Πρωινή βάρδια και θα ασχοληθούμε με τις 5 αισθήσεις (παλαιότερη προσέγγιση εδώ), όμως φέτος αποφάσισα να δώσω μεγαλύτερη έμφαση στην έλλειψή τους και με αφορμή αυτό να έλθουμε σε επαφή και ενσυναίσθηση με τα ΑΜΕΑ.
Στον τομέα της όρασης βρήκα μια πολύ καλή ευκαιρία να συνδυάσω το πρόγραμμα μουσειακής με την έλλειψη της αίσθησης της οράσεως. Η ιδέα μου ήρθε το καλοκαίρι που με το γιοκαρίνι μου επισκεφθήκαμε το Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα από τα λίγα μουσεία όπου επιβάλλεται να αγγίξεις τα εκθέματα!!!! Εκεί λοιπόν εκπαιδευτήκαμε μάνα και γιος στο πως να οδηγούμε κάποιον τυφλό. Έπειτα περιηγηθήκαμε στα διάφορα εκθέματα με κλειστά εντελώς τα μάτια. Ήταν μοναδική εμπειρία και ευκαιρία για ένα παιδάκι να αγγίξει εκθέματα. Και μάλιστα παρατήρησα πως όταν επισκεφθήκαμε τα άλλα μουσεία, θυμόταν τα εκθέματα που είχε αγγίξει και τα έβρισκε ανάμεσα στα αυθεντικά.
Εμπνεόμενη λοιπόν από αυτή τη μοναδική εμπειρία αποφάσισα να παίξουμε το μουσείο αφής και στο νηπιαγωγείο. Πήρα μερικές μάσκες ύπνου και όσα αγαλματίδια μπόρεσα και μάζεψα από διάφορες εποχές της αρχαίας Ελλάδας για να στήσουμε το δικό μας μουσειάκι.
Μια σημαντική πληροφορία: το συγκεκριμένο πρόγραμμα μουσειακής αγωγής φέτος, πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία αρκετών αγαλμάτων και αντικειμένων από το μαγαζί "Εν αρχή οινολόγος" στο Πυθαγόρειο, καθώς και με τη δική μου ευγενική χορηγία, που διέθεσα ένα σεβαστό ποσό για να πραγματοποιήσω τις δραστηριότητες που έχω ετοιμάσει. Να μην υπάρχει η ψευδαίσθηση ότι εμείς οι νηπιαγωγοί με το μειωμένο μισθό μας δε βάζουμε κι από την τσέπη μας για να κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά.
Ευχαριστούμε πολύ κύριε Σολούνια! |
Μάθαμε για την Μπράιγ και γράψαμε το όνομά μας στο φύλλο εργασίας που με πολλή χαρά μου είχαν δώσει στο Μουσείο Αφής καθώς και την ανάγλυφη ΑΒ. (Μπορείτε να το βρείτε εδώ. Πληροφορίες κι ένα βίντεο εδώ.)
Μιλήσαμε για το συγκεκριμένο μουσείο και είδαμε φωτογραφίες των εκθεμάτων και προσωπικά βίντεο εκπαίδευσης οδηγού τυφλών. Ωραίο τους φάνηκε. Θέλετε να το κάνουμε κι εμείς;
Μοιραστήκαμε σε ζευγαράκια, ο ένας τυφλός ο άλλος οδηγός. Έπειτα ήρθε η μεγάλη ώρα να στήσουμε το δικό μας επίσημο μουσείο αφής του νηπιαγωγείου.
- Το κάθε παιδί εκπαιδεύτηκε βιωματικά ως οδηγός τυφλού.
- Έπειτα με κλειστά μάτια και δίχως να έχει δει πρώτα το έκθεμα/ αντικείμενο, προσπαθούσε να καταλάβει δια της αφής τι ήταν. Ήθελα να έχουν την αληθινή "άγνοια" της εικόνας.
- Τα παιδιά σε ομάδες κλήθηκαν να επισκεφθούν το μουσείο μας, να αγγίξουν και να επεξεργαστούν πλέον όλα τα εκθέματα, ενώ οι συμμαθητές τους έφτιαχναν τα καρτελάκια και την πινακίδα του μουσείου μας.
- Όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο συνήθως γράφουμε σχόλια στο βιβλίο των επισκεπτών. Εμείς ζωγραφίσαμε και γράψαμε τι μας άρεσε περισσότερο από την "επίσκεψη"!
Μπράβο Μαράκι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ωραία προσέγγιση Μαρία μου. Μπράβο, μπράβο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΙ ΦΕΡΝΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΕΒΑΣΩ! ΦΟΒΕΡΟ!
ΔιαγραφήAAAAAAAAA!! ΦΟΒΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ !!!!!!!!!!!!!! ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΙΚΑ !!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!!!!!!!!!
Διαγραφή