Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

25.6.12

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ-ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φέτος δουλέψαμε στο Νηπιαγωγείο πάρα πολύ τον τομέα των μαθηματικών. Με αφορμή το βιωματικό εργαστήρι που μας έκανε η σχολική μας σύμβουλος, η κυρία Μοσχοβάκη, πήραμε πολλές ιδέες για δραστηριότητες στον τομέα μαθηματικά. Ένας σημαντικός παράγοντας  θεωρώ ότι ήταν το εκπαιδευτικό σενάριο στο οποίο εμπλέκονταν όλες οι δραστηριότητες. 
Καμιά φορά οι καλύτερες ιδέες είναι αυτές που κατεβάζουμε επί τόπου στην τάξη. Έτσι για να εισάγω τις πρώτες δραστηριότητες μαθηματικών είπα στα παιδιά ότι έχω έναν πολύ καλό φίλο τον "μπάρμπα-Στάθη" που μένει στους Δρακαίους (το πιο απόμακρο χωριό της Σάμου, εκεί όπου τελειώνει ο δρόμος) και καλλιεργεί βιολογικά προϊόντα. Παίξαμε με τα μήλα και τα πορτοκάλια του μπαρμπά-Στάθη, τα ζώα της φάρμας του, μιλήσαμε για τα βιολογικά προϊόντα, μας έστειλαν υλικό κι άλλα μέλη της οικογένειάς του, παντρέψαμε το γιο του, γνωρίσαμε τη γυναίκα του, τα εγγόνια του, τα βαφτιστίρια του. Κι όλα αυτά πάντα με δραστηριότητες και παιχνίδια μαθηματικών. 
Για να το κάνω και λίγο πιο ενδιαφέρον τους βρήκα και φωτογραφία του "μπάρμπα-Στάθη" κι έτσι ενίσχυσα την υποψία της ύπαρξης του γεωργού από τους Δρακαίους (που εννοείται πως ψάξαμε στο χάρτη να βρούμε που μένει στη Σάμο).


Παίξαμε με το όνομά του, μιλήσαμε για υγιεινή διατροφή και γενικότερα άνοιξε πάρα πολύ το θέμα από το πουθενά (κι αυτό είναι το μαγικό στο νηπιαγωγείο). Αφού στο τέλος τα παιδιά με ρωτούσαν καθημερινά: "Σου έστειλε δέμα ο μπάρμπα-Στάθης σήμερα κυρία;".

Τα εύσημα για όλο αυτό το κατόρθωμα ανήκουν σε όλες τις συναδέλφους που μοιράστηκαν τις εργασίες τους μαζί μας, και από Χίο και από Σάμο, καθώς και στην κυρία Μοσχοβάκη που μας οργάνωσε. 
Το υλικό από τις δραστηριότητες των μαθηματικών μπορείτε να το βρείτε στο σάιτ της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου εδώ.


Υ.Γ.: Στέλνω ιδιαίτερους χαιρετισμούς στη συνάδελφο, Αναστασία Β. από Χίο.

22.6.12

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ



"Το δέντρο που έδινε" του Σελ Σιλβερστάιν, είναι ένα από τα πιο τρυφερά βιβλία που έχουμε δουλέψει στο νηπιαγωγείο, με πολλά επίπεδα και ανοιχτό για πολλές προσεγγίσεις (συναισθηματική αγωγή, μαθηματικά, περιβαλλοντική). Παραθέτω όμορφο και χρήσιμο υλικό που ανακάλυψα στο διαδίκτυο.








 
 




6.6.12

Εργασίες με συναισθήματα


Εργασία 1
Βάλε σε κύκλο ένα ή δύο συναισθήματα που ένιωσες σήμερα.




     ΧΑΡΑ                 ΦΟΒΟΣ     


ΘΥΜΟΣ                    ΛΥΠΗ



 Εργασία 2 
Γράψε δύο συναισθήματα που ένιωσες σήμερα και ζωγράφισε τι συνέβη και ένιωσες έτσι. (Σε Α4 οριζόντιο, τραβήξτε μια γραμμή στη μέση και χωρίστε τη σελίδα στα δύο)


Εργασία 3 : Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα παρελθοντικό βίωμα, το παρουσιάζουν στην τάξη κι εσείς καταγράφετε αυτά που είπαν. Το ίδιο μπορεί να κάνετε και για βιώματα συναισθημάτων, πάντα όμως σε παρελθόντα χρόνο.
Ένιωσα καλά με τον εαυτό μου όταν….

Εργασία 4
 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
Όνομα:__________________
Τα συναισθήματα που βίωσα σήμερα ήταν:____________________________________________________________________________________________________________________



Εργασία 5
 
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΩΣΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
(Βάλε ένα  Χ δίπλα σε ό,τι σε αντιπροσωπεύει)

Λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας

Μιλάμε όλοι μαζί

Σηκώνουμε το χέρι μας

Σεβόμαστε τη γνώμη του άλλου

Κάνουμε διάλογο

Όνομα:____________________________________


Κατάλογος πρωταρχικών συναισθημάτων
 
ΑΓΑΠΗ               ΑΓΧΟΣ
ΘΥΜΟΣ              ΦΟΒΟΣ
ΛΥΠΗ                 ΧΑΡΑ
ΜΟΝΑΞΙΑ           ΤΡΟΜΟΣ
ΕΥΤΥΧΙΑ             ΟΡΓΗ
ΘΛΙΨΗ                ΝΤΡΟΠΗ
ΑΗΔΙΑ                ΑΝΕΣΗ
ΑΝΗΣΥΧΙΑ          ΑΠΑΘΕΙΑ
ΒΑΡΕΜΑΡΑ         ΔΥΝΑΜΗ
ΔΥΣΤΥΧΙΑ          ΕΙΡΗΝΗ
ΕΝΟΧΗ              ΕΥΓΕΝΕΙΑ
ΕΥΘΥΜΙΑ           ΖΗΛΙΑ
ΗΡΕΜΙΑ             ΣΤΟΡΓΗ
ΣΥΝΤΡΙΒΗ         ΤΑΡΑΧΗ
ΦΡΙΚΗ
 Κατάλογος δευτερευόντων συναισθημάτων
ΑΔΕΞΙΟΤΗΤΑ
ΑΜΗΧΑΝΙΑ
ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ
ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ
ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ
ΕΝΟΧΛΗΣΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΜΠΕΡΔΕΜΑ
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ
ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ
ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ

 

3.6.12

Η ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΣΑ - ΕΛΥΤΗΣ

Την "ποδηλάτισσα" από τα "Ρω του έρωτα" δεν την δουλέψαμε αρκετά. Διαβάσαμε το  ποίημα εικονοποιημένο με πολλή τρυφερότητα από τους Ελένη και Δημήτρη Καλοκύρη (εκδόσεις ΕΣΤΙΑ).

Ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο από τον Μιχάλη Τρανουδάκη με τη φωνή της Αφροδίτης Μάνου.


Το δρόμο πλάι στη θάλασσα
περπάτησα που 'κανε κάθε
μέρα η ποδηλάτισσα.

Βρήκα τα φρούτα που 'χε
στο πανέρι της, το δαχτυλίδι
που 'πεσε απ' το χέρι της.

Βρήκα το κουδουνάκι και το
σάλι της, τις ρόδες,
το τιμόνι, το πεντάλι της.

Βρήκα τη ζώνη της, βρήκα σε
μιαν άκρη, μια πέτρα διάφανη
που 'μοιαζε με δάκρυ.

Τα μάζεψα ένα ένα και τα
κράτησα κι έλεγα πού 'ναι
πού 'ναι η ποδηλάτισσα.

Την είδα να περνά πάνω
απ' τα κύματα, την άλλη μέρα
πάνω από τα μνήματα.

Την τρίτη νύχτωσ' έχασα
τ' αχνάρια της, στους ουρανούς
άναψαν τα φανάρια της.
 Πρώτη εκτέλεση: Αφροδίτη Μάνου

















 

2.6.12

Η ΠΟΡΤΟΚΑΛΕΝΙΑ - ΕΛΥΤΗΣ


1. Πήραμε τις εικόνες από την "Πορτοκαλένια" του Οδυσσέα Ελύτη από τον "Ήλιο τον πρώτο" και φτιαξαμε το δικό μας ποίημα.

ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ

Είχε πιάσει φωτιά ο ουρανός
κι οι άγγελοι τρομάξανε.
Τους Είδε η Πορτοκαλένια
και πήγε να τους σώσει.
Πέταξε μαζί με τα χελιδόνια
φέρνοντας του πελαργού τον κρύσταλλο,
 χαμόγελα από κοπελιές.
Κι οι άγγελοι χαρήκανε,
 γυρίσανε στον ουρανό.
Με τα φτερά τους έσβησαν τη φωτιά,
χάρισαν δώρο στην Πορτοκαλένια
την ομορφιά του παγονιού
και τη λάμψη του σπαθιού.
2-3-12

 2. Το εικονοποιήσαμε και φτιάξαμε το δικό του ξεχωριστό βιβλιαράκι.









3. Διαβάσαμε το ποίημα του Ελύτη.

Η ΠΟΡΤΟΚΑΛΕΝΙΑ

Στον Ανδρέα Καμπά

Τόσο πολύ τη μέθυσε ο χυμός του ήλιου
Που έγειρε το κεφάλι της και δέχτηκε να γίνει
Σιγά σιγά: η μικρή Πορτοκαλένια!

Έτσι καθώς γλαυκόλαμψαν οι εφτά ουρανοί
Έτσι καθώς αγγίξαν μια φωτιά τα κρύσταλλα
Έτσι καθώς αστράψανε χελιδονοουρές
Σάστισαν πάνω οι άγγελοι και κάτω οι κοπελιές
Σάστισαν πάνω οι πελαργοί και κάτω τα παγόνια
Κι όλα μαζί συνάχτηκαν κι όλα μαζί την είδαν
Κι όλα μαζί τη φώναξαν: Πορτοκαλένια!


Οδυσσέας Ελύτης
«Ο Ήλιος ο πρώτος»



.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ