Συνεχίζοντας τη ενασχόλησή μας με τον εθνικό μας ποιητή, ολοκληρώνουμε την προσέγγιση του ύμνου εις την ελευθερία (εδώ προηγούμενη ανάρτηση) με τα εξής:
- τα παιδιά βρίσκουν τις σωστές λέξεις καρτέλες και τις τοποθετούν στον μεγάλο πίνακα αναφοράς, Α3.
- Συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας που έφτιαξα πέρσι σχετικό πάλι με τον εθνικό ύμνο. (Παλαιότερα φύλλα εργασίας για το 1821 εδώ).
Όμως ο Σολωμός έχει γράψει κι άλλα ποιήματα. Έτσι αυτή τη φορά ακούμε μελοποιημένο απόσπασμα από τους "Ελεύθερους πολιορκημένους" σε μουσική του Μαρκόπουλου με τη φωνή του Ξυλούρη. Μιλάμε για την έξοδο του Μεσολογγίου και βλέπουμε μια εξαιρετική παρουσίαση ενός δασκάλου που βρήκα εδώ (αξίζει να τη δείτε!)
Το συγκεκριμένο μελοποιημένο απόσπασμα το θεωρώ ιδανικό για δραματοποίηση!
Ο Σολωμός έχει γράψει κι ένα πολύ γλυκό ποίημα (το πρώτο του στα ελληνικά), τη γνωστή σε όλους μας "Ξανθούλα", πάλι μελοποιημένη από τον καλό του φίλο Νικόλαο Μάντζαρο. Την ακούμε, τη συζητάμε και τη ζωγραφίζουμε.
Αν θέλουμε να την προσεγγίσουμε πάλι ανάποδα, έτοιμες κάρτες-εικόνες θα βρείτε στο ιστολόγιο της Τάνιας εδώ. Επίσης έχει και φύλλα εργασίας για το βιογραφικό του Σολωμού εδώ.
Στο τέλος μαθαίνουμε να συνθέτουμε το όνομα του ποιητή μας.