Σύσσωμο το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου αποφάσισε τη στήριξη του ΚΕΔΑΣΥ Σάμου στην περιπέτεια που αντιμετωπίζει.
Το ΚΕΔΑΣΥ ( Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) οφείλει να αξιολογεί και να συντάσσει γνωματεύσεις, ανεπηρέαστο από οιουσδήποτε εξωτερικούς παράγοντες.
Όλα τα χρόνια συνεργασίας μας το ΚΕΔΑΣΥ Σάμου (πρώην ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΔΥ) έχει βοηθήσει και έχει στηρίξει με ήθος, αξιοπρέπεια και επιστημονική αρτιότητα και κατάρτιση το μαθητικό μας δυναμικό, τους γονείς αλλά και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ευελπιστούμε σε μία αίσια εξέλιξη όσον αφορά την ΕΔΕ η οποία εξελίσσεται, διότι το συγκεκριμένο όργανο είναι απαραίτητο συχνά για την εύρυθμη λειτουργία πολλών σχολικών τάξεων.
Και φέτος, με μεγάλη μας χαρά υποδεχθήκαμε από τον Φάρο την κυρία Φρόσω Μακρή και την κυρία Ευαγγελία Αμπαζή για να μιλήσουμε και να παίξουμε για τα συναισθήματα. Λόγω ιώσεων ήμασταν σχεδόν οι μισοί αλλά το απολαύσαμε διπλά!
Στην αρχή γνωριστήκαμε και μιλήσαμε λίγο για τα συναισθήματα και τι μπορεί να είναι.
Ύστερα παρομοιάσαμε την καρδιά μας με τον ουρανό που τον διέπουν διάφορα καιρικά φαινόμενα. Πότε σύννεφα, πότε λιακάδα, πότε καταιγίδα, πότε ήλιος και βροχή. Έτσι τα παιδιά διάλεξαν διάφορα καιρικά φαινόμενα ανάλογα με το συναίσθημα και μας τα παρουσίαζαν. Έπειτα συζητάγαμε πως μπορούμε να τα διαχειριστούμε.
Η λύπη σαν συννεφάκι βροχής
Ο θυμός σαν κεραυνός
Ο φόβος σαν μοβ τρεμουλιαστό σύννεφο της δύσης
Η ζήλια/αηδία που είναι σαν σύννεφο μπρόκολου, που είπε μία μικρή μας
Ο ήλιος παρέα με τη χαρά
Όμως κάποιες φορές στον ουρανό υπάρχουν και σύννεφα και ήλιος, όπως κι εμείς μπορεί να μην νιώθουμε μόνο ένα συναίσθημα αλλά πολύ περισσότερα. Όπως επίσης, ένα ευχάριστο συναίσθημα μπορεί να διαδεχτεί ένα δυσάρεστο συναίσθημα, σαν τα σύννεφα που κυνηγιούνται στον ουρανό.
Κι ένα συναίσθημα που αφήσαμε για το τέλος ήταν η αγάπη. Το κάθε παιδί που έπαιρνε τη δική του καρδούλα έλεγε τι αγαπά και ποιον.
Όταν ολοκληρώσαμε το εργαστήρι δώσαμε υπόσχεση να ξανασυναντηθούμε μέσα στη χρονιά και να παίξουμε μαζί με τις κυρίες Μακρή και Αμπαζή. Ο ενθουσιασμός έφερε χειροκροτήματα.
Για μια ακόμα φορά ευχαριστούμε από καρδιάς τον Φάρο για την αγαστή συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια.
Το Δ.Σ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ Σάμου (5 συναδέλφισσες), εις βάρος των οποίων δόθηκε εντολή για ΕΔΕ από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου. Αφορμή είναι η καταγγελία γονέων, που δε συμφωνούν με τη γνωμάτευση που αφορά το παιδί τους.
Η ΕΔΕ είναι σε εξέλιξη και δηλώνουμε ότι θα είμαστε δίπλα στις συναδέλφισσες. σε ό,τι χρειαστούν και αγωνιζόμαστε για ουσιαστική αναβάθμιση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής, με όλα τα σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία και χωρίς παρεμβάσεις στο έργο τους, με πρόθεση πάντα την υπεράσπιση και την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων και των ψυχοσυναιθηματικών αναγκών των παιδιών.
Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη ΕΔΕ είναι μια κίνηση χειραγώγησης και εκφοβισμού συναδέλφων, που εδώ και χρόνια αποδεικνύονται πολύτιμοι συμπαραστάτες της ομαλής λειτουργίας των σχολείων μας στο πλαίσιο της ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης, με αδιάλειπτη συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς και πάνω απ΄ όλα προασπιζόμενες τα δικαιώματα των παιδιών στην ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι μια πράξη που ναρκοθετεί τη δουλειά των συναδέλφων και προσπαθεί να επηρεάσει την αμερόληπτη επιστημονική αξιολόγηση και παρέμβαση του εξειδικευμένου προσωπικού που στελεχώνει το ΚΕΔΑΣΥ.
Καταγγέλλουμε την διενεργούμενη ΕΔΕ, όπως και κάθε διοικητική παρέμβαση στο έργο τους.
Δηλώνουμε ότι κανείς συνάδελφός μας δεν θα μείνει μόνος του στο κλίμα τρομοκρατίας που επιχειρείται να καθιερωθεί.
Απαιτούμε να σταματήσει αμέσως η ΕΔΕ και κάθε διαδικασία ενάντια στις πέντε συναδέλφισσές μας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΟΥΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Το Δ.Σ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ Σάμου (5 συναδέλφισσες), εις βάρος των οποίων δόθηκε εντολή για ΕΔΕ από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου. Αφορμή είναι η καταγγελία γονέων, που δε συμφωνούν με τη γνωμάτευση που αφορά το παιδί τους.
Είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι επιλέχθηκε από τη μεριά των γονέων η συγκεκριμένη οδός, τη στιγμή που το ισχύον νομικό πλαίσιο τους δίνει το δικαίωμα επανελέγχου και επανακαθορισμού του έργου και των εκθέσεων του ΚΕΔΑΣΥ, απευθυνόμενοι σε δευτεροβάθμια επιτροπή αξιολόγησης.
Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια κίνηση χειραγώγησης και εκφοβισμού συναδέλφων, που εδώ και χρόνια αποδεικνύονται πολύτιμοι συμπαραστάτες της ομαλής λειτουργίας των σχολείων μας στο πλαίσιο της ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης, με αδιάλειπτη συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς και πάνω απ΄ όλα προασπιζόμενες τα δικαιώματα των παιδιών στην ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι μια πράξη που ναρκοθετεί τη δουλειά των συναδέλφων και προσπαθεί να επηρεάσει την αμερόληπτη επιστημονική αξιολόγηση και παρέμβαση του εξειδικευμένου προσωπικού που στελεχώνει το ΚΕΔΑΣΥ.
Καταγγέλλουμε την διενεργούμενη ΕΔΕ, όπως και κάθε διοικητική παρέμβαση στο έργο τους.
Δηλώνουμε ότι κανείς συνάδελφός μας δεν θα μείνει μόνος του στο κλίμα τρομοκρατίας που επιχειρείται να καθιερωθεί. Είμαστε και θα είμαστε δίπλα στις συναδέλφισσες σε ό,τι χρειαστούν και αγωνιζόμαστε για ουσιαστική αναβάθμιση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής, με όλα τα σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία και χωρίς παρεμβάσεις στο έργο τους, με πρόθεση πάντα την υπεράσπιση και την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων και των ψυχοσυναιθηματικών αναγκών των παιδιών.
Απαιτούμε να σταματήσει αμέσως η ΕΔΕ και κάθε διαδικασία ενάντια στις πέντε συναδέλφισσές μας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΟΥΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Σάμου "Φάρος" προσκαλεί τους γονείς των παιδιών που πρόκειται να φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο του 2022 στην Α' τάξη του Δημοτικού στη διαδικτυακή συνάντηση με τίτλο "Συνοδεύοντας το παιδί μας στα πρώτα του βήματα στο Δημοτικό" .
Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, από τις 18.30-20.00 μ.μ. και στόχος είναι να δοθεί μια πρώτη ευκαιρία στους γονείς να συζητήσουν σχετικά με τον δικό τους ρόλο ενόψη της μετάβασης του παιδιού τους στην επόμενη βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Για να συμμετέχετε στη συνάντηση είναι απαραίτητο να δηλώσετε τη συμμετοχή σας μέχρι τη Δευτέρα, 6 Ιουνίου στα τηλέφωνα του «Φάρου», (καθημερινά, 8.30-2.30 μ.μ. ): Σάμος:22730.23443 και Ικαρία:22750.24047. Στη συνέχεια, θα σας αποσταλεί μέσω e-mail ο απαραίτητος ηλεκτρονικός σύνδεσμος και όλες οι οδηγίες προκειμένου να συνδεθείτε στη συνάντηση.
Όλες οι υπηρεσίες του «Φάρου» παρέχονται δωρεάν.
Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων
& Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Σάμου "Φάρος"
Σάμος :Πατριάρχου Δαμιανού,83100
Τηλ. 22730 23443, 87070-1
Ικαρία: Άγιος Κήρυκος
Τηλ.: 22750 24047
www.kpfaros.gr
www.kpfaros.blogspot.gr
e-mail: kpfaros@gmail.com
Facebook:Κέντρο Πρόληψης Φάρος
Σε συνεργασία με τον Οργανισμό κατά των Ναρκωτικών ΟΚΑΝΑ
Κατόπιν ωρίμου σκέψεως και μεγάλης ενασχόλησης με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, έχω αποφασίσει πως θα ανεβάζω μόνο αναρτήσεις που πιστεύω πως έχουν κάποια ουσία, κάτι να πουν, κάτι να προσφέρουν, σύμφωνα με τα δικά μου υψηλά κριτήρια. Δεν πιστεύω στην ποσότητα αλλά στην ποιότητα. Θεωρώ λοιπόν πως 4 θεματικοί κύκλοι στα εργαστήρια δεξιοτήτων, όχι μόνο δεν προσέφεραν εις βάθος αλλά στέρησαν κιόλας χρόνο από την εκπαίδευση και όρεξη από την εκπαιδευτικό να κάνει κάτι πιότερο δημιουργικό, όπως παλαιότερα. Γι' αυτό και ανήρτησα μόνο τους 2 θεματικούς κύκλους που τους κάναμε με την ψυχή μας, με την καρδιά μας, που "γουστάραμε" λαϊκιστί.
Η παρακάτω δραστηριότητα δεν εντάσσεται σε κανέναν θεματικό κύκλο αλλά είναι μία παράδοση διπλής συνεργασίας που έχουμε με τον "Φάρο" σε κάθε σχολική χρονιά (από το 2004 κρατάει αυτή η συνεργασία - σχέση εκτίμησης και αγάπης).
Μετά από 2 χρόνιας απουσίας στη βιωματική συνεργασία με τον ΦΑΡΟ, με πολύ μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε την κυρία Μακρή και την κυρία Αμπαζή στην τάξη μας δια ζώσης. Στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό έλαβε χώρα στο νηπιαγωγείο μας ένα ταξίδι, ένα ταξίδι αυτογνωσίας, ενδυνάμωσης, ενσυναίσθησης και "μετανάστευσης"!
Τελικά δε θα μπορέσει το διαδίκτυο ποτέ να ξεπεράσει την ομορφιά της ανακάλυψης ενός βιβλίου μέσα στο φυσικό του χώρο... το βιβλιοπωλείο.
Σε μια τέτοια μαγευτική επίσκεψη σε τοπικό βιβλιοπωλείο, ανακάλυψα έναν μικρό θησαυρό που αγάπησα αμέσως.
Μιλώ για το βιβλίο της Μαίρης Βογιατζή από τη σειρά "Ευτχύχης, ο ρεπόρτερ των μουσείων" "Συνέντευξη με έναν κούρο", με την εκπληκτική εικονογράφηση της Ράνιας Ηλιάδου, από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική.
Άμεσο, εύχρηστο, με χιούμορ αλλά κυρίως με γνώσεις περασμένες με αγάπη στις σελίδες. Πρόκειται για ένα βιβλίο που οπωσδήποτε θα χρησιμοποιήσω μέσα στην τάξη μου και το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Θα περιμένω και τις επόμενες συνεντεύξεις του Ευτύχη με ανυπομονησία.
Τα τελευταία χρόνια είναι ελάχιστα τα πραγματικά παιδικά και εκπαιδευτικά κινούμενα σχέδια που κυκλοφορούν ευρέως.
Πρόσφατα ανακάλυψα μία εξαιρετική βραβευμένη σειρά για τα μαθηματικά: τα αριθμοκυβάκια (Numberblocks). Ειλικρινά, ο τρόπος προσέγγισης των μαθηματικών εννοιών είναι εξαιρετικός. Διαφωνώ λίγο με κάποια νούμερα, όπως το 4 για παράδειγμα, που δεν έχει τα κυβάκια στη σειρά αλλά είναι τόσο προσεγμένο όλο το υπόλοιπο, που προσπερνάω αυτές μου τις ενστάσεις και συστήνω ανεπιφύλακτα το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σίγουρα θα το χρησιμοποιήσω και στην τάξη κάποια στιγμή.
Αντί λοιπόν τα παιδιά να αποβλακώνονται μπροστά σε διάφορες ανοησίες που ονοματίζονται "παιδικά" αλλά πρόκειται για σκουπίδια, αξίζει να παρακολουθήσουν τη συγκεκριμένη σειρά και να εκπαιδευτούν πραγματικά στα μαθηματικά.
Ευτυχώς αυτή σειρά υπάρχει και στα ελληνικά. Τον πρώτο κύκλο 30 επεισοδίων μπορείτε να τον βρείτε εδώ και τον δεύτερο κύκλο εδώ.
Αν σας "τρομάζουν" τα μαθηματικά, παρέα με τα αριθμοκυβάκια θα τα λατρέψετε.
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα εκπαιδευτικών που αισθάνεται ότι οι παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας κάνουν τη δουλειά τους στο σχολείο να φαίνεται άνευ νοήματος.
Ένα βαθιά τοξικό περιβάλλον για τα εργασιακά, μορφωτικά και δημοκρατικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων διαμορφώνεται σταδιακά (με δικαστικές αποφάσεις, με εκβιαστικές εγκυκλίους και «προθεσμίες» που λειτουργούν ασφυκτικά θέτοντας τελεσίγραφα υλοποίησης εντολών, με προϊσταμένους στο ρόλο του επιτηρητή που κουνώντας το δάχτυλο με αυστηρότητα για να «συμμορφωθούμε προς τας υποδείξεις»).
Μαζί, χέρι χέρι, ένας ατελείωτος βομβαρδισμός εξωεκπαιδευτικών εργασιών, γραφειοκρατικού φόρτου, ευθυνών που διασπείρουν άγχος, αβεβαιότητα και αγωνία.
Ίσως είναι η πρώτη φορά μεταπολιτευτικά που ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών νιώθει αφενός τέτοια αφόρητη πίεση και αφετέρου τέτοια έλλειψη χαράς για τη διδασκαλία που αντί να τονώνει όπως παλιότερα, "αδειάζει" σωματικά και ψυχικά.
Η κατάσταση στα σχολεία είναι ήδη επιβαρυμένη καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια τεράστια αύξηση των διοικητικών εργασιών των σχολείων.
Το Υπουργείο στέλνει στις Διευθύνσεις και οι Διευθύνσεις ζητούν συνεχώς στοιχεία (π.χ. Δελτία Κίνησης Προσωπικού, Αναλυτικά Στοιχεία Ωρολογίου Προγράμματος, Κενά και Πλεονάσματα εκπαιδευτικών κλπ) με τη συμπλήρωση αυτών σε δύσχρηστους πίνακες στο Excel ή στο Word. Επιπλέον αποστέλλουν τις φόρμες προς συμπλήρωση το πρωί και το μεσημέρι απαιτούν να έχουν σταλεί από τα σχολεία συμπληρωμένες.
Έγγραφα, Οδηγίες, Εγκύκλιοι, Υπουργικές Αποφάσεις, νέα νομοθεσία και βροχή από νέες ευθύνες που ετσιθελικά μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε πληροφορικούς (μέσα σε λίγα 24ωρα έπρεπε όλοι να χειρίζονται υπολογιστές και να ξέρουν να κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως) νοσοκόμους και γιατρούς (υπεύθυνοι covid), ψυχολόγους (σύμβουλοι σχολικής ζωής), που μαζί με τους παλιότερους μόνιμους ρόλους του διοικητικού προσωπικού, του φύλακα, κάνουν "φύλο και φτερό" την εκπαιδευτική διαδικασία και εξουθενώνουν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στη χώρα μας, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια - Λύκεια) έχουν μέση ηλικία 50 ετών και άνω.
Ίσως γι αυτό μαζί με τις εστίες αντίστασης που αναζωπυρώνονται από το "λάδι που ρίχνει στη φωτιά" το ΥΠΑΙΘ, παρατηρείται και ένα πρωτοφανές «κύμα φυγής» εκπαιδευτικών προς την συνταξιοδότηση, καθώς οι αντίξοες συνθήκες εργασίας (εντατικοποίηση, πίεση, εξάντληση, έλλειψη νοήματος, τηλεκπαίδευση και αξιολόγηση) έχουν κάνει αφόρητη τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε αυτό το σημείο, οφείλω να ευχαριστήσω από καρδιάς την
αναπληρώτρια συνάδελφο Λίτσα Μαργαρίτη, που με την αγαστή στήριξη και
βοήθειά της, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία αυτός ο θεματικός κύκλος, γιατί έτυχε να την έχουμε σταθερά μαζί μας τις προηγούμενες μέρες (τώρα πάλι μας λείπει). Μιλάμε για συναδέλφους αναπληρωτές covid με σύμβαση τριμήνου, που
αναγκάζονται να αφήνουν σπίτι και οικογένεια (ή συχνά να τη σέρνουν
μαζί) και να πηγαίνουν σε έναν τόπο όπου, αν και έχουν βάση ένα σχολείο,
όπου υπάρχει κενό σε άλλο σχολείο, τρέχουν να το καλύψουν, άσχετα με τη
χιλιομετρική απόσταση. Μόνο σεβασμός αξίζει και αναγνώριση σε αυτούς τους ανθρώπους, κάτι που δε βλέπω να δείχνει το σύγχρονο ελληνικό κράτος. Όπως και με τους αποκλεισμένους από τις λίστες αναπληρωτές λόγω του ηλεκτρονικού λάθους, πριν δύο χρόνια. Δεν ξεχνάμε.
Οι επιτυχίες στις αποστολές επιβραβεύονται με το κουτί του Πυθαγόρα που περιέχει τη βιογραφία του, το πυθαγόρειο θεώρημα σε παιχνίδι, το δέντρο του Πυθαγόρα σε παιχνίδι, τη δίκαιη κούπα.
Καινούρια δοκιμασία από τον Πυθαγόρα. Παρατηρούμε τη δίκαιη κούπα και εκτιμούμε τι θα γίνει με το νερό που θα βάλουμε. Τα παιδιά ατομικά ζωγραφίζουν τις υποθέσεις τους. Δοκιμάζουν την κούπα. Ζωγραφίζουν και καταγράφουν το αποτέλεσμα.
Καινούρια αποστολή από τον Πυθαγόρα. Τα παιδιά σχεδιάζουν το καράβι του μέλλοντος. Πώς θα είναι ένα καράβι στο διάστημα;
Οι δύο ομάδες κάνουν συμβούλιο με ανταλλαγή πληροφοριών
Η ομάδα της άνωσης επιλέγει να παρουσιάσει σε δρώμενο την ιστορία του Αρχιμήδη. Ο βασιλιάς Ιέρωνας Β είχε παραγγείλει να του φτιάξουν ένα αναθηματικό στέμμα από ατόφιο χρυσάφι. Επειδή δεν είχε εμπιστοσύνη στον χρυσοχόο, ζήτησε από τον Αρχιμήδη να εξετάσει αν ο χρυσός είχε νοθευτεί με ασήμι. Επειδή ο Αρχιμήδης έπρεπε να λύσει το πρόβλημα χωρίς να καταστρέψει το στέμμα, δεν μπορούσε να το λιώσει προκειμένου να υπολογίσει την πυκνότητά του και την προέλευση του. Καθώς έκανε μπάνιο, παρατήρησε ότι η στάθμη του νερού στην μπανιέρα ανέβηκε όταν μπήκε ο ίδιος μέσα, και συνειδητοποίησε ότι αυτή η επίδραση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό του όγκου του στέμματος. Ο Αρχιμήδης ενθουσιάστηκε τόσο από την ανακάλυψή του ώστε βγήκε στο δρόμο γυμνός φωνάζοντας «Εύρηκα! Εύρηκα!». Η εξέταση του στέμματος απέδειξε ότι είχε νοθευτεί με σίδερο.