Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

22.12.23

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο κάστρο της Φρικαντέλας

Φέτος είχαμε τη μεγάλη χαρά και το εκπαιδευτικό δυναμικό ώστε να προσφέρουμε στα παιδιά ένα βιωματικό αλληλεπιδραστικό παραμύθι μέσα στην τάξη, την Φρικαντέλα, τη μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, του Ευγένιου Τριβιζά.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν άοκνα και με πολύ μεράκι για ένα μήνα ώστε να στηθεί αυτό το διαδραστικό δρώμενο και να μπορέσουμε να το προσφέρουμε στα παιδιά μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε  τη μαμά και συνάδελφο  Ασπασία Τσαλαπατάνη που μας έφτιαξε την πανέμορφη κάπα της Φρικαντέλας. Προσωπικά επιθυμώ να ευχαριστήσω για την άψογη συνεργασία αλλά και για τη  δουλειά που έριξαν τις συναδέλφισσες, Ματίνα Ορφανίδου με τα τέλεια σκηνικά της και Παναγιώτα Πάσχου με τις αμέτρητες κατασκευές της.

Μερικές φωτογραφίες από τα παρασκήνια και τις ετοιμασίες.

IMG 20231215 211917

Η επεξηγηματική πρόσκληση για τις μαμάδες

IMG 20231215 211933

Η μυστηριώδης πρόσκληση για τα παιδιά

IMG 20231215 211951 IMG 20231215 212002 IMG 20231215 212016

Τα δωράκια που πήραν τα παιδιά που συμμετείχαν, ως αναμνηστικά της συμμετοχής τους στο παραμύθι.

IMG 20231215 212036

Η αφίσα με τη Φρικαντέλα

IMG 20231117 081100

Η κάπα της Φρικαντέλας

CIMG0573 CIMG0581

Η κάτω είσοδος

CIMG0574 CIMG0587CIMG0585

Η μπανιέρα της Φρικαντέλας

CIMG0575

Το θησαυροφυλάκιο της Φρικαντέλας

CIMG0576 CIMG0577

Η κρεβατοκάμαρα της  Φρικαντέλας

CIMG0579

Το δωμάτιο με τα αγκάθια του σμαραγδένιου σκαντζόχοιρου

CIMG0580  CIMG0582CIMG0586

Το δωμάτιο με τους καθρέφτες

CIMG0583CIMG0584

Η τραπεζαρία της Φρικαντέλας

CIMG0578

Τα καλαθάκια με τα καλούδια για τα παιδιά μαζί με το βιβλίο δραστηριοτήτων της Φρικαντέλας που τους ετοιμάσαμε.

25.11.23

Η μοναξιά του/της νηπιαγωγού… – Η λιποθυμία σε νηπιαγωγείο του Πύργου έφερε στο φως δεκάδες προβλήματα


Το περιστατικό λιποθυμίας νηπιαγωγού σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο του Πύργου, φέρνει στο φως πληθώρα προβλημάτων και κινδύνων.

Το πρόσφατο θλιβερό περιστατικό λιποθυμίας νηπιαγωγού, σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο του Πύργου, σόκαρε την τοπική κοινωνία, όχι όμως την εκπαιδευτική κοινότητα, που εδώ και αρκετό καιρό κρούει τον κώδωνα για τους κινδύνους που υπάρχουν αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται, σε μονοθέσια νηπιαγωγεία, δηλαδή σε σχολικές αίθουσες όπου ο/η νηπιαγωγός είναι μόνος/η του.

Η νηπιαγωγός που λιποθύμησε την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν “τυχερή” μέσα στην ατυχία της, καθώς το συμβάν έλαβε χώρα κατά την προσέλευση των παιδιών, και όχι κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, η ίδια δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες από γονείς που βρίσκονταν στο χώρο του σχολείου και έπειτα διακομίσθηκε με ασφάλεια στο νοσηλευτικό ίδρυμα της πόλης. Τι θα γινόταν όμως αν το περιστατικό συνέβαινε την ώρα του μαθήματος, όπου θα ήταν μόνη της με 15 ή 20 νήπια;

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών σε επιστολή που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ, έθιξε το ζήτημα της ασφάλειας τόσο των παιδιών, όσο και των νηπιαγωγών, οι οποίοι πολύ συχνά βρίσκονται μόνοι στις αίθουσες, αφού και ο αριθμός των μονοθέσιων νηπιαγωγείων είναι τεράστιος. Με αφορμή το συμβάν που έλαβε χώρα στον Πύργο, την περασμένη εβδομάδα αλλά και τα ζητήματα που θίγονται στη συγκεκριμένη επιστολή, η εφ. «Πατρίς» μίλησε με τη νηπιαγωγό Ντίνα Γανδά, η οποία εργάζεται πολλά χρόνια στην Ηλεία και είναι εκπαιδευτικός με μεγάλη εμπειρία και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τα παιδιά.

Η κα Γανδά αναφέρεται αναλυτικά στα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι νηπιαγωγοί, αλλά και στους κινδύνους που προκύπτουν στα μονοθέσια νηπιαγωγεία.

Εβδομαδιαίο ωράριο

Ξεκινάμε με το ωράριο. Σε όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών το ωράριο μειώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί ξεκινάμε με εργασιακό 30 ώρες από τις οποίες οι 25 είναι διδακτικές και παραμένουν τόσες έως τη σύνταξη μας. Άρα μια νηπιαγωγός π.χ.26 ετών και μία 66, λίγο πριν τη σύνταξη, εργαζόμαστε τις ίδιες ώρες.

Τι σημαίνει 5 ώρες διδακτικές για εμάς

Εφαρμογή του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος. Διαχείριση δύσκολων καταστάσεων των νηπίων (ειδικά στο πρώτο δίμηνο περίπου της προσαρμογής προνηπίων) Πρωινό γεύμα. Τουαλέτα των παιδιών που χρειάζονται οποιαδήποτε βοήθεια.Αφήνεις αναγκαστικά το τμήμα μόνο του. Φροντίδα κάποιου παιδιού που χρειάζεται (π.χ. εμετός διάρροια κ.λ.π.)που σαφώς δεν μπορεί να διαχειριστεί μόνο του.Αφήνεις το τμήμα μόνο του. Διαχείριση προβλημάτων του σχολείου όπως: υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, βλάβες κτιρίου , έκτακτες ανάγκες(σεισμός-φωτιά)Και μάλιστα σε κτίρια ακατάλληλα όπως όλοι γνωρίζετε. Εδώ αξίζει να σας πω πως κάθε χρόνο μας ζητούν να συμπληρώσουμε έναν Εσωτερικό Κανονισμό Διαχείρισης έκτακτων περιστατικών στο σχολείο και ορίζουμε άτομα από το διδακτικό προσωπικό για φωτιά, φωτιά από ηλεκτρολογικά προβλήματα,σεισμό κ.λ.π. Σημειώστε λοιπόν εδώ πως ποτέ εγώ τουλάχιστον προσωπικά που εργάζομαι 26 χρόνια δεν έχω εκπαιδευτεί ούτε για χρήση πυροσβεστήρα, ούτε για πρώτες βοήθειες ούτε για τίποτε από αυτά που μου ζητούν. Δεν φρόντισε κανείς για μαθήματα τέτοιου είδους σε εκπαιδευτικούς. Επιτήρηση των παιδιών στο διάλειμμα.

Διοικητικό έργο ( παρακολούθηση ηλ.ταχυδρομείου,έγγραφα που μας ζητούν καθημερινά,ενημέρωση του my school, επίλυση ζητημάτων με γονείς,Δήμο,κ.λ.π. εφόσον οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων έχουν κανονικότατο ωράριο εργασίας και δεν προβλέπεται κάποια μείωση ωρών για την άσκηση διοικητικών τους καθηκόντων.

Αναρωτιέστε που στα παραπάνω υπάρχει διάλειμμα έστω δεκάλεπτο για τη νηπιαγωγό; ΠΟΥΘΕΝΑ. Ναι. Δεν υπάρχει κανένα διάλειμμα όπως υπάρχει σε όλους τους εργαζόμενους.

Αναρωτιέστε μήπως πόση ώρα διαθέτει μια νηπιαγωγός στο να πάει στην τουαλέτα; 1-2 φορές από 48’’έως 1’ (χρονομετρημένο)με το μυαλό της στα παιδιά που είναι μόνα έστω και γι αυτό το λίγο.

Σκεφτείτε τώρα όλα τα παραπάνω σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο είτε στην πόλη είτε ακόμη χειρότερα σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό ή κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος 13.00-16.00 όπου ένα μόνο άτομο έχει την ευθύνη όλων.

Αυτό το άτομο λοιπόν έχει απέναντι του τις απαιτήσεις των γονέων, την ευθύνη να είναι συνεπής στη Διοίκηση και μια κοινωνία που πολύ εύκολα τον αποκαλεί τεμπέλη λόγω των διακοπών Χριστούγεννα-Πάσχα –καλοκαίρι και τον κρίνει αυστηρότατα.

Πάμε τώρα στο τελευταίο τραγικό περιστατικό. Τι συμβαίνει αν ο/η εκπαιδευτικός χάσει τις αισθήσεις του συμβεί καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο ή ακόμη χειρότερα ή ακραία, όπως θέλετε πείτε το καταλήξει; Απάντηση δεν έχω και αυτή που μου έρχεται στο μυαλό είναι τραγική να την αναφέρω.

Σε μια εποχή γρήγορης πληροφορίας, προηγμένων προγραμμάτων διδασκαλίας, ευρωπαικών προκλήσεων που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εμείς εργαζόμαστε στις παραπάνω συνθήκες.

Αιτήματα του κλάδου για μειωμένο ωράριο, βοηθούς και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τις νηπιαγωγούς είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον. Οι κυβερνήσεις κωφεύουν. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Πηγή: patrisnews.com

 

29.10.23

Σχετικά με την προσφυγή μας για το ωράριο των νηπιαγωγών

 Σας ενημερώνω συναδέλφισσες και συνάδελφοι τα νεότερα σχετικά με την προσφυγή για το ωράριό μας (αναλυτική προηγούμενη ανάρτηση και πληροφορίες εδώ). Υπάρχει ακόμα χρονικό περιθώριο αν θέλει κάποιος να συμμετέχει γιατί η υπόθεση θα συζητηθεί 1/2/24.

Συγκεκριμένα παραθέτω:

"Καλησπέρα σας, 
Με ενημέρωσε η Γραμματεία του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ, ότι η υπόθεση μας προσδιορίστηκε να συζητηθεί στις 1/2/2024 με Εισηγητή τον κον Αργυρό.
Συνεπώς μέχρι και τα μέσα Ιανουαρίου του 2024, όποιος/όποια θέλει μπορεί να στείλει τη συμμετοχή του/της."

Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Ν. Τζαμτζής
Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω
Λ. Αλεξάνδρας 142
ΤΚ 11471 Αθήνα
T +30 215 215 9922
Κ +30 6945 901 805, 



14.10.23

Εβδομάδα code week

 Μια βόλτα στην πόλη μας με τη ρομποτική μελισσούλα, συμμετέχοντας μαζί με πολλά νηπιαγωγεία της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα.

“Πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι που λέγεται “Βόλτα στην πόλη”. Δημιουργήσαμε  ένα χάρτη Beebot 4X3 όπου σε κάθε τετράγωνο θα εικονίζεται ένα κατάστημα. Επίσης, ετοιμάσαμε κάρτες αποστολών. Ο παίκτης με αφετηρία το τετράγωνο του σπιτιού, θα τραβά μια κάρτα- αποστολής με μια εικόνα αντικειμένου και θα πρέπει να οδηγήσει το ρομπότ στο κατάστημα όπου υπάρχει το συγκεκριμένο αντικείμενο.”

Screenshot 2023 10 11 at 19 26 10 540011 WqWIQxsWdC.pdf

CIMG0515

Τη δουλειά μας μπορείτε να τη δείτε και στην εφαρμογή padlet: https://padlet.com/niplagyn/padlet-cuvu0wmkoa4gqqap αλλά και  στο ευρωπαϊκό σάιτ: https://codeweek.eu/view/540011/mia-volta-stin-poli-moy

Screenshot 2023 10 11 at 14 49 16 Μια βόλτα στην πόλη

Screenshot 2023 10 11 at 19 14 22 EU Code WeekΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

26.7.23

Ωράριο και φυλετικές διακρίσεις των ελληνικών κυβερνήσεων απέναντι στο επάγγελμα των νηπιαγωγών. Και όμως μπορούμε να νικήσουμε αυτή την κατάφωρη ανισότητα.

Τόσο καιρό γίνεται συζήτηση για το ωράριο των νηπιαγωγών. Ούτε μειώνεται λόγω παλαιότητας αλλά ούτε πληρώνονται οι υπερωρίες που κάνουμε. Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι εδώ συμβαίνει μία φυλετική ανισότητα; Μήπως όλο αυτό γίνεται εις βάρος μας επειδή είμαστε γυναίκες επί το πλείστον οι νηπιαγωγοί των ολιγοθέσιων;

Μία φίλη και συνάδελφος από τη Χίο, η Αναστασία η Βακιρτζή μαζί με τη Μουτρίκα Μαρία αλλά και άλλες συναδέλφους ξεκίνησαν πριν 2,5 χρόνια ατομικά μία προσπάθεια προσφυγής για το ωράριο δίχως να έχουν και ιδιαίτερες ελπίδες. Και να όμως που κάτι μπορεί να αλλάξει. Το δικαστήριο παρέπεμψε τη συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σας παραθέτω αυτούσιο το κείμενο των συναδέλφων. Δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα, μόνο να κερδίσουμε.

"Συναδέλφισσες/οι, μια ομάδα νηπιαγωγών προχώρησε σε δικαστική προσφυγή, με αριθμό δικογράφου ΑΚ1020/2021, για μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών (δασκάλων και νηπιαγωγών) που εργάζονται σε μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, σύμφωνα με τα χρόνια προϋπηρεσίας, όπως ισχύει για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε τετραθέσια και άνω σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παραπάνω κίνηση, καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια να κοινοποιηθεί στο σύνολο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας με κάθε δυνατό τρόπο.

Πρόσφατα, το δικαστήριο με την υπ΄αριθμό απόφαση Α1422/2023, παρέπεμψε τη συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Με την απόφαση αυτή αναγνωρίζεται ότι η Διοίκηση ευθέως παραβιάζει το Ελληνικό Σύνταγμα, παραλείποντας να ρυθμίσει το ζήτημα του ωραρίου των εκπαιδευτικών ολιγοθέσιων σχολείων και καλείται να τη μεταβάλλει σύμφωνα με την αρχή της ισότητας και της εργασιακής δικαιοσύνης. Είναι λοιπόν προφανές ότι πρόκειται για κομβική δίκη και η τυχόν θετική απόφαση της θα επιφέρει την ισότητα στο ωράριο των εκπαιδευτικών ολιγοθέσιων σχολείων με των υπόλοιπων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συνεπώς, η νέα δίκη στο ΣτΕ και η τυχόν θετική απόφαση της, δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς που ξεκίνησαν τη διαδικασία αλλά το σύνολο των εκπαιδευτικών ολιγοθέσιων σχολείων. Για το λόγο αυτό, κρίνεται απαραίτητη η μαζική συμμετοχή του κλάδου, τόσο στην καίρια αυτή δικαστική διαδικασία, όσο και στη φυσική παρουσία μας την ημέρα εκδίκασης της υπόθεσης, που σύμφωνα με το δικηγόρο αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Για πρώτη φορά μας δίνεται η ευκαιρία να αναδείξουμε την κατάφορη εργασιακή αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών ολιγοθέσιων σχολείων (νηπιαγωγών και δασκάλων) και να διεκδικήσουμε-κατακτήσουμε την ισότητα στο ζήτημα του ωραρίου. Η συμμετοχή όλων είναι αναγκαία, αν θέλουμε πραγματικά να αλλάξει κάτι και να μην αρκεστούμε να «κλαίμε τη μοίρα μας». Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί συμπληρώνοντας τη φόρμα συμμετοχής και καταθέτοντας το ποσό των 10 ευρώ, απευθείας στο λογαριασμό του δικηγόρου. Για την προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας έχουν ενημερωθεί εκπρόσωποι της ΔΟΕ και το συντονιστικό νηπιαγωγών, ώστε να επιτευχθεί η από κοινού μαζική συμμετοχή στην προσφυγή και η φυσική παρουσία μας την ημέρα εκδίκασης της υπόθεσης μας.

Στο παρακάτω αρχείο επισυνάπτεται η φόρμα συμμετοχής για την προσφυγή που περιλαμβάνει το mail που θα την αποστείλετε, καθώς και τους αριθμούς λογαριασμών κατάθεσης.

Συμπληρωματικά στοιχεία επικοινωνίας:

mmoutrika@hotmail.comanavak66@yahoo.grhokvin@hotmail.com,

Με εκτίμηση,

Η ομάδα νηπιαγωγών προσφυγής στο ΣτΕ"

Και το κείμενο του δικηγόρου:

 "Καλησπέρα σας, 

Ανατέθηκε στο γραφείο μας, από ορισμένους συναδέλφους σας, η κατάθεση αίτησης προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αίτημα την εφαρμογή μειωμένου ωραρίου για τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 60 Νηπιαγωγών, οι οποίοι υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Επί του ανωτέρω αιτήματος μας, υπήρξε παράλειψη απάντησης άλλως σιωπηρή απόρριψη του, με αποτέλεσμα να καταθέσουμε σχετική αίτηση ακύρωσης στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών. Το Δικαστήριο με την υπ' αριθμ. Α1422/2023 απόφαση του παρέπεμψε όμως τη συζήτηση της υπόθεσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η παραπομπή της υπόθεσης μας έγινε με το σκεπτικό οτι η έκδοση ή μη της εν λόγω υπουργικής απόφασης συνιστά κανονιστική πράξη και άρα το Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει αποκλειστική αρμοδιότητα.

Το σημαντικό όμως είναι αναγνωρίζεται εμμέσως ότι το Ανώτατο Ακυρωτικό, θα διαπιστώσει αν υποχρεούται ή όχι η Διοίκηση να εκδώσει την εν λόγω υπουργική απόφαση, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό, διότι όπως έχουμε καταδείξει και στην αίτηση ακύρωσής μας, η Διοίκηση ευθέως παραβιάζει το Ελληνικό Σύνταγμα, παραλείποντας να ρυθμίσει το ζήτημα του ωραρίου των Νηπιαγωγών.        

Επιπλέον, η εξέλιξη αυτής της υπόθεσης και κυρίως η αναγνώριση της παράλειψης της Διοίκησης να ρυθμίσει το ζήτημα, συνεπάγεται ότι αναγνωρίζει και την παροχή υπερωριακής απασχόλησης των Νηπιαγωγών, ζήτημα που εκκρεμεί με την άσκηση αγωγών μας στα Διοικητικά Πρωτοδικεία της χώρας.

Επειδή, λοιπόν η ολοκλήρωση της υπόθεσης σας ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, πρόκειται να επηρεάσει καταλυτικά το σύνολο των Νηπιαγωγών που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες της χώρας και να καθορίσει το ωράριο υπηρέτησής τους, προτείνεται η αρτιότερη υποστήριξη της υπόθεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την κατάθεση δικογράφου πρόσθετων λόγων, το συντομότερο δυνατό. 

Ακόμη, κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, η οποία αναμένεται σίγουρα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, προτείνεται η ενεργή και αυτοπρόσωπη παρουσία εκπαιδευτικών του κλάδου σας, μονίμων και αναπληρωτών.

Για τη συνέχιση της διαδικασίας εκ μέρους του γραφείου μας, το κόστος ανέρχεται στα 10.00 ευρώ, για κάθε ενδιαφερόμενο/η (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) καταβλητέο μέχρι τις 31/8/2023. 

Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Ν. Τζαμτζής

Δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω

Λ. Αλεξάνδρας 142

ΤΚ 11471 Αθήνα

T +30 215 215 9922

Κ +30 6945 901 805, 

info@tzamtzis-law.gr, 

web: http://www.tzamtzis-law.gr

 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ