Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

7.12.17

"Ο Ναβίντ, Ο Φερεϋντούν, ο Μελάκ και τ' άλλα τα παιδιά"

Με πολύ χαρά και συγκίνηση έλαβα στα χέρια μου τον οδηγό για την ευαισθητοποίηση μικρών μαθητών/τριών στο ζήτημα των ταξιδιών φυγής με τη χρήση εικονογραφημένων βιβλίων με τον τίτλο "Ο Ναβίντ, ο Φερεϋντούν, ο Μελάκ και τ' άλλα παιδιά".  Ιδέα συγγραφή και στήσιμο ήταν της ψυχολόγου,  κυρίας Ναταλίας Τζοβάρα από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας "Αθηνά Πολύβουλος". Την ευχαριστώ θερμά που με τίμησε ξανά.





Ο οδηγός έχει έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για χρήση σε εκπαιδευτικά προγράμματα που συμμετέχουν μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού για το σχολικό έτος 2017-2018.

Στον οδηγό θα βρείτε έξι προτεινόμενα βιβλία για μικρά παιδιά, τα οποία συνοδεύονται από δημοσιευμένες κριτικές και προτεινόμενες δραστηριότητες βιωματικού και αναστοχαστικού χαρακτήρα που μπορούν να γίνουν μέσα στη σχολική τάξη.

Μια προσπάθεια που έγινε με μεράκι κι αγάπη. 
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά  μπορείτε να απευθυνθείτε στο "Αθηνά Πολύβουλος": 2103835879 ή στο athinapolyvoulos@gmail.com. Πληροφορίες  μπορείτε να βρείτε και στο https://kentro-prolipsis.gr/.
Αξίζει να ξεφυλλίσετε και το ηλεκτρονικό περιοδικό "Δίαυλος" όπου θα βρείτε πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις: http://diavlosprolipsi.blogspot.gr/  


4.12.17

Μαθηματικά και μάρκες 2

Φέτος με τα μικρά μου (όσο τα είχα) είχαμε κάνει μία συμφωνία: κάθε φορά που θα συμπληρωνόταν η καρτέλα με τα 8 ομαδικά αυτοκόλλητα (ανταμοιβές ομάδας με το λύκο Ζαχαρία εδώ), θα τους άλλαζα τα παιχνίδια στις γωνιές, π.χ. στα μαθηματικά, στη γραφή/ανάγνωση κ.λ.π. και θα τους έβαζα καινούρια από τα χεράκια μου. Και τα υπέροχα πλασματάκια που είχα ήταν τόσο καλούλια φέτος που πολύ γρήγορα συμπλήρωναν τις καρτέλες τους και είχα προλάβει να αλλάξω κάποιες γωνιές. 

Ένα παιχνιδάκι που έφτιαξα και τους άρεσε συν το ότι βοηθούσε και στη λεπτή κινητικότητα, ήταν το παρακάτω που βρήκα στο σύνδεσμο που αναφέρω.


Καινούριο κόλλημα με τις μάρκες φέτος. Ανάρπαστα γίνονταν.

 Ιδέα και υλικό από: https://www.themeasuredmom.com/gumball-math/



30.11.17

Μάρκες και μαθηματικά

Αγόρασα πλαστικές μάρκες και βρήκα διάφορες ιδέες ώστε να τις χρησιμοποιήσω διαφορετικά. Οι περισσότερες ιδέες είναι από το διαδίκτυο.
Πολλές φορές με τα μικρά παίζουμε διαγωνισμούς: όλοι εναντίον της κυρίας. Εκεί λοιπόν συνήθως κρατάγαμε το σκορ με τα δάκτυλα. Για να συνηθίζουμε όμως τις σχάρες της δεκάδας μοίρασα 2 δεκάδες όπου θα συμπληρώνονται με μάρκες με σκρατς, αναλόγως με το αποτέλεσμα. (Έμπνευση από εδώ)
http://pythagoreionip.blogspot.gr/

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html
Με το επόμενο σκέφτηκα ότι μπορούν τα παιδιά να δουλέψουν και να καταλάβουν τους αριθμούς 11-20 πάλι στη σχάρα της δεκάδας. Τα παιδιά γράφουν στο πάνω κουτάκι τον αριθμό 11-20 και τον συνθέτουν με χρωματιστές μάρκες.  Έμπνευση από εδώ.

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html


https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

Μια άλλη ιδέα που με ενθουσίασε από το διαδίκτυο είναι η επόμενη. Τα παιδιά καλούνται με τις χρωματιστές μάρκες να βρουν τους αριθμούς που τους ζητούνται.

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html

https://pythagoreionip.blogspot.gr/2017/11/blog-post_97.html
Έμπνευση από εδώ

Επειδή κάπου κολλάνε οι εικόνες, μπορείτε να τα κατεβάσετε και σε μορφή pdf από εδώ.


26.11.17

Ο Ασημάκης της φιλίας

Όταν δουλεύω τη φιλία στην τάξη, εκτός από τις κλασικές δραστηριότητες με ζευγαράκια κι ομαδούλες τα τελευταία χρόνια δουλεύω και τον Ασημάκη, το πολύχρωμο ψαράκι (εδώ και εδώ παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις και υλικό). Φέτος συμπλήρωσα τη δουλειά μου με τα βραχιολάκια της φιλίας που φτιάξαμε για να θυμόμαστε το θέμα που δουλέψαμε αλλά και με τα ψαράκια της φιλίας (ένα απλουστευμένο κοινωνιόγραμμα). Τα παιδιά είχαν 2  κόκκινα ψαράκια της φιλίας και κλήθηκαν να τα δωρίσουν σε 2 νέους φίλους που έκαναν (όχι σε αδέρφια και κολλητούς εκτός τάξης). Ειλικρινά λειτούργησε και πολύ το χάρηκα. Ανεβάζω φωτογραφίες και τα σχέδια.








Άλλο υλικό για τη φιλία και προτάσεις εδώ και εδώ
Γαΐτης και φιλία εδώ  και εδώ. Ο βάτραχος του Βέλθουις και η φιλία εδώ.
Γνωρίζω το συμμαθητή μου εδώ και εδώ.
Επίλυση συγκρούσεων στην ετικέτα Antibullying.

22.11.17

Διαχείριση τάξης - Αρχή χρονιάς

Τα μαγικά φασόλια
 Βρήκα σε ένα βιβλιοπωλείο ένα σακουλάκι με κηρομπογιές που μοιάζουν με φασόλια! Διάλεξε ο καθένας ένα χρώμα μαγικό φασόλι και έφτιαξε το δικό του σημαδάκι πάνω στην πρώτη μας ομαδική προσπάθεια! Τους άρεσε πάρα πολύ!


Η χρονοκάψουλα των ευχών
Τα νήπια και τα προνήπια της περσινής χρονιάς έστειλαν τις ευχές τους για τους νέους μαθητές και κρυμμένο μέσα το μαγικό φτερό των ευχών για την εξέλιξη της σχολικής χρονιάς.



Τα ησυχάκια
Τα ησυχάκια (ένα κάθε φορά) επισκέπτονται τα τραπεζάκια που δουλεύουν και εργάζονται πιο ήσυχα. Η ιδέα είναι από τη Μυρτώ στα προσχολικά αλλά την είδα και εδώ. Θέλω να σας πω ότι λειτουργούν!!!








Χρησιμοποίησα το μαγικό κουτί με τον καθρέπτη και μετά ζήτησα από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν το μοναδικό και υπέροχο ανθρωπάκι που συνάντησαν.





18.11.17

Πρώτη μέρα

  

Φέτος αντί για το Kissing Hand  (βαριέμαι κάθε χρόνο τα ίδια), είπα να δοκιμάσω ένα κείμενο που βρήκα στο διαδίκτυο και παραπέμπει σε υπερθετικό βαθμό στον Τσέστερ αλλά με βάτραχο. Είναι το κείμενο "Ο Πιπ πάει σχολείο" (εδώ μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν με εγγραφή και έχει στο τέλος και 3 φύλλα με δραστηριότητες). Στα μικρά άρεσε. Στο τέλος έβγαλα μια γαντόκουκλα βάτραχο και μοίρασε στα παιδάκια βοτσαλάκια από τη λίμνη του Πιπ με καρδούλες επάνω (κόκκινο μανό). Τους άρεσε πάρα πολύ το δωράκι!

Πριν όμως κάνουμε όλα αυτά, μη μου πείτε ότι την πρώτη ώρα που μπαίνουν τα μικρά στην τάξη και δεν ξέρουν το χώρο, μέχρι να συννενοειθείτε με κάποιους γονείς, να πάρετε υλικά, φαγητά ή πετσέτες, να αγκαλιάσετε μικρά που κλαίνε, μπορεί να μη θέλετε να πάνε σε όλους τους χώρους τα μικρά να παίξουν. Εγώ φέτος έλυσα αυτό το πρόβλημα πάλι με τον Πιπ. Σε κάθε γωνιά που ήθελα να πάνε τα μικρά είχα καλλήσει και έναν Πιπ. Οπότε μπαίνοντας τους έλεγα ότι μπορείτε να παίξετε όπου βλέπετε ένα πράσινο βατραχάκι να σας περιμένει. Και λειτούργησε! Η εικόνα ήταν ίδια με τον Πιπ. Σας το ανεβάζω.

Κι επειδή σκέφτηκα φέτος πως η ζωή θέλει και λίγο πλάκα, λίγο φαντασία και λίγο τρέλα, έφτιαξα τη "μαγική" τσάντα και υποδεχόμουν τα μικρά τις πρώτες μέρες και με άλλο αξεσουάρ κυρίως στο κεφάλι (διότι η μέρα περνάει πιο χαρούμενα όταν σε υποδέχεται κάποιος που φορά στο κεφάλι  έναν φούξια φιόγκο με πούλιες!!!)


11.11.17

Εγώ και οι άλλοι (γενικώς)

Είχα πει τον Μάιο που σταμάτησα να γράφω ότι μόνο αν υπάρχει λόγος θα γυρίσω. Ο λόγος είναι ο εξής:
Αυτή η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στα παιδάκια μου που είχα από το Σεπτέμβρη μέχρι και την προηγούμενη Τρίτη αλλά και στις μαμάδες τους (ειδικά αυτές που με στήριξαν όταν μου πήραν το τμήμα μέσα από την καρδιά💕). Σας ευχαριστώ 😊...  Πέρασα υπέροχες στιγμές χαράς και έμπνευσης με τα ζουζουνάκια μου!

Θα ξεκινήσω να ανεβάζω κάποια  πράγματα που κάναμε φέτος ή που σκόπευα να κάνω, γιατί δεν θα προλάβουν να τα δούνε οι μαμάδες, μια που αναγκάστηκα να ξηλώσω την τάξη μου και να τη μετακομίσω (μη με ρωτήσετε συναδέλφισσες τίποτα γιατί δεν θα απαντήσω γι' αυτό το θέμα).
  • Μιλάμε για τον εαυτό μας και το σώμα μας (εσωτερικά και εξωτερικά). Κάνουμε παρατηρήσεις και συγκρίσεις με έμφαση σε αυτά που έχουμε μοναδικά αλλά και κοινά όλοι οι άνθρωποι π.χ. έχουμε όλοι τον ίδιο σκελετό. Παίζουμε το γιατρό γιατί όλοι χρειάζεται να φροντίζουμε ο ένας τον άλλο.
  • Φτιάχνουμε ομαδικά το δικό μας ανθρωπάκι με τα όργανά του, πάνω στο περίγραμμα ενός προνηπίου και το ονοματίζουμε «Πιλάφ Μπόκι».
  • Μας επισκέπτεται η προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ, κ. Μακρή με τη συνάδελφο ειδικής αγωγής Αποστολίδου Ζωζώ και μας κάνουν βιωματικό εργαστήρι με συζήτηση και παιχνίδια για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. 






  • Μέσα στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με το διπλανό μας, μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας και πως μπορούμε να τα διαχειριζόμαστε. Ασχοληθήκαμε με το φόβο, το θυμό, τη λύπη και τη χαρά λίγο περισσότερο. Φτιάξαμε το ατομικό μας θυμόμετρο και τη γωνιά της ηρεμίας με το μαξιλάρι του θυμού και το κουτί με τα διάφορα χαλαρωτικά τρικ και προτάσεις επίλυσης συγκρούσεων.
  • Διαβάσαμε και παίξαμε την «Παλέτα των συναισθημάτων» και ταξινομήσαμε τις λέξεις και τις εκφράσεις σε αυτές που πονούν, χαμογελούν και θεραπεύουν.
 
  • Βάλαμε τα δικά μας συναισθήματα σε πίνακες και ανακαλύψαμε πως το ίδιο ερέθισμα δεν προκαλεί και το ίδιο συναίσθημα σε όλους.
 

  • Βιωματικό εργαστήρι (με τον κ. Χαράλαμπο Γεννιά από το κέντρο πρόληψης του ΟΚΑΝΑ «ΦΑΡΟΣ») μέσα στην τάξη με έμφαση στα συναισθήματα και θέμα το μήνυμα από το «Νησί των συναισθημάτων» (παραμύθι προσαρμοσμένο από τον κ. Γεννιά, για το επίπεδο ωριμότητας των ζουζουνιών που είχα φέτος), όπου τα παιδιά μεταμορφώνονται σε γάτες και σκύλους και μπαίνουν σε ρόλους ταυτότητας. Σταδιακά, με τη μέθοδο του καθρέπτη επικοινωνούν τα συναισθήματά τους, συνεννοούνται και συνεργάζονται. Αποτυπώνουν στο χαρτί αυτή τους την εμπειρία και την παρουσιάζουν στην ολομέλεια.






  • Μιλήσαμε για την ενδοσχολική βία και γνωρίσαμε τον αγαπημένο μας βατραχάκι Κέλσο που μας έμαθε τρόπους να αντιμετωπίζουμε κάποια μικρά και μεσαία προβλήματα (ο τρόπος και το υλικό που δούλεψα εδώ αλλά και εδώ).



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ