Όταν αρχίζουν να δουλεύουμε πιο οργανωμένα τα γράμματα εφαρμόζω δύο ιδέες της φίλης και συναδέλφου Δέσποινας από το Νηπιαγωγείο Χώρας.
- Η πρώτη ιδέα είναι η μπουγάδα της ΑΒ. Κάθε φορά που ασχολούμαστε με ένα γράμμα κρεμάμε σε ένα σχοινί το ανάλογο ρούχο και έτσι σταδιακά φτιάχνεται ένας νέος πίνακας αναφοράς. Τα παιδιά γελάνε πολύ με τις κάλτσες που δεν "πλύθηκαν" καλά και "βρωμάνε"!
- Η δεύτερη ιδέα είναι η κατασκευή των εικόνων-λέξεων με το γράμμα αλλά και τη λέξη. Εγώ στα συγκεκριμένα έχω κολλήσει μαγνήτες. Έτσι τα τοποθετούμε αναλόγως με τις επιθυμίες μας (π.χ. φωνήεντα - σύμφωνα, με τη σειρά, με αυτό που δουλεύουμε) στο μαγνητικό πίνακα της τάξης. Επίσης μπορεί να λειτουργήσει σαν πίνακας αναφοράς και τους αρέσει ιδιαιτέρως.
- Η τρίτη ιδέα είναι δική μου. Τους λέω λοιπόν, ότι η γυναίκα του Μπάρμπα-Στάθη (βλέπε: http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/06/blog-post_25.html) τους έστειλε φέτες φωμί και κουλουράκια. (Συνήθως τα κάνω προς το Πάσχα αυτά). Όμως της κάηκαν, γι΄αυτό και είναι σκληρά και δεν τρώγονται. Για να μην τη στενοχωρήσουμε όμως θα παίξουμε με αυτά.
- Έχω φτιάξει πήλινα γράμματα και κόλλησα από τη μία μεριά γυαλόχαρτο (Μοντεσσόρι). Αυτά είναι τα "κουλουράκια". Με κλειστά τα μάτια δίνω στην τύχη ένα σε ένα νήπιο και του ζητάω να ακολουθήσει με το δάκτυλό του το γράμμα πάνω στο γυαλόχαρτο και να βρει τον ήχο του γράμματος.
- Βρήκα σουβέρ από φελό και έφτιαξα ανάγλυφα τα γράμματα (με κάτι κόλλες φωσφοριζέ που σκληραίνουν όταν στεγνώσουν. Τις βρίσκετε στα βιβλιοπωλεία). Αυτές είναι οι "φέτες ψωμί". Πάλι ζητάω από το παιδί να βρει με κλειστά τα μάτια, χρησιμοποιώντας όσα δάχτυλα θέλει, τον ήχο του ανάγλυφου γράμματος.
- Το τελευταίο είναι από τη Γιαννικοπούλου. Πρόκειται για ένα απλό επιτραπέζιο όπου τα παιδιά στο γράμμα που θα σταθούν ρίχνοντας το ζάρι, θα πρέπει να βρουν μία λέξη που να αρχίζει από αυτό. Μπορούν να σταματήσουν στο ω, ιδίως τα προνήπια. Αν είναι περισσότερο δουλεμμένα συνεχίζουν μέχρι τέλους.
- Μιά άλλη ιδέα από τη Γιαννικοπούλου και την ομάδα εργασίας της είναι τα "λουλούδια" των γραμμάτων. Κάθε φορά που δουλεύουμε ένα γράμμα, τους έχω μπερδεμένες λέξεις και πρέπει να βρουν και να κολλήσουν τη σωστή λέξη στο σωστό γράμμα. Καλό είναι να μην είναι πάρα πολλά μπερδεμένα γιατί στο τέλος θα χαθούν και θα κουραστούν. Προτιμήστε 3-4 αρχικά γράμματα μπερδεμένα. Επίσης θα μπορούσαν να τα βρουν από εφημερίδες και περιοδικά για μεγαλύτερη δυσκολία.
Πολύ ωραίες, ευφάνταστες, ευχάριστες, πρωτότυπες και συγκεντρωμένες όλες μαζί...Μπράβο Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΑΝΙΑ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ! ΒΡΗΚΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΣΤΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίες όλες οι ιδέες! Μου άρεσε πολύ και το επιτραπέζιο! Εγώ είχα σκεφτεί και έκανα τα λουλούδια των γραμμάτων. Μπορείς να τα δεις εδώ και μήπως σου φανούν κι αυτά χρήσιμα σαν ιδέα! Καλή εβδομάδα Μαρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ είναι η ανάρτηση που ξέχασα να σου δώσω παραπάνω! http://maros-kindergarten.blogspot.gr/2012/03/blog-post_08.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΙΔΕΑ ΣΟΥ ΜΑΡΩ! ΤΗΝ ΕΙΔΑ. ΤΑ ΚΡΑΤΑΩ ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ! ΜΠΡΑΒΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΡΙΑ .ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΦΕΛΟ ...ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΚΡΑΤΑΩΩΩΩ!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτα κουλουράκια σας και το ψωμί......καμένα ή μη....πρωτοτυπα και καταπληκτικά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΘΑΥΜΑΣΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΩ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΛΑ.......ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ....ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΙΔΕΕΣ
πολύ πρωτότυπα όλα και πιστεύω πως θα τα ευχαριστιούνται τα πιαδιά το κυριότερο!! άσε που μπορεί να τα φάνε κιόλας!χιχι!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! Ε, ΜΟΝΟ ΣΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΘΑ ΤΡΩΝΕ ΚΑΛΟΥΔΙΑ; ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΜΑΤΑ ΚΙ ΑΣ ΑΡΠΑΞΑΝ ΛΙΓΑΚΙ! ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΕΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφή