Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ
Τεχνολογική υποστήριξη ΑμεΑ

11.2.16

12 θεοί του Ολύμπου

Σε ένα αρκετά ενδιαφέρον ιστολόγιο στα γαλλικά εδώ, βρήκα με εξαιρετική εικονογράφηση τους 12 θεούς του Ολύμπου και τους έφτιαξα κάρτες. Ίσως σας αρέσουν κι εσάς. 
Επίτηδες δεν έγραψα τα ονόματά τους γιατί είναι τόσο χαρακτηριστική η εικονογράφηση που θέλω να τους βρουν τα παιδιά μόνα τους.






9.2.16

Πόσα είναι τελικά το 100;

Μια ενδιαφέρουσα ιδέα που βρήκα εδώ, μας οδήγησε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα.
Πόσα είναι τελικά το 100;


 
Πήρα διάφορα ίδιου μεγέθους σακουλάκια και έβαλα μέσα διάφορες 100άδες (πλην ενός που είχε 80):
  • 100 κόκκοι ρυζιού  
  • 100 σπόρια φακές
  • 100 σταφίδες
  • 100 μπατονέτες
  • 100 μεσαία καλαμάκια
  • 100 μικρά μαύρα καλαμάκια  
  • 100 οδοντογλυφίδες
  • 100 τσόχινα λουλούδια
  • 100 σπόρια καλαμποκιού
  • 100 κουμπάκια ίδιου μεγέθους
  • 80 χρωματιστά ξυλάκια κατασκευών (παγωτού)

8.2.16

Τα "μπουκάλια" του υπολογισμού

Ανάλογα με το "βάζο του υπολογισμού" έφτιαξα επιπλέον, τα μπουκάλια του υπολογισμού, λίγο διαφορετικά όμως φέτος.
Αυτή τη φορά λοιπόν έβαλα 2 μόνο (έχω δει και με περισσότερα,) μπουκάλια, όπου το ένα περιέχει 100 αντικείμενα ενώ το άλλο όχι (κατά προτίμηση λιγότερα αλλά μοιάζουν περισσότερα!) Καταγράφουμε πάλι τις υποθέσεις μας (σε μία μέρα αυτό) και στο τέλος ψάχνουμε ποιος το βρήκε και ποιος όχι, φτιάχνοντας γράφημα.

7.2.16

Το μπίνγκο και ο εκατομετρικός και άλλα...

Στα γνωστά πολυκαταστήματα για παιδιά βρήκα τα Χριστούγεννα για κληρωτίδα μπίνγκο (7 ευρώ) σαν αυτές που έχουν στο λαχείο. Το χρησιμοποίησα λοιπόν για τον εκατομετρικό και γελάσαμε πάρα πολύ! 
Κάθε παιδί γύριζε το μπίνγκο, τραβούσε έναν αριθμό κι αν ήξερε έλεγε το νούμερο και καλούνταν να το βρει στον πίνακα και να μας πει όμως ή πως φτιάχνεται η λέξη του (π.χ. δέκα +έξι = δέκαέξι) ή να βρει πως φτιάχνεται ο αριθμός. Τους άρεσε πάρα πολύ όπως καταλαβαίνετε!





4.2.16

Κι άλλα γραφοαναγνωστικά!

Παλιά είχα χρησιμοποιήσει αυτούς τους φελλούς με τα ανάγλυφα γράμματα ως φέτες φωμάκι που κάηκαν κι αφού δεν είχα τι να τις κάνω καλούνταν τα παιδιά να βρουν με κλειστά μάτια τα ανάγλυφα γράμματα ποια είναι. Φέτος θα τα χρησιμοποιήσω με δύο παραλλαγές:
  • Με την κίτρινη μυγοσκοτώστρα θα τα πιάνουν σαν να είναι κουτάλα
  • ενώ με την κόκκινη θα χτυπάνε το σωστό ήχο (για να σβήσει η φωτιά των υποτιθέμενα καμμένων ψωμιών) (ιδέες από pinterest οι μυγοσκοτώστρες)


2.2.16

Κι άλλα μαθηματικά!

Μια δική μου ιδέα με αφορμή από εδώ: έφτιαξα τους κρίκους της πρόσθεσης ανάλογα με το χρώμα των χαντρών π.χ. 3 πράσινες και 3 κίτρινες ίσον όλες μαζί 6. Έφτιαξα και το παρακάτω φύλλο για να το παίρνει όποιος θέλει να κάνει τη δραστηριότητα.

 


 https://gr.pinterest.com/pin/427067977145152137/

1.2.16

Μαθηματική επίσκεψη!

Την Παρασκευή είχαμε τη χαρά να μας επισκεφθεί στην τάξη η κ. Γεωργία Κρεμμυδιώτη (σχ. συμβουλος δασκάλων) και η δική μας σύμβουλος κ. Λουίζα Νοβατζίδου.
Ο στόχος ήταν να παίξουμε με τα παιδιά και τα μαθηματικά. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να κάνουμε πολλές δραστηριότητες γιατί δε μας έφτασε ο χρόνος αλλά θα υπάρξει και συνέχεια.
Αφού τα παιδιά μοιράστηκαν γρηγορα σε δυάδες, μετά τριάδες, τετράδες και ξανά μπερδεμένα, κάθισαν να φτιάξουμε μια ιστορία με αριθμούς. Ο στόχος ήταν να βρούμε αριθμούς από την καθημερινότητα αλλά στο νηπιαγωγείο αλλού πας και συνήθως αλλού βρίσκεσαι. Έτσι λοιπόν φτιάχτηκαν δύο ιστορίες με 25 λιοντάρια, 3 ζέβρες, 2 ελάφια και πάει λέγοντας ενώ σε άλλο χωριό ζούσαν 2 γίγαντες με 5 τρίχες στο κεφάλι, 100 χέρια και το κάθε δάκτυλο 30 μέτρα μήκος!!!
Στο κάθε παιδί ζητήθηκε να ζωγραφίσει και ένα αριθμητικό κομμάτι της ιστορίας. Όποιο ήθελε μπορούσε να γράψει και τον αριθμό, αν ήθελε. Στη συνέχεια ο καθείς παρατήρησε τη δουλειά του άλλου. Τέλος ξαναδιαβάσαμε την κάθε ιστορία και τοποθετήσαμε χρονικά την κάθε εικόνα. Τους άρεσε πολύ και περιμένουν πότε θα έρθει η κυρία Γεωργία που αγαπά τους αριθμούς!!!  Έμαθα κι εγώ πως να προσεγγίζω το θέμα ιστορία και αριθμοί. Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ.

31.1.16

Βραχιόλια επιβράβευσης και υλικό για τις συγκρούσεις

Η παραπάνω ιδέα μου ήρθε από εδώ και είναι το επόμενο ομαδικό βραβείο που θα πάρουν όλα τα μικρά μου όταν συμπληρώσουν τα αυτοκόλλητα της ομάδας με το Ζαχαρία. (Ήδη έχουν συμπληρώσει 2 φύλλα  και τα έχουμε στολίσει στην τάξη!).

28.1.16

Πυροσβεστική εβδομάδα

Αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με τη φωτιά και τους αγαπημένους μας πυροσβέστες.

  • Φτιάξαμε γωνιές φωτιάς και πυροσβεστικής και πάξαμε με αυτές
  • Δεχθήκαμε την επίσκεψη επαγγελματία πυροσβέστη στο νηπιαγωγείο
  • Δραματοποιήσαμε την κατάσβεση μιας πυρκαγιάς σε σπίτι
  • Κάναμε άσκηση εξόδου από φλεγόμενο κτίριο 
  • δραματοποιήσαμε το πόσο γρήγορα μπορεί να εξαπλωθεί μια φωτιά.
Το υλικό που χρησιμοποίησα θα το βρείτε στην ετικέτα φωτιά και στις παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις. 
Ανεβάζω εν συντομία φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας.
 

26.1.16

Παιχνίδι με την ΑΒ - γωνιά γραφής/ανάγνωσης

Για τη γωνιά των γραμμάτων, εκτός των άλλων, έχω στήσει τα  εξής:
ένα  φάκελο με την ΑΒ και λέξεις που αρχίζουν από το κάθε γράμμα. Το είδα εδώ και μου άρεσε πολύ. Σας ανεβάζω τις στήλες που έφτιαξα αλλά και το πρωτότυπο.



24.1.16

Νέα γωνιά μαθηματικών 2

Φέτος θέλω να δώσω περισσότερη έμφαση και στη γεωμετρία. Μια καλή αρχή είναι ο γεωπίνακας. Η αλήθεια είναι πως εγώ τον είχα από το διδασκαλείο αλλά δεν τον είχα χρησιμοποιήσει. Φέτος τον ξεκίνησα και πήγε πολύ καλά. Tα σχήματα για το γεωπίνακα τα κατεβάζετε από εδώ και εδώ. Χρωματιστά γερά φωσφοριζέ λαστιχάκια μπορείτε να βρείτε παντού!


Έπειτα έχω βάλει στα ντοσιέ πλαστικοποιημένα τα παρακάτω φύλλα: (https://gr.pinterest.com/baharbakkal/geoboards/)


20.1.16

Νέα γωνιά γραφής- ανάγνωσης

Καινούρια τάξη - καινούρια γωνιά γραφής-ανάγνωσης. Κάθε φορά εννοείται πως θα αλλάζουν τα διάφορα παιχνίδια. Φέτος εμπλούτισα αρκετά το υλικό μου και σας ανεβάζω τις προτάσεις μου.
Έφτιαξα ένα ντοσιέ με πλαστικοποιημένες διαφάνειες και την ΑΒ. Χρησιμοποίησα τις εικόνες που είχα έτοιμες κομμένες και πλαστικοποιημένες από εδώ. Έβαλα βέλκρο και ζητώ από τα παιδιά να συμπληρώνουν αργά και σταδιακά το βιβλίο με εικόνες ώστε όταν συμπληρωθεί να το δούμε όλοι μαζί.

Σε άλλο ντοσιέ έβαλα διάφορες πλαστικοποιημένες σελίδες προγραφής, γραφής και ΑΒ. Πρόσφατα η καλή μου Τάνια ανέβασε μια πολύ ωραία πρόταση εδώ και τη χρησιμοποίησα. Στην μπροστά σελίδα καλούνται τα μικρά είτε να συμπληρώσουν με καπάκια την ΑΒ ή να πάρουν τα γράμματα από την από πίσω και να τα κολλήσουν ή να συνθέσουν την ΑΒ (πίσω σελίδα).
Πάλι απέξω από το ντοσιέ κόλλησα γράμματα για να μην τα μπερδεύουν με αυτά της γωνιάς των μαθηματικών.


19.1.16

Δεινόσαυροι

Ανεβάζω κάποιες φωτογραφίες από το πως επεξεργαστήκαμε τους δεινόσαυρους φέτος. 
Η αρχή έγινε με τον αγαπημένο μας πλέον κύριο Δεινοσαυρίδη!

Είδαμε αν θα χωρούσαμε στο στόμα ενός τυραννόσαυρου. Αυτό το βρήκα στο βιβλίο Δεινόσαυροι Εκδ. Σαββάλας.

17.1.16

Νέα γωνιά μαθηματικών!!!

Στην καινούρια μου τάξη προσπαθώ να ξαναστήσω τις γωνιές. Σήμερα θα αναφερθώ σε αυτή των μαθηματικών.
Έφτιαξα  ντοσιέ με πλαστικοποιημένες δραστηριότητες τις οποίες τα παιδιά μπορούν να βγάλουν ή να κάνουν όλα μαζί ή ατομικά. Το ένα ντοσιέ περιέχει τη σχάρα των 10 (ten frame) που συμπληρώνεται με μαρκαδόρους ή καπάκια και πίνακα αριθμών από το 1-10, έπειτα από το 11-20. Επίσης προσθέσεις με πον-πον ή καπάκια, επιτραπέζια και διάφορα άλλα. Επιπλέον είμαι πολύ περήφανη για τη γωνίτσα  που έφτιαξα (για να κερδίσω χώρο) χρησιμοποιώντας ένα άχρηστο ξύλινο επιπλάκι (ανάποδα πάει για το χαρτί υγείας! χα χα!), όπου έβαλα κρικους βιβλιοδεσίας και σακουλάκια με παιχνίδια. Οι εικόνες μιλούν καλύτερα από εμένα. Αυτό που ξέρω είναι ότι τα μικρά μου είναι ενθουσιασμένα με όλα αυτά τα "παιχνίδια" και οι ελεύθερες δραστηριότητες έχουν γίνει η αγαπημένη τους ώρα!


15.1.16

Τι ξέρω μέχρι στιγμής; (portfolio)

Βρήκα έναν εύκολο τρόπο για να δω τι έχουν μάθει τα παιδιά μου μέχρι στιγμής και να μπορέσω να το συγκρίνω με το τι θα έχουν μάθει στο τέλος της χρονιάς. Έφτιαξα 2 ίδια φύλλα που συμπληρώνουμε όλοι μαζί (εγώ τα λέω όμως στην τύχη και μπερδεμένα π.χ. τα γράμματα από τα κεφαλαία) και ζητάω από τα παιδιά να τα βρουν, να τα κυκλώσουν, να τα ζωγραφίσουν. Ήδη έκανα το πρώτο φύλλο και το βρήκα άκρως αποκαλυπτικό και βοηθητικό για μένα κυρίως. Ίσως σας βοηθήσει κι εσάς στην οργάνωση του portfolio.


 

14.1.16

ΝΤΕΝΤΕΚΤΙΒ ΛΥΣΕΩΝ (ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ)





Αυτό το υλικό υπάρχει μέσα στο κουτί της χαλάρωσης που έχουμε στην ανάλογη γωνιά, η οποία ομολογώ ειδικά μετά την επιστροφή από τις διακοπές, για μερικά μικρά αποδείχθηκε σωτήρια! Ειλικρινά θα την κρατήσω και τα επόμενα χρόνια!
 


.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ