα το συνδυάσω με το παλαιότερο γράφημα γενεθλίων που είχα φτιάξει για μέσα στην τάξη.



Τον πίνακα γενεθλίων που έχω για το γράφημα φέτος θα τον χειριστώ λίγο διαφορετικά. Η ιδέα μου ήρθε από την επόμενη εικόνα:


Αντί για χρωματιστό χαρτί χρησιμοποίησα τα αγαπημένα μου  πλέον χρωματολόγια. Έχω αρκετά ώστε να έχω για κάθε μήνα κι άλλο χρώμα (ας είναι καλά οι γονείς του Βασίλη και της Αθηνάς Β. Ευχαριστώ!!!). Να το φετινό αποτέλεσμα!



24.9.15

Γωνιά Τσέστερ 3

Για τη γωνιά που έχουμε βρήκα εδώ την ιδέα για να έχουμε τον πίνακα με τους ήρωες του παραμυθιού για να μπορούν αν θέλουν να το παίζουν. (Κατερίνα, στήσε γωνίτσα/τσες, τους αρέσει πολύ!)



Υλικό για σειραθετήσεις.


23.9.15

Το όνομά μου και η ιστορία του

Κάθε χρόνο για να γνωρίσουμε τα παιδιά καλύτερα, τους ζητάμε να μας παρουσιάσουν την ιστορία του ονόματός τους, π.χ.: από ποιον παππού/γιαγιά το πήραν, ποιανού Αγίου το όνομα είναι και την ιστορία του ή πότε γιορτάζει, ποιος μύθος υπάρχει πίσω από ένα αρχαίο όνομα, τι σημαίνει αν είναι σύνθετο κ.λ.π.. Συνήθως όμως μας εκτυπώνουν οι γονείς διάφορα από το διαδίκτυο και το παιδί θυμάται ελάχιστα. Έτσι είπα φέτος να βοηθήσω λίγο την κατάσταση και να καθοδηγήσω με το παρακάτω φύλλο πως θέλω να δουλέψουν, δίνοντας έμφαση στη ζωγραφική της ιστορίας και δευτερευόντως στη γραφή. Αν πάει καλά, θα το κρατήσω.




22.9.15

Η γωνιά του Τσέστερ 2

Συνεχίζοντας τον εμπλουτισμό της γωνιάς με υλικό σας ανεβάζω κι άλλους συνδέσμους και μεταφρασμένα φύλλα που χρησιμοποιώ.


Το συγκεκριμένο το συνδυάζω με τις κάρτες που βρήκα εδώ και γυρνώντας τον τροχό προσθέτω τις καρδιές που έχω.


Κανονικά ο τροχός είναι στο παρακάτω:


Κλικ στην εικόνα για να το κατεβάσετε όλο δωρεάν με εγγραφή

21.9.15

Κανόνες της τάξης μας

Για τους κανόνες της τάξης μας, φέτος, χρησιμοποίησα το βιβλίο που μου έδωσε η καλή συνάδελφος Λίλα Ζερμπίνη (το έχει μεταφράσει κιόλας, δεν κουράστηκα καθόλου), που αφορά μια οικογένεια αρκούδων που ξεχνά τους τρόπους της "The Berenstain Bears forfet their manners". Εννοείται δυστυχώς, πως ούτε αυτό υπάρχει στα ελληνικά! Από ό,τι έψαξα πρόκειται για μια σειρά βιβλίων με πρωταγωνιστές τους συγκεκριμένους αρκούδους και μάλιστα υπάρχει και έντονη κριτική για τις φυλετικές διακρίσεις όσον αφορά τη θέση και στάση της μητέρας στην εικονογράφηση, σε όλα τα βιβλία. Όμως ας λάβουμε υπόψη μας πως το συγκεκριμένο γράφτηκε το 1985 (ούτως ή άλλως δε θα χρησιμοποιήσω όλη τη σειρά). 


Πάντως, όσον αφορά τη συζήτηση που προκύπτει μετά την ανάγνωση του συγκεκριμένου, για την ύπαρξη κανόνων στην τάξη, έχει επιτυχία γιατί το είδα στην πράξη.
Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο:



Αντιστοιχίσαμε τους κανόνες που προέκυψαν με τις παρακάτω εικόνες κι έπειτα βάλαμε τον Τσέστερ να μας θυμίζει τους κανόνες.
*Ο συγκεκριμένος Τσέστερ είναι ένα παιχνίδι που παίξαμε στην τάξη, όπου το κάθε παιδί με κλειστά μάτια προσπαθούσε να κολλήσει τη μύτη ή το κεφάλι του Τσέστερ (όπως βάζουμε τη μύτη στον κλόουν!)

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ