Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους. Το "Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο" είναι μία ιδέα. Αυτή η ιδέα μπορεί να ανθίσει σε όποιο σχολείο και να βρεθεί!

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

24.5.12

"Μαρίνα" - Οδυσσέας Ελύτης

Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για την ποίηση βασίστηκα στη διδασκαλία του αγαπητού μου δασκάλου στο Διδασκαλείο Ρόδου, του κυρίου Παπαδάτου.(Σημείωσεις στο "Διδασκαλία ποίησης"). Για να μη βαρεθούν τα παιδιά σε κάθε διδασκαλία ποιήματος είχα κάποιες δραστηριότητες διαφορετικές. Στις επόμενες αναρτήσεις θα αναφέρω και πως αλλιώς δουλέψαμε.

1. Στο κουτί του θησαυρού έβαλα τις εικόνες που παραθέτω παρακάτω. Ήταν εικόνες που θεώρησα ότι θα αρέσουν στα παιδιά και είναι κοντά στις λέξεις της "Μαρίνας". Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, ο καθένας έπαιρνε μία ή δύο εικόνες και χωρίς να έχουμε διαβάσει το ποίημα προσπαθούσαμε ή να χτίσουμε σχέσεις μεταξύ των εικόνων ή να βάλουμε την εικόνα σε μία πρόταση. Τα παιδιά ήξεραν ότι στόχος μας ήταν να φτιάξουμε ένα ποίημα χωρίς ρίμα. (Ήταν εξοικειωμένα με τη γραφή του Ελύτη από τις γιορτές της 28ης και του Πολυτεχνείου).

2. Κατέγραφα επί τόπου στον πίνακα τις προτάσεις τους. Φτιάξαμε ένα δικό μας ποίημα. 

3. Είπα στα παιδιά, για να δούμε με τις ίδιες λέξεις ο Οδυσσέας Ελύτης τί έγραψε.

4. Διάβασα τη "Μαρίνα". Την ακούσαμε μελοποιημένη από το Μίκη Θεοδωράκη με τη φωνή της Ντόρας Γιαννακοπούλου (Δίσκος: Μικρές Κυκλαδες).



5. Έκανα μια παρουσίαση στον υπολογιστή με τις ίδιες εικόνες, τους στίχους γραμμένους δίπλα και το τραγούδι να παίζει. (Βλέπε ανάρτηση ΜΑΡΙΝΑ).



ΜΑΡΙΝΑ

Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω

λουίζα  και βασιλικό.

Μαζί μ’ αυτά να σε φιλήσω

και τι να πρωτοθυμηθώ.



Τη βρύση με τα περιστέρια

των Αρχαγγέλων το σπαθί.

Το περιβόλι με τ’ αστέρια

και το πηγάδι το βαθύ.



Τις νύχτες που σε σεργιανούσα

στην άλλη άκρη τ’ ουρανού.

Και ν’ ανεβαίνεις σε θωρούσα

σαν αδερφή του Αυγερινού.



Μαρίνα πράσινο μου αστέρι

Μαρίνα φως του Αυγερινού

Μαρίνα μου άγριο περιστέρι

και κρίνο του καλοκαιριού.




6. Έγραψα την ίδια μέρα στον υπολογιστή, εκτύπωσα και ανάρτησα το έργο τους.

 
Η ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ

Η Μαρίνα πέταξε ψηλά και χάθηκε μέσα στη νύχτα.
Είδε το πράσινο αστέρι και το φως του Αυγερινού.
Είδε τα περιβόλια και κατάλαβε ότι είναι το χωριό της.
Ήρθαν περιστέρια και φοβήθηκε.
Χάιδεψε έναν βασιλικό και μοσχοβόλησε ο τόπος.
Τότε ένα άγριο περιστέρι μύρισε το χέρι της.
Της χάρισε δυόσμο και λουΐζα που ανέβαινε ως τον ουρανό. Σκαρφάλωσε η Μαρίνα και συνάντησε τους Αρχαγγέλους που κάθονταν πάνω στ’ αστέρια στην άκρη τ’ ουρανού.
Της χάρισαν ένα κρίνο.
Όταν ξημέρωσε κατέβηκε και ήπιε νερό απ’ το πηγάδι το βαθύ.
Γλίστρησε ο κρίνος απ’ το χέρι της, έπεσε και φύτρωσε δίπλα σε μια βρύση.

29-2-12
Έκτορας, Κική, Αιμίλιος, Χριστίνα, Χρήστος, Αχιλλέας

ΜΑΡΙΝΑ

Δώσε μου ___________ να μυρίσω

__________  και _____________.

Μαζί μ’ αυτά να σε φιλήσω

και τι να πρωτοθυμηθώ.



Τη _________ με τα ______________

των _______________ το_________.

Το _____________ με τ’ __________

και το πηγάδι το βαθύ.



Τις ___________που σε σεργιανούσα

στην άλλη άκρη τ’_____________.

Και ν’ ανεβαίνεις σε θωρούσα

σαν αδερφή του______________.



Μαρίνα πράσινο μου ___________

Μαρίνα φως του ______________

Μαρίνα μου άγριο _____________

και ___________του καλοκαιριού.


ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ


Άσκηση ανάγνωσης: Κόψε και κόλλησε τις σωστές λέξεις στη σωστή σειρά ώστε να συμπληρώσεις το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη.



περιστέρια

βρύση
   
βασιλικό 
 
λουΐζα

δυόσμο

νύχτες

αστέρια

περιβόλι


σπαθί

Αρχαγγέλων

κρίνο

Αυγερινού

αστέρι

Αυγερινού

ουρανού

Σημ.: Ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών είναι και ο αριθμός των λέξεων που ζητάμε στην άσκηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ